تیوال هنرهای تجسمی
S3 : 04:31:21
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

ویدیو
درباره نمایشگاه جغد آباد i
۱۲ ساعت پیش
مجتبی مهدی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر  | عکس
اعضای هیات مدیره انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر مشخص شدند
» انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر
... دیدن متن »

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، در مجمع عمومی انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر که روز گذشته ۲۸ مهرماه با حضور اعضای انجمن پوستر برگزار شد، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر و مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر هم حضور داشتند.در این جلسه شهرام گیل آبادی و ابراهیم حقیقی سخنان کوتاهی درباره لزوم فعالیت انجمن پوستر و برنامه‌های آتی آن در جهت بهبود شرایط طراحی پوستر ایراد کردند.

سپس انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن برگزار شد که در نتیجه آن، آرش تنهایی، ابراهیم حقیقی و یحیی پاکدل به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و مهدی فاتحی و پریسا فلاح زاده به عنوان ۲ عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند.همچنین کارنگ طیاری به عنوان بازرس اصلی و محمد صادق زرجویان به عنوان بازرس علی البدل این انجمن برگزیده شدند.

اینستاگرام آرش تنهایی
وبسایت آرش تنهایی
اینستاگرام ابراهیم حقیقی
وب سایت ابراهیم حقیقی
اینستاگرام یحیی پاکدل

محمدرضا هیستیریک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا امیر یار احمدی موسس انجمن مجسمه‌سازان ایران درگذشت | عکس
» رضا امیر یار احمدی موسس انجمن مجسمه‌سازان ایران درگذشت
... دیدن متن »

رضا امیر یار احمدی یکی از برجسته‌ترین هنرمندان مجسمه‌ساز و معمار ایرانی بود. او متولد ۱۳۳۸ در بروجرد بود، دوران دبیرستان خود را در هنرستان هنرهای زیبا گذراند و از دانشکده هنرهای تزئینی فارق التحصیل شد.
حاصل بیش از سه دهه کار مستمر او در ارائه نمایشگاه‌های بسیار داخلی و خارجی و ساخت بناها و مجسمه‌های یادبود تجلی یافه و برای ما به یادگار مانده‌است.

محمد لهاک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از بهترین تجربه های گالری گردیم بود
پیشنهاد میکنم حتما ببینین
محمد لهاک و امیر این را خواندند
بامداد این را دوست دارد
کاش احساستون و برداشتتون از آثار رو هم باهامون به اشتراک میذاشتید :)
۴ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکی از فانتزی هام اینه که یه روز یکی از تابلوهای حرمسرا رو روی دیوار خونم داشته باشم..
مجتبی مهدی زاده، محمد لهاک و امیر این را خواندند
سید حامد حسینیان و بامداد این را دوست دارند
خیلی دوست دارم بدونم چرااااا نیلوفر جان :)
۵ روز پیش، چهارشنبه
وقتی مغزی درست بر پایه منطق فکر میکنه، نمیتونه جسارتا دری وری بگه!!!
ولی فقط واسه اینکه به " هویت پنهان تون"" احترام بذارم نمیپرسم.. چون خودمم دوست ندارم کسی از فیلمهایی که ساختم و کتابهایی که نوشتم سوال کنه ( الکی مثلا منم کسی ام واسه خودم!!!!)
:)))
۳ روز پیش، جمعه
:)))))) ))))))) منم احترام میذارم پس
۳ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره گالری نقاشی نقطه i
نمایشگاه نقاشی «نقطه» در برج آزادی | عکس
نمایشگاه آثار نقاشی «آیدا توپال» با عنوان «نقطه» از ۲۹ مهر در برج آزادی برگزار می‌شود.
» نمایشگاه نقاشی «نقطه» در برج آزادی
... دیدن متن »

نمایشگاه آثار نقاشی «آیدا توپال» با عنوان «نقطه» از ۲۹ مهر در برج آزادی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی برج آزادی، آیدا توپال با ۱۰ سال سابقه فعالیت هنری در زمینه هنرهای تجسمی و نمایشی، به سبک نقاشی با استفاده از نقطه و یا پوینتیلیسم گرایش دارد و آثار بسیاری با تکنیک آکریلیک و چسب چوب در این زمینه خلق کرده است.
پوینتیلیسم به معنی نقطه‌چینی یا نقطه نقطه یکی از سبک‌های نقاشی پسادریافتگری است که در آن تصویر به‌ وسیله گذاشتن نقطه‌های کوچکی از رنگ خالص به صورت مجزا ولی در کنار هم شکل می‌گیرد. ژرژ سورا این روش را در سال ۱۸۸۶ تا آن‌جا گسترش داد که شاخه‌ای دیگر به نام نقطه ‌چینی از دریافتگری به‌وجود آمد. در ایران تا کنون در سطح گسترده به این سبک نقاشی پرداخته نشده است.
این دومین نمایشگاه انفرادی آیدا توپال است که با هدف آشنایی بیشتر مردم ایران با این سبک برپا می شود.
نمایشگاه آثار نقاشی آیدا توپال با عنوان «نقطه» از ۲۹ مهر تا ۴ آبان در نگارخانه آیینه برج آزادی برپاست و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ و جمعه ۱۰ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.
آیین گشایش این نمایشگاه نیز روز ۲۹ مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می شود.

محمد لهاک این را خواند
مجتبی مهدی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ابرشیر
درباره نمایشگاه ساکن‌ها i
من از جهان بی تفاوتی فکرها و حرف ها و صداها می آیم
و این جهان به لانه ماران مانند است
و این جهان پر از صدای حرکت پاهای مردمیست
که همچنان که ترا می بوسند
در ذهن خود طناب دار ترا می بافند..
(فروغ)

نقاشی های مجموعه ساکن ها، در ادامه سیر زیبایی شناختی آثار الهه حیدری در امر" حذف کردن" بخشی از چیزهایی است که نقاشی می کند. همه سر و صورت های فیگورها در نقاشی های نمایشگاه قبلی او، حوالی اجسام،حذف شده بود و تمامی سخن ها و تاویل هایی که احتمالا می شد از خطوط چهره و نگاه چشم ها روی بوم دریافت کرد به تفسیر حالتهای تن و دست ها و پاهای زن(سوژه) تنها در لابه لای فضاهای خالی اجسامی مانندمیز، صندلی، کاناپه و..سپرده شده بودند.
در نقاشی های مجموعه ساکن ها، سر و صورت در فیگورها وجود دارد اما لب و دهان از چهره ها حذف شده است.لیکن در این نقاشی ها نیز سوژه ها متکی بر ... دیدن ادامه » قدرت موثر تنهایی تلخ و عمیق و در عین حال گشایش گر و حتی نجات دهنده به نظر می رسد، چرا که بیشتر این زن ها در تنهایی خواسته یا ناخواسته خود در حالتی می نمایندکه گویی خویشتن خویش را بازیافته اند یا در آستانه فهمی از جهانی هستند (و احتمالا قصد ترک آن) که ساکنین آن همچنان که ترا می بوسند، در ذهن خود طناب دار ترا می بافند....از این رو آیا آنها واقعا به دهانی برای گفتگو با چنین خیانتکارانی نیاز دارند؟ آیا این چنین از ریخت افتادگی مسکوتی به جبران چنان خیانتی از اصوات می ارزد؟
به نظر می آید بیشترسوژه های نقاشی های مجموعه ساکن ها، ساکن خویش شده اند یا قصد اقامت در جهان سرشار درون شان را دارند. اگرچه برخی هنوز رمیده، غمناک و در رخوت انتظار به سر می برند اما این انتظار با بی تابی و خواهش های مکررخود-ویرانگر همراه نیست.
سوژه ها عمدتا در راه کشف دریای درون برکرانه های وجودی شان در آرامشی غمگینانه حاضرند یا به درونشان رهسپار... ممکن است هنوز نگاه برخی از آنها در چشمخانه پرتردید باشد اما گویی دیگر راه خوشبختی را درمسیر بازگشت کسی که رفته یا خاطره ای موهوم آن دیگری نمی یابند. آنها دیگر به گفتگو با جهانی که به رویشان لبخند میزند اما در ذهنش طناب دارشان را می بافد، تن در نمی دهند. این درون گرایی ایجابی در تباین با لایه رویی برخی از نقاشی ها به نظر میرسد که ممکن است انفعال و رخوتناکی برخی فیگورها را در شیوه بروز هستی شان نمایش دهد. فیگورها دهانی ندارند شاید کمی افسرده به نظر بیایند اما با آرامشی خودآگاه اشتیاقی به حرف زدن در آنها پیدا نیست. آنها در سرشاری صداهای درونی به سر می برند یا به امید فراموش کردن یا حذف صدای پاهای مردمان فریبکار گشوده و ساکن منتظر می مانند.
ادراک شگرف و عمیق دریافتی از جهان محذوف سوژه های نقاشی های الهه حیدری، چه بسا حصارهای جنسیتی فیگورهای زنانه را می گسلد و مرزهای جسمانیت زنانه را به انسانیت می گسترد و هر انسانی فارغ از زیست شناختی از این به وقوع پیوستن و یگانگی با جهان درون سیراب و امیدوار خواهد شد چراکه سرنوشت بیرونی همه آدم ها مملو از شکستها، جاماندگی ها ،ممنوعیت ها،دریغ ها و..... است . خواست اقامت و ساکن شدن در اقلیم درون همراه است با سرشاری و رهاشدگی و جدایی از حرمان تنهایی...
دلپذیری غمگینانه و امیدواری بر نقاشی ها موج می زند. رنگهای سرد و عمیق مثل خاکستری های روشن، صورتی های چرک تاب,بنفش های کم نور و‌ یا سبزها و قرمز کدر و...نوری که به طور مستقیم اما دیریاب بر این سکون و سکوت عمیق و فضاهای خالی هویدا است. حذفها و منع ها وسیله ای میشود برای بازیابی قدرت درون و اتکا به خویشتن خویش که در همزیستی با اشیا تراشیده حریم شخصی به آرامشی با وقار و بی نیازی شکوهمندی بشارت داده می شوند.
خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال خانه طراحان سام و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ وینیل,چاپ شیشه,چاپ کارت ویزیت,چاپ پارچه,چاپ تراکت,چاپ بروشور,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,لایت باکس تبلیغاتی,چاپ اکوسالونت,قیمت فوم برد,سقف کشسان,تخفیف دانشجویی,چاپ کاغذ دیواری,قیمت چاپ دیجیتال,چاپ بوم,لایت باکس,سازه نمایشگاهی و دیگر خدمات چاپ مستقیم می باشد.
http://www.samdhprint.com
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیلوفر ثانی
درباره نمایشگاه ساکن‌ها i
"سکونی در آستانه ی طغیان"

الهه حیدری بانوی هنرمندی ست که مجموعه آثار دیگری از خود را به نام "ساکن ها" در گالری اثر در معرض دید عموم گذاشته است . تابلوهایی در راستای همان سبک نمایشگاه قبلی اش"حوالی اجسام" در سال94 ترکیبی از فضاهای لَخت و متمرکز بر ثقلیتِ اندامی زنانه که در فیگورهای نشسته ،"ساکن ند" .
زنانی که درسکوتی رخوت انگیز، در انتظار مانده اند . با رنگ هایی سرد و طیفِ سنگینی،که آنان را احاطه کرده است دهانی که ندارند و زبانی که خاموش است .و صورت هایی که مخدوش ند.
الهه حیدری انفعالات روانی را در جسم ها تبلور داده است و در عینِ ترسیم ِسکونی معنادار ، آشوبی را به تصویرکشیده است که شور عاطفی زنانگی دارد درچین و شکن و تای هر لباس و در فیگور هر اندام .. ترتیبی به سمت حرکت، درعین ایستایی ... لم دادگی و یک بر افتادگی در اذعانِ سقوطِ ثباتی ... دیدن ادامه » که ساختگی ست .و آرامشی که اگرچه سازگار اما موقتی ست. و انتظاری که از پس آن ،رویشی حقیقی ست.

اثرها ،سوژه هایی با اُبژه ای چندگانه اند، از تبارشناسی سکوت و ممنوعیت ها ،تحمیل ها وخستگی ها تا زن بودگی در بازنمایی کنش ها .. لحظه ای که پیش از وقوع ست. و سکونی که هر آن،بیم برهم خوردنش می رود .
هرچند بی تحرکی، انتظار، خستگی و جاماندگی زنان ، در احاطه ی پیوندهای عاطفی وحجمی با اشیا رخداد هر تابلو به نظر می رسد اما قابلیتی رسانه ای برای هزاران حرف ناگفته و هزاران عملِ انجام نشده درهر اثر ،مشهود ست .
در مواجهه ی نخست زنانی بی دهان، روبرو ، نیم رخ یا پشت به زاویه ی دید در فضایی دوبعدی،صورت های سرد، در رنگ هایی ملایم ومات با ترکیبِ نور و سکوت، به سمتِ القای هرچه بیشتر محرومیتی از ارتباط ، اعتراضی آشکار و یأسی مفرط دیده می شوند اما در آمیختگیِ ثانوی،مناسباتی ژرف تر و ملموس تر از بستر رخوتی سر برمی آورد که عنقریبِ رخدادی نو است . زنانی که گویایِ وضعیتی انزواییِ اجتماعی_فردی،عاطفی و عدم درکی هستند که بی تاریخ همواره با آن درگیر بودند اما مستعدِ جنبشی انقلابی، برای قطع این ریتمِ محض ِ حاضرست .
هر اثر اگرچه مستقل اما در ترکیبِ مجموعه ی حاضر پیوندی ناگسستیِ معنایی دارد .زنانی که رنجیده اند، منتظرند، خسته اند اما مترصدِ لحظه ای برای وقوعند. واین زن شدگی در معنایِ حقیقی و سکونی در آستانه ی طغیان ست .

نیلوفرثانی
13مهر97
نیلوفر عزیز خیلی خوشحالم که نظر خواندنی تو دوست اندیشه ورزم را درباره این آثار می خوانم.
در واقع بخشی از ارزش آثار هنری فکور، در گستردگی و تنوع تفسیر و آرا در موردشان است.
من در این نقاشی ها بیشتر نوعی کنش درونگرا دیدم, نوعی آرامش درونی غمگین اما امیدوار ... دیدن ادامه » که اتفاقا هرگونه پسیویتی و انفعال را کنار خواهد زد و یا دست کم چنین تصمیم را درونی کرده و به گونه ای زیبایی شناختی منعکس می نماید ... این تن ها اتفاقا برخلاف ظاهری رخوت الود اصلا منفعل نیستند بلکه گویی خبر از انقلابی درونی در خویشتن دارد.... اقامت در دریاهای شگفت انگیز درون ... و در این ادراک شگرف و عمیق و مغموم البته مرزها و حصار های حتی جنسیتی گسسته می شود به طوری که جسمانیت زنانه مرزهایش به انسانیت می گسترد و هر انسانی, زن و مرد از این به وقوع پیوستن و یگانگی با اقیانوس درون سیراب و امیدوار خواهد شد چون سرنوشت بیرونی بسیاری از آدم ها شکست و جاماندگی و ممنوعیت ها و.... است .اقامت و ساکن شدن در کهکشان درون که این فیگورها نویدش را می دهد، نجات دهنده به نظر می رسد. به همین دلیل این رنگهای سرد شیرینی دلپذیر و امیدوارانه ای را باز می تابد و حذفها و منع ها وسیله ای میشود برای بازیابی قدرت درون و اتکا به خویشتن خویش این فیگورها که در اشیا کمتر و کمتر شده حریم شخصی اش به آرامش با وقار و بی نیازی بشارت خواهد داد.
درود به ذهن و قلم ات رفیق هنرمندم
۱۷ مهر
نیلوفر جان همیشه خواندن نوشته هایت و گفتگو با شما بزرگوار برایم آموزنده است . ممنون از این حضور ارزشمندت
۱۷ مهر
اردات دارم دوست فرهیخته جانم که همیشه گفتگوهای پربهره ای رو ایجاد میکنی ... سپاس دوست من
۱۷ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
It's not about having a big camera , It's all about to have a big vision.
-rezasaad
رضاصاد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ابرشیر
درباره نمایشگاه ساکن‌ها i
اینگونه بود که همه لحظه ها یک لحظه شدند، نگاه یخ زد، همه چیز متوقف شد و ما ساکن خود شدیم.
آزاده طاهائی
بخشی از متن کاتالوگ

سکوت فیگورهای نقاشی های الهه حیدری در حرفها و سکوتهای گاه مغموم رنگهای بی نظیر نقاشی هایش شما را به تفکر و درون نگری نابی دعوت می کند. با تماشای این آثار خود را مهمان لذتهای فکورانه ای نمایید آن هم در ابتدای پاییز..
همیار جان کاش روزهای تعطیل گالری ها رو در هر برگه اعلام میکردین
الان واسه هر کدومش باید یه سر به سایت گالری اینفو بزنیم
۱۳ مهر
نیلوفر جان نقاشی های الهه حیدری واقعا برایم اثرگذار است جهانش نه تنها زنانه که بسیار انسانی است. عمیق و تفکربرانگیز..
مشتاق خواندن نظر ارزشمند تو دوست هنرمند و اندیشه ورزم هستم...
خودم هم دارم حسم را درباره اش می نویسم. با تو دوست فکورم هر نمایشگاهی دیدن ... دیدن ادامه » افتخار است و بسیار آموزنده
۱۴ مهر
بله درک میکنم جناب امیر
راستش من هروقت بخوام به گالری جدیدی مراجعه کنم قبلش حتما تلفنی تماس میگیرم همه چیز رو چک میکنم!!
۱۴ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نگاهی نیاز داریم که ابعاد فرهنگی را هم در برگیرد | عکس
سفیر آلمان در آیین افتتاحیه نمایشگاه معماری ایران و آلمان :
» به نگاهی نیاز داریم که ابعاد فرهنگی را هم در برگیرد
... دیدن متن »

نمایشگاه معماری«طراحی با گفت و شنود» با حضور سفیر آلمان در ایران، محمدجواد حق‎شناس، عضو شورای شهر تهران، رئوف قادری، مدیر عامل شهر آفتاب ،سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و نیز جمعی از معماران و علاقمندان به معماری در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، در ابتدای این برنامه سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران درسخنانی با  اشاره به این مطلب که  معماری سازنده از گفتگو آغاز می شود ابراز داشت : گفتگو بین طراح و سازنده و بهره بردار اتفاق می افتد. معماری های مناسب توجه به زیست بوم در منطقه دارد و یکی از رموز موفق معماران GMP در سراسر کشور توجه به فرهنگ آن منطقه بوده است که خاصل آن سازه هایی است که علاوه بر مدرن بودن و جهانی بودن بو می است .
سید عباس سجادی در پایان صحبت هایش با ابراز خشنودی از برگزاری این نمایشگاه در یکی از آثار و مکان های ارزشمند معماری نوین ایران – فرهنگسرای نیاوران – ابراز امیدورای کرد که این نمایشگاه آغاز فصل جدیدی از  همکاری های معماران ایرانی و آلمانی  باشد
در ادامه این برنامه  میشائیل کلور-برشتولد، سفیر آلمان با حضور در جایگاه با ذکر این مطلب که حفظ توافق هسته‌ای اولویت نخست دستور کار ما است خاطر نشان کرد :ما می‌خواهیم این توافق را حفظ کنیم، چرا که این توافق برای همه ما خوب و مهم است. در غیر اینصورت با بحران‌ها و منازعات پیچیده‌ای در سراسر خاور نزدیک و خاورمیانه روبرو خواهیم شد.
وی افزود : برای راضی نگه داشتن هموطنانمان لازم است نگاه خود را از سیاست خارجی کلاسیک، به چپ و راست برگردانیم. به نگاهی نیاز داریم که ابعاد فرهنگی را در هم در برگیرد.»
سفیر آلمان در ادامه به روابط ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: «سابقه طولانی روابط میان کشورهای ما مدام به ما یادآور می‌شود که آلمانی‌ها و ایرانی‌ها در این فضای خلاقیت به خوبی با هم روبرو می‌شوند و سابقه‌ای طولانی در تبادل هنر و اندیشه دارند.»
وی افزود: «البته اثبات این ادعا فقط نمونه دوستی میان گوته و حافظ و عشق مشترک آنها به شعر نیست. اینک معماری نمونه‌ای بهتر برای این ادعاست؛ چرا که ما را به این فضای خلاقیت می‌برد و بیشتر از آن عمارت‌ها و شهرها، به شکل ملموسی فضایی برایمان ایجاد می‌کند که زندگی ما در آن جریان دارد و ما در آن با خودِ خود مواجه می‌شویم.»
در بخشی دیگر این برنامه محمد حسین ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «در سخنرانی آقای مارک به گسست از گذشته اشاره شد. متاسفانه ایران هم در این زمینه روند تنزلی طی کرده است. این مسئله‌ای جدی است. آنچه امروزه در دنیا مطرح است، تلاش برای پیوند گذشته و امروز، ضمن حفظ خلاقیت‌های معماری است.»
وی افزود: «وزیر راه و شهرسازی اندیشه‌ای را تحت عنوان ایرانشهر مطرح کردند که ما با نگاه به گذشته این انقطاع را برطرف کنیم و این پیوند را ایجاد کنیم.»
سمپوزیوم «طراحی با گفت‌وشنود» روز پنجشنبه در فرهنگسرای نیاوران با حضور سفیر آلمان در تهران، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، پروفسور فولکوین مارک، شریک موسس دفتر مهندسین مشاور جی‌ام‌پی و از بنیانگذاران آکادمی فرهنگ و معماری aac، پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر تهران و ... برگزار شد. این نمایشگاه تا ٢٧ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢٠ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایشگاه باغ سکوت i
نمایشگاه آثار چاپ دستی شکوفه فلاح از ششم تا هفدهم مهرماه در گالری اُ میزبان علاقه مندان خواهد بود. | عکس
شکوفه فلاح مجموعه باغ سکوت را در گالری اُ به نمایش می گذارد
» نمایشگاه آثار چاپ دستی شکوفه فلاح از ششم تا هفدهم مهرماه در گالری اُ میزبان علاقه مندان خواهد بود.
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی این نمایشگاه، شکوفه فلاح گفت: چاپ دستی را بطور جدی از سال ۱۳۸۴ و پس از تقریبا ۱۰ سال فعالیت در رشته نقاشی آغاز کردم. درمجموعه اخیرم که از دو سال گذشته آغاز شد، تمرکزم را صرفا روی درخت گذاشته ام. درخت هایی که در این مجموعه کار کرده ام همه الهام گرفته از درخت های پیرامونم هستند و در کنار ۲۳ اثر چاپ دستی، یک ویدئوآرت که از باغ سنگی ساخته ام نیز به نمایش گذاشته می شود.
او افزود: من در مجموعه های چاپ دستی پیشینم نیز با مضمون درخت کار کرده بودم، اما دراین مجموعه با نگرشی جدیدتر به درخت نگاه کرده ام. باغ سکوت برای من از یک سیر و سیاحت از درون آغاز شد و درختانم از بستر وهم و خزان سربرآوردند و سرگردان بر صفحاتم نقش بستند. درختانی وهم آلود و تنها در دنیایی سرد و تاریک که برای نور و روشنایی تلاشی بی وقفه دارند. انگار در خواب ایستاده اند. در آنجا زمان و مکان یکسان است و در میان آنها نه به دنیا آمدنی است، نه پیری و مرگی. باغ آرمانی من خزانی بی انتهاست که بر کویری جان بخشیده و دیگر آرزوی هیچ بهاری را در سر نمی پروراند.
فلاح ادامه داد: من انسانی هستم که نمی توانم نسبت به جامعه پیرامون و اتفاقاتی که هر روز در جهان رخ می دهد بی اعتنا باشم و تمام این مسائل نیز به نوعی بر روی آثارم تاثیر می گذارد. وقتی جنگی اتفاق می افتد نه تنها انسان ها به ورطه نابودی کشیده می شوند بلکه طبیعت جاندار و بی جان اطراف آنها نیز نابود می گردد. حاصل جنگ ها را ببنید. به خاطر جنگ نه انسان ها جان سالم به در می برند نه درخت سالمی در خاک به جا می ماند. از این رو در ذهن من باغی خلق شد که نه منتظر زایش بهار بود و نه مرگ. در این راستا مدیوم چاپ دستی و تکنیک های شگفت انگیز کالکوگرافی بهترین امکان را برای خلق این فضای وهم آلود در اختیار من گذاشت.
شکوفه فلاح متولد ۱۳۵۲ کرمان، کارشناس ارشد نقاشی و عضو انجمن نقاشان ایران و عضو موسسه توسعه هنرهای تجسمی است. او بیش از ۱۳ سال است که تمرکزش را به شکل جدی بر روی چاپ گذاشته است واز سال ۱۳۸۶ تاکنون سه نمایشگاه انفرادی در گالری مهروا و سایان اصفهان برپا کرده است.  آثار وی در بیش از ۴۵ نمایشگاه گروهی نقاشی و چاپ درمعرض دید مخاطبان قرا گرفته است. او همچنین به عنوان نمایشگاه گردان، سه نمایشگاه مهم چاپ دستی نیز در موسسه هنری صبا، گالری هور و گالری هفت ثمر برپا کرده و آثارش در مجموعه های متعددی از سالانه ها و دو سالانه های چاپ دستی در دنیا نگهداری می گردند.
نمایشگاه چاپ دستی شکوفه فلاح از ششم تا هفدهم مهرماه در گالری اُ واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابان خدری (شاهین)، پلاک ۱۸ برپا خواهد بود.

محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با یک مقاله خیلی بزرگ و عالی برگشتم . توی این مقاله در مورد این صحبت می‌کنم که چجوری باید یک کلاس خصوصی عکاسی یا فتوشاپ رو برگزار کرد . این مقاله ی 6000 کلمه ای برای کسانی نوشته شده که به فکر آموزش خودشون هستن
اگه دنبال یک مدرس عکاسی هستید یا دوست دارید تدریس کنید این مقاله دقیقا برای خود شما نوشته شده
http://rezasadeghi.net/tutoring-photography/
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دبیر هنری طرح عکاسی، نمایشگاه و کتاب عکاسی جنگل‌های هیرکانی، منصوب شد | عکس
» دبیر هنری طرح عکاسی، نمایشگاه و کتاب عکاسی جنگل‌های هیرکانی، منصوب شد
... دیدن متن »

با حکم دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران و در راستای ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو برای حمایت از منابع طبیعی کشور، بابک برزویه به ‌عنوان دبیر هنری طرح عکاسی، نمایشگاه و کتاب عکاسی جنگل‌های هیرکانی، منصوب شد.
برزویه به ‌عنوان عکاس، بازیگر و کارگردان، کارنامه‌ای درخورتوجه‌ دارد؛ او در سال ۱۳۷۵ برنده دیپلم و سیمرغ بلورین  بهترین عکاس فیلم برای عکاسی فیلم سفر به چزابه شد. همچنین وی با عکاسی بیش از ۱۰ مجموعه تلویزیونی، ۳۵ فیلم سینمایی بلند و کوتاه و بیش از ۲۰۰ تئاتر داخلی، یکی از فعال‌ترین عکاسان هنری ایران است. همکاری با خبرگزاری‌هایی همچون فارس، ایسنا، آنا و مهر جزو کارنامه خبری اوست. وی از سال ۱۳۹۱ با فیلمبرداری و کارگردانی فیلم تئاتر وارد دوره جدیدی از کارهای خود شده است. برزویه همچنان فعالیت‌های خود را به صورت حرفه‌ای در عکاسی خبری، عکاسی صنعتی و عکاسی هنری، ادامه می دهد.
لازم به ذکر است، این حکم توسط دکتر بهمن نامور مطلق، معاون مطالعاتی کمیسیون ملی یونسکو- ایران به نمایندگی از دبیرکل در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ در دفتر معاونت مطالعاتی کمیسیون، به برزویه اعطا شد.
در حکم انتصاب ایشان توسط دکتر حجت الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو آمده است:
جناب آقای بابک برزویه
هنرمند گرامی
با سلام و احترام
با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به ‌عنوان دبیر هنری طرح عکاسی، نمایشگاه و کتاب عکاسی جنگل‌های هیرکانی در راستای ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو منصوب می‌شوید.
امید است با عنایت خداوند مهربان و همکاری گروه فرهنگ کمیسیون و نهادهای مرتبط موفق و مؤید باشید.
همچنین لازم به یادآوری است نخستین «جشنواره فیلم و عکس جنگل‌های هیرکانی» با موضوع به تصویر کشیدن وجوه مختلف جنگل‌های هیرکانی حوزه دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران وگلستان، معرفی ویژگی‌های طبیعی و طبیعت بکر هیرکان، تنوعِ گونه حیوانات، پرندگان خاص و گونه‌های گیاهی با همکاری کمیسیون ملی یونسکو-ایران و انجمن سینمای جوانان ایران به منظور ارتقای آگاهی‌بخشی عمومی در امر حفظ و نگهداری منابع ملی، برگزار می‌شود.

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جهت اطلاع:
گویا بدلیل اعتراضات جامعه هنری این نمایشگاه لغو شد ...
خواندن نظرات بسیاری از افرادی که موضع تند و اعتراضی به این نمایشگاه داشتند درنوع خودش جالبه ..
نیلوفر جان سلام ماجرا چیست؟.مواضع اعتراضی در چه مورد بوده؟
ممنون میشم بفرمایید کجا می توان نظرها رو خوند؟
۱۸ شهریور
البته این اتفاق به خودیِ خود ایراد محسوب نمیشه . اغلب آرتیستهای بزرگ سیلوهای بزرگی دارن که با مشخص کردنِ موضوع ، نقاشهای زیادی مشغول کشیدن میشن . و در انتها اون آرتیست پایین کارها رو امضا میکنه .
این شیوه بعد از اندی وارهول رسمیت پیدا کرد که بنا به همین ایده ، به استودیوش میگفت کارخونه . امروزه کسانی مثل جف کونز و موراکامی و حتا هرست که سه نفر نخستِ هنرهای تجسمیِ روزگارمونن کارهاشونو خودشون نمیکشن . م خب معتقدن آرتیست بودن یعنی خلق ایده و این ربطی به نقاشی کردن و نقاش بودن نداره ..
که خب تئوریهای مثل ضد تکنیک گرایی و ... ذیل همین ذهنیت شکل گرفتن .

بیچاره این میلانی :)) الان میگه عجب غلطی کردیما خواستیم فرنگی بازی در بیاریم :))

اما خب اونچه این وسط قابل تامله تلاش این سلبریتیها برای توسعه ی برندشونه . این محل اشکاله
مثل همین کاری که صابر ابر کرده
یه کتاب آشپزیِ احمقانه در 5 رنگ به قیمت 300 هزار تومن .
این ... دیدن ادامه » تلاش برای بالا بردنِ ارزشِ مبادله ای خود ، به یک نوعی پولشوییِ لطیفه . شخص با بیانِ اینکه اینها برای خیریه ست و ... ، برندِ خودش رو با ارزشِ مبادله ای بالا ، توسعه میده ..
مثال میزنم . وقتی شما یک اثر هنری میفروشید ، قیمتتون باید متناسب با آثار فروخته شده ی قبلیتون باشه و نمیتونین وقتی آخرین کارتون یک میلیون فروش رفته ، حالا اثرتون رو 10 میلیون قیمت گذاری کنید . شما موظفید که قیمت رو حداکثر دو تومن قرار بدید .
خب اینجا مشخص میشه چرا در حراجیهای مختلف و آرت فرها و ... آرتیستها خودشون آثار خودشونو میخرن . یا توی گالریها وقتی کار نمایش میذارید ، گالری دار مجبورتون میکنه خودتون کارهاتونو بخرید .
اینه که امروز مثلن کاری از سهراب و درخشانی و .. به رقمهای میلیاردی میرسن .
البته این یک بیزینس معمول و روال رایج در تحصیل ثروت در هنره و هیچ ایرادی بهش وارد نیست . چون بهرحال همه قبول کردن .
اما اینکه اینطور موذیانه با روشهای ریاکارانه و بنام خیریه و فروش برای ایتام و کنسرتهای رایگان و ... ارزش مبادله ای خود رو افزایش دادن ، نهایتِ رذالته .
کار میلانی از این جهت فوق العاده زننده و زشت بود . عین رفتار صابر ابر و ...

این بود مناجاتِ من در این وقت سحر :))
۲۵ شهریور
به به بامداد جان چقدر اطلاعات خوبی دادی و ممنون ازت
راستش فکرکنم خانم میلانی طبق گفته هاش سه ساله داره به این شکل نقاشی میکنه و اصلا مهارت خاصی نداره که قرار باشه به حدی رسیده باشه که چندنقاش کارکنند اون فقط امضا کنه :))) اما درست میگی اینها فقط در حاشیه ... دیدن ادامه » ی برندسازی هست و مطرح شدن و بعد ازاین فضا باز استفاده های بیشتری کردن
درسته شاید درهمه جای دنیا این باشه اما درایران باز همون هاهم پرمیشه از تفرعن و ریاکاری ...
وبقول تو این قشنگ نیست ..

دم شماگرم مارا مستفیض فرمودی رفیق :))
۲۵ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کودک با تمام وجود شخصیت ذهنی و عاطفی خود را نقاشی می کند. نقاشی زبان کودک است. ابزاریست که به وسیله ی آن کودک خود را از ممنوعیت ها، تنش ها، ترس ها و اضطراب ها رها ساخته و هر آنچه که او نمی تواند در قالب کلمات بیان کند از راه نقاشی به ما انتقال می دهد. این رهایی از دلهره ها و تنش ها هنگامی صورت می گیرد که نقاشی از ناخودآگاه کودک سرچشمه گرفته باشد.
اگر کودکان از سنین پایین تمرین کپی کردن و تقلید از مدل را بیاموزند مرتکب اشتباه شده ایم.
کودک نوپای شما احتمالا بین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی تلاش برای نوشتن را آغاز خواهد کرد و با کشیدن خطوط افقی و عمودی و یا حتی یک دایره، شما را شگفت زده خواهد کرد.
مهد کودک و پیش دبستانی الفبا
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایشگاه صفر و یک i
«از کنار هم میگذریم» نقدی بر مجموعه آثار «صفر و یک» | عکس
۱۰۰ چهره کوروش سرمدی در گالری ویستا، جای خالی هیچکس
» «از کنار هم میگذریم» نقدی بر مجموعه آثار «صفر و یک»
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی گروه هنربانی آوام:  اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی کورش سرمدی با نمایش ۱۰۰ چهره از اشخاصی که  بعضی از اینها هیچکس نیستند و بعضی از این آدم ها هیچکس هستند در گالری ویستا  با عنوان «صفر و یک» در تاریخ 2 شهریور گشایش یافت. نمایشگاهی مملو از چهرهایی شناس و ناشناس در ابعاد کوچک که مفهوم خود و دیگری را به چالش می‌کشد.
چهره شاخص‌ترین بخش صوری یک انسان محسوب می‌شود و می‌توان آن را «شمایل(icon)» انسان دانست. بخشی از بدن که گفته می‌شود، نمایانگر شخصیت است و حتی چهره به معنی عام‌اش اولین شاخصه تشخیص انسان است و ارتباطی که نوع بشر از طریق صورتش با دیگری برقرار می‌سازد، از جمله قوی‌ترین انواع ارتباط است و فراتر از حوزه زبان قرار گرفته و در نتیجه جهانشمول است. چهره همچنین تلویحا شمایلی است برای مفهوم «خود».
آثار کوروش سرمدی را پس از این مقدمه می‌توان از زاویه همین چالش مورد بررسی قرار داد: «چالش خود». سرمدی مجموعه‌ای گسترده از تصاویر چهره‌نگاری را برای نمایش عرضه کرده‌است، آثاری پرتعداد و غیر گزینشی در انتخاب سوژه و پرداخت نقاشانه.
آثار سرمدی ابعادی کوچک (حداقل 6*8 و حداکثر 15*20) دارند و با تکنیک آکریلیک روی مقوا کار شده‌اند. افراد درون تصویرهای او شناس هستند یعنی به ازای هر چهره فردی درون یک عکس یا جهان واقعی وجود دارد او بی‌وقفه چهره‌هایی را که بر او تاثیری گذاشته‌اند ثبت می‌کند و برای این کار از نقاشی استفاده می‌کند تا بتواند خودِ «تاثیر» را نیز ثبت کند. سرمدی در تکثر و تکرار نحوه نقاشی کردنش را نیز تغییر می‌دهد و حتی شاید بتوان گفت تجربه می‌کند.
چهره‌هایی که او می‌سازد اغلب تکثر قطعات همان «تاثیر» هستند که کنار هم گردآمده و چهره‌ای را شکل داده‌اند که می‌تواند شبیه عین به عین یک فرد یا بازتابش تاثیر چهره او بر سرمدی باشد. این مجموعه را همان‌طور که گفته شد می‌شود «چالش خود» نامید. چالشی که در معنی فعل پرتره‌ (portray) نیز نمایان است، به معنای تصویر کردن و توصیف کردن و البته چهره‌نگاری. سرمدی به واسطه نگارش‌چهره انسان‌ها در صدد توصیف و بیان است و به نظر می‌رسد این شرح از چهره، به خودش نیز باز می‌گردد. نگاهی که نسبت به آن فرد و تاثیر آن فرد بر خودش دارد.
در میان همه آدم‌هایی که از کنارمان می‌گذرند و ردی کم ‌عمق یا ژرف بر ما به جا می‌گذارند هریک به واسطه تاثیرشان ما را نیز تغییر می‌دهند و این جستجوی دائمی سرمدی در میان صورت انسان، چه تعبیر دیگری می‌تواند داشته باشد از انسان‌هایی که خرد و متکثر و قطعه قطعه هستند، کمتر در فضا قرار دارند و گاهی سرسری از کنارشان عبور شده و گاهی ساخته و پرداخته شده‌اند، گاهی رنگی و گاهی سیاه و سفید هستند. گاهی نقطه‌هایی مشخص بین آن‌ها و فضای منفی قرار گرفته و گاهی نیمه رها شده‌اند گویی دیگر جای کار ندارند، به عبارتی جستجو برای او در آن نقطه پایان یافته‌است.
باید گفت همه این راهکارها که از ناخودآگاه برآمده و در خودآگاه سامان یافته‌اند، رو به سوی جستجو، شناخت و سپس بیان دارند. سرمدی همه لحظات پیرامونش را با اثری که بر چهره‌ها می‌گذارد ثبت می‌کند. او فرم دریافت خود از جهان را به صورت درمی‌آورد و این فرم می‌تواند نشان دهنده خود او باشد: متکثر، قطعه قطعه، مجرد از پیرامون و در حال تجربه و رشد و نمو.
فرم سرمدی در کلیت خود هنوز تکمیل نشده‌است، مانند  صورت‌هایی که می‌کشد: لکه‌های رنگ، خطوط و تاکیدهایی که گاهی با ضربات پر قدرت و گاهی محافظه‌کارانه گذاشته شده‌اند، صورت‌هایی که گاهی تخت و گاهی حجیم می‌شوند و گاهی روی بستر پهن شده و گاهی از آن بیرون زده‌اند. گاهی چشم دارند و گاهی ندارند. در واقع در مورد این پرتره‌ها هیچ قاعده‌ای وجود ندارد که نشان‌دهنده وابستگی به مدیا ، یا تکنیک باشد. بلکه چالش و جستجو است که آثار را به پیش می‌برد.
مجموعه کوروش سرمدی از طرفی مرا به یاد خودنگاره‌های گوستاو کوربه می‌اندازد که نقش‌های مختلفی را به خود می‌گیرد و آن را نقاشی می‌کند. این «چالش خود» و جستجو برای یافتن واحد بنیادی شخصیت در کوربه وجود دارد و در سرمدی نیز او این تلاش را با کشیدن چهره انبوهی از «دیگران» متجلی می‌گرداند.
آثار او اغلب در حوزه طراحی جای می‌گیرند و همان‌گونه که گفته شد، به سمت ایده حرکت می‌کنند و تکنیک و اجرا ذیل آن قرار می‌گیرد. بنابراین موضوع «بیان» یک بار دیگر اهمیت خود را نمایان می‌سازد. همچنین طراحی به مثابه گسترش دیدن و مشاهده نیز بخش دیگری است که در کار او نقش کلیدی ایفا می‌کند و به انتخاب رنگ نیز تسری پیدا می‌کند که اغلب در گستره خاکستری‌های رنگی و سیاه و سفید بسته می‌شود. سرمدی تمام دانسته‌ها و آموزش‌هایی را که در مسیر یادگیری به دست می‌آورد در خدمت بیان قرار می‌دهد و بدون وقفه به سمت «خودش» در حرکت است.
شایان ذکر است کورش سرمدی نقاشی را نزد نرگس سلیمان زاده آغاز کرد و نمایشگاه حاضر وی حاصل شرکت در دوره پیشبرد ارائه در آموزشگاه سکو زیر نظر زروان روحبخشان و عیسی جباری می‌باشد.

محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به نمایشگاه آثار نقاشی طوبی کهندانی در گالری موسسه هوم:
دعوت به نگاهی زنانه تر از روایت غالب


تردیدی نیست که صورت بندی کلیشه های جنسیتی از مفهوم «مادری» همواره متاثر و متعین از اراده مذکر هستند و مواجهه هنرمندانی که فراتر رفتن از کلیشه ها و فرهنگ غالب به سمت "برداشتی انسانی تر" را پی می گیرند با این صورت بندی یک چالش ذهنی عمیق را می سازد. طرح بندی این چالش در هنرهای تجسمی و بخصوص نقاشی و عکاسی عموما با گشودن روزنه دید مخاطب و دعوت او به متفاوت نگاه کردن آغاز می شود، چنان که برای مثال رویکرد باربارا کروگر طی نیمه دوم قرن بیستم در به تصویر کشیدن زنان متمرکز بر همین "دعوت به متفاوت نگاه کردن" شکل گرفت. افزون بر این، در نقاشی و طراحی نیز با جا به جایی آرام و معنادار طیف رنگ ها و «طرح مساله به مدد کنتراست» تجربه های بسیار نابی را پیش روی نقاشان آوانگارد اروپایی قرار داده است. استفاده از این تکنیک در بستر نقاشی که هم اسلوب کلاسیک و هم فتورئالیسم را مدنظر قرار بدهد می تواند تجربه متاسب و بدیعی در فضای فکری و هنری امروز جامعه ایران باشد، بخصوص اگر نقاش از هنرمندان متولد دهه 70 باشد که بستر مهیاتری نسبت به نسل های قبل از خود برای سخن گفتن و اندیشه ورزی دارند.

در نخستین معرفی نمایشگاه و استیتمنت آن اشاره ای به عنوان و مفهوم «کورا» در فرهنگ یونانی قرار گرفته که می تواند مدخل و کلید مناسبی برای ادراک جهت گیری کلی آثار طوبی کهندانی باشد: «کلمه کورا از رساله " تیمائوس افلاطون" و توسط کریستوا نشانه شناس فرانسوی اخذ شده است که منظور آن ظرف یا آوندی است که تن مادر تجسم آن میشود. این آوند یا کورا نام ناپذیر و مقدم بر یک و پیش از پدر است. کریستوا آن را مقدم بر زبان منطق و تثبیت هویت و وضعیت سوژه میداند .رابطه عمیق مادرو فرزند ذاتی ترین رابطه بشر است. که نظم و قانون اجتماعی حاکم بر آن است . اما در جهان معاصر مادر میتواند جایگاه خود را انتخاب یا انکار کند ...».

نقاش اما در ترسیم وضعیت «سوژه متعین شده» به واسطه ی کنتراست به تداعی مساله رسیده و این تداعی مفهوم را بسیار ظریف شروع می کند: او هم چهره و هم بدن را در روایتی شهودی برابر دیده مخاطب قرار می دهد. گزینش رنگ ها عمدتا با نشانگان دو رنگ سرخ و همین قهوه ای در آثار این نمایشگاه قابل توجه است؛ دو رنگی که در ارجاعات فرهنگ غالب می توانند یادآور نوعی صورت بندی و جهت دهی غالب به مغلوب باشند، اما در عین حال فهم متفاوت و ارجاعات برون متنی نیمه دیگر جامعه از زیست انسانی نیز در طیف ملایم تر همین دو رنگ معنا پیدا می کند. ترجیح قوس و کمان به زاویه و همین طور استفاده از خطوط غیر شکسته برای ترسیم پیکره و تداعی آناتومی در سه تابلو از آثار طوبی کهندانی در این مجموعه نیز، به بیانی دیگر تعدیل و تلطیف اراده مسلط نسبت به زن و امکان مادر شدن و مادر بودن را یادآوری می کنند.

طوبی کهندانی برای نیل به هدف و بستر مطلوب در پیام خود در بیشتر تابلوهای این نمایشگاه کنتراست و تضاد مفهومی میان رنگ ها را برجسته ساخته و البته نوع مواجهه او با ترسیم چهره و بدن زن در روایت ها نوعی تکثر روایت را با خود دارد؛ تکثری که امکان حصول به «مفهوم مادری» و حیات را فراهم بیاورد.
شایان ذکر است که اگرچه نقاش از تقابل مستقیم با ایستارهای ارزشی و ایستارهای حسی-روانی مورد تایید و ترویج کلانروایت غالب پرهیز کرده و «تمهید ادراک بصری و ذهنی مساله» را دست کم در تابلوهای مجموعه «کورا ...» بیشتر مدنظر قرار داده اما رویکرد فتورئالیسم او مختصات طراحی و رنگ را نمی تواند به طور کامل از دست اندازی قلم و ذهن مذکر رها کند که در نتیجه، گزاره انتقادی فدریکو فلینی به هنرمندان و فعالین فمینیست موج اول و دوم درباره واکنشی و رفلکسیو شدن نسبت به گزاره های فرهنگ مذکر که آنها را از بیان موضع ایجابی برای تحقق خواست خود دور می کرد، تا حدودی درباره تابلوهای کهندانی نیز می تواند مصداق پیدا کند. بنابراین اگر مخاطب انتظار ادراک انسان به ما هوانسان و به مثابه داشتن ابعادی از حیات ذهنی و به تبع آن کنش و انتخاب گری مستقل از برساخت اجتماعی و کلیشه های جنسیتی را داشته باشد، در دلالت شناسی رنگ و فرم می تواند میانگین این فهم مستقل را پیدا کند.

به یک اعتبار، می توان در پس زمینه تابلوها و خطوطی که چهره و آناتومی را در این مجموعه ترسیم کرده کرده اند دریافت که اهمیت دادن «ادراک Comperhension» او را ناگزیر از تنفس در اتمسفر مفهومی مسلط ساخته است. تنفس در اتمسفر مذکر و مجموعه برداشت ها و برساخت های مذکر از « تصویر زن و مادر » در ترسیم و رنگ بندی آثاری به هر روی، نخستین نمایشگاه طوبی کهندانی را از تحقق ایده آل دور می کند، اما به مثابه نخستین تجربه و حضور او می تواند نویدبخش طیفی از احتمالات در باب آثار آتی او نیز باشد.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
+ ... دیدن ادامه » این نقد در شماره امروز روزنامه مردم سالاری مورخ چهارشنبه هفتم شهریور ماه به چاپ رسیده است و قابل دسترسی است:

http://newspaper.mardomsalari.ir/4680/page/9/43938/%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%BA%D8%A7%D9%84%D8%A8
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در کنار صدها هزار مخاطب
» تیوال شش‌ساله شد!
... دیدن اطلاعات »

تلاش کردیم تیوال رو مانند یه موجود زنده بسازیم... یه دوست که همراه و همقدم مخاطبانش رشد می‌کنه و بزرگ می‌شه، و امروز این دوست در کنار صدها هزار همراه شش‌ساله شد :-)

قدردان همراهی شما در این راه دشوار و شیرین هستیم و این همون چیزیه که ما رو دلگرم و محکم کرده.

به مناسبت جشن تولد شش‌سالگی تیوال، هدیه ویژه‌ای براتون در نظر گرفتیم:
تا شش روز می‌تونید با بهره از کد تخفیف bday6 با ۵۰٪ تخفیف مشترک تیوال+ بشین یا اون رو تمدید کنید!

» خرید اشتراک تیوال‌پلاس

» تمدید اشتراک تیوال‌پلاس (برای مشترکان کنونی)

شاد و تیوالی باشید!

۰۴ شهریور
۵۹ نفر این را دوست دارند
به تمام عزیزان درتیوال تبریک فراوان و آرزوی موفقیت های بسیار با عزمی همدلانه ، مسئولانه و کارآتر با کاربران تیوالی ...
۰۴ شهریور
با سلام واحترام و عرض تبریک وشاد باش
گروه همیاری محترم
یک بار در پایان سال گذشته و نزدیکی تعطیلات عید نوروز اشکالاتی رودر خصوص رویکرد تیوال پلاس مطرح کردم.
اینکه در یکی دو ماه اول خوب بود به مرور زمان اثر چندانی از تخفیف دیده نمیشه مثل اتفاقی که برای ... دیدن ادامه » تخفیف کیف پول افتاد.سایر موارد هم کاربرد چندانی نداره.
همچون جناب محمدرضا دانش خواستم بدونم قرار هست تغییری در رویه انجام بگیره و یا به همین سیستم و تقلیل بیشتر تخفیف ها ادامه خواهید داد.
با تشکر
۱۰ شهریور
لطفا کد تخفیف رو تمدید کنید. با تشکر
۱۱ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم اومد برای علاقه مندان به عکاسی این لینک رو قرار بدم تا مثل من براشون دردسر ایجاد نشه . من خیلی وقت پیش برای یک پروژه عکاسی رفتم جایی .بعد یه چیزی رو جا کذاشتم ؛ اون چیز خود دوربینم بود ! خب این داستان تلخی بود که برای من پیش اومد و اون روز کلی آبروریزی شد . اما تصمیم گرفتم دیگه اجازه ندم برای دیگران هم این شرایط ایجاد بشه .
پس یک چک لیست عکاسی نوشتم و اون رو توی سایتم [به رایگان] منتشر کردم . ازش لذت ببرید !
http://rezasadeghi.net/photography-checklist/
۱ نفر این را امتیاز داده‌است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالری آران اضافه شدن اثر شهریار قرایی به مجموعه اصلی موزه آگوا، موزه غرب استرالیا در شهر پرت را اعلام می‌نماید. | عکس
» گالری آران اضافه شدن اثر شهریار قرایی به مجموعه اصلی موزه آگوا، موزه غرب استرالیا در شهر پرت را اعلام می‌نماید.
... دیدن متن »

این اثر که در نمایشگاه "نخستین، هنر چوب" با گردآوری اکرم احمدی توانا در شهریورماه سال ۱۳۹۶ به نمایش درآمده بود، ترجمانی از باغ ایرانی است که اینک به بزرگترین مجموعه آثار مدرن و معاصر در غرب استرالیا اضافه گردیده است. این اثر بخشی از مجموعه‌.ی او  با عنوان باغ ایرانی است که با الهام از تاریخ، ادبیات کهن، معماری و نگاری‌.گری ایرانی شکل گرفته و خوانشی از روابط میان فرم‌.ها و همگونی آن با معقوله ادراک است.
موزه آگوا، غرب استرالیا در سال ۱۸۹۵ تاسیس شده و در سه ساختمان قدیمی در مرکز فرهنگی شهر پرت متمرکز است. این موزه مجموعه اصلی دولتی غرب استرالیا را نیز شامل می‌.شود که جزو مهمترین مجموعه‌.های هنر اب اورژینال (هنر بومیان اولیه استرالیا) و هنر و دیزاین منطقه غرب استرالیا و همچنین هنر و دیزاین بین المللی است.
سالیانه با کمک بنیاد آگوا که متشکل از هنر دوستان و سازمان‌.های غیردولتی و بنیادهای فرهنگی متعدد است، آثار هنری از سراسر جهان برای این مجموعه خریداری می‌.شود.
شهریار قرایی متولد سال ۱۳۶۰ در تهران است و در رشته‌.های مهندسی عمران از دانشگاه سمنان و معماری دانشگاه آزاد قزوین تحصیل نموده است و محقق در زمینه اسطوره شناسی است. او به فراگیری تاریخ هنر و جنبه‌.های مختلف هنر تجسمی ایران تحت نظر استاد رویین پاکباز پرداخته و همچنین طراحی و نقاشی را زیر نظر مرحوم استاد عربعلی شروه، استاد نصرت الله مسلمیان و استاد امین نورانی، آموخته است. شرکت در کلاسهای استاد محمد حسین عماد آغاز آشنایی و کار او با چوب بوده است.
در سال ۱۳۹۵ طراحی فضای آموزشی او برگزیده مسابقه معماری "مدرسه ایرانی معماری ایرانی" گردید و مقالات او در نشریات ارزشمندی نظیر مجلات شارستان، معمار، اتود، مهراز، و روزنامه شرق به چاپ رسیده‌.اند و همچنین به تدریس و همکاری با کانون معماران معاصر ایران اشتغال دارد.

 

 

نیلوفر ثانی و مهسا علی پور این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ترکیب دبیران بخش های
با انتصاب «قائدی»، «شجاعی طباطبایی»، «عابدینی»، «دالوند» و «مغروری»
» ترکیب دبیران بخش های "جشنواره هنر مقاومت" کامل شد
... دیدن متن »

با انتصاب 5 دبیر بخش های جشنواره هنر مقاومت ، ترکیب دبیران بخش های ده گانه این جشنواره تکمیل شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری پنجمین جشنواره هنرمقاومت، مسعود نجابتی دبیرکل این جشنواره با صدور احکامی جداگانه دبیران بخش های «عکس» ، «کارتون و کاریکاتور» ، «تبلیغات شهری» ، «طراحی صنعتی» و بخش ویژه «علمی پژوهشی» این جشنواره را منصوب کرد.
"حسن قائدی" و "حامد مغروری  " به ترتیب به عنوان دبیران بخش «عکس» و «تبلیغات شهری» منصوب شدند و "سید مسعود شجاعی طباطبایی" که پیش از این نیز به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره حکم خود را از مسعود نجابتی گرفته بود، به عنوان دبیر بخش کارتون و کاریکاتور این جشنواره منصوب شد.
"احمد عابدینی" و "احمد رضا دالوند" نیز به ترتیب به عنوان دبیران بخش های "طراحی صنعتی" و "بخش ویژه علمی پژوهشی "منصوب گردیدند.
پیش از این نیز" حسن روح الامین "به عنوان دبیر بخش نقاشی دیجیتال ، "سید مهدی حسینی" به عنوان دبیر بخش تایپوگرافی، "عباس صانعی" به عنوان دبیر بخش گرافیک متحرک "علی حیاتی "به عنوان دبیر بخش پرچم و کتیبه ،"محمد رضا دوست محمدی" به عنوان دبیر بخش تصویر سازی و "سید محمدرضا میری" به عنوان دبیر بخش پوستر این جشنواره احکام خود را از مسعود نجابتی دریافت نموده بودند.
گفتنی است پنجمین جشنواره هنر مقاومت در ده بخش « پوستر" ،" تبلیغات شهری » ، « کارتون و کاریکاتور » ، « تصویر سازی » ، « طراحی صنعتی » ، « پرچم و کتیبه » ، « تایپوگرافی » ، « گرافیک متحرک » ،" نقاشی دیجیتال » ، « عکس » و بخش ویژه « علمی ـ پژوهشی » توسط گروه هنرهای تجسمی روایت فتح و با دبیری مسعود نجابتی دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ استیکر ماشین,چاپ روی شیشه,چاپ کارت ویزیت,چاپ پارچه,چاپ تراکت,چاپ بروشور,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,چاپ اکوسالونت,چاپ فوم برد,سقف کشسان,تخفیف دانشجویی,چاپ کاغذ دیواری,قیمت چاپ دیجیتال,سازه نمایشگاهی و دیگر خدمات چاپ مستقیم می باشد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره اشتراک تیوال+ i
تخفیف خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس از مستر بلیط | عکس
تیوال پلاس
» تخفیف خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس از مستر بلیط
... دیدن متن »

همونطور که می‌دونید، اشتراک تیوال‌ْپلاس به معنی بهره‌مندی از همه خدمات آشنا و رایگان تیوال هست به اضافه مزایا و خدماتی که می‌‌تونه برای یک مخاطب فعال‌تر برنامه‌های هنری و گردشی خیلی مفید باشه.

پیش از این بخشی از خدمات تیوال‌پلاس رو بهتون معرفی کردیم. همراهی‌ها و هدیه‌های فیلیمو، اسنپ، دلیون، شهر کتاب آنلاین، اسنپ فود، مدیسه ، نوار، فروشگاه بازی و اندیشه، کافه گرامافون، کافه گالری ایرانشهر ، کافه گالری شنفدیدارجای و کافه رستوران لبیستروپاپ رو که یادتون هست؟ امکان ویژه دیگه‌ای که در تیوال‌پلاس داریم ۱۵،۰۰۰ تومان تخفیف خرید بلیت هواپیما، ۱۲،۰۰۰ تومان تخفیف خرید بلیت قطار  و ۵،۰۰۰ تومان تخفیف خرید بلیت اتوبوس از سایت مستر بلیط هست.

مستر بلیط سامانه فروش آنلاین بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس است که امکان خرید سریع و راحت بلیت این وسایل نقیله رو در هر ساعتی ازشبانه روز فراهم کرده.
علاوه بر سایت، خرید بلیت از طریق اپلیکیشن‌ آیفون و اندروید هم امکان‌ پذیر است.

همچنین پشتیبانی سایت مستر بلیط ۲۴ ساعته است.

مستر بلیط رو رو می‌تونید از طریق لینک‌های زیر دنبال کنید:

کانال تلگرام | اینستاگراماپلیکیشن آیفون | اپلیکیشن اندروید

امین مهدوی، محمد لهاک، سهیل جمشیدی و نغمه این را خواندند
میلاد مجرد این را دوست دارد
با سلام ججوری می تونم از تخفیف استفاده کنم؟
۳۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جشنواره هنر مقاومت، دبیران ۳ بخش دیگر خود را شناخت | عکس
» جشنواره هنر مقاومت، دبیران ۳ بخش دیگر خود را شناخت
... دیدن متن »

مسعود نجابتی دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت دبیران بخش های "تایپوگرافی"، "گرافیک متحرک "و "پرچم و کتیبه " این جشنواره را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری پنجمین جشنواره هنر مقاومت، مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت طی احکامی جداگانه « سید مهدی حسینی »، « عباس صانعی » و « علی حیاتی » را به ترتیب به عنوان دبیران بخش های  « تایپو گرافی »، « گرافیک متحرک » و « پرچم و کتیبه »  این جشنواره منصوب نمود.
گفتنی است هفته گذشته نیز انتصاب سید مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان دبیر اجرایی، حسن روح الامین به عنوان دبیر بخش نقاشی دیجیتال، محمدرضا دوست محمدی به عنوان دبیر بخش تصویر سازی و سید محمدرضا میری به عنوان دبیر بخش پوستر و تبلیغات شهری این جشنواره صورت گرفته بود.
پنجمین جشنواره هنر مقاومت، توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و در ۱۰ بخش « پوستر و تبلیغات شهری »، « کارتون و کاریکاتور »، « تصویر سازی »، « طراحی صنعتی »، « پرچم و کتیبه»، « تایپوگرافی » ، « گرافیک متحرک » ، « نقاشی دیجیتال »، « عکس » و بخش ویژه « علمی ـ پژوهشی » دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
re.naz
درباره نمایشگاه سی رنگ i
من این نمایشگاه رو رفتم و به نظرم یکی از نمایشگاه های خوب در زمینه آثار مینیاتور بود. قیمت کارهای ارائه شده هم مناسب بود. توصیه میشه به سایر دوستان و علاقه مندان به آثار فاخر ایرانی مخصوصا مینیاتور :)
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به به چه ایده خوبی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده

حتما باید از این نمایشگاه دیدن کنیم، خصوصا که آثار خانم گلچین هم در بین آثار هست.

Ali.n و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
لیلى شجاعى، خائف و زهره مقدم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درودها
چه گالری خوبی خواهد بود.
عاطفه گندم آبادی، Ali.n، مجتبی مهدی زاده و محمد لهاک این را خواندند
میلاد مجرد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
behrad rad
درباره نمایشگاه بوی بادام i
اینجا تنها درد و سکوت
تنها غلط های مکرر
در هجمه های دستورات نامتعالی
به سخره بردن بشریت
صلح حرف تکراریست
عملی در واژگان خود نمی بیند
و درد شاید عمیق می نماید
در پس حنجره رو به آزادی
نیستی اینجا و باز می دانم
آتشی به جانم افروزی
در صدای خس خس خاموشت
پیش چشمان خیس فرزندت
در نگاه رو به اتمامت
قلب رو به تحلیلت
چشمان خسته ام اما
تاب ... دیدن ادامه » گریه ای ندارد باز
من گلوگاه توام این بار
با من امتحان کن نفس کشیدن را





برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلفردو جیمز
درباره نمایشگاه زخم i
. متون مغزدار خاکستری همراه با عکسهای مفهومی سیاه و سفید, خیلی اثرگذار بودن.
عاطفه گندم آبادی و امیر این را خواندند
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارهای خوب تو سبکهای مختلف از بچه های شیراز. چندتا از کارهای به نسبت بقیه خیلی بهتر بودن. ارزش دیدن رو داره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بخش های پنجمین جشنواره هنر مقاومت اعلام شد | عکس
» بخش های پنجمین جشنواره هنر مقاومت اعلام شد
... دیدن متن »

بخش های پنجمین جشنواره هنر مقاومت، از سوی دبیرکل این جشنواره اعلام گردید.
به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری پنجمین جشنواره هنر مقاومت ، مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره هنر مقاومت با اعلام این خبر گفت: باتوجه به بررسی های به عمل آمده و لزوم استفاده از ظرفیت های بخش های گوناگون عرصه هنر های تجسمی کشور ، قصد داریم تا پنجمین جشنواره جشنواره هنر مقاومت را با رویکردی نو و شیوه ای بدیع برگزار کنیم.
لذا با توجه به این موضوع در نظر داریم تا انشاءالله ، جشنواره پنجم را در ۱۰ بخش « پوستر و تبلیغات شهری » ، « کارتون و کاریکاتور » ، « تصویر سازی » ، « طراحی صنعتی » ، « پرچم و کتیبه» ، « گرافیک خط یا تایپوگرافی » ، « گرافیک متحرک یا موشن گرافی » ، « نقاشی دیجیتال » ، « عکس » و بخش ویژه « علمی ـ پژوهشی » برگزار کنیم.
مسعود نجابتی در ادامه افزود: امیدواریم تا با یاری و همیاری کلیه هنرمندان متعهد و متخصص خصوصا نسل جدید ،پرتوان ، دانش آموخته ،و هنرمند  و نیز همیاری مراکز و نهادهای مرتبط ، شاهد برگزاری جشنواره پویا و هدفمند در راستای اشاعه فرهنگ مقاومت در عرصه هنرهای تجسمی کشور باشیم.
مدیر عامل گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین از اعلام دبیران بخش های ۱۰ گانه این جشنواره در آینده ای نزدیک خبر داد.
پنجمین جشنواره هنر مقاومت، به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری مسعود نجابتی دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با درود
نمایشگاهی از طرح های وحید چمانی عزیز در گالری شیرین برقرار ست
حیف که این نمایشگاه دیدنی در تیوال برگه ای ندارد ...

http://galleryinfo.ir/Images/Events/Event_6071.jpg
درود بر شما
گروه های محترم می توانند با ارسال اطلاعات از طریق ایمیل نسبت به ساخت برگه و انتشار اطلاعات رویدادهای خود در تیوال اقدام نمایند.
با سپاس
۲۱ تیر
درود دوست من
وحید چمانی از نقاشان صاحب سبک معروف و جوانی ست که کارهایش بسیار دیدنی ست
البته دراین نمایشگاه فقط طرح هایش موجودند ...
۲۱ تیر
ارادت..:)
۲۱ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید