در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | گلاره رنجبر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 09:50:25
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گلاره رنجبر (gelare.ranjbar)
درباره نمایش پدر i
این حجم خالیِ پر از فکر عجیب‌ترین جای دنیاست، سفید، خالی، پر از بود و نبود، اگر درِ یکی از اتاق‌ها رو اشتباه باز کنی تا نقطه پایان گم می‌شی، فلریان زلر دقیق‌ترین و درست‌ترین تفسیر از این گمشدگی رو در نمایشنامه پدر بیان کرده.
اجراهای زیادی و از جمله فیلم پدر شاید باعث بشه درمورد تماشای این نمایش مردد بشید، اما ریتم نمایش تندتر از تمام اجراها و حتی فیلم ساخته شده از اثر بود و گذر زمان چندان حس نمی‌شد، از دکور، کدهای رنگیِ درست، نور، تصا‌ویر پروجکشن که بگذریم، آقای کیانیان شما امشب صاحب صحنه بودید، همه چیز همگون و همراه بازی شما بود و باعث لذتِ مکرر در کنارِ لیلی رشیدی که بس به جا بود.
نمایشنامه آواز خوان طاس اولین نمایشنامه‌ی اوژن یونسکوی بزرگ با نگاهی ابزورد تحت تاثیر جنگ جهانی دوم از شاخص ترین آثار دنیای ادبیات نمایشی محسوب می‌شه، اجرایی که این‌روزها از این نمایشنامه در دیوارچهارم به روی صحنه می‌ره نسخه‌ای عقیم، نارس و شاید حتی دور از آنچه هست که متن در تلاش برای بیان اون بوده، وزن نامتناسب میزانسن‌ها، بازی نامناسب نور، موسیقی خارج از کادر و برآیند اجرایی که بر نمایشنامه سوار نبود و نیست، قطع به یقین گروه و بازیگران تلاش کرده بودند اما همیشه نتیجه اون چیزی نمی‌شه که باید...
سلام و عرض ادب.
متاسفم که اجرای ما رو دوست نداشتید.
فقط من‌باب فرمایشتون مبنی بر نگاه ابزورد جناب یونسکو به مسائل اجتماعی و مدنی، برام عجیب بود که نقدتون، که به هرحال برای ما محترمه، شامل ترکیب‌هایی چون 《وزن نامتناسب میزان》 و 《خارج از کادر》 باشه. در ذهن هرکس پرداختی که بر روی متن شکل می‌گیره می‌تونه به‌اندازه‌ی دیالوگ‌ها معناباخته باشه و مفهوم 《کادر》 می‌تونه در اون شکل متداول مطرح نباشه.
معناباختگی می‌تونه معنای نامتوازن بودن رو هم در بر بگیره و این طبیعتا بدین معنا نیست که هر عدم توازنی ابزورده و هر ابزوردی نامتوازنه.
ممنون که به دیدن ما اومدید، سپاس که وقت گذاشتید و برامون نوشتید و متاسفم که میزبان شایسته‌ای نبودیم.
۱۰ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پر از سکوت، پر از مفهوم، پر از خود، از خودم خالی شدم و از من سرشار.
بازی‌ها، نور، موسیقی، خطوط منظم و نامنظمِ فرهاد فزونی و بازهم سکوت، ترکیبی بی‌نظیر رو رقم زد
کاش بشه باز هم دو ساعت در خودم با شکوفه‌های گیلاس سفر کنم.
یادت باشه قبل از جنگ پیروز بشو.
 

زمینه‌های فعالیت

تئاتر

تماس‌ها

gelare.rsh@gmail.com