تیوال هنرهای تجسمی
S3 : 01:41:18
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
هر طرف می نگری شیحه اسب های بی سوار که تنها گرد راه را در طول این سالیان، بر تارک زخم خورده خود و در میان نشان های هویت ایرانی بر دوش می کشند، چشم را می نوازد و گاه و بی گاه جغدهای نشسته در خانه تو گویی آبشخور این شعر است:
گردی از راهی نمی خیزد، سواران را چه شد ؟
مرده اند از بیم یاران، نامداران را چه شد ؟
جز صدای جغدها چیزی نمی آید بگوش
قمریان آخر کجا رفتند، ساران را چه شد ؟
و خروس های منتظر که بر زمزمه های شاملو به تکرار آواز سر می دهند:
"سپیده دمان از پس شبی دراز
آواز خروسی می شنوم از دور دست
و با سومین بانگ آن در می یابم که رسوا شده ام "
تو گویی در انتهای بازدید، به توصیف یک وطن نشسته ای



امیر مسعود این را خواند
محمدرضا مدیری، نیلوفر ثانی و رضا بهکام این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیلوفر ثانی
درباره نمایشگاه تناقض i
با درود
"تناقض" مجموعه آثار هنرمندی افغان " علی رحیمی " ست که تلاش دارد با سبکی ویژه از دفرمیتی های فیگوراتیو، فرهنگ دردمند و پرتنش افغانستان و مردمش را نیز بازنمایی کند.
تابلوهایی که در اولین نگاه ، رد ستم و رنج را در کارکترهای آن می توان دید در عین آنکه، استواری و ایستادگی نیز نمایان ست . سنت و هویت افغانی ، دغدغه ی ارزشمند این هنرمند در آثار قابل تعمق او ست که بیننده را وادار به مکث و توجه می کند.
دیروز در نمایشگاه ، بیش از هرچیزی تجمع افغان های مقیم ایران جذاب بود که در حلقه ی هنر و به واسطه ی حضور اجتماعی یکی از این مهاجران، درکنارهم گرد آمده بودند.
باآرزوی موفقیت برای هموطنان مهاجر افغان که قدم های پرثمری در اعتلای هنر و حضور آن درعرصه های اجتماعی فرهنگ ایران برمی دارند.

نیلوفرثانی
3 اسفند97
یه تجمع هم وقت میزبانی مسابقه فوتبالشون داشتن...
اونم جالب بود برام
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
بله راستش خیلی خوب بود اینطوری ازهم حمایت می کنند .. و حتی بحث و گفتگوهم باهم داشتند..
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصلا جالب نبود...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زندگی با طعم بیهودگی، در نبرد سیاهی، آنجا که سپید بودن معصیتی است عظیم، راه می گشاید در رگهای سرد این مردم. توده هایی که با توشه های سنگین رنج ها، با زخم های پر تکرار ملالت، بر دوش می کشند خستگی ضرباهنگ نفس ها را تا باز دریابند آسایش بن مایه وجودی انسان در نبرد مرگ و زندگی
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه آثار علی گلستانه i
در هیاهو و غوغای شهر به دریچه های ساده ای می رسی که در کشاکش بی پیرایگی خود، وازگان گوهرباری را بر دوش می کشد که در قاموس فرهنگ هنجارنماهای این شهر و شهرنشینان آن نقش باخته است. تو گویی آن همه سادگی در پیچیدگی های روزمرگی همچون آواری است که گلوگاه نفس را بند می آورد
امیر مسعود این را خواند
امیرعلی یکتا، آذرمهر و رضا بهکام این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه خارج از خانه i
میزهایی مملو از خلاء حضور، با نویدی از انتظار یک واقعه، در مصاف خوش آمدگویی انسانهایی که می آیند و می روند و نقش می زنند در پشت این میزها خاطره هایی دلربا یا نفرت زده را و گاه رج می زنند بر صفحات تاریخ حضور خود را در اتفاقی نادر
ابرشیر این را خواند
نیلوفر ثانی، آذرمهر، امیرعلی یکتا، امیر مسعود و عباس الهی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه باغ i
آن هنگام که فام لاجوردی عشق
ره می گشاید راه خود را
در تاخت وتاز لایه لایه های ظلمت
من در تلاشی بی حاصل
محبوس در زمان
می تازانم بر سدهای صف کشیده
بر دریچه های آزادی
تا شاید باز پس گیرم نبض خود را
از هجوم تازیانه های تطاول زمانه اندوه
97/11/07
آذرمهر، نیلوفر ثانی و ابرشیر این را دوست دارند
دادن چیزی که نداری
به کسی که نمی خواهد
به اشتراک گذاشتن
نداشته هاست عشق...
۰۹ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در را که می گشایی هجوم رنگ ها آواری می شود در بازی چشم ها و اندیشه. در سفر رنگ ها گاه در فروغی پر تحرک به شعله می رسی و گاه در سکونی لذت بخش در رخوتی عمیق سیر می کنی رنگ ها در تلالو میوه های بهشتی عطر لیمو و نارنج در فضا می گسترانند تو دانی هزار امید در لایه های رنگها به انتظار چشمان خالقی است که در مکاشفه ای بی بدیل دست به کشف راز آن ها بردارد من اما به دنبال کشف رنگ آزادی، به پرسش دیرین بر می خیزم کدامین رنگ، کدامین طیف حس زیبای تو را بر اندیشه های زمان می تازاند
بهراد گرانقدر سپاس بابت این نوشتار ترغیب کننده ... در اولین فرصت برای تماشای آثار خواهم رفت
۲۵ دی ۱۳۹۷
ابرشیر عزیز ممنون از زمانی که برای خوانش مطلب مذکور صرف نمودید امیدوارم شما نیز از این حض بصری و روانی حس ناب رنگ ها بهره ببرید
۲۶ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه سیزده منظره i
در واپسین روز و در ساعات پایانی نمایشگاه چشمانمان به تماشای مناظری نشست که حس نقاش را بی هیچ تفاخری به عرصه ظهور می گذاشت. مناظری که با رنگهای زنده تو را در بیشه زارها و سبزه زارها رها می کرد تا از این شلوغی اوضاع محکوم شده به سکوتی مبهم در بطن خویش رسوخ کنی گو اینکه تو اکنون در آن مکان به بازی رنگها قلم در دست داری. حس زیبایی که در تنت بپیچد و تو ناگزیر به تسلیم، ترک آن مکان در انتهای بازدید پر ثمر باشی
نیلوفر ثانی
درباره نمایشگاه سیزده منظره i
همیاری گرامی و دوستان عزیز
با درود
این بار دوم ست که افتتاحیه یک نمایشگاه رو با توجه به ساعت درج شده در اطلاعات این گالری در تیوال یعنی از ساعت 4 تا8 عصر ، قبل از ساعت 7 عصر و معضل جای پارک، مراجعه می کنم و گالری تعطیل ست ..هم نمایشگاه خانم فرنود وهم آقای گلستانه
امشب در سایت گالری اینفو نگاه کردم و متوجه تغییر مکان این گالری شدم
لطفا اصلاح بفرمایید تا باعث اشتباه مجدد دیگر علاقمندان نشود
باسپاس

گالری اِمکان

تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک ۳، زنگ یک
02188946122
روزهای تعطیل: شنبه ها
ساعات کار: ۱۶ - ۲۰

من هم رفتم با درب بسته مواجه شدم در رابطه با موزه عکاسخانه شهر هم تعطیل بوددرب آن نوشته شده بود جمعه ها تعطیل هستش
۱۵ دی ۱۳۹۷
درود بر شما
سرکار خانم ثانی گرامی و جناب امیر عزیز، بابت مشکلات بوجود آمده بسیار عذرخواهی میکنیم.
متاسفانه از این تغییر اگاه نبودیم، اطلاعات این گالری بروز شد.
با سپاس از لطف شما
۱۷ دی ۱۳۹۷
خیلی سپاس درود و احترام
۱۷ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این لباس های که من دیدم مردانه بود یا من اشتباهی رفتم
البته با تمام احترام به خانم صدف تحویلدار زاده
نفیسه نوری
درباره نمایشگاه کنش ممکن i
بسیاااااار عالی
بسیار
مدتها بود از دیدن یک اثر تجسمی انقدر به وجد نیومده بودم...
مرسی نفیسه جان. عجیب هوس همچین چیزی کرده بودم. گذاشتم توی لیست :)
۰۸ دی ۱۳۹۷
:)))))))))))
اشکالی نداره اگه دوست نداشته باشم :دی

نمایشگاه مساوات رو هم خیلی دلم میخواد برم حتما. تا هفته دیگه هست.
تو گالری محسن. یه ذره مسیرش برام خوب نیست. هی میندازم عقب :دی
۱۴ دی ۱۳۹۷
اره گالری محسن بد مسیره
۱۴ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
RABID Oddity :))
سحرناز قاسم نژاد این را خواند
*مریم* و سحر لیلی ئیون این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حکایت همچنان باقیست ، حکایت اسطوره ها و شخصیت های تاریخیست که از دل افسانه ها و تاریخ پا به دنیای امروز ما گذاشته اند . خسرو با موتور سر قرار شیرین حاضر میشود . خاله سوسکه سلفی میگیرد ، سیمرغ بهمراه کالسکه زال ،در بی بی لند خرید می کند و...
روایتهای هنرمندان مختلف با تنوع سبک و سلیقه که همه آثار قابل تامل و چشم نوازند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشگاه گروهی تصویرسازی و نقاشی
{یلدا؛ صدای پای زمستان)
استیتمنت :
صدای گام هایش، آرام، پیوسته و نجوا کنان در گوش میپیچد ...
زمستان پشت در خانه ایستاده و این پا و آن پا می کند تا همان یک دقیقه هم تمام شود و به دنیای سیاهی ها قدم بگذارد؛ تا سرد کند آتش کینه و خشم را و رخت سپید بپوشاند بر تن آرزوهایمان.
اما ...
یلدا!!! امان از این تب و تاب تمام نشدنی اش، شب را به بلندای نامش روشن می کند و حریر مهتاب را نادیده می گیرد تا کمی دیرتر آغاز شود صدای پای زمستان.
هدف هنرمندان این نمایشگاه گوش فرا دادن به صدای این گام هاست، آنها بر آنند که از مرز خیال فراتر بروند و ترکیبی بیافرینند که نشان از رنگ و بوی آتشینِ یلداست؛ همانا نهایت تلاش ما افتتاح جشنی تصویرگرانه به یُمن آغاز زمستان است....
سمیرا سلیمی – زمستان 1397
.
کیوریتور: #سمیرا_سلیمی
هنرمندان: سعیده نامی ... دیدن ادامه » حیدری، پریسا زارع، پروانه قدرت، هاله حاتمیان، هستی خادمی، زهرا ملکی، سمیرا سلیمی، مریم توسلی، محدثه حاجی آبادی، هدا شکور، رزا وظیفه شناس شیدا داوری، زهرا ساکت، آرمین ابوالفتحی، میثم هنردار، زینب پارسا، عاطفه پرچمی، علیرضا ناصحی، پریسا خزائلی پارسا، فرناز منصوری، فائزه مظفری، نیلوفر مس چی و سیما یزدانی
مکان: #گالری_فردا
*مریم* این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
احمد عسگری
درباره نمایشگاه جنگ اراده‌ها i
ظرافت و تجربه های تازه در مینیاتور و خیال انگیزی

آثار محرمعلی اکبری در یک مرور اجمالی عمدتا متمرکز بر تداعی صورت ها و منظره هایی است که نقطه دید نقاش و به تبع آن مخاطب را از طول، عرض و ارتفاع به یک تجسم وسیع تر و قابل لمس تر از چهره ها و یا منظره ها دعوت می کنند و شاید از امکان به هم پیوستن خیال و واقعیت سخن می گویند. نقاش در استفاده و بهره گیری از مینیاتور، سیاه قلم و طراحی بیشتر سعی می کند تا توالی خطوط را به مثابه گسترش دید - و حتی شاید معادل خط فرضی ! - قرار بدهد و از این رو در ترسیم تابلوهای مینیاتور و یا رئال تصور منظره و چهره را با تمامی جزئیات دنبال می کند تا مخاطب هر تابلو بتواند از پس خطوط و قوس های تابلو سطوح واقعیت را دنبال کند و با شهودی وسیع تر و ملموس تر با آثار هنرمند مواجه شود.

در بین آثاری که در مجموعه "جنگ اراده ها" گردآوری شده ... دیدن ادامه » اند، به نظر می رسد مضمون و تاکید نقاش روی یادآوری وجوهی از هنر مینیاتور بوده که در وهله نخست چشم و دهن مخاطب را به طرح و رنگ دعوت کنند و در گام بعدی زیباتر دیدن و شوق و شهود را مسیری برای دعوت احتمالی مخاطب به طبع آزمایی و آفرینشگری قرار دهند؛ چه اینکه محرمعلی اکبری پیش از این و طی سالهای تدریس نقاشی در آموزشگاهها و مدارس نیز به گفته خود، می کوشید تا با تلنگر زدن به چشم و ذهن مخاطبان آثارش آنها را به فراگیری تکنیک ها و اصول هنر و تفکر مینیاتور و ریزه نگاری نیز دعوت کند.
مصداق مشخص این گزاره را می توان تابلوی "دلبر عیار" دانست؛ به رغم تاکید روی استفاده از رنگ سیاه به مثابه شب و ظلمت ناسوتی، خطوط قوس و کمان در ماه، پوشش زن و دستاری که در دست دخترک قرار گرفته مرز تصور و شهود را در چند خط روایی امتداد می دهند و ابه خلاف تصور غالب محدود شدن به دو رنگ سیاه و سفید در خطوط و نقوش اتفاقا درنگ و تاملی دوباره در بیننده را درباره مرز میان واقعیت، حقیقت و شهود طلب می کند.

در عین حال، در میان آثار این مجموعه تابلو "پری" به سبب تعدد و تنوع رنگ های مورد استفاده و نقوش می تواند برای هر مخاطبی در هر سطح آشنایی با نقاشی جذاب و آموزنده باشد؛ چه اینکه از نکات برجسته تابلو می توان به تقسیم متناسب فضای اثر میان فرشته با پرندگان و نیز تنوع رنگ در پوشش فرشته اشاره کرد. افزون بر این، توجه و ارجاع پنج درجه مشخص و قابل تشخیص از رنگ سبز در مضمون آفرینش و خودشکوفایی یک هارمونی کامل از آغاز، محبت و تمنا را در ناخودآگاه مخاطب برجسته می کنند و سمت و سوی طبیعت و حیات در اثر بازنمایی می شود.

از دیگر آثار ارزنده این مجموعه تابلو "پری آسمانی" با رویکرد مینیاتور و خیال انگیزی انتزاعی نقاش به مدد کاربست متمادی دو رنگ آبی و طوسی است؛ تمرکز و رویکرد به دو رنگ آبی روشن و بنفش در اهم آمیزی آسمان و ابرهای پیرامون پری کنتراست مناسبی برای تصور فاصله واقعیت تا شهود - و یا زمین تا آسمان - ایجاد می کند. در عین حال استفاده از قوس و کمان برای چهره و پوشش پری که با استفاده از سبز روشن و سبز پررنگ تجلی وجه قدسی آن نیز یادآوری می شود. غلبه زمینه طوسی رنگ و همین طور ورود بسیار ظریف رنگ بنفش به مثابه خطوط امتداد ابرها در پس زمینه طرح نیز امتداد شهود به واقعیت را بازنشانی کرده است.
سید حامد حسینیان این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرزاد جعفریان
درباره نمایشگاه باغ سوخته i
درود
خیلی زیبا و دیدنی بود با کلی ایده ی خلاقانه
موفق و پیروز باشید
احمد عسگری
درباره نمایشگاه Iran Daily 01 i
قاب های متوسط و تداعی بخشی از واقعیت اجتماعی


نمایشگاه ایران دیلی را نمی توان به طور کامل یک رخداد بزرگ تلقی کرد، اما عطف به اهمیت بازنمایی و تداعی واقعیت اجتماعی در آثار این مجموعه، می توان حدودا ده اثر موفق یا متوسط را میان عکس های این مجموعه یافت که هدف نشان دان واقعیت و بسط ادراک مخاطب را محقق می کنند.در میان آثار انتخاب شده برای نمایشگاه ایران دیلی، البته طیف متکثری از آثار هستند که لنز، قاب بندی و پرداخت به سوژه را به ذهن مخاطب می سپارند و به نظر می رسد برخی از آثار این مجموعه شایسته ثبت و تحلیل جدی تر را هم دارند.

از میان این آثار «ارغوان شریفی نیا» با نمایی از زن نشسته بر کنار گذر یکی از آثار بسیار خوب و قابل بحث مجموعه است که در فرم و محتوا و در ترسیم بی کم و کاست سوژه اثری موفق است: در عکس شریفی نیا قدر مسلم توجه به نیمرخ زن و انتخاب درست و به موقع قاب بندی برای تقسیم فضای عکس در امتداد کوچه بدون فروغلطیدن به فوکوس به مخاطب این فرصت را می دهد تا تمام واقعیات و سوژه های محیطی را به تفکیک مرور کند و دلالت ها و ارجاعات عکس را با حوصله بازخوانی کند.
در این عکس مفهوم «انتظار» به مدد سه المان یادآوری می شوند: نخست، امتداد خط نگاه زن که به صورت نیمرخ و تقریبا مایل به سمت انتزاعی شدن می رود و المان دوم، یعنی موتور قفل شده در سمت دیگر کوچه که بیرون از سایه بعد از ظهر و در آفتاب قرار گرفته است به بسط مفهومی عکس کمک می کند. المان سوم اما با دقت مخاطب به آسانی در امتداد خط نگاه زن و اتفاقا نزدیک به چهره او خودنمایی می کند: قفل نصب شده روی درب مغازه ای که احتمالا نانوایی است و بدون هیچ تاکیدی میان نسبت خط نگاه با قفل می تواند کم و بیش نوعی وضوح عمیق "Depth of Field " را نیز تداعی کند که تاویل و تفیکیک میان داستان ها و عناصر تصویر شده را برای بیننده بیشتر مهیا می کند. به شکل مشخص، چاپ سیاه و سفید این عکس و تمرکز روی کنتراست نسبت میان عناصر بصری با دوربین را برای مخاطب بیشتر ادراک پذیر کرده است، چه اینکه اصالت توجه به پوشش زن و چادر مشکی و در عین قرار گرفتن در سایه تاویل واقعیت با زمان را در زندگی سوژه به نسبت افزایش می دهد.

دیگر اثر قابل توجه در این مجموعه از منظر تداعی واقعیت اجتماعی، عکس نسترن سعیدی با گزینش نمای سر بالا از یک برج مسکونی و انتخاب قاب بندی آن از بین ردیف متراکم سیم ها و کابل های انتقال برق است: اثری که تمرکز عمق آن روی حجم برج مسکونی بصورت فضایی و یادآوری فضای تحدید شده و جهت دهی به زندگی انسانی با مدنظر قرار دادن حجم برج مسکونی است و آسمان ابری در پس زمینه خط دید را بیشتر به ساختمان و ردیف پنجره های آن معطوف کرده است. مخدوش و محدود شدن زیست انسانی در عکس، البته به واسطه ردیف وسیع سیم ها و کابل های انتقال برق عدم تعادل در فضای شهری نیز چون یک پرسش مهم از سوژه و فضای پیرامون در ذهن برجسته می شود و تحدید مفهومی حیات انسانی را به شکل انضمامی تر یادآوری می کند، اما ادراک حیات از میان چهار حلقه ایجاد شده بین سیم های برق به مثابه تاویل و دلالت بطنی قابل تشخیص است که سه سطح مواجهه با اثر و ارجاعات آن را به تفصیل و با مفاهیم مدون بسط می دهند.

میان عکس های آناهیتا رئوفی، عکس چهار پسربچه نشسته کنار پایه برج آزادی بی تردید چشمگیرترین اثر اوست؛ تکیه دادن و حالات متنوع چهار پسربچه امکان تاویل و فهم نمادین از عکس را افزایش می دهد و بخصوص، پسربچه ای که به عکاس نزدیک تر است در فکر فرو رفته و با نگاهی توام با نارضایتی به عکاس نگاه می کند در حالی که دست چپ خود را روی لب و بینی اش گذاشته تا ابهام و ایهام را به یک میزان به چشم بیاورد.

عکس های مهدی میرجلیلی نیز قطعاتی از پازل واقعیت را با نگاه های متفاوت گردآوری کرده اند؛ بخصوص عکسی که زیر پایه پل حافظ و از نقطه دید جنوبی ازدجام و تقسیم کار در حاشیه نمایش به تبع جهت گیری سرمایه در تهران را به خوبی و با یک قاب بندی بسیار درست برای مخاطب مرور می کند. مهم ترین امتیاز این اثر دقت عکاس روی المان پل حافظ از پایین و تطبیق دادن خط فرضی با جهت پل است و در عین اینکه پل تمام محیط عکس را اشغال نکرده، اما تاثیر و اهمیت آن در بیش از 50% فضای عکس مورد تاکید قرار گرفته و امتداد ساختمان های دو سوی پل حافظ با تمام ویژگی های معماری و محیط آن را به گزارشی کامل و بدون نقص از واقعیت شهر و تکاپو در تهران بدل کرده است. ردیف موتورهای پارک شده زیر پل بسان المان و نمادی از فضا و سخت افزار را در متن یادآوری می کنند تا اگر حتی مخاطب شناختی از تهران و تقسیم فضای کار و سرمایه در پایتخت داشته باشد، بتواند نسبت مکان گزینی به اهمیت فضای کسب و کار و تحمیل الگو به نیروی کار در قالب سلب اراده و کالایی سازی کار در تهران و ایران امروز را بیشتر نشان بدهد. به همین سیاق و به تفکیک انگاره هایی از هاروی، باختین، دبور و حتی یادآوری هایی از پروژه پاساژها و بنیامین -خصوصا پیاده رو و مفهوم سلب اراده در نشان دادن ازدحام مردم در پیاده روی مجاور خیابان - نیز در این اثر قابل بازخوانی هستند. گزینش این عکس برای طراحی پوستر نمایشگاه، بی تردید انتخاب منطقی و درستی است؛ چرا که دقت نظر عکاس در قاب بندی و سوژه ها می تواند این مورد را یک طرح واره درباره تمامی قطعات دیگر پازل نیز قرار دهد و از جمله با دید اقتصادی، چرایی و چگونگی انباشت یا انباشت زدایی در ایران را نیز به تصویر بکشد.

دیگر عکس های خوب و قابل تامل مهدی میرجلیلی در این مجموعه، نمای عبور یک دختر از رهگذر جانبی باغ موزه دفاع مقدس و المان های بتوان و شیشه در کف و دیوار و همین طور نمایی از عبور یک پیرمرد در ساعات میانی روز از مجاور باغ فردوس است که مورد دوم، به مدد ادیت رنگ و تاکید روی زرد نشان برگ ها تا حدی جنبه رمانتیک و شاعرانه پیدا می کند.


http://azadyeno.blogfa.com/post/125
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لیلى شجاعى
درباره نمایشگاه قوی‌تر i
جذاب و خلاقانه!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از بهترین تجربه های گالری گردیم بود
پیشنهاد میکنم حتما ببینین
محمد لهاک و امیر این را خواندند
بامداد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید