در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد جواد: کرونای کوچولو، ممنونم به قلم کاوه دانشمند کرونای کوچولو، ممکن هست
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 01:54:13
کرونای کوچولو، ممنونم
به قلم کاوه دانشمند

کرونای کوچولو، ممکن هست من هم جزو قربانیان تو باشم ولی تا زمان باقیه لازم هست بخاطر چیزهایی که از تو یاد گرفتم ازت تشکر کنم. کاری که توی فسقلی داری می کنی، سیل و زلزله و طوفان هم موفق نشد انجام بده و این چند روز من رو حسابی به فکر فرو بردی.
- ازت ممنونم که به ما انسانها یادآوری می کنی که زنجیره انسانی چنان در هم تنیده و تنگاتنگ هست که اشتباه فردی تک تک آدمها می تونه دامان همه رو بگیره. بخصوص ما ایرانی ها به این تلنگر نیاز داشتیم که چقدر به هم و به کمک و همبستگی هم نیاز داریم.
- تو لاپوشانی رو تحمل نمی کنی. به دنیا خیلی خوب نشون دادی اگر کشوری چیزی رو مخفی کنه، همه دنیا رو به خطر میندازه و دامان همه رو خواهد گرفت. پس همه دنیا در قبال ... دیدن ادامه ›› هم مسوولن.
- اینکه تو بسرعت بین ما ایرانیان چرخیدی، نشون میده که ما در رعایت بهداشت فردی ضعف داریم. سه بار بوس کردن هم، سرفه و عطسه کردن نادرست، وسایل نقلیه عمومی آلوده و .... تو داری به من توجه رو یاد میدی.
- به ما نشون دادی که کشورهای دوست و برادر و همسایه اولین کسانی بودن که مرزهاشون رو روی ما بستن. عملا از یک طرف نه میشه روی کمک کشور دیگه ای حساب کرد. از طرف دیگه به کمک همه کشورهای پیشرفته هم نیاز داریم و بدون کمک بین المللی شاید نشه جلو ورجه وورجه تو رو گرفت.
- دگماتیسم سرعت انتشار تو رو بیشتر و بیشتر میکنه. جالبه که بیماری از قم شروع شد. همه کشور داره آلارم میده، تمام مردم قم در ترس هستن ولی هنوز عده ای روی اعتقادات خودشون پافشاری میکنن. ما مجبور به بروز کردن آموخته های قدیمی و باز کردن و تغییر اندیشه هامون هستیم تا زنده بمونیم.
- تو نیم وجبی نشون دادی که ظرفیت مبارزه با یک بحران ملی در کشور وجود نداره و مثل یک آینه شفاف داری بحران ناکارآمدی رو بهمون نمایش میدی.
- تو یک شبه فاصله های زیاد طبقاتی رو درنوردیدی و به ما نشون دادی وقتی بحرانی هست، تفاوتی بین من، راننده، پزشک، وکیل، عالم مذهبی، قاضی، زندانی و ... نیست. فاصله ای بین فقیر و غنی نیست و این وسط پول مشکلی رو حل نمیکنه.
- اونی که احتکار می کنه و اونی که از سر تو هم برای سود لحظه ای خودش نمیگذره، احساس می کنه که خودش هم درخطره.
- ازت ممنونم که به من نشون میدی اینقدر مرگ نزدیک هست و زندگی ناپایدار. باعث شدی من این روزها ده ها بار به دستان خودم نگاه می کنم، آیا دستان من هم آلوده هست ؟
- و از همه مهمتر تو من رو به خودم نزدیکتر کردی، توجه به ریه ام و نفسم.
ای کرونای کوچولو، تو ویروس آگاهی دهنده هستی. ازت ممنونم.
هرگز و هرگز با این جمله موافق نخواهم بود : "پول مشکلی رو حل نمیکنه"
به ضرس قاطع پول حلال همه مشکلاته بی هیچ شک (با توجه به ترجمه آیه دوم سوره دوم قرآن کریم خوانده شود)
۱۴ اسفند ۱۳۹۸
میثم جاااان داستانی شده بخدا.
امیدوارم شما هم خوب و خوش و سلامت باشی برادر .
۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقا به یادتم
خوب باشی هر جا هستی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید