در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمدجواد عبدی: علی عالی‌پور: باید بدون تعارف بپذیریم که تئاتر ما در دنیا جایگاهی ندار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:12:06
علی عالی‌پور: باید بدون تعارف بپذیریم که تئاتر ما در دنیا جایگاهی ندارد.

به گزارش MrArt.ir، نشست نمایش «چیترا» روز ۷ مهر ماه در آستانه اجرای این نمایش با حضور علی عالی پور کارگردان، بیتا خردمند، باربد بابایی از بازیگران و محمد عالی‌پور دستیار کارگردان و چهره‌پرداز نمایش در مجموعه‌ی «تئاتر شهر» برگزار شد.

در این نشست علی عالی‌پور درباره متن نمایش «چیترا» گفت: طی مدتی که بر این متن مشغول کار بودیم، یکسری تغییرات و بازنویسی انجام دادیم و متن را با آن نگاهی که مد نظر من بود، تطبیق دادیم و آن را برای اجرا آماده کردیم.

او افزود: «چیترا» یک اثر کلاسیک است که دارای تم عاشقانه و حماسی است، این نمایشنامه در واقع سیر تحول شخصیت یک زن را نشان می‌دهد. زنی که ... دیدن ادامه ›› مسیر خود را از یک عشق زمینی آغاز می‌کند و در نهایت به یک عشق معنوی می‌رسد.

این کارگردان با ارایه توضیحی درباره نویسنده نمایش «چیترا» گفت: «تاگور» نویسنده «چیترا» اولین نویسنده مشرق زمین است که موفق به کسب جایزه نوبل شده است، او بیشتر به عنوان یک شاعر شناخته می‌شود تا نویسنده. در آثار تاگور احساسات لطیف و شاعرانه موج می زند. نمایشنامه «چیترا» هم بیشتر به صورت شعر و اهنگین است و جنبه نمایشی‌اش کمتر است. گفتار تاگور در این متن کلاسیک و ادبی است ولی ما سعی کردیم تمام بازی‌ها رئال باشد.

وی ادامه داد: ما در اجرای این متن اصول و ساختار نمایشی را رعایت کرده‌ایم. در اجرا سعی کردیم یکسری مفاهیمی که در لایه‌های زیرین این متن قرار دارد را از طریق تصویر به مخاطب منتقل کنیم تا بتواند ارتباط بهتری با نمایش برقرار کند.


نمایش «چیترا» از روز ۸ مهر ماه به مدت ۳۰ شب در برج آزادی به صحنه می‌رود و ساعت اجرای این نمایش ۱۹:۳۰ دقیقه است.
امید رستگار و زهرا میرمحمد این را خواندند
شکوه حدادی این را دوست دارد
باید کار زیبایی باشد . حتما" می بینم . باسپاس از همه ی عواملش. موفق باشید.
۱۰ مهر ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید