آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش عبور
S3 : 13:05:36 | com/org
خرید بلیت
تخفیف دانشجویی با کد tiwallstudents
۱۷ شهریور تا ۱۳ مهر
۲۰:۳۰
۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان
یک تراژدی ملی در کشور مکزیک با محتوای مهاجرت.

برنده جایزه معتبر نمایشنامه نویسی اسپانیایی موسوم به «تریسو د مولینا»

توجه مهم: با توجه به اینکه محیط باز روبروی سالن بخشی از محیط دانشگاه تهران است، کشیدن سیگار در این محیط ممنوع است.

اخبار

›› شروع اجراهای نمایش عبور در مرکز تئاتر مولوی

مکان

خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی
تلفن:  ۶۶۴۱۹۸۵۰

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
عرض ادب و خسته نباشید،
تئاتر عبور و بسیار عالی بود که نکاتی بسیار جالبی با کمک حرکت و صحنه سازی به مخاطب القا میکرد.
تشابه شخصیت های قرقی اول با پدر روحانی آخر و استفاده از یک بازیگر (آقای بابک قادری)بسیار هوشمندانه و حرفه ای بود.
پویا این را خواند
بهروز، پدرام رضوانی و آزاده برزگر این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Pouya Pourali
من خودم ۴ بار تا الآن رفتم و بینظیر بودن این گروه
تسلط و اجرای بازیگرا هر شب عالی تر و عالی تر میشد
پویا این را خواند
بهروز و پدرام رضوانی این را دوست دارند
ممنونم از نظرتون🌷
۴ روز پیش، پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بسیار نمایش عالی و بی نظیری بود پیشنهاد دیدن اینگونه تئاتر از طرف بنده به یکسری اقشار هست اابته بگم هضم کردن و درک کردن این نمایشنامه برای هرکسی قابل فهم نیست ولی خیلی قشنگ سیاست یک کشور رو به تصویر میکشه و االبته اضافه کنم که گویا این گونه سیاست داخل هر قاره های جهان هست انگار این یک خط ممتد براشون هست لطفا دیدن فرمایید . سپاسگزارم از تیم تئاتر عبور که خیلی زیبا هنر هاشونو به رخ کشیدت
ممنونم از نظر لطفتون🌷🙏
۵ روز پیش، چهارشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اول باید یه خسته نباشید جانانه به همه اعضای این نمایش کارگردان بازیگران عوامل بگم که تو این شرایط بد هم اقتصادی و هم بیماری تمام تلاششونو کردن و نمایشی رو برای اجرا اماده کردند.در مورد نمایش باید بگم هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف داشت .میشه گفت طراحی صحنه نور موسیقی و ریتم کار و پیوستگی صحنه ها میشه گفت نشون دهنده درک درست کارگردان کار بود ضمن اینکه موضوع نمایش بسیار جالب بود که با اینکه اکثر دوستان گفتن موضوع کلیشه ای و قدیمیه مخالفم.ولی موضوعی که یکم منو اذیت کرد و نتونستم ارتباط بگیرم طرح اصلی نمایش بود که من نفهمیدم کمدیه یا درام اخر داستان کشیش میاد و صحبتایی رو میکنه که کلا از فضای نمایش دور میشیم نمیدونیم مشکل مهاجرت الان مهم هست یا نقد به به مسائلی که با اون تیپ اجرا شد.دوم اینکه دیالوگ گویی به شدت غیر نمایشی بود مخصوصا چند نفر که ب نظرم فضای دوبله رو با صحنه اشتباه گرفته بودند و سینمایی طور بود.بازی های بازیگران به غیر خانمی که نقش مادر پشه رو داشت و خود پشه و بابک قادر بقیه دوستان بازی ضعیفی رو داشتند و مصنوعی و باور ناپذیر بود. کار پر بود از نقاط قوت و ضعف که متناقض بود از یه طرف نککات فوقالعاده از یه طرف کم توجهی به برخی مسائل باعث شد خود من کمی بعد دیدن نمایش دچار تناقض و گیجی بشم.اگر بخوام از 5 نمره بدم ماکزیمم 3 رو میدم.برای همه عزیزان ارزوی موفقیت میکنم
ممنونم از نکاتی که اشاره کردین ....🌷🌷
۳۱ شهریور
بهروز
ممنونم از نکاتی که اشاره کردین ....🌷🌷
خدا قوت
۳۱ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
عبور:ی که عابرش را بلعید
در جایی و برای اجرایی که همه ی خاکِ تیوال-خوردگان(تیوالیستهای پیشکسوت) و تماشاگران حرفه ای نظرداده اند که بعضا" مجادلات خارج از نقدی هم در پی داشته، نوشتنِ نظر کار سختیست اما باکسب اجازه از این دوستان و البته کارگردان وبازیگران چندخطی مینویسم
پس ازمدتها خانه نشینی کرونایی رفته بودم دوستان کمدی رو ببینم که متوجه شدم اجرای بعدی امتیاز بالای 4(این امتیازی بود که در ان شب بر اجرا درتیوال بر پای اجرانشسته بود) داره و اثری ازیک نویسنده ی امریکای لاتینه وسوسه شدم اجرا رو ببینم اما رزرو اتلاین بلیط به پایان رسیده بود وبلیط فروشی حضوری هم در کار نبود اما با تمهید درست مسئول سالن (ایشان را نشناختم به نظر مدیر اجرا یا مسئول سالن بودند) ولطف کارگردان تونستم به دیدن اجرا بنشینم که همینجا ازهردوی ایشان تشکر میکنم
در مورد اجرا و اثر بنظرم نقاط قوت وضعف کار یکسان بودند موضوع اثربسیار قابل اعتنا و یکی از معضلات جوامعی مثل جوامع ما هم هست یعنی مهاجرت، یکی از مهمترین دغدغه هایی که اکثر ما در زنگی حداقل یکبار بصورت جدی به انجام دادنش فکر کردیم پس با سوژه ی اجتماعی جذابی روبرو هستیم ولی آیا نوع روایت و پردازش اثر و غنای کار نیازهای منِ مخاطب رو برآورده میکنه یا نه جای بحث داره بنظرم کار اون عمق و ظرافت یا تازگی یا حتا پیچیدگی رو نداره که بتونه منو به وجد بیاره و سرشار از کلیشه های آشنا و حرفهای کهنه و کمی شعارزده گی با بیانی بیشتر سینماییه تا تاتری و اون حال و هوای مثلا" تاتر "پرواز عمود کبوتر دریایی..." رو چه از نظر فرم و چه نوع بیان و اون جسارت رو نداره که ذهن آدمو درگیرکنه یا به سمت هستی شناسی جدیدی دراین باره بکشونه از نظر بیان اجتماعی هم واقعن چیزی به من مخاطب اضافه نکرد ولی شاکله ی روایی اثر از ابتدا که از زبان قربانیان شروع میشه و نوع وروردش به داستان و تعریف فاجعه ی اسفناک بسیار به کلیت متن و هدف نویسنده میخوره
بازیها عموما کم رمق هستند و بجز شخصیت باورپذیر ... دیدن ادامه ›› حشره بقیه اجرایی باورپذیرارایه نمیدن و تا اخر کاملا متوجه هستی که داری بازی میبینی و نه زندگی کاراکتر بر روی صحنه بنده واقعا نفهمیدم نقش بسیار بدِ خانوم ِکه نقش همسرِمهاجرِشاعرپیشه رو داره، چیه ؟
دکور و لباس و کمی نورپردازی بنظرم خوب و در جهت هدف روایت بود بخصوص ریل دوار
کارگردانی قابل قبوله کارگردان به فهم خوبی از اثر رسیده که اینگونه دکور رو انتخاب کرده شروع و پایان بندی مناسبی داره تموم ماجرا حتا روستا و قبرستان حول ریل اهن دوار شکل میگیره و خفقان داخل واگن و ضرب وشتمی که بصورت حرکات اسلوموشن به نمایش میگذاره و بدرستی و با کنایه ی بسیار معناداری هرسه نقش قاچاقچیِ انسان و شحنه و متولی دین رو یکنفر اجرا میکنه و گذاشتن صلیب بر بالای سر دکور تقدم وتاخر درست صحنه ها وتیپ سازی و بازیگردانی صحیح(منظور کنش و فضای کنش بین بازیگرانه اما چرا کارگردان در بازی گرفتن پرحرارت تر از بازیگران خوب عمل نکرده جای تعجبه) همه از کارگردانی قابل قبول حکایت داره
موسیقیها کمی حس برانگیز بودن که واقعن اینهمه موسیقی احساسی برای اجرا نیاز نبود شاید اگه فضا کمی سردتر با موسیقی کمتر بود بیشتر به دل مینشست
متن در کل داره مقطعی از مهاجرت رو روایت میکنه که که فقط شامل یک وجهه از خطرات مهاجرت غیرقانونیه تا بتونه با کشتن فجیع این مهاجران در راه سفر به یک بیان درماتیکِ بیشتر سینمایی برسه جاییکه حتا حس غم یا ترحم تماشاگر به مرگ این مسافران برانگیخته نمیشه و تلاش دست وپا شکسته زنان روستا یا واقعه ی کاملن تصادفی خرابی ترن یا اعترافات مادربزرگ حشره در درگیر کردن ذهن و روح تماشاگر به جایی نمیرسه، نطق کشیش در صحنه ی پایانی اگرچه جذاب به نظرمیرسه و کمی اشارات سیاسی به امروز جامعه ی ما داره اما همخوانی چندانی با کلیت داستان بخصوص مرگ تراژیک مهاجران نداره شاید اجرا یا اثر نتونسته تکلیفشو با اینکه کمدی باشه یا تراژدی یا کدوم بن مایه در حاشیه ی دیگری قرار بگیره روشن نمیکنه
در کل از دیدن اجرا ناراضی نبودم به تمامی عوامل خسه نباشید میگم
ممنونم از مطلب خوبتون.
۳۰ شهریور
مرسی از نظرات کامل و جامعتون انگار چندین بار به دقت همه جیز ر دیدید سپاس
۳ روز پیش، جمعه
ممنون که به نوشته ی ناقص و ناپخته ی بنده تا بدین پایه لطف داشتین اما بیشتر و پیشتر از این، بنده متاسفم که نقدو نظرها درباره ی این اجرا زیر آوار جدلها وجدالهای لفظی در تیوال دفن شد و مجال مباحثه و گفتگوهای جدی پیش نیامد
بنظرم تیوال دچار کرختی و برهوت معناست وهمگی از تماشاگرعام وخاص تا منتقدین و کارشناسان و از انطرف تا کارگردان و بازیگران و عوامل اجرا از مسئولیتِ پس از اجرا فرار کرده یا شانه خالی میکنیم و جز دیوار-نویس تیوال برای امثال منِ خام و کم سواد که اغلب هم توانایی استفاده ی درست از این دیوارنویسی رو ندارم هیییچ تلاش و امکان و عرصه ای برای بحث وجود ندارد قطعا اینگونه اجرا-دیدن ها و به اجرا-رفتن ها صرفِ لذت بردن نیست باید بحثهای جدی صورت بگیرد در این راه اگر همدیگر را زخمی هم بکنیم دعوا و مجادله هم بشود زیبا و مثمر ثمرست نه اینکه یک صحبت حاشیه ای به این حجم از ستیزهای کلامی بعضا منزجرکننده منجر بشود بهرحال چندین بار در نظرهام به این موضوع گلایه داشتم و هنوز دارم که دست اندرکاران این سایت محترم تدبیر دیگری بیندیشند تا از این فضای پرهمهمه ی خالی کمی بسمت مباحثات ِحتا بعضن پرثمرتر از اجرای آثار پیش برویم.ببخشید توجه شما به نظرات بنده در تلاقی با حواشی پیش امده سر درد دل بنده را باز کرد باز هم از شما سپاسگزارم
۳ روز پیش، جمعه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام و خسته نباشید به همه عوامل کار عبور ...من اجرا رو دیدم و متاسفانه شاید بنا به سلیقه شخصی ارتباط نگرفتم با اکثرعناصر اجرا ... اگرچه در مورد طراحی صحنه کار پس از دیدن نام آقای حسنلو در پوستر با توجه به آثار پیشینی که از ایشون در جایگاه طراح دیده بودم(پروانه الجزایری و یک زندگی بهتر و...)بسیار امیدوار بودم در موردطراحی صحنه و تصورم بر این بود که با طراحی ویژه و خلاقانه ای روبه رو خواهم شد اگرچه در این کار به نظرم از موارد نسبتا مثبت کار بود . اما متاسفانه به نکته ی ویژه ای که انتظارش رو داشتم برخورد نکردم و کمی ذوقم کور شد درباره موضوع نمایش و مقوله مهاجرت در این سال ها آثار بسیاری رو دیدم و موضوعیست که بسیار پرداخت میشه و چه بسا میشد با کیفیت بهتر و در بستری مناسب تر مطرح میشد... از طرح جزئیات بازی ها کارگردانی و...میگذرم چون مطلب به درازا خواهد کشید...اما نکته ی دیگه ای که به نظرم به جای جذب تماشاگر میتونه عامل بازدارنده و پس زننده برای تماشاگر باشه و باعث بشه حتی نکات مثبت کار هم زیر سوال بره و خیلی به چشمم اومد درباره این کار شیوه تبلیغات نامناسب در محیطی مثل تیواله و در مواردی پاسخ تند و پرتنش به کاربران از سمت گروه اجرایی... هر گروهی دوس داره در این شرایط بد و اسف بار تئاتر و کلا در هر شرایطی برای اثر هنری خودش که براش زحمت کشیده تبلیغات کنه و اصطلاحا تنور رو داغ نگه داره ، تبلیغات خیلی هم خوبه و لازمه ی هر کاریه و کار میکنید که دیده بشه اما تبلیغات با هر شکل و حالتی به نظرم صحیح نباشه ..
در کل ترجیح بنده بر این بود در این روزها که این مقدار حضور ما در اجتماع و تجمعاتی مثل سالن های تئاتر میتونه برای سلامت تماشاگر و عوامل خود اجرا خطر آفرین باشه کارهایی رو شاهد باشیم که به ریسک حضورش بیارزه و با رضایت سالن رو ترک کنیم... و کاش با تماشاگری که با وجود این شرایط تئاتر رو دنبال میکنه کمی مهربان تر باشیم و ارزش قائل بشیم براش ... حتی اگر اثر رو دوس نداشته یا سلیقه اش رو بیان کرده کوبنده برخورد نکنیم...
تیوال محیطی برای تبادل نظر درباره آثار هنریه و خیلی بده این تبادل نظر و اندیشه چه از سمت کاربران چه از سمت عوامل یک اثر به توهین و تنش و اختلافات شخصی کشیده ... دیدن ادامه ›› بشه....شایسته هنر و هنرمند نیست...و در آخر تمام مطالبی که عرض کردم و پرگویی هم کردم نظر شخصی بنده بود و در مواردی ممکنه اعمال سلیقه ی من باشه و کامل، صحیح و کارشناسی نباشه و بی شک هر کاری برای خالقینش ارزشمنده و محترم باز هم خسته نباشید میگم و آرزوی موفقیت دارم برای تمام عوامل کار
با سلام و احترام
من امروز بعد از مدت ها دوری از رفتن به سالن های تئاتر به دیدن این نمایش رفتم.
در این شرایط نابسمان هنری ما ،دیدن این چنین نمایش هایی که دارای عمق و ارزش هنری هستند واقعا قابل ستایشه
بازی بازیگران بسیار تاثیرگزار،ریتم کار متناسب و پیام نمایش بدرستی به مخاطب داده شد.

با سلام و احترام
این نظر کاملاً شخصی است و دلیلی ندارد که مواجهه شما هم با اثر همین حس از تجربه را داشته باشد


ﭘﺪﺭﻡ ﻓﻘﻴﺮ ﺑﻮﺩ...

ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﻢ ﻫﻢ...

ﻣﻦ ﻓﺮﺯﻧﺪی ﻧﺪﺍﺭﻡ...

ﺷﺎﯾﺪ...

ﺷﺎﯾﺪ ﻓﻘﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ...

روایتی که سالهاست در رویایش غوطه‌وریم
هجرت از دیار مادری به قیمت جان و آبرو تنها برای زندگی ... دیدن ادامه ›› کردن
ترجیح غریبه گی و غربت به قریبی در زجر
(بی پول بودن در آمریکا بهتر از پولدار بودن در مکزیکِ…)۱
در شروع باید تشکر کنم از مدیریت سالن مولوی و گروه که با رعایت پروتکل و فاصله به سلامتی مخاطب احترام گذاشتند
سالن اگر چه پُر بود اما با هدایت و دقت برخلاف نگرانی من از تعداد مخاطب فاصله یکی درمیان رعایت شد
اجرا سر ساعت شروع شد
بازیها
بابک قادری مثل همیشه جذاب و درخشان به ایفای نقش پرداخت البته اینبار با بازی سیال در چهار نقش توانایی بازیگریش را به رخ کشید و خصوصا خطابه پایانیش طعم خوش بازی همیشگیش را ماندگار کرد
بازیگر نقش پشه به شدت دوست داشتنی بود حتی فوکوس کشیدن ها و بازی دزدیدن هایش جذاب بود
بهروز سرو علیشاهی که خود ، طعم غربت را سالها چشیده هم در حکم بازیگر و هم هدایت گروه حضورش محسوس بود
موسیقی
انتخاب موسیقی و نوای گیتار دلنواز و جان چسب بود
نور
از نور با توجه به امکانات سالن و میزانسن بدرستی استفاده شده و حتی در بسیاری از صحنه ها نور خود یکی از کارکتر ها بشمار می آمد
دکور
دکوری ساده اما کامل خط آهنی که سیزیف وار به نقطه شروع بر میگردد
و تابلوی ورود ممنوع را یاد آور میشود
چمدانهایی نه برای رسیدن
و سایه کلیسایی که هیچ کمکی به فقر حاکم نمیکند
متن
در مورد داستان اگرچه مخاطب را همراه میکرد اما به زعم من بعضی از دیالوگ ها دستخوش عوام گویی به شدت ایرانیزه و برخی ...
شاید همین اتفاق کمی از یکدستی متن می‌کاست
چند تپق هم از فراموش شدن متن توسط بازیگر می آمد که امیدوارم در اجراهای آتی برطرف شود
دیدن اجرا قطعا خالی از لطف نیست
خوشحال شدم که این حجم از حضور و حمایت مخاطب آگاه ، همچنان بدوام و بقای تئاتر کمک میکند
پ ن
۱-دیالوگ اثر







سلام
بنده چند روزی هست که قصد اینو داشتم این نمایشو ببینم
به هر حال امشب شرایط پیش اومد که ببینم
صحبتمو میخوام از اینجا شروع کنم که تالار مولوی باید خیلی بیشتر از این حرفا حواسش باشه که چه کارهایی رو برای اجرا بپذیره.به هر حال سالیان ساله که این سالن پاتوق بچه های دانشجو و با یه پیش زمینه ای میان که کار ببینند
وقتی از دانشجو حرف میزنم ینی کارهای خلاق و ایده های جدید و کلی کار های خفن دیگه.
نه تکرار تئاتر هایی که مال چندین سال پیشه
من هیچ بی احترامی ب این نوع تئاتر ها نمیکنم و خیلیا هنوز کار میکنند.موفقم ... دیدن ادامه ›› باشند همشون
ولی یکم مدیریت تئاتر ما مشکل داره
من توقعم اینه سالن مولوی میام یه اجرای خلاق و نو ببینم نه یه اجرایی که به نظر من دورش تموم شده
و اما به خود اثر بپردازم
توی یک اثر ما با فرم و محتوا سرو کار داریم.
فرم این کار چیه؟محتواش چیه؟من متوجه نشدم.یا شایدم وجود نداشته
به نظر من کارگردان نتونسته تعادل بین فرم و محتواشو توی کار ایجاد کنه
نکته ی بعد گذر از متن.
ینی اینکه من چیکار کنم که از متن عبور کنم و به مرحله ی اجرا برسم.
کارگردان کار توی این زمینه هم ضعیف بوده.
این کار ب نظرم با یک نمایشنامه خوانی فرق چندانی نمیکرد.
من به مدت نیم ساعت چشم هامو بسته بودم و فقط گوش میدادم و هیچ چیزی از دست ندادم.
میزانسن
هر حرکتی توی صحنه توسط بازیگر میزانسن نیست.میزانسن نیاز ب منطق داره.نیاز به تفکر داره.نیازه به مطالعه داره.راه رفتن از نقطه ی آ به نقطه ی ب خیلی راحته ولی وقتی روی صحنه ی تئاتر میخوای این کارو بکنی باید هزارتو فکر پشتش باشه
من یک سری حرکات دیدم که اصلا نمیتونم درکشون کنم.
طراحی صحنه
میتونم به جرئت بگم هیچ کمکی به اجرا نکرده.تفکیک فضایی صحنه نسبت به طراحی شکل گرفته به هیچ عنوان توسط بازیگران و کارگردان رعایت نمیشد
بازیگری
تفاوت بازیگر خوب از بازیگر بد توی انتخابای اونه برای نوع بازیش
وقتی یه نقشو قراره بازی کنی چه شخصیت چه تیپ، باید هزاران انتخاب اول خودتو بزاری کنار.منظورم از انتخاب نوع ژست های بازیگر.نوع اکسان بندی دیالوگ.نوع بیان دیالوگ و هزارتا چیز دیگه
ب نظر من ن تنها بازیگرای این کار اولین انتخابای خودشونو توی تمرین فیکس کردن بلکه هیچ تلاشی برای تیپ سازی نکردن.و فقط تیپ سازیو توی بیان خودشون اورده بودن اونم به بدترین شکل ممکن
اشکالات زیادی توی اجرا هست از جمله شوخی های دم دستی.طنز های لاله زاری.ریتم پایین.بازی های نادرست و غلط.تحلیل اشتباه تمامی عوامل از متن. نمایشنامه ضعیف.عدم وجود فضا سازی و .... که به همین موارد بسنده میکنم
در پایان باید یه جمله ی زیبا از گوته بگم
باشد که روزی صحنه ی تئاتر همچون طناب بند بازان جرئت راه رفتن افراد نالایق را بر روی خود ندهد
بنده قصد بی احترامی به هیچ یک از عوامل نمایش عبورو ندارم و به هر حال خسته نباشید میگم بهشون
نمایش فوق العاده ای بود
داستان خیلی به حالو هوای این روزا میخورد،جامعه ای که تو مملکت خودشون نتیجه ای نمیگیرن و راهی ندارن و باید زنو بچه و زندگیشونو برای نجات رها کنن و برای فرار باید جونشونو کف دستشون بزارن از اینجا رونده و از اونجا مونده شدن
جدای از داستان موزیک متن،نورپردازی و اکت بازیگرام عالی بود
واقعا لذت بردم💐
ما بالاخره نفهمیدیم این کار رو ببینیم یا نه؟ از کامنتهای مثبت دوستان اصلا مشخص نیست کدومشون صادقانه هستن و کدومشون تبلیغاتی؟؟؟!!! چون ظاهرا جمع زیادی از دوستان کامنت گذار جدیدا و به شکل عجیبی کمتر از چند روز هست عضو تیوال شدن... و نشون میده حتی اگه کار خوبی هم باشه چه عوامل چیپ و خجسته ای داره این کار....
به شخصه بر اساس شناختم از کارگردان و بازیگر و متن و ..... نمایشی و برای دیدن انتخاب میکنم.
و تجربه ای که کسب کردم ریسک میکنم .
وگرنه تبلیغات در همه عرصه ها هست.و اینجاست که هنر تبلیغات بتونه شما رو جذب کنه . و از این روی مدیر هنری ، مدیر تبلیغات ..... پا به عرصه ظهور میزارن
این گوی و این میدان
۲۷ شهریور
محمد حسن موسوی کیانی
در مورد محمد مجللی و مطلبش.. واکنشی بود به کامنت جناب سروعلیشاهی بروی نوشته امیر مسعود فدایی... انتظار این نوع برخورد نمی رفت.. به خصوص که تله همیشگی کشور ما وجود دارد.. زیر سئوال بردن ...
اگه راه داره و امکانش هست و مقدور کاریکاتورتون و بزارید 😂
۳۰ شهریور
رویا
اگه راه داره و امکانش هست و مقدور کاریکاتورتون و بزارید 😂
ندارمش متاسفانه..
۸۳ بود..
۱۶ سال پیش..
حیف شد..
۳۰ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من اصلا قصد نداشتم در مورد این کار بنویسم اما با حواشی ایجاد شده نظرم عوض شد.

قبل از خواندن این هجونامه، لطفا به دو لینک زیر بروید و کامنت ها را بخوانید :)

https://www.tiwall.com/wall/post/231332
https://www.tiwall.com/wall/post/231433


موضوع انشا: تفسیر موضوعی علائم نگارشی
" تو خوبی! " یا " تو خوبی؟ " مسئله این است.

شب قبل آنقدر خوش سعادت بودم که به همراه ... دیدن ادامه ›› دو تن از دوستان شریف به تماشای کاری بروم که بهترین کار زندگی نصف اهالی تیوال شده است. راستش را بخواهید من تحصیلات مرتبط با تئاتر ندارم و مثل اون آقای خفنی که در حمایت از این کار زیر یکی از پست ها نوشته بود کارشناسی کارگردانی نمایش دارد و خیلی حالیش است، خفن نیستم. بهرحال او به گفته ی خودش از همه ی علم ها چیزی بلد است و میتواند هنر را درک و نقد کند اما من که سوادش را ندارم همیشه کار را خراب میکنم و اصولا اشتباهی گرفته میشوم و نهایتا مقصرشناخته میشوم. آن اقای خفنِ کارشناس کارگردان نمایش به نکات جالبی اشاره کرد، مثلا اینکه بدترین قسمت جشنواره هامون نشست تیوالیون بوده است و چند حقیقت خفن دیگر را برای اولین بار افشا کرد. بهرحال با دانش اندک و تمام بی سوادیم عزم ورود به سالن را داشتم که دیدم در سالن انتظار نیروهای ویژه مستقر شده اند. شست ام خبردار شد قضیه بو دار است، خداروشکر که بویایی نیاز به کارشناسی کارگردان نمایش ندارد و ما هم چیزی سرمان میشود. فهمیدم که گویا عده ای از ناخلف های تیوال سعی داشته اند کودتا کنند و علیه این نمایش زیبا که بهترین نمایش زندگی خیل کثیری از مردم می باشد، سرکشی نمایند. اوف بر آن ها!
با تیزهوشی کارگردان محترم نقشه ی کذایی آن ها لو می رود و مچ آن ها گرفته می شود، آخر او از همه چیز آگاه است و میداند در تیوال چه خبر است و عده ای چه مافیایی به راه انداخته اند. در حالی که اغتشاش گران دستگیر شده بودند یکی از آن ها که گمان کنم نامش کیانی بود عطسه کرد طفلک، کارگردان چون ادم خفن و مهربانی است سریع نزد او دوید و و گفت: تو خوبی! این کارگردان نه تنها سمیرغ بلکه باید نوبل صلح را هم ببرد. چرا که دلسوز تمامی مخاطبان کار جذابش است که خدایی نکرده ناخوش احوال نباشند و مدام حالشان را میپرسد.
یکی دیگر از اغتشاش گران که فکر کنم امیرمسعود نام داشت گفت این کارها عوام فریبی است و تو واقعا نمیخواهی بدانی حال او خوب است یا نه.
کارگردان لختی مکث کرد و صبورانه اندیشد و سپس پاسخ داد که نمایش ما هر شب سولد اوت میشود داداش و نیازی به این پوپولیسم ها نداریم.
بعد از تمامی حواشی بالاخره وارد سالن شدیم‌.
در همان بدو شروع کار مردی را در حال نواختن گیتار بر روی صحنه دیدم و ذوق مرگ شدم که اخ جون موسیقی زنده! البته فکر کنم بودجه ی کار کفاف کل تایم را نمیداده و مرد موزیسین تنها ۳۰ ثانیه ی اول و اخر کار را نواخت. عوضش ۳، ۴ عکاس خفن در سالن بودند که با سمفونی صدای شاترهایشان لذت عمیقی را بسمت ما روانه کردند. یکی از بازیگران خانمی هم که در کار بود(به گمانم نقش اصلی خانم حساب شود)، تعاریف جدیدی از بیان در بازیگری ارائه داد و دهان ما از فرط حیرت باز مانده بود! راستش آن اوایل کار حیران مانده بودم که از بیان بازیگران لذت ببرم یا از تپق های گاه و بیگاهشان که حتما حکمتی در آن ها بوده و چون من تحصیلات مرتبط ندارم و فقط تئاتر زیاد میبینم که بخورد توی سرم، متوجه آن نشدم.

در مجموع بزرگترین پوینت نمایش برای بنده این بود که ارتباط من را به خدا نزدیک تر کرد. چرا که ساعتم را در خانه جا گذاشته بودم و در کل مدت نمایش از زمان بیخبر بودم و از درگاه خداوند خواهش میکردم این شاهکار که مهمترین اثر زندگی خیلی ها میباشد زودتر تمام شود تا قادر باشم مفاهیم سنگینی که در صحنه بیان میشود را درک کنم و زودتر بیرون بیایم تا به دانشگاهی مراجعه کرده و برای گرفتن مدرک کارشناسی کارگردانی نمایش اقدام کنم.

خداقوت
برای منم تمرین صبری شد. ساعتم همون موبایلم بود که مجبور بودم تو کیفم نگه دارم و از نصفه نمایش به خودم میگفتم:
میتونی، تحمل کن، قراره فوق‌العاده بشه، ایمان بیار به نظرات دوستان، خوب میشه، تو موضوع عمیق شو، کرکترا و فحشاشونو دوست بدار.
بعد نمایش فهمیدم گول خوردم، اکانتا یه‌ روزه بودن!
ولی مهم این بود صبورتر شدم و اسم آقا بهروز برای همیشه در ذهنم موند.
۲۷ شهریور
محمد مجللی
ممنون برای وقتی که گذاشتین و نکاتی که مطرح کردین جناب رضوانی عزیز
من به نکته ای اشاره نکردم مثل خودت تمسخر کردم
۳۱ شهریور
کاش میشد بعضی وقت‌ها اون چیزی که شایستهٔ بعضی آدم‌ها هست رو بیان کرد!! حیف که در اکثر موارد بیانش از دایرهٔ ادب خارجه!!
۳۱ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
طراحی صحنه مدور و زیبا، تؤام با بازی هایی دلنشین ، بدون تپق و بی نقص و نورپردازی جذاب و قطعات موسیقی اثرگذار و طراحی لباس همسو با جغرافیای کشور مکزیک...
بنظرم متن ضعیف و کم عمق هوگو سالسدو و دغدغه کلیشه ای مهاجرت تنها ضعف این اثر نمایشی است، پلاتی قابل پیش بینی که اثر را با تمام تلاش کارگردانش برای فرار از یکنواختی(دراماتورژی با تاچهای سیاسی و طنز) از ریتم می انداخت.
با خسته نباشید به تیم محترم اجرایی و روابط عمومی با شخصیت و با حوصله گروه.
به نظرم یکی از بهترین تئاترهای زندگی ات بود!

بهکام عزیز:
سئوال مهم این است چرا بالای ۱۰ نفر، در ۱۰ روز اول اجرا
عضو تیوال شدند و این یکی از بهترین تئاترهای عمرشان
بود؟
اگر اثر جز نمایشنامه کار بدردبخوری بوده و هست، نیاز به
تبلیغات اینچنینی ... دیدن ادامه ›› داشت؟

پنج شنبه هفته پیش میخواستم این کار را ببینم، چایی نبود
یعنی کافه بسته بود، خرید تیوالی تمام شده بود، ولی تا دیدم
دوتا کامنت اومده بهترین تئاتر و غیره.. کلا بی خیال شدم..
حتی گفتم به آقای جدی بگم برم تو... یک روز دیگه ببینم..
دیدم راه دستم نیست...
منتظر نظرات ماندم.. و از دوستی پرسیدم راضی نبود و هر روز
پروفایل های یک روزه بهترین نمایش زندگی ام..

امروز ۴ تا پروفایل جدید دیدم..
چرا باید یک کار اینجوری باید خودشو خراب کنه؟
بهرحال می دانی نظرت خیلی برایم مهم است، خیلی..
و اگر این تعریف را الان خواندم، یکشنبه یا فردا قطعا
می خریدمش... ولی الان نمی خرم قطعا..
۲۷ شهریور
رضا بهکام
محمد حسن جان اجازه بده کامنت اولی نظرش را بدهد شما هم کار را ببین و نظرت را بده کارگردان هم اگر در تعامل با مخاطبانش باشد چه ایرادی دارد حال من متوجه کج خلقی ایشان نشدم در کامنتها... بگذاریم ...
❤❤❤❤
۲۷ شهریور
ممنون حتما بهش فکر میکنیم که ضعف هارو بررسی کنیم سپاس
۲۸ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باسلام
داستان به روز و جذابی داشت ،بازی ها خوب و انتخاب نقش ها بسیار مناسب بود با توجه به تراژدی بودن داستان انتظار میرفت تا اخر نمایش این فضا حفظ شود
خسته نباشید به تمام عوامل نمایش
پویا و آقامیلاد طیبی این را خواندند
Ali Khabazi، آزاده برزگر و بهروز این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باسلام
داستان به روز و جذابی داشت ،بازی ها خوب و انتخاب نقش ها بسیار مناسب بود با توجه به تراژدی بودن داستان انتظار میرفت تا اخر نمایش این فضا حفظ شود
خسته نباشید به تمام عوامل نمایش
آقامیلاد طیبی این را خواند
Ali Khabazi و محمد حسن موسوی کیانی این را دوست دارند
جناب خبازی عزیر..
ورود حضرتعالی را به تیوال خوش آمد می گوییم..

ان شا الله مستدام تئاتر ببینید و نظر دهید..
از دست اندرکاران تئاتر عبور به دلیل این همه ورودی جدید
تیوال سپاسگزاریم...
۲۶ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به نظر بنده داستان بسیار جالبی داشت. از نور پردازی و طراحی صحنه خیلی خوشم اومد .از دید من تک تک بازیگرهای این نمایش بسیار خوب ایفای نقش کردند مخصوصا سرکار خانم ملیکا شهاب در صحنه دوم و صحنه آخر
پویا و آقامیلاد طیبی این را خواندند
محمد حسن موسوی کیانی و بهروز این را دوست دارند
جناب شیرازی
با درود..
چون حضرتعالی مطلبی را به اشتراک نگذاشته بودید
اطلاعی از حضورتان نداشتم..

ورود تیوالی تان ۱۹ شهریور را گرامی می دارم ( می داریم)
امید است تیوالی بمانید و تئاترهای فوق العاده شبیه تئاتر
عبور ببینید... و گذرتان به تئاترهای بد نیافتد..
تیوال پر از تئاترهای ضعیف است..
۲۶ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با سلام
نمایش عالی ، موضوع خوب ،نور و صحنه خیلی خوب و دیالوگ های جذاب و سکانس های طنز و سرگرم کننده و احساسی که درمجموع باعث میشه کل توجه رو به نمایش بدی و تا اخر میخکوب بشی ، از عوامل این نمایش تشکر میکنم و به دوستان پیشنهاد میکنم حتما این کار رو ببینن ، با تشکر
پویا و آقامیلاد طیبی این را خواندند
بهروز، سهیلا م، آزاده برزگر و محمد حسن موسوی کیانی این را دوست دارند
به تیوال خوش آمدی..
چقدر بد که بهترین تئاتر زندگی تان نبود...
یک خرده بیشتر فکر کن..
شاید بهترین تئاتری هست که در زندگی تان دید..

......
آقا وحید خوش آمدی به تیوال خوش آمدی
خوش آمدی، خوش آمدی..
❤❤❤❤
۲۶ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام و عرض ادب خدمت تیم بسیار حرفه ای و نمایشنامه ی عبور
بنده شخصا بسیار علاقه مند هستم به اجرای تئاتر و کارهای بسیار زیادی هم دیدم .
من این کار رو 2 بار دیدم و به جرات میشه گفت این کار جزء کارهای بسیار حرفه ای و اجرای درجه یک بازیگران و از همه مهم تر انتخاب به بسیار هوشمندانه در فیلم نامه و بازیگران بود .
فقط میتونم بگم دست مریزاد دوستان همیشه خوش بدرخشید ......
پویا و آقامیلاد طیبی این را خواندند
سهیلا م، بهروز، آزاده برزگر و محمد حسن موسوی کیانی این را دوست دارند
بسیار هم عالی‌..
می دانم یکی از بهترین تئاترهای زندگی تان را دیدید..
فقط یک اصلاحیه بزنم جمله تان را..

" نمایشنامه " به جای فیلمنامه..
در پروفایل تان تحلیلگر هستید و رشته هنری خواندید..
امیدوارم نظریات را در تیوال به اشتراک ... دیدن ادامه ›› بگذارید تا همه
دوستان از خواندنش لذت برده و سطح کیفی تماشاچیان
نیز با خواندن مطالب تان ارتقا یابد..

ضمناً حضور گرامی تان را در تیوال گرامی می داریم..
بانوی تحلیلگر و هنرمند به تیوال خوش آمدید..
۲۶ شهریور
فرهاد برادران
آقای کیانی بزرگوار دیدی گفتم نکته سنج هستید استاد فقط یه نکته وقتی زیر تمام کامنتها میزنید دوست دارم آدم به شک میافته واقعا کی دوست داشتن یه کی نه!
در کامنت ها عبارت خواندم نداریم...
فقط دوست دارم هست..
اگر مطلب بدی ننوشته باشد، منظورم توهین و حمله به
شخصیت فردی یک آدم نباشد من دوست دارم را می زنم
دلیلش هم این است کخ من نظریات مخالفین و منتقدین
و معاندین را هم دوست دارم...
از نظر من کسی که مخالف نظر من باشه و نظر بده و حتی
با ... دیدن ادامه ›› تندترین کلمات مطالب مرا به چالش بکشه، ارزشمنده..
و این صرفا برای من یک شعار نیست...
یک اعتقاده... ، به عنوان نمونه می توانی کامنت جناب
رضوانی را بخوانی در زیر مطلب محمد مجللی...
۲۹ شهریور
محمد حسن موسوی کیانی
در کامنت ها عبارت خواندم نداریم... فقط دوست دارم هست.. اگر مطلب بدی ننوشته باشد، منظورم توهین و حمله به شخصیت فردی یک آدم نباشد من دوست دارم را می زنم دلیلش هم این است کخ من نظریات مخالفین ...
با سلام خدمت شما دوست عزیز البته چون تئاتر یک مقولهٔ جهان شمول است ما معاند نداریم به هر حال بهتر که سایت تیوال گزینهٔ این و از اون بیشتر دوست دارم رو هم اضافه کنه😀😃
۲۹ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام....
و تبریک به تمام عوامل ..
نمایشنامه و بازی ها همگی دیدنی و خوب بودن..

آرزوی موفقیت های بیشتر برای تمام عزیزان صحنه و پشت صحنه...
پویا و آقامیلاد طیبی این را خواندند
بهروز، سهیلا م و محمد حسن موسوی کیانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی عوامل اجرایی نمایش عبور
شاهد یک اجرای زیبا و پر انرژی با هدایت صحیح و بازی‌های پر‌انرژی و کم‌نقص بودم
امیدوارم اشکالی که در چینش و شماره گذاری و عدم هماهنگی صندلی ها در سایت و سالن به وجود اومده به زودی حل بشه
با آرزوی موفقیت های بیشتر خدمت تمامی عوامل اجرایی نمایش