در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال بهرنگ | درباره نمایش سه گانه اورنگ
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 12:56:53
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
شلاق؛
قانون اساسی‌ست.
و فلک؛
مشروطیت.
چیزی که در این تئاتر بیش از هرچیز دیگه به چشم میاد قدرت بازی بازیگرهاست. در واقع بزرگترین نقطه قوت هم همینه. گلاب آدینه و پیام دهکردی طبق همون چیزی که انتظارشو داشتم عالی بودن، و مریم سعادت هم با اینکه انتظارشو نداشتم اما عالی بود و به نظر من بهترین اپیزود هم مربوط به اون بود یعنی اپیزود سوم.
در اپیزود اول گلاب آدینه نقش یک زن معرکه گیر رو داره که با قصد آموختن کیمیای سعادت، از مردم طلب نفرین برای شخص خاصی که مدنظرشه و همینطور پول میکنه. روند داستان جدابیت آنچنانی نداره اما نوع بازی خانم آدینه خیلی دوست داشتنیه، خصوصا تکه کلام هایی که فی البداهه گفته میشه، برای مثال برخی تیکه هایی که به برخی از تماشاچیان میندازه. صحبت هایی که با تماشاگران میکنه و درخواست هایی که از اونها میکنه گاهی تئاتر رو از حالت تئاتر خارج میکنه و بیشتر شبیه به مجری گری میشه. به جز بازی ایشون، اندک دیالوگ های جالب و بامعنی در این نمایشنامه باعث از یکنواختی در اومدن این اپیزود میشه.
در اپیزود دوم پیام دهکردی در نقش سرپاس مختاری یک داستان تاریخی رو به تصویر میکشه و از جنایاتی که با قصد ایجاد امنیت(!) مرتکب شده صحبت میکنه. اینجا هم داستان جذابیت خاصی نداره، اما به قدری پیام دهکردی زیبا و باورپذیر بازی میکنه که تماشاگر دلش نمیخواد این اپیزود تموم بشه. خصوصا که صدای خاص و پرقدرت ایشون مکمل بینظیری برای بازیگریشه و شنیدن همین صدا بی نهایت لذت بخشه. نقش کارگردانی خوب محمد حاتمی در این اپیزود بیشتر به چشم میاد.
و اما اپیزود سوم که به نظر من از لحاظ سیر داستانی جذاب ترین قسمت این تئاتره با بازی فراتر از انتظار مریم سعادت همراهه. داستان حکایت از زنی داره که شوهرش بنا به اقتضای کارش قدرت مردانگیشو از دست داده و با خریدن النگوهای طلا قصد سرپوش گذاشتن بر این ناتوانیش داره و وقتی که میبینه افاقه نمیکنه دست به اعمال جنایت آمیزی میزنه که تلافی جنایت آمیز اون زن رو به همراه داره و این مسئله هر روز در زندگی اونها تکرار و تکرار میشه. البته چون تماشاگر ... دیدن ادامه ›› به مرور پی به این مسائل میبره داستان با کشش مناسبی تماشاگر رو همراه میکنه.
در کل ارتباط معناداری بین این سه روایت وجود نداره که البته قرار هم نبوده وجود داشته باشه. میشه گفت این ترکیب سه گانه موفقیت نسبیش رو بیش از هرچیز مدیون بازیگران توانمندشه، و البته کمبود نمایش های آنچنان فوق العاده در این بازه زمانی فروردین و اردیبهشت.
چه توصیفات خوبی! محرّک روح بود.. :| :}
ایشالله قسمت بشه ایرانشهر بطلبه اینهفته میرم ببینمش.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
بله دقیقاً.:).آی هُپ سِر .. آی هپ تو ترای تو چِنج مای مایند اِبَئت سنگلج. آی بیلیو دت اِوریثینگ ایز پاسیبل.;)
راستی دیشب آی سُ دِ تئاتر "سه گانه اورنگ". ایت واز سو واندرفُل. بات سامتینگ واز هَپِنِد تو می :|.. بیتوین می اِند میس گلاب آدینه :|. بزودی می نویسم نظراتم رو سون از سون.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
چیتوین؟!:))
بسیار گود، سُ، مشتاقانه برای ریدینگ نقدتون و اسپشیالی یور پرابلم ویت میسیز آدینه ویتینگ هستیم :)
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید