در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال اشکان شهروزی | دیوار
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 11:16:10
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
سال ثانیه سرشار بود از بی نظیرها
اجرایی غریب و قوی از متن و بازی بدن در کنار جادوی جادوگری که حمید این روزهای تیاتر ماست
تا اوایل کار احساس دیدن نمایش آشپزخانه ای رو داشتم که دکتر رفیعی تو اون چند روز ورکشاپی که بودم تعریف میکرد، البته با ۱۸۰ درجه تفاوت نسبت به متن اصلی ولی ...
سال ثانیه فراموشی سالها و لحظاتیست که به سرعت ثانیه ، درحالیکه غرق در روزمرگی هستیم از خاطرمون میگذرن و یادآوری تاریخهاییست که هرچه آب بر اونها بریزی پاک نمیشوند ، همونطور که حمید پورآذری در یادداشت پیش از نمایشش گفت : "سال ثانیه حرف لحظه هاست ، لحظه هایی که میایند و میروند و ما در آن اسیر شده ایم" لحظه هایی که درمانده و مستاصل حس کردیم " سگ مارس" شدیم ولی بازم به خودمون گفتیم "بریز، یکبار دیگه تاس بریز، من فقط یکی دیگه میخوام ، یک دست دیگه هم بریز ، من فقط یک جفت شش میخوام ، فقط یک تاس دیگه "
لحظه هایی که ازشون فرار کردیم و سعی کردیم فراموششون کنیم و درنهایت زمانی که مجبوریم به عقب ، به خانه بازگردیم از هرکسی میخوایم که جاشو باهامون ... دیدن ادامه ›› عوض کنه
"اگه برگردم خونه برام غریبه، غریبم که نباشه منو یاد چیزایی میندازه که تنمو خراش میده
جاتو با من عوض کن...
اگه برگردم همه چیز برام تازه س ، یه تازگی بدمزه...
جاتو با من عوض کن قد یه سالاد درست کردن
حالا همه کس هستمو خودم نیستم...
جاتو بامن عوض کن
د جاتو بامن عوض کن لعنتی"

سال ثانیه تجربه ای بی نظیر از لحظات زندگیه که فراموش شدند و یادآوریشون دردناک ، یادآوری ای که به هیچ وجه نمیشه ازش فرار کرد

پ،ن: خسته نباشید جانانه میگم به کل گروه مخصوصا گروه بازیگران کار و شاید مهمترین بازیگر گروه ، نسرین درخشان زاده که مثل یرما، فوق العاده بود
اول از همه خسته نباشید میگم به کل گروه
شاید بهترین حسی که میشه از این متن و نمایش گرفت دیالوگی هست که حین نمایش هم گفته میشه : هر اتفاقی باید در زمان و مکان مناسب خودش صورت بگیره...
در کنار موسیقی فوق العاده کار که بار بخش مهمی از اثر – که همون فضاسازی در زمان مناسب هست - رو به دوش میکشه و بازیهای نسبتا خوب (به جز زمانهایی که شاهد اوور اکت از طرف بازیگر بودیم ) رو میشه به عنوان نقاط قوت کار معرفی کرد
نقطه ضعف کار به نظرم اول از همه متن نه چندان قوی کار هست چراکه علی رغم ایده خوبی که داره ، بار دراماتیک قوی نداره.
متن نمایشنامه رو نخوندم و نمیدونم که این اجرا ، اجرای مستقیم نمایشنامه ست یا تغییراتی درش ایجاد شده ، اگر اجرای مستقیم متن باشه ، نمایشنامه نویس کارگردان رو برای طراحی میزانسن محدود کرده ، با این پیش زمینه باید بگم که میزانسن کارگردان رو دوست نداشتم چراکه عدم استفاده از دکور (به طور کلی از دکور صحنه گرفته تا استفاده نکردن از کتاب و ... ) به این معناست که کارگردان بار فضاسازی رو در زمان سکوت موسیقی به دوش بازیگر قرار داده و این انتخاب کارگردان برای من اتفاق جذابی نبود چراکه منطق خاصی برام نداشت
در کل باید بگم اعتقاد دارم هر اثر هنری باید دیده بشه خواه اون اثر اولین کار خالقش باشه ، در مورد این کار باید بگم با وجود نواقصی که داشت تجربه خوبی از گروهی جوان بود
اشکان عزیز خوشحالم که با اندکی تفاوت دیدگاهمون در مورد این نمایش شبیه به همه. مخصوصا در مورد میزانسن من هم دقیقا این ایده ی کارگردان رو درک نمی کنم. در مورد بازی ها هم به نظرم لحظات بدون اور اکت اونقدر کمه، و این اور اکت ها اونقدر برای من غیر خوشاینده که نمی تونم بگم بازی ها رو دوست دارم. ممنون بابت دیدگاهت.
۱۲ شهریور ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
احسان شهروزی (ashkan10)
درباره نمایش i
akhar nafahmidim chi shod ???
ta rouze 11 farvardin hame tou inja bad gofatan va bad yeho hame tarifa shoru shod ... cheghadr ajib
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید