در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سعید صادقی درباره نمایش تانگوی تخم مرغ داغ: به عنوان یک مخاطب غیرحرفه‏ای، فکر می‏کنم: - داستان اندکی برای وضعیت ا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:42:04
به عنوان یک مخاطب غیرحرفه‏ای، فکر می‏کنم:
- داستان اندکی برای وضعیت امروزین جامعه اندکی کهنه بود. اگر هم قصد (بر فرض) قصد بر انتقال پیامی باشد، راههای بسیار بهتر (و جدیدتری) وجود دارد که ما را از پناه بردن به یک فرم کهنه نجات می‏دهد؛ فرمی که بسیاری از مخاطبان جوانتر ارتباط خاصی با آن برقرار نمی‏کنند.
- از میان بازیها، البته بازی خانم کابلی و آقای نصیریان خوب بود. تأکید می‏کنم خوب بود. به نظرم باید سربسته بگویم که همه ما، بخصوص اساتید، باید همواره به خودمان یادآوری بکنیم که شهرت فقط کار آدم را دشوارتر می‏کند، نه راحت‏تر! آقای نصیریان در چند مورد تپق زدند. فکر میکنم بازی خانم کابلی از همه بهتر بود، اما هرچه فکر میکنم می‏بینم که اگر فحش‏ها را از بازی ایشان کنار بگذاریم، چیزی از بازی ایشان نیز باقی نمی‏ماند.
- با توجه به نکته قبل، بهتر بود در تبلیغ/معرفی کار، حتماً به محدودیت سنی تماشاگر اشاره میکردند. در شب اجرایی که من حضور داشتم، چند دختر و پسر حضور داشتند که سن‏شان بیشتر از 12 یا 13 سال نبود!
- یکی از علل انتخاب این نمایش، بازی آقای کاویانی بود؛ اما در عمل دیدم که نقشی که نه نقشی که به ایشان داده شده بود، در خور بود؛ و نه بازی ایشان!
- بازی آقای زندگانی هم اصلاً خوب نبود و بیشتر ادا و اطوار و داد و بیداد بود. البته در این خصوص متوجه هستم که نقش ایشان اقتضاء خودش را داشت؛ ... دیدن ادامه ›› اما در هر حال بر این نظرم هستم که اغراق در بعضی جاها، کاملاً بیجا بود و به کل فضا آسیب می‏زد.
* برای خودم: یادم باشد از این به بعد، برای انتخاب نمایش، بر اساس اسامی بازیگران تصمیم نگیرم! (چه راه دیگری می‏ماند؟!)
تی تی و بهرنگ این را خواندند
ابرشیر، نیلوفر ثانی، آذرنوش و محمد شمسائی این را دوست دارند
اقای صادقی گرامی نگاه شما کاملا حرفه ای است...ممنون
اتفاقا من داشتم فکر می کردم اگر این نمایشنامه رو با نگاه جدید می خواستند اجرا کنن چطوری می شد؟ اصلا می شد؟ می دونید گاهی خود متن نحوه اجرا رو تعیین می کنه و اتفاقا ما توی تاتر به نگاه کلاسیک هم نیاز داریم چون بیشتر کاگردانان می خواهند نو آوری کنند...مثلا شاید خیلی از ماها اجرای کامل و اصل و کلاسیک هاملت در صحنه ی کاملا حرفه ای رو ندیده باشیم اما نمایش های جدید از این متن رو دیدیم که البته با اصلی اش خیلی تفاوت اجرایی داشته ... پیشکسوتان اگر می خواهند یک تاتر به معنای کلاسیک آن را(چه متن چه طراحی و...)روی صحنه بیاورند مغتنم است اما متاسفانه همیشه یک جای کار می لنگه
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
از همه حرفها که بگذریم با وجود شبکه هاى اجتماعى و این امید که ما هم به دهکده جهانى بپوندیم، چنین نمایشى در جاهاى دیگه دنیا درجه جنرال(همه رده ها) رو میگیره و اگه چن تا ناسزاى رکیک بهش اضافه میشد که متاسفانه بخاطر وجود سانسور در کشور ما امکان نداره،نهیتا درجه زیر سیزده در اون شرایط میگرفت و تازه زیر سیزده هم با نظارت والدین مجاز میشد، بنابراین با توجه به این که در کشور ما هیچگونه پژوهش تربیتى معتبرى صورت نگرفته، بهتره به قضاوت اونا اعتماد کنیم
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
ممنون جناب دانش.
حرف حساب‏تون هم جواب نداره خب!
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید