در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | زهرا تمیزی درباره نمایش چشم به راه میرغضب: اجرا کار خوبی بود ولی به نظر من اصلا درحد این همه تعریف و امتیاز نبو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:51:12

اجرا کار خوبی بود ولی به نظر من اصلا درحد این همه تعریف و امتیاز نبود.
بزرگترین ایرادش که خیلی تو ذوق میزد ادبیات کلام بود ! اگر متنی ( نمایشنامه ... دیدن ادامه ›› ای ) با ادبیات صد سال گذشته نوشته میشه باید یک پارچه باشه نه اینکه یه جاهایی از کلمات قلنبه و سلنبه استفاده بشه چه جاهایی بشه لحن ادبیات عامه امروزی . مثلا نمیتونی یه جایی بگی" میخواهی " و یه جای دیگه بگی " میخوای " . به کرات در نمایش چنین سوتی های کلامی بود !!!
ایراد بزرگ دیگه کسل کننده بودن متن بود ! به جرات می تونم بگم نیم ساعت نمایش اضافه بود. تکرار مدام یک مضمون با دیالوگ های مختلف و شوخی های نه چندان دلچسب ( در بعضی موارد ) ، دلیل بر جذاب بودن و حرفی برای گفتن داشتن اجرا نمیشه ! ( هرچند اجرا حرفی برای گفتن داشت ولی بیشترش تکرار مکررات بود ).
ایراد بزرگ دیگه خط داستان بود ! این نمایش یک داستان یک خطی ه و سختی کار ، در آوردن این یه خط ! اجرا یه سری دیالوگ داره که شخصیت ها و فضا رو معرفی میکنه . یه سری شخصیت دیگه که بعدا به کار اضافه میشه و نیروی محرکه و پیش برنده داستان میشه ، یه جایی به اوج می رسه و دوباره به سرازیری زیاده گویی می افته که کاملا بی مورد بود . یعنی بعد از اوج کار دیگه نمایش حرفی برای گفتن نداره ولی کارگردان با اضافه کردن میزانسن اضافه سعی در جمع کردن داستان داره که موفق نیست و درنهایت یه پایان بی در و پیکر که مخاطب اصلا حس پایان نمایش رو نداره ! ( نا امید کننده ترین قسمت اجرا)
بازی ها خوب و قابل قبول بود ولی توی اجرای که من بودم بازیگر شخصیت رضی خیلی تپوق می زد !
تنها قسمت چشمگیر نمایش ، اوج ش بود که راضی کننده بود.

پ.ن : میشه گفت کار ارزش دیدن رو داره ولی اگر بین این نمایش و نمایش دیگه خیلی دودل هستید نمایش دیگه رو انتخاب کنید.
در درجه ی اول تپق زدن نه تپوق زدن ، حداقل ترین واژه برای فردی که نقد میکنه ، دوم اینکه تپق زدن در نمایش زنده امری بدیهی است و در تمامی نمایش ها ممکنه بازیگر به هر دلیل تپق بزنه پس ایراد نمیشه گرفت ، در مورد اینکه نمایش طولانی هست در قسمتهایی با شما موافقم اما نه به طوری که نیم ساعت کار بخواد کم بشه ، ادبیات محاوره و ادبیات کلاسیک در این نمایش از باب باز شدن دیوار چهارم و شریک شدن تماشاچی با نمایش بوده و معمولا هست ، میتونید گوگل کنید.، شما اگر به شناسنامه ی کارهای حسین کیانی نظر بندازید یا به کارهای او آشنایی داشته باشید تحت هیچ شرایطی از سر ناچاری به بازیگران میزانسن نمیده چون خود کارگردان مولف هست طبیعتا پس اجباری ندارد ، با احتارم به نقد شما دوست عزیز و با تاکید بر قبول داشتن قسمتی از آن ، احساس میکنم این نقد با کمی غرض ورزی قلمی شده ، پایدار و موفق باشید
۰۹ تیر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید