در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رضا آزادی درباره نمایش لانچر ۵: سلام به همگی. بازی ها بسیار خوب و روان بودند و نمایشنامه بسیار با ظراف
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 04:59:50
سلام به همگی. بازی ها بسیار خوب و روان بودند و نمایشنامه بسیار با ظرافت نوشته شده بود. این که گروه دو نفره نویسندگی و کارگردانی توانستند گروه رو به خوبی هدایت کنند، مشهود بود. اما به نظرم یک ایراد به کار وارد هست و اون زمان بیش از حد زیاد نمایش بود. زمان 2.5 ساعت تا 3 ساعت واقعا از حوصله تماشاگر خارج هست به خصوص که صندلی های تئاتر مستقل اصلا کیفیت مناسبی ندارند. ضمن اینکه معتقدم در تئاتر هنر این هست که در کوتاهترین زمان، حق مطلب را ادا کنید وگرنه شاید هر کاری زمان زیادی صرف بکنه کار خوبی از آب در بیاد (البته همیشه اینطور نیست و این مطلب برای توجیه نمایش های ضعیف کاربردی ندارد).
پی نوشت: امیدوارم تئاتر مستقل همانطور که به کیفیت کارها توجه میکنه به کیفیت سالن و بخصوص صندلی ها هم توجه کنن. سرمایه تئاتر در درجه اول تماشگرانش هستند.
به نظرم مخاطب تیاتر باید خودش را با زمان تیاتر بلند وقف بده تا در این شرایط که سانسور فراوان هست دیگه مولف نگران کوتاه کردن کار و خود سانسوری از این دست نباشه. اتفاقا اقای رحمانیان سر نمایش پیکان جوانان که یک کار هفت اپیزودی بود و به خاطر حوصله مخاطب تو هر اجرا دو قسمت اجرا نمی کرد خیلی در این مورد شاکی بود مصاحبه خوبی داره پیشنهاد میکنم پیدا کنید بخوانید. میگه همه جا دنیا مخاطب عادت داره به تیاتر دو ساعت و دو ساعت نیمه ولی در ایران حوصله مخاطب زود سر میره به نظر ایشان مخاطب باید فرهنگ تیاتر دیدن اش عوض کنه. به نظرم منم ما نباید از مولف تقاضا کنیم بخشی از اثر نمایش نده چون حوصله نداریم.
۲۴ شهریور ۱۳۹۸
خیلی ممنونم که نظر دادین. ببینید همه جای دنیا شرایط سالن های تئاتر یک شرایط مطلوبی هست. هم به لحاظ صندلی مناسب، هم به لحاظ صدا، هم به لحاظ تهویه.وقتی از زمان شروع همین نمایشی که مورد بحث هست، مخاطب نمایش شروع میکنه به باد زدن خودش با این تراکت های نمایش، یا بعد یک ربع شروع میکنه به گردش به چپ و راست روی صندلی، این یعنی اینکه مخاطب بخش موثری از حواسش دیگه به نمایش نیست (همون نمایشی که گفته میشه حتی نور موبایل بازیگر رو تحت تاثیر قرار میده). انتظارات همیشه باید متناسب با امکانات باشه. شما نمیتونی بدون امکانات، انتظار خاصی داشته باشی. هم من هم شما هم هر انسان آگاهی از سانسور بیزاره، اینجا هم من نگفتم سانسور کنید، گفتم "ایجاز" خودش یک هنز هست. شاید هر کارگردانی بلد باشه با 3-4 ساعت نمایش مفهموشو برسونه اما کمتر کارگردانی همین کارو میتونه تو یکی دو ساعت انجام بده. حالا شما بگید: کدام هنر واقعی هست؟
آقای رحمانیان از کارگردان های محبوب منم هست و تیمشون با خانم مهتاب نصیری همیشه غوغا میکنه، اما در این مورد، اگر چنین نظری داشته باشن، باید بگم نظر من مخالفشون هست. اگر انتظار مخاطب باحوصله دارین، باید اول از خودتون شروع کنید. بستر فرهنگی مناسب رو کی باید پدید بیاره. جواب ... دیدن ادامه ›› من اینه که هر کس از خودش باید شروع کنه. انتظار از دیگران انتظار درستی نیست. هر کس اگر سهم خودشو درست ایفا کنه طبیعتا نیازی به هیچ تذکر یا تلنگری نخواهد بود، مگر در موارد خاص.
در نهایت تماشگر هم 2-3 ساعت میشه و کارو میبینه اما دیدن کار مهمه یا اثرش بر انسان؟ اگر سوال ها رو درست بپرسیم اون وقت به نتایج بهتری هم می رسیم.
۲۷ شهریور ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید