در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | صبا ملک‌صادقی درباره نمایش رویای یک شب نیمه تابستان: درود و احترام از خوبی‌های این نمایش و نکات مثبت و حتی منفی به اندازه
S2 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 01:05:15
درود و احترام
از خوبی‌های این نمایش و نکات مثبت و حتی منفی به اندازه کافی گفته شده و واقعا نمایشی هست که به شخصه به همه پیشنهاد میکنم که ببینند. (البته بازم مقایسه کنم که خیلی بده :)) واقعا نمایش چند سال پیش یه سر و گردن از نظر ریتم و حس بالاتر بود)

من غرم به مخاطب‌هاست.... داشتم فکر میکردم تذکر دادن اگر عمومی بشه، شاید عده‌ای رعایت کنن. صحبت کردن دائم در تئاتر با کنار دستی با صدای بلند نه تنها تمرکز اطرافیانتون رو میگیره (به عقیده من هرکسی بابت هستی خودش مسئوله و مسئولانه باید رفتار کنه) بلکه باعث ایجاد صحبت‌های دیگه توسط همون جنس مخاطب در جای دیگه سالن میشه و همهمه شکل میگیره و باعث میشه تمرکز بازیگر هم بهم بریزه.

امشب وقتی نمایش شروع شد، یکی از دوستان پشت سر ما اصرار داشتن که دوستان ما بیرون پشت در هستند، با اینکه گفته شد در سالن بسته شده، بازم وارد شدند و در عین حیرت، بازیگر روی صحنه اومد و دوستان ما از بین مردم رد شدند تا به صندلی خودشون برسند. تقریبا ۵ دقیقه اول نمایش، تماشاگرا مشغول تماشا کردن ... دیدن ادامه ›› نشستن دوستان بودند و بازیگران برای خودشون اجرا میکردند.

مساله دیگه هم حضور کودکان و کسانیه که سن کمتر از ۱۵ سال دارند. فکر میکنم همه با این موضوع برخورد کردند. نه تنها محتوای بعضی از نمایش‌ها مناسب این سن نیست بلکه کنترل سر و صدا هم سخت میشه و تمرکز دیگران رو بهم میریزه.

خلاصه اینکه دم تیم برگزارکننده گرم :)
متاسفانه در نمایشهایی که مخاطب عام تر دارند ، عدم رعایت حقوق سایرین که ناشی از عدم درک فضای کلی هنر نمایش است ، بیشتر مشهود است .
به هر روی فضاهای فرهنگی نیز متاثر از پارادایم حاکم بر جامعه است .
۱۲ مرداد ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید