تیوال فیلم آشفتگی
S2 : 09:21:07
: فریدون جیرانی
: بهرام رادان، مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی، علی میلانی
: فریدون جیرانی
: مسعود سلامی
: ایمان امیدواری
: کامیاب امین عشایری
: مارال جیرانی
: بهرام دهقانی
: امین میرشکاری
: علیرضا علویان
: بیتا موسوی
: کارن همایونفر
: محمدرضا سهرابی
: وحید قطبی زاده
: آرش آقابیک
: یوسف عبدالرضایی
فیلمی درباره عشق و جنایت

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
فیلمی هدر شده در ظاهر به همان اندازه که شخصیت پردازی ها در سطح و ظاهر مانده
بزرگ ترین ضربه اما از ناحیه ای به فیلم وارد می شود که جیرانی بین رئال و سورئال گیر افتاده و فیلم نه رئال است نه سورئال
بازی بشدت بد رادان هم فیلم را بشدت نازل کرده
اما دو نکته مثبت
یک مهران احمدی بشدت خوب به جرئت بهترین بازی ای بود که از احمدی دیدم بخصوص در سکانس اولین ورود ش به فیلم که اتفاقاً بهترین دقایق فیلم هست
و دومی تابلو های آویخته به دیوار !

در نهایت با تمام نکات منفی جیرانی را هنوز دوست دارم ! :)
:)
۱۹ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قبل از نظرم راجع به خود فیلم , باید بگم که فریدون جیرانی از کارگردان های محبوب من هست . تا قبل از خفه گی , آثار دغدغه مندی ساخته بود که تقریبا اکثرشون رو دوست داشتم و می پسندیدم اما با ساخت خفه گی , فهمیدیم که مسیر فیلمسازی این کارگردان عوض شده و قرار نیست که مثل قبل فیلم بسازه . جسارت جیرانی برای ساخت فیلم هایی از این جنس , آن هم در این زمان , واقعا قابل تحسینه , اما چرا باید فرم کلاسیک , نوع فیلمبرداری و قاب بندی ها, بازی های سرد و بی روح و دیگر مولفه های تکراری فیلم های جیرانی مثل ( شخصیت مشرقی , الکل , ...) بشه هویت یک فیلم و از نداشتن مفهوم و محتوای عمیق , ضربه بخوره ؟ چی میشه که بعد از گذشت نیم ساعت از فیلم صندلی ها کم کم خالی میشن و خیلی ها تحمل دیدن باقی فیلم رو ندارن ؟ برای خودم عجیب بود که دلیل این همه شباهت آشفته گی با خفه گی چیه ؟ چرا کارگردان اصرار به ... دیدن ادامه » نشان دادن جهان ذهنی تاریکی داره که آدم های اون جز با عشق و جنایت نمی تونن کاری رو پیش ببرن؟ واقعا حیفه که تعدادی از کارگردان های ما به سمت ساختن فیلم هایی رفتن که فقط ظاهر متفاوتی داشته باشه و از معنا و محتوا و مفهوم تهی باشه ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اختلال وسواس فکری یا عملی ، یک اختلال اضطرابی مزمن است که با اشتغال ذهنی مفرط درمورد نظم و ترتیب و امور جزئی و همچنین کمال‌طلبی همراه است، تا حدی که به از دست دادن انعطاف‌پذیری، صراحت و کارایی می‌انجامد.
این تعریف او سی دی و دلیل کلافه شدن من بعد از ۱۵ دقیقه ابتدایی فیلم هست.
قاب بندی های کج و معوج که عامدانه به منظور ایجاد دلهره و حس تعلیق و البته متفاوت و خفن بودن کار شده برای من که تازه از تعریف بالا دچار حالت خفیفش هستم واقعا آزار دهنده ست.
سناریو سنگ بزرگی بود که بلند کردنش نصفه و نیمه انجام و بین زمین و هوا جا موند.
بازیگران سفارشی شدیدا توی ذوق می زدند.
دیالوگ های عمه و خاله مآبانه و سطحی صرفا برای روشن کردن موضوع حوصله سر بر و بدون مورد.
باز هم جمع بندی فیلم سرعتی و بدون پایه و بست کافی.
خلاصه که آنتونیو باندراس این دفعه حریف انجلینا جولی ... دیدن ادامه » نشد و رکب خورد.
تنها جذابیت فیلم بنظر صورت بزک کرده مهناز افشار بود که اونم خودش یادآوره یکی دیگه س.

پ.ن
نسیم ادبی چه اصراری داره بره سمت سینما؟ جذابیت هاش در تئاتر به مراتب بیشتره..
فیلم خارجی تبدیل شده به ایرانی بود از نظر من فقط با کیفیت خیلی ضعیف و بد
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا خیلی توش ادا داشت که در عین حال ایرانیزه هم شده بود.
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
خوشبختانه اخیرا در ظاهر فیلم های سینمایی شاهد تغییرات مثبت و رو به جلویی هستیم. کیفیت فیلمبرداری و تدوین با استفاده از تکنولوژی ها جدیدتری انجام میشه و جذابیت های بصری خیلی با رنگ و لعاب های امروزی منطبق تر شده، اما همچنان در بستر اصلی دچار کم توجهی فیلمساز ... دیدن ادامه » به بستر اصلی فیلم و قصه خودش هستیم و به محض باز شدن زرورق زیبای دور فیلم با شکلات رنگ و رو رفته و خرد و خمیر و بد مزه سابق مواجه میشیم.

ایرادات قصه در خیلی از فیلم ها مستقیما فهم و شعور بیننده رو زیر سوال می بره و مشخص نیست عوامل مثلا حرفه ای سازنده این فیلم ها که تعدادشون هم کم نیست با این بودجه های میلیاردی چطور هیچکدوم متوجه چنین باگ های سطحی نشدند...
لازم نیست شرلوک هولمز باشیم تا بفهمیم مرد مسن خدمتکار یک خونه که لنگان لنگان داره راه میاد نباید در صحنه بعدی بدو بدو بره و در رو باز کنه...
چطور این مورد می تونه از اهمیت کمتری نسبت به تبلیغ کت چرم بهرام رادان یا آرایش مهناز افشار یا فیلتر رنگ صحنه های مختلف اهمیت داشته باشه؟
شخصا به دلیل همین ایرادات از ۱۵ دقیقه اول فیلم دیگه قادر به همراهی نبودم.
عین همین موارد در خفگی هم وجود داشت و قابلیت های اون فیلم رو هم از بین برد. البته خفگی در حد فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه ای بود اما آشفتگی با پرداخت درست و روند بهتر قصه کما اینکه می تونست فیلم بیاد موندنی و خوبی باشه..
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طراحی صحنه و جلوه های بصری خوب
من نفهیمیدم چرا داستان این فیلم باید در دهه ۴۰ - ۵۰ رخ بدهد، این قدیمی بودن فقط فضا رو برای ایجاد یکسری صحنه هایی با قاب خوب فراهم کرده بود و کارکرد دیگری نداشت.
بیشتر به فرم پرداخته بود و از متن غافل شده بود و فرم ش هم چون چیز خاصی برای من نداشت، در نتیجه نپسندیدم.

۲ از ۵
دقیقا موافقم با پرداختن بیش از حد به فرم فیلم از داستان جا مانده بود .
۱۲ بهمن ۱۳۹۷
ده 40 یا 50
من که اصلا همچین برداشتی نداشتم
کلا هیچ برداشتی نداشتم از فیلم
میشه یکی به من بگه اصلا فیلم چی میخواد بگه؟ شاید منم از جهالت دربیام .
آقای جیرانی ، فیلم قرمز رو واقعا شما ساختید؟
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
ده 40 یا 50
من که اصلا همچین برداشتی نداشتم
کلا هیچ برداشتی نداشتم از فیلم
میشه یکی به من بگه اصلا فیلم چی میخواد بگه؟ شاید منم از جهالت دربیام .
آقای جیرانی ، فیلم قرمز رو واقعا شما ساختید؟
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید