کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 23:07:44 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گزارش ویدیویی تیوال
گزارش نمایشنامه‌خوانی آنلاین «باغبان مرگ» آتیلا پسیانی
گزارش ویدیویی تیوال از نمایشنامه‌خوانی آنلاین باغبان مرگ - کاری از آتیلا پسیانی - نوشته محمد چرمشیر - بازیگران: آتیلا پسیانی و مارین ون‌هولک
دیدن اطلاعات ››
گزارش ویدیویی تیوال از نمایشنامه‌خوانی آنلاین باغبان مرگ - کاری از آتیلا پسیانی - نوشته محمد چرمشیر - بازیگران: آتیلا پسیانی و مارین ون‌هولک
سید حامد حسینیان، محمد عمروابادی و نفیسه نوری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاترمقاومت منتشر شد | عکس
دبیرخانه هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت فراخوان هفتمین سمینارپژوهشی تئاترمقاومت را منتشر کرد.
فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاترمقاومت منتشر شد
 دبیرخانه هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت فراخوان هفتمین سمینارپژوهشی تئاترمقاومت را منتشر کرد.به گزارش روابط عمومی جشنواره سراسری تئاترمقاومت فراخوان هفتمین سمینارپژوهشی تئاترمقاومت ...
دیدن ادامه ››

 دبیرخانه هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت فراخوان هفتمین سمینارپژوهشی تئاترمقاومت را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره سراسری تئاترمقاومت فراخوان هفتمین سمینارپژوهشی تئاترمقاومت با هدف مطالعه و بررسی ادبیات نمایشی تئاترمقاومت، مطالعه تئاترمقاومت از منظرهای گوناگون و بررسی راهکارهای دستیابی به مسیر درست و اصولی برای ادامه حیات تئاترمقاومت با محور های مختلف منتشر گردید.

علاقمندان می توانند تا تاریخ 10مرداد ماه چکیده آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.سمینار پژوهشی تئاترمقاومت پائیز 99برگزار خواهد شد.

علاقمندان به ارسال آثار می توانند به نشانی rtfestival.ir  مراجعه نمایند.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت به همت انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

متن فراخوان به شرح ذیل می باشد:

فراخوان هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت

«هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت» همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، به پاس ارج نهادن به تلاش پژوهشگران ارجمند کشور و نیاز مبرم این رویداد و گفتمان (تئاتر مقاومت) به پژوهش و تحقیق مستمر، به شرح ذیل برگزار می‌شود.

 

اهداف سمینار سمینار:

-      مطالعه و بررسی ادبیات نمایشی مقاومت

-      مطالعه تئاتر مقاومت از منظرهای مختلف در ادوار گذشته.

-      دستیابی به مسیر درست و اصولی برای ادامه حیات تئاتر مقاومت

محورهای سمینار :

الف) بررسی گسترۀ مقاومت در ادبیات نمایشی ایران.

ب) مطالعات مستندنگاری تئاتر مقاومت در ایران.

ج) رابطۀ نهاد تئاتر و انقلاب و تاثیر این دو بر هم.

د) مطالعۀ بینارشته‌ای ادبیات نمایشی مقاومت

ه) مطالعۀ مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جهان

و) بررسی تطبیقی ادبیات نمایشی ایران و جهان با تمرکز بر مضمون مقاومت.

ز) تاثیر جشنواره‌های تئاتری  بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت.

ح) گستره‌ی توجه جشنواره‌ها به موضوع و مفهوم مقاومت.

ط) ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و اهداف جشنواره.

ی) آسیب شناسی جریان تئاتر مقاومت.

ک) بررسی راهکارهای گسترۀ فرهنگ‌سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر

شرایط پذیرش مقاله:

*مقاله پیش از این در هیچ سمینار پژوهشی ارائه و منتشر نشده باشد.                      

*ساختار پژوهشی مقاله کاملا رعایت شده باشد.                                              

*مقالات الزاما محتوای پژوهشی داشته باشند.  

توضیح: مقالات در دو بخش پذیرفته خواهند شد:

الف) برای ارائه در سمینار

ب) برای انتشار در کتاب مجموعه مقالات سمینار

مدارک لازم و نحوه ارسال آثار:

-       تکمیل فرم ثبت‌نام در سایت جشنواره به نشانی www.rtfestival.ir و اخذ کد رهگیری.

-       بارگذاری فایل Word و PDF چکیده مقاله در سایت جشنواره.

-       بارگذاری فایل Word و PDF  مقاله پس از پذیرفته شدن چکیده درسایت جشنواره

-       حق تالیف:

به پژوهشگرانی که مقاله آنها به مرحلۀ نهایی سمینار ( برای ارائه یا انتشار) راه یابد، مبلغی معادل  40 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

تقویم سمینار:

-       مهلت ارسال چکیده مقالات: 10 مرداد ماه 99

-       اعلام چکیده‌های منتخب: 20 مردادماه 99

-       ارسال مقالات نهایی: 15مهرماه 99

-       برگزاری سمینار: پاییز 1399


نشانی دبیرخانه: میدان آرژانتین- خیابان شهید احمد قصیر-  خیابان بخارست 8- پلاک 16-طبقه6

تلفن‌های تماس: 88741427-88504341     نشانی اینترنتی: www.rtfestival.ir

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
چهارمین رپرتوآر «عصر تجربه» به تعویق افتاد | عکس
چهارمین رپرتوآر «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران تا مساعد شدن شرایط برگزار نمی‌شود.
چهارمین رپرتوآر «عصر تجربه» به تعویق افتاد
چهارمین رپرتوآر «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران تا مساعد شدن شرایطبرگزار نمی‌شود.به گزارش روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، بنابر پی‌گیری هنرمندان محترم درخصوص دوره جدید رپرتوآر ...
دیدن ادامه ››

چهارمین رپرتوآر «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران تا مساعد شدن شرایط
برگزار نمی‌شود.
به گزارش روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، بنابر پی‌گیری هنرمندان محترم در
خصوص دوره جدید رپرتوآر «عصر تجربه» که ظرف سه سال اخیر زیر نظر
تئاتر مستقل تهران برگزار شده، اعلام می‌دارد با توجه به وضعیت پیش آمده در
نتیجه شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مخاطبان و هنرمندان، برپایی
دوره چهارم در سال 1399 فعلا تا اطلاع بعدی میسر نیست.
لازم به ذکر است مجموعه «تئاتر مستقل تهران» ظرف روزهای گذشته استفاده
از امکانات نوین، پیشنهادها و ایده‌های تازه فعالان هنرهای نمایشی را مد نظر
قرار داده، اما در نهایت با در نظر گرفتن ابعاد متفاوت و گاه متناقض شرایط
حاکم، ناچار به انتخاب گزینه دشوار تعویق برگزاری است. تصمیمی به امید
بازگشت دوباره در دوران آرامش و ارتقای سطح ایمنی جامعه در برابر بیماری.
سه دوره گذشته رپرتوآر «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران هر سال بین
ماه‌های شهریور تا آبان برگزار شد.

امیر مسعود این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه خود را منتشر کرد | عکس
انتشار فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر
انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه خود را منتشر کرد
انتشار فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاترانجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه خود را ...
دیدن ادامه ››

انتشار فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر
انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، فراخوان نوزدهمین مسابقه مطبوعاتی سالیانه خود را منتشر کرد.
بر اساس اعالم این انجمن، عالقمندان و فعاالن عرصه مطبوعات، سایتها و خبرگزاریها در حوزه تئاتر میتوانند همچون دورههای
پیشین، آثار خود، را در بخشهای: گزارش، گفتوگو، یادداشت، نقد، مقاله، ترجمه و عکس به نشانی پستی این انجمن: تهران،
صندوق پستی 461 -41641( آقای محمدرسول صادقی) ارسال کنند.
از متقاضیان شرکت در این مسابقه تقاضا میشود که ابتدا فرم مربوطه را که در پایان این فراخوان آمده است، تکمیل و سپس با
پیوست کردن آثار خود داخل یک پاکت و با درج مشخصات فردی، نشانی کامل محل سکونت و تلفنهای ثابت و همراه بر روی
آن، برای این انجمن ارسال کنند. الزم به ذکر است آثار متقاضیانی که فرم شرکت در مسابقه را پر نکرده باشند از فرایند مسابقه کنار
گذاشته می شوند.
توجه به چند نکته درباره مقررات این مسابقه ضروری است:
1 )چارچوب این مسابقه صرفاً تئاتر است؛ بنابراین متقاضیان از ارسال آثار نوشتاری خود در دیگر عرصههای هنری پرهیز کنند.
2 )مطالب ارسال شده از سوی فعاالن رسانهای که در سایتها و خبرگزاریها مشغول به کار هستند باید حتماً به امضا و تایید
سردبیر یا دبیرگروه فرهنگی و هنری رسیده و سند آن نیز به مطالب ارسالی ضمیمه شود.
3 )مهلت ارسال آثار متقاضیان تا پایان وقت اداری 11 تیر 1311 است.
4 )آثار متقاضی شرکت در این مسابقه حتماً باید در طول سال 1311 منتشر شده و دارای امضا یا همان نامِ نویسنده باشند.
5 )آثاری که فاقد نام و یا دارای نامِ مستعار باشند، مورد قبول این انجمن نیست.
6 )حداکثر ارائه اثر متقاضیان شرکت در مسابقه، در هر بخش، تنها سه اثر و به انتخاب متقاضی خواهد بود؛ بدیهی است در صورت
ارائه آثار بیش از تعداد درخواستی، این حق برای دبیرخانه انجمن محفوظ است که به دلخواه دست به حذف آثار ارسالی بزند.
7 )دبیرخانه این انجمن تنها اصل یا کپی با کیفیت مطلوب مطالب را در قطعA4 یا A3 خواهد پذیرفت؛ بر همین اساس متقاضیان از
ارسال نسخه کامل نشریات و صفحات اضافی خودداری فرمایند.
1 )مطالب ارسالی متقاضیان به هیچ وجه باز پس داده نخواهد شد.
1 )انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر هیچ گونه مسئولیتی در قبال مالکیت حقوقی آثار ارسالی ندارد و مسئولیت
آن به عهده متقاضیان شرکت در مسابقه خواهد بود.
11 )عکاسان محترم نیازی به پر کردن فرم مسابقه که در پایان فراخوان آمده است، ندارند و تنها کافی است آثار خود را به دلخواه
)رنگی یا سیاه و سفید( و در قطع 11 ×13( چاپشده( به دبیرخانه انجمن ارسال کنند. تقاضا میشود متقاضیان شرکت در بخش
عکس از پشتنویسی و ذکر نام خود در پشت عکسها خودداری کرده و توجه داشته باشند که عکسهای ارسالی آنها باید بر اساس
کاربردهای رسانهای بوده و حتماً از اجراها و نمایشهای روی صحنه رفته در طول سال 1311 باشد؛ بدیهی است ارسال آثار از

2

طریق پست الکترونیک)ایمیل( یا لوح فشره)CD )و یا فایل)فِلَش( مورد قبول نیست و تعداد عکسهای ارسالی نیز نباید از چهار
قطعه تجاوز کند. همچنین عکسهای ترمیم شده و یا فتوشاپی مورد قبول دبیرخانه این مسابقه نیست.
قابل ذکر است که در این مسابقه عکسهای ارسالی، عالوه بر وجوه زیباییشناسی هنر عکاسی و ارتباط آن با هنر تئاتر، از منظر
کاربردهای رسانهای و مطبوعاتی قضاوت خواهند شد.
11 )متقاضیان عالوه بر پر کردن فرم شرکت در مسابقه، باید حتماً با الصاق برگه تعیین گرایش، دبیرخانه انجمن را در تقسیم صحیح
مطالب یاری کنند؛ به طور مثال اگر اثری متقاضی حضور در بخش "نقد" است، بر روی برگه الصاقی کلمه "نقد" درج شود؛ بدیهی
است در صورت عدم رعایت این بند، دبیرخانه انجمن مجاز به تفکیک آثار در گرایش های مختلف است و اعتراض وارد نیست.
12 )در بخش ترجمه آثاری مورد قبول است که در رسانه های مکتوب یا مجازی با نام صاحب اثر منتشر شده باشد.
13 )اصل مطالبی که در بخش ترجمه شرکت میکنند حتماً باید به پیوست مطلب اصلی که ترجمه از روی آن صورت گرفته، ارائه
شود. )منظور ارائه متن ترجمه شده یا فارسی همراه با متن اصلی یا انگلیسی است.(
14 )حضور حداقل 6 اثر و یا شرکت کننده، کف مورد قبول آثار برای آغاز رقابت در هر بخش محسوب میشود. به طور مثال برای
آغاز فرایند رقابت در بخش یادداشت، حضور 6 اثر یا 6 متقاضی، رقابت را شکل میدهد.
15 )در بخش گفت و گو، مصاحبههای خبری مورد قبول نیست؛ در این مسابقه منظور از گفت و گو، شکل گیری فرآیند پرسش و
پاسخ توسط مصاحبه کننده و مصاحبه شونده است.
16 )بخش مقاله شامل مطالبی است که جنبه علمی، پژوهشی، تحقیقی و تحلیلی در حوزه تئاتر داشته باشد.
17 )عملکرد فعاالن رسانه در دو حوزه رسانههای دیداری و شنیداری)رادیو و تلویزیون( و نیز عملکرد ناشران فعال در حوزه تئاتر،
براساس بررسی عملکرد کمی و کیفی ایشان طی سال 1311 ،توسط هیات مدیره انجمن صورت خواهد گرفت.
11 )انجمن منتقدان،نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر امسال نیز همچون سال گذشته، با نیت حمایت از فعالیت های پژوهشی
درحوزه تئاتر، پژوهش و یا پژوهشگر ممتاز سال 1311 را از طریق رصد هیأت مدیره انجمن انتخاب و در مراسم ساالنه انجمن مورد
تقدیر قرار خواهد داد.
11 )اعالم نتایج قطعی این مسابقه، همزمان با مراسم سالیانه انجمن که زمان و مکان برگزاری آن متعاقباً اعالم میشود، خواهد بود.
21 )عالقهمندان به منظور کسب اطالع بیشتر میتوانند در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42

علی صفری این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تولید نمایش های رادیویی با محوریت زندگی امام راحل در پردیس تئاتر تهران | عکس
تولید نمایش های رادیویی با محوریت زندگی امام راحل در پردیس تئاتر تهران
این نمایش ها از پنج تا ده دقیقه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایام رحلت امام خمینی تولید شده و قرار است در فضای مجازی و از طریق شبکه های رادیویی در ایام پانزده خرداد پخش شوند. به ...
دیدن ادامه ››

این نمایش ها از پنج تا ده دقیقه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایام رحلت امام خمینی تولید شده و قرار است در فضای مجازی و از طریق شبکه های رادیویی در ایام پانزده خرداد پخش شوند.

 به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، این نمایش های رادیویی به سفارش مدیریت پردیس تئاتر تهران و با سرپرستی و کارگردانی «میلاد جباری مولانا» تولید می شود.

جباری مولانا با اشاره به اینکه در این نمایش ها تلاش کردند به موضوعات مرتبط با قیام پانزده خرداد و شخصیت والای حضرت امام (ره) بپردازند، گفت: موضوعات نمایشنامه ها شامل نخست، اصل قیام 15 خرداد و حواشی آن روز، دوم امام خمینی(ره) و بازتاب قیام ایشان در روستاها و تأثیرات روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، سوم شهادت آقا مصطفی خمینی در راستای قیام امام خمینی(ره) و زندگی امام خمینی(ره) در نجف ، چهارم بیست و چهار ساعت منتهی به رحلت امام خمینی(ره) و در نهایت هم «رویای شب دهم اردیبهشت» هستند.
                 

وی در همین زمینه ادامه داد: موضوع نمایش «رویای شب دهم اردیبهشت» که به نویسندگی نادر برهانی مرند و کارگردانی خودم در سال 96 در تالار وحدت به صحنه رفتف بحث دفاع مقدسی است. سایر کارها همه به کارگردانی و نویسندگی خودم هستند.

 
این هنرمند تئاتر افزود: این آثار را با هر زحمت و تلاشی بود برای شرایط کرونایی آماده کردیم تا پذیرای مخاطبان خوب تئاتر باشیم.

 
 جباری مولانا در پایان اظهار داشت: علاقه مندان به نمایش رادیویی در ایام رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد می توانند نمایش های ما را از شبکه های رادیویی مختلف و فضای مجازی بشنوند.

در این مجموعه نمایش ها زرین عباسپور، حسین کربلایی طاهر، علیرضا همتی، علی فرجی، مهریار عیدی، فرانک ملکی

نازیکا دریا زاد، علی عبدل پور، محمود کامشگران، علیرضا بهجتی کلوچه، دریا یوسف زاده، اصغر نجف زاده، بانو بوستانی ایفای نقش می کنند‌‌. همچنین سحر آژیر به عنوان منشی صحنه و امیرصالح نجاری در مقام میکس و افکتور با این برنامه همکاری می کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اطلاعیه شماره ۳ اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره تعطیلی تئاتر استان‌ها | عکس
اطلاعیه شماره ۳ اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره تعطیلی تئاتر استان‌ها
اداره‌کل هنرهای نمایشی سومین گزارش خود را در رابطه با رصد و پیگیری شرایط و مشکلات گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا این بار با تمرکز بر ...
دیدن ادامه ››

اداره‌کل هنرهای نمایشی سومین گزارش خود را در رابطه با رصد و پیگیری شرایط و مشکلات گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا این بار با تمرکز بر تئاتر استان‌ها منتشر کرد.

 به گزارش روابط‌‌‌عمومی اداره‌ کل هنرهای نمایشی، متن گزارش شماره ۳ این اداره‌کل پس از بررسی شرایط موجود تئاتر استان‌ها به شرح زیر است:

۱- به غیر از استان‌های لرستان، جنوب کرمان، مرکزی، مناطق آزاد اروند و قشم مجموعا ۲۹ استان کشور اطلاعات مربوط به گروه‌ها و نمایش‌های تعطیل‌شده را در سایت ایران‌تئاتر بارگذاری کرده‌اند.

۲- از مجموع ۴۶۶ اثر نمایشی  در ۲۹ استان کشور، طبق بررسی‌های اولیه ۱۷۳ اثر نمایشی در حال اجرا و ۲۵۵ اثر در حال تولید یا در نوبت اجرا بوده‌اند که در این ایام از فعالیت بازمانده‌اند.

۳- هنرمندان کانون سرگرمی‌های نمایشی، مجموعا ۲۲۹ نفر بودند که از فعالیت دائمی خود بازمانده‌اند.

۴- هنرمندان و نمایشگران خیابانی طبق اعلام دفتر مربوطه (به‌غیر از استان قم)، مجموعا ۸۹۰ نفر بودند که از فعالیت فصلی خود بازمانده‌اند.

«۵- طبق اطلاعات اعلامی از ۷ استان آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، قم و مازندران ۲۰ تماشاخانه خصوصی با ظرفیت ۲۴۲۸ صندلی در این ایام تعطیل شده‌اند. از دیگر استان‌ها متاسفانه آماری ارائه نشده است.» 

۶- با توجه به اطلاعات کامل ارائه‌شده در پیوست این خبر، چنان‌چه گروه‌های نمایشی مغایرتی در اطلاعات منتشرشده مشاهده می‌کنند می توانند تا تاریخ سه‌شنبه ۲۰ خرداد با مراجعه به کارشناسان تئاتر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود نسبت به اصلاح و تکمیل آن اقدام کنند. بدیهی است در این خصوص دفتر هماهنگی تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی آماده راهنمایی و پاسخگویی به همکاران محترم خواهد بود.»

سه فایل pdf  با عناوین «اجراهای تعطیل شده در استان‌ها»، «نمایش‌های در حال تولید استان‌ها» و «تماشاخانه‌های خصوصی در استان‌ها» پیوست خبر شده است.  


تماشاخانه‌های_خصوصی_در_استان‌ها.pdf

نمایش‌های_در_حال_تولید_استان‌ها.pdf

اجراهای_تعطیل_شده_در_استان‌ها1.pdf

میم سردلی و نیلوفر ثانی این را خواندند
چرا آمار استان «تهران» رد نشده؟ تافته ی جدا بافته ست؟ یا خودمختار؟ یا معنی «استان» فرق کرده؟
۴ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایشنامه جدید «احسان حاجی‌پور» با نام «فرشته» منتشر شد. | عکس
«فرشته» در بازار کتاب
نمایشنامه جدید «احسان حاجی‌پور» با نام «فرشته» منتشر شد.
انتشارات آرادمان که پیش‌تر، نمایشنامه‌های «معاشر»، «۳۰ دی ۹۵» و «گزارش یک مهمانی» را از این نویسنده و کارگردان تئاتر منتشر کرده بود، «فرشته» ...
دیدن ادامه ››

انتشارات آرادمان که پیش‌تر، نمایشنامه‌های «معاشر»، «۳۰ دی ۹۵» و «گزارش یک مهمانی» را از این نویسنده و کارگردان تئاتر منتشر کرده بود، «فرشته» را با طرح جلدی از حسام حاجی‌پور به بازار نشر عرضه کرده است.

احسان حاجی‌پور که علاوه بر اجراهای صحنه‌ای، در زمینه مدیریت‌های تئاتری نیز تجربه‌های مختلفی داشته، هم‌اکنون عضو هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر است.

کتاب نمایشنامه «فرشته» در ۷۰ صفحه قطع پالتویی، در شمارگان ۵۰۰ نسخه به بهای ۱۵ هزار تومان انتشار یافته است.

نمایشنامه‌های پیشین حاجی‌پور، اجراهای متعدد صحنه‌ای را تجربه کرده‌اند.

امیر مسعود این را خواند
علی صفری و پرند محمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران تا تاریخ بیستم خرداد تمدید شد. | عکس
مهلت ارسال آثار بخش مناطق، صحنه، تجربه‌های اجرا و رادیو‌تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تمدید شد
فراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران تا تاریخ بیستم خرداد تمدید شد.
مهلت ارسال آثار بخش مناطق، صحنه، تجربه‌های اجرا و رادیو‌تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تمدید شدفراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ...
دیدن ادامه ››

مهلت ارسال آثار بخش مناطق، صحنه، تجربه‌های اجرا و رادیو‌تئاتر جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی تمدید شد

فراخوان بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران تا تاریخ بیستم خرداد تمدید شد.

به گزارش روابط‌عمومی بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، به‌دلیل تقاضای مکرر دانشجویان و طی بررسی‌های انجام شده و مشورت با دبیران کانون‌های تئاتر دانشگاه‌های مختلف کشور، مهلت ثبت‌نام و ارائه‌ آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به مدت هشت روز و تا 20 خردادماه سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

بیست‌و‌‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)، «پژوهش (جایزه فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه»، «رادیو تئاتر»، «ماکت صحنه، عکس، پوستر»، و در بخش غیر رقابتی «کارگاه ها و درس گفتارها»، «اساتید»، «بین الملل»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد.
فراخوان و اطلاعات تکمیلی در سایت اختصاصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به آدرس اینترنتی  www.iiutf.ir قابل دسترسی است.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نهنگ تنها، نخستین نمایش‌نامه‌ی دارای نشان اکبر رادی منتشر شد | عکس
نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها نوشته‌ی مهدی میرباقری:
نهنگ تنها، نخستین نمایش‌نامه‌ی دارای نشان اکبر رادی منتشر شد
نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها نوشته‌ی مهدی میرباقری نخستین نمایش‌نامه‌ی دارای نشان اکبر رادی توسط انتشارات مروارید منتشر شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، نمایش‌نامه‌ی ...
دیدن ادامه ››

نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها نوشته‌ی مهدی میرباقری نخستین نمایش‌نامه‌ی دارای نشان اکبر رادی توسط انتشارات مروارید منتشر شد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها نوشته‌ی مهدی میرباقری که در بخش مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی دومین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به عنوان نمایش‌نامه‌ی برتر انتخاب شده و از سوی هیئت داوران این بخش از جشنواره شایسته‌ی دریافت نشان اکبر رادی شده بود، به تازگی توسط انتشارات مروارید به بازار کتاب و نشر راه یافت.


نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها توسط محمد چرم‌شیر، علی عابدی و مهدی کوشکی به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی دومین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته بود که در آیین پایانی این جشنواره در سوم اسفندماه ۱۳۹۸ به عنوان اثر برتر این بخش انتخاب و معرفی شد.


براساس این گزارش، این نمایش‌نامه با شش شخصیت و به صورت بی‌زمان و بی‌مکان نوشته شده و‌ در ۷۴ صفحه‌ی قطع جیبی به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌ است.
مهدی میرباقری، نویسنده‌ی نمایش‌نامه‌ی نهنگ تنها پیش از این نیز از چهارمین و پنجمین دوره‌ی همایش ملی رادی‌شناسی، بیست‌وششمین و سی‌اُمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، دومین و ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر شهر،  نخستین جشنواره‌ی نمایش‌نامه‌نویسی انتشارات افراز ، ششمین جشن انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، هجدهمین جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی ایران و نخستین جشنواره‌ی ملی نمایش‌نامه‌نویسی بنیاد ادبیات نمایشی ایران به عنوان نمایش‌نامه‌نویس برگزیده انتخاب شده بود و تا کنون هجده نمایش‌نامه نوشته و منتشر کرده است که همه‌ی این آثار توسط ناشرانی هم‌چون انتشارات افراز، ورا، بوتیمار، نمایش، چلچله، کیان‌افراز، کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر و مروارید به زیور طبع آراسته شده است. از مهدی میرباقری هم‌چنین یک رمان با نام ایستادن روبه‌روی عقربه‌های کج توسط انتشارات مروارید و یک مجموعه داستان با عنوان خیانت و داستان‌های دیگر توسط انتشارات افراز منتشر شده است.


روابط عمومی بنیاد اکبر رادی

جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
همکاری خانه نمایش دا با گروه تئاتر سه گانه | عکس
تولید آثار نمایشی در برنامه برترین تماشاخانه جشنواره تئاتر فجر
همکاری خانه نمایش دا با گروه تئاتر سه گانه
به گزارش روابط عمومی خانه نمایش دا، این مرکز هنری پس گذار از دوران قرنطینه کرونایی و تعطیلی طولانی مدت تماشاخانه‌های تئاتر، با رویکردی تازه در عرصه تولید آثار نمایشی سال جدید تئاتر را همزمان ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی خانه نمایش دا، این مرکز هنری پس گذار از دوران قرنطینه کرونایی و تعطیلی طولانی مدت تماشاخانه‌های تئاتر، با رویکردی تازه در عرصه تولید آثار نمایشی سال جدید تئاتر را همزمان با بازگشایی سالن‌های نمایش آغاز می نماید.

خانه نمایش دا پس از موفقیت دو سالانه خود در جشنواره بین المللی تئاتر فجر و دریافت نشان بهترین تماشاخانه خصوصی به واسطه تولید آثار هنری و پژوهش محور، رسالت سنگین‌تری بر دوش خود احساس کرده و حال با تغییراتی عمده در بخش مدیریت و اجرا در جهت حمایت از گروه‌های جوان و مستعد تئاتر و تمرکز بر تولید و تهیه تئاتر گام بر‌می‌دارد.

کسری شاهینی ریاست خانه نمایش دا با اشاره به رویکرد تولیدمحور این نهاد هنری از شروع فصلی تازه در روند فعالیت‌های خانه نمایش دا خبر داده است، وی با اشاره به دورنمای ایجاد یک کمپانی بین المللی تئاتر ازگروه های جوان و مستعد عرصه هنر نمایش دعوت به همکاری نموده است.

خانه نمایش دا سال جدید کاری خود را با همکاری با گروه تئاتر سه گانه به سرپرستی رها حاجی زینل و علی صفری آغاز کرده و قصد دارد پس از بازگشایی تماشاخانه های تئاتر با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت تولید آثار نمایشی در سبک‌های متفاوت قدم برداشته و از اجرامحور صرف این مرکز فاصله بگیرد.

خانه نمایش دا با رویکرد تولید محور و در جهت ایجاد آثاری فرامتنی و فرامرزی با ایده های خلاقانه و بدعت گذاری در سبک‌های نمایشی پا در عرصه تهیه آثار نمایشی گذاشته و از گروه های جوان و مستعد تئاتر دعوت می کند تا در این مسیر به اعتلای هرچه بیشتر این هدف یاری کنند.

این مرکز نمایشی سال جدید تئاتر پس از بازگشایی را با تغییراتی عمده در ساختار فیزیکی خود آغاز خواهد کرد، شاید دوران قرنطینه کرونا به تعطیلی اکثریت مراکز هنری ختم شده اما خانه نمایش دا فرصت را مغتنم شمرده تا با ایجاد فضایی متفاوت نسبت به گذشته از لحاظ مدیریت و امکانات اجرایی میزبان هنردوستان باشد.

علاقمندان به همکاری با این مجموعه هنری می توانند علاوه بر حضور در مجموعه از طریق سایت خانه نمایش نیز برای همکاری در سال جدید تئاتر اعلام آمادگی نمایند

پویا فلاح این را خواند
علی صفری و جعفر میراحمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایشنامه «مربع» توسط انتشارات آماره راهی بازار نشر می‌شود. | عکس
نمایشنامه «مربع» توسط انتشارات آماره راهی بازار نشر می‌شود.
نمایشنامه «مربع» به نویسندگی «علی صفری» توسط انتشارات آماره تابستان امسال در دو قالب فیزیکی و دیجیتال راهی بازار نشر خواهد شد.«مربع» با مقدمه‌ای از دکتر ...
دیدن ادامه ››


نمایشنامه «مربع» به نویسندگی «علی صفری» توسط انتشارات آماره تابستان امسال در دو قالب فیزیکی و دیجیتال راهی بازار نشر خواهد شد.

«مربع» با مقدمه‌ای از دکتر حامد سلیمان‌زاده، برداشتی آزاد از رمان میرا نوشته «کریستوفر فرانک» است که برای اولین بار به صورت نمایشنامه در کشور در دسترس اهالی تئاتر قرار می‌گیرد. آشویتس زنان، کرونوس، آخرین نبرد، برلین ساعت ده و ده دقیقه، جایزه، فرمالیته از دیگر آثار نمایشی هستند که تاکنون صفری به نگارش در آورده است.

نمایشنامه مربع در دومین جشنواره فرهاد ناظرزاده کرمانی نشان برترین اثر را از آن خود کرده است. طراحی جلد کتاب این نمایشنامه توسط امین قنبری طراح و گرافیست برتر جشنواره تئاتر فجر انجام شده است. نمایشنامه مربع تابستان امسال به صورت کاغذی و همچنین به صورت دیجیتال راهی بازار نشر می‌شود.

نمایشنامه آشویتس زنان به نویسندگی علی صفری سال گذشته توسط انتشارات آماره به چاپ رسید و توانست با رونمایی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مورد استقبال علاقمندان ادبیات قرار گیرد.

علی صفری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مدیران نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند  | عکس
مدیران نخستین جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند
مدیران نخستین جشنواره جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان که با رویکرد تئاتر عروسکی ایده محور و با همکاری و حمایت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، خانه عروسک، دانشکده هنرهای نمایشی ...
دیدن ادامه ››

مدیران نخستین جشنواره جشنواره بین المللی مجازی تئاتر عروسکی دانشجویان که با رویکرد تئاتر عروسکی ایده محور و با همکاری و حمایت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، خانه عروسک، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی هنری تماشاگان برگزار میشود ، معرفی شدند.

 پوپک عظیم پور پژوهشگر و استاد دانشگاه به عنوان مسئول شورای سیاست گزاری، بهرام بهبهانی کارگردان و استاد دانشگاه به عنوان استاد مشاور جشنواره و پیشنهاد دهنده جشنواره، سلما محسنی اردهالی پژوهشگر وکارگردان تئاتر و استاد دانشگاه و مرجان پورغلامحسین کارگردان تئاتر به عنوان مسئولان امور بین الملل و امور کارگاه ها، زینب لک کارگردان و پژوهشگر تئاتر و رسانه به عنوان مدیر رسانه و مهشید موسوی دانشجوی تئاتر عروسکی به عنوان دبیر جشنواره معرفی شدند.

از اعضا همراه کننده این جشنواره می توان به فریما رضاییان مدیر اجرایی، درنا رشیدزاده مدیر مالی، ملیحه جعفری مسئول روابط عمومی ،کیانا شهروزی و حدیث تشنیزی به عنوان همکاران روابط عمومی و الیکا شفیعی به عنوان دستیار اجرایی می توان اشاره کرد.

گفتنی است، با توجه به استقبال از این جشنواره شورای سیاست گذاری تصمیم گرفت بخش غیر دانشجویی (اساتید ،پیشکسوتان و غیردانشجویان ) را به این جشنواره اضافه کند و دراین بخش از ۳ کارگردان بدون اولویت تقدیر خواهند شد .



برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اعلام اسامی چکیده‌های منتخب سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» | عکس
کانون تئاتر دانشگاهی اداره‌کل هنرهای نمایشی منتشر کرد
اعلام اسامی چکیده‌های منتخب سمینار «مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران»
اسامی چکیده‌های منتخب در بخش مقالات ارائه‌شده به «سمینار مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» اعلام شد.به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، طبق اعلام کانون ...
دیدن ادامه ››

اسامی چکیده‌های منتخب در بخش مقالات ارائه‌شده به «سمینار مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» اعلام شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، طبق اعلام کانون تئاتر دانشگاهی این اداره‌کل، «سمینار مطالعات تاریخی تئاتر و درام ایران» بعد از برقراری شرایط عادی و بازگشایی تالارهای تئاتری برگزار خواهد شد. برگزارکنندگان این سمینار که به دلیل شرایط متاثر از شیوع بیماری کرونا در اسفند سال ۹۸ برگزاری آن را معلق کردند در انتظار رفع محدودیت‌ها در برگزاری اجتماعات‌اند.
از این رو هیات‌علمی سمینار، مهدی نصرالله‌زاده و علی تدیّن در بخش مقالات ارائه‌شده، چکیده‌های منتخب را بدون اولویت به شرح زیر اعلام کردند:

- آمفی‌تئاترهای سلوکی و فرضیه‌ میراث هلنی نمایش در ایران/ آرمان قنبری
-بررسی هویت‌یابی تاریخی تئاتر در ایران با ظهور تاریخ‌نگاری کتب تاریخ نمایش/ هدی کرمی
-پیوند تئاتر و شعر نوی فارسی در زبان دراماتیک یا مسیر شعر در تئاتر ایران: دراماتیک‌کردن زبان فارسی/ فرحان سنبل‌دل
-تکوین زیرمیدان مستقل تئاتر در ایران در دوره‌ ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷/ پویا جدیدی
-جایگاه و نقش تغییرات اجتماعی و اقتصادی (خصوصی‌سازی) در شکل‌گیری میدان پویای تئاتر در ایران/ فرشته رازقی
-زنان اندرونی قاجار و نمایش‌های انتقادی شادی‌آور/ سپیده شمس
-ساخت پست‌دراماتیک متن نمایشی و ارتباط آن با فرایند تکرار تاریخی: مطالعه‌ نمایشنامه‌های بهمن فرسی به‌مثابه‌ مطالعه‌ یک تاریخ‌نگاری گسست‌محور/ مهسا شیدانی
-شیوه‌های تنبیه وشخصیت‌های مطرود در ادبیات نمایشی دهه‌ پنجاه ایران/ احسان شادمانی
-مطالعه‌ تطبیقی بدن سیاسی در نمایش‌نامه‌های میرزافتحعلی آخوندزاده و میرزاآقا تبریزی با تکیه بر مفهوم زیست‌ـ سیاست/ مهین بهزادی‌مهرداد
-نقاشان، رهبران جریان پرفورمنس در ایران پیش از انقلاب/ غزاله بداقی


مولفان چکیده‌های منتخب می‌بایست تا تاریخ جمعه ۶ تیرماه ۱۳۹۹ فایل word متن سخنرانی خود را به ایمیل کانون تئاتر دانشگاهی به نشانی Universitycenter@theater.ir  ارسال کنند.

به محض تغییر در شرایط محدودیت‌های مذکور، چگونگی برگزاری سمینار اعلام خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دبیراجرایی هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت منصوب شد | عکس
دبیراجرایی هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت منصوب شد
با حکم دبیر "هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت" دبیراجرایی این جشنواره منصوب شد.به گزارش تیوال به نقل از ستادبرگزاری جشنواره سراسری تئاترمقاومت، حمید نیلی دبیرهفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت ...
دیدن ادامه ››

با حکم دبیر "هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت" دبیراجرایی این جشنواره منصوب شد.
به گزارش تیوال به نقل از ستادبرگزاری جشنواره سراسری تئاترمقاومت، حمید نیلی دبیرهفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت طی حکمی توحید معصومی را به عنوان دبیراجرایی این جشنواره منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است:
نظر به تعهد و تخصص جنابعالی در عرصه هنرهای نمایشی کشور و همچنین تجارب مفید و ارزنده شما در ساماندهی، انسجام و هم‌افزایی خانواده بزرگ تئاتر کشور، به موجب این حکم، به عنوان "دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت" منصوب می‌شوید.
امیدوارم با استعانت از درگاه حضرت حق جل جلاله در برگزاری هرچه باشکوه تر هفدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و بهره مندی از ظرفیت بالای هنرمندان متعهد تئاترمقاومت کشور کوشا باشید."

توحید معصومی متولد ۱۳۵۴ دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناس ارشد کارگردانی از دانشکده هنر ومعماری است و از سال ۱۳۶۸ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.
کارگردانی بیش از ۳۰ نمایش صحنه ای و تله تئاتر و حضور در چند دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سوره، ماه، تئاتر مقاومت و... و کسب جوایز مختلف از جشنواره های گوناگون از جمله سوابق هنری توحید معصومی است. وی همچنین در دوره‌های بیست و دوم تا بیست و ششم  جشنواره سراسری تئاتر سوره به عنوان مشاور اجرایی حضور داشته و پنج دوره دبیری جشنواره استانی تئاتر سوره استان اردبیل را بین سالهای ۸۲ تا ۸۶ بر عهده داشته است. وی در پنج سال اخیر مدیر امور استانهای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مشاور مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری بوده است.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح  و با دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
کتاب جدید نویسنده «هنر شفاف اندیشیدن» منتشر شد | عکس
با عنوان «هنر بی‌خبر زیستن»
کتاب جدید نویسنده «هنر شفاف اندیشیدن» منتشر شد
کتاب جدید «رولف دوبلی» با نام «هنر بی‌خبر زیستن» و با عنوان فرعی " خط مشی برای زندگی شاد، آرام و عقلانی"  به فارسی ترجمه و منتشر شد.این کتاب درواقع اثر جدید ...
دیدن ادامه ››

کتاب جدید «رولف دوبلی» با نام «هنر بی‌خبر زیستن» و با عنوان فرعی " خط مشی برای زندگی شاد، آرام و عقلانی"  به فارسی ترجمه و منتشر شد.

این کتاب درواقع اثر جدید نویسنده کتاب‌های پرمخاطب «هنر شفاف اندیشیدن» و «هنر خوب زیستن» است که با ترجمه فاطمه قره‌باقی و حمیدرضا رنجبریان، توسط انتشارات آرادمان به بازار نشر ایران عرضه شده است.

رولف دوبلی، متولد سال ۱۹۶۶، نویسنده و کارآفرین اهل سوییس است. او دانش‌آموخته ام‌بی‌آی و دکتری فلسفهٔ اقتصاد است.

دوبلی از مؤسسان بزرگ‌ترین مؤسسه فراهم آورندهٔ خلاصهٔ کتاب است. او به‌خاطر تألیف کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» به شهرت بالایی دست یافت. «هنر چگونه زیستن» دیگر کتاب مشهور اوست.

آثار دوبلی تاکنون به ده‌ها زبان دنیا، ازجمله فارسی، منتشر شده‌اند.

 
این نویسنده سرشناس در کتاب جدید خود به این مهم پرداخته که در تسخیر اخبار روزانه قرار گرفتن، چگونه وجود انسانی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از زایش و خلاقیت باز می‌دارد. او همچنین در این کتاب، نوعی نسخه عملی برای برون‌رفت از وضعیتِ در تسخیر اخبار عمدتا بد روزانه بودن، و درواقع زندگی بهتر داشتن، ارایه کرده است.

دوبلی در این کتاب این‌گونه سخن گفته است:

"سلام، اسم من رولف است و من معتاد به اخبار هستم"

اگر در گروه‌های خوددرمانی اعتیاد به اخبار، مثل گروه‌های مشابه برای ترک الکل می‌خواستم خودم را معرفی کنم، با عبارت بالا شروع می‌کردم. این داستان به 10 سال پیش برمی‌گردد.

من تا زمانی که ده‌ها هزار ساعت از عمرم را صرف خواندن اخبار کردم، به این موضوع پی نبرده بودم. از خودم دو سؤال پرسیدم: "آیا اکنون جهان را بهتر از قبل می‌شناسی؟" و اینکه "آیا الآن می‌توانی تصمیم‌های بهتری بگیری؟" جواب هر دو منفی بود... طی دوره‌های زندگی‌ام کتاب‌های بی‌شماری درباره مدیریت زمان خوانده‌ام و بیش از ده مورد از پیشنهادهای خوبشان را در زندگی‌ام اعمال کرده‌ام و امروز به این نتیجه رسیده‌ام که حذف اخبار از زندگی بهترین روش ذخیره زمان است.

به‌زودی برای تولید اخبار جعلی نیازی به انسانها نخواهیم داشت. برنامه‌های کامپیوتری هوشمند می‌توانند خودشان آن‌ها را بنویسند. در آینده این مقاله‌های تولیدشده متناسب با سلیقه مصرف‌کنندگان خبری ساخته و پرداخته می‌شوند. مقاومت در برابر آن تقریبا غیرممکن است، حتی برای موارد حساس. اینکه این مقاله‌ها با واقعیت تطابق دارند یا نه، موضوعی ثانویه است. آنچه اهمیت دارد، تعداد کلیک‌ها و درآمد تبلیغاتی حاصل از آن است، یا اینکه بتوانند نظرات ما را به این سو و آن سو ببرند یا ما را به خرید چیزی ترغیب کنند.

نصیحتی برایتان دارم؛ سعی نکنید مسائل نامفهوم و بی‌معنای دنیا را پاکسازی کنید، موفق نخواهید شد. جهان می‌تواند بیشتر از آنکه شما بتوانید دیوانه بمانید، غیرمنطقی باقی بماند. قانون استورجن را در ذهن داشته باشید و آن را پرهیزکارانه بپذیرید، آن‌وقت زندگی بهتری خواهید داشت.

 
کتاب «هنر بی‌خبر زیستن» را آرادمان در ۱۲۰ صفحه به‌ بهای ۲۲ هزار تومان منتشر کرده است.



 

 

 

امیر مسعود این را خواند
جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد | عکس
نخستین شماره‌ی پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر در پایان هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد
پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد
پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد. نخستین شماره‌ی پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر در پایان هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد. سردبیری این پادکست ...
دیدن ادامه ››

پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر منتشر شد.

نخستین شماره‌ی پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر در پایان هفته‌ی ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد.

سردبیری این پادکست را سارا حدادی ( کارشناس ارشد ارتباطات و نائب رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر ) عهده دار است و محمدرضا ایمانیان راوی این مجموعه پادکست خواهد بود.

پادکست کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر راوی محور بوده و هر شماره میزبان یکی از فعالین حوزه ی ارتباطات در عرصه ی تئاتر خواهد بود  ، مهمان نخستین شماره ی این پادکست به مناسبت هفته ی ارتباطات و روابط عمومی تئاتر ، ایلیا شمس رییس هییت مدیره‌ کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر و فعال حوزه ی ارتباطات بوده و در خصوص سواد رسانه ای و نقش آن بر مخاطب صحبت کرده است. 

همچنین در هر شماره از این پادکست یک موسیقی از یکی از آهنگسازان بزرگ جهان معرفی می شود این شماره با قطعه ی کلاسیک Divertimento اثر ولفگانگ آمادئوس موتزارت همراه شده است.

پادکست این کانون به صورت گاهنامه در پلتفرم های شنیداری نظیر شنوتو ، castbox و Spotify و همچنین در بستر آپارات و اینستاگرام قابل دسترسی است .

سارا حدادی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اسامی برگزیدگان نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی منتشر شد  | عکس
اسامی برگزیدگان نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی منتشر شد
به گزارش رسانه نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی، هیات داوران این فستیوال طی بیانیه ای اسامی برگزیدگان را اعلام کردند .این بیانیه به شرح ذیل می باشد: بشر با هنر در خیلی ادوارِ توان‌فرسای ...
دیدن ادامه ››

به گزارش رسانه نخستین فستیوال بین المللی شادواره رنگی، هیات داوران این فستیوال طی بیانیه ای اسامی برگزیدگان را اعلام کردند .
این بیانیه به شرح ذیل می باشد:
 
بشر با هنر در خیلی ادوارِ توان‌فرسای تاریخی جان خود و هم‌نوعان خود را نجات بخشیده است.
این راز هنر است که زنده می‌کند و زندگی می‌بخشد.
تاریخ بشر با هنر کلمه و کلماتی تابناک و درخشان چنان حک شده است که منشور کوروش گواه آن می‌باشد.
آیا اینها همه از هنر نشأت گرفته است؟!
طی اعصار، دوستی و رفاقت دیرینة انسان با هنر تعاملی نجات‌بخش به‌خود گرفته است.
جمایت و پشتیبانی هنر از انسان که دست‌آورد خود اوست، درجة امید زندگی را به سرحدِ مسرور بودن وشادمان بودن می‌رساند.
در تاریخ بهمن ماه ۱۳۹۸ جهان با ورود ویروسی دگرگون شد، زمین را سکوت حزن‌آلودی فراگرفت، در خانه حبس شدیم. هنر پادرمیانی نمود؛ حامی شد، ناجی شد، امید بخشید، شادی و نشاط تقدیم کرد و راهی تازه برای زندگی جدید با شرایط اکنون پیش آورد.
انگیزة زندگی را دوباره نمایان ساخت که انسان برخیز، بخوان، برقص، یاری کن، بساز و به جنبش درآورد همان‌جا که هستی. در محدوده و چهارچوب خانه و خانواده. این‌گونه شد جهانِ تغییر یافته از ویروس. انسان معاصر امروز که تمام دانش‌های بشری برایش به‌پا خاسته بودند تا آرامش را به او هدیه دهند، از تعامل گروهی اجتماع منع شد. آیا هنر و ادبیات رفیقان انحصار بهترین انتخاب نمی‌باشد.
جشنوارة بین‌المللی شادوارة دنیای رنگی از دل ایران زمین، با فرهنگ غنی زندگی همراه امید آغاز شد. در زمانی‌که جهان بی‌مرز گشته و انسان به خانه و خانواده پناه آورده است، باز هم در این دوران بهترین امید و انگیزه برای ما انسان‌ها برای بازگشت به هنروادبیات و سکوت می‌باشد. در هنروادبیات، سکوت، خانه و خانواده به دور از طبیعت و جمع که جزئی از روح آدمی‌ست، خود را مرور می‌کنیم تا راهی تازه برای زندگی شاد و پر از امید بیابیم. در همین راستا ما نیز قدمی برداشتیم  برای همه، حتا خودمان. رقابت را از بخش کودک برداشتیم تا ریشة کودکانمان بدون دغدغه با آرامش در این‌روزها قوت بگیرد. شاد باشد، تفریح کند و لذت ببرد. برای تعدادی از جوانان و بزرگ‌ترها هدیه‌ای درنظر گرفته شد که هزینة هنر شود.
گروه داوران این شادواره پیشنهاد می‌کند:
در همة دوره‌های برگزاری محوریت اصلی خانواده باشد.
مورد دوم؛ تا برگزاری جشنوارة بعدی تعاملی دوطرفه بین شرکت‌کنندگان و دبیرخانه برنامه‌ریزی شود.
سومین مورد؛ کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده را با هنر و ادبیات غنی ایران آشتی دهیم.
و چهارمین مورد؛ صفحه مجازی شادواره، مکانی برای ارائه آثار هنری درطول سال باشد.

اعلام نتایج اولین فستیوال شادواره دنیای رنگی
اسفند-اردیبهشت
۱۳۹۹_۱۳۹۸

در بخش
۱- اولین اثر
بردیا بهمئی از شهرستان امیدیه

۲-آرا مردمی:
محمد رضاکارگر قزوین

۳-خلاقیت خانواده:
امیر فاضل و دخترشان ناز رو فاضل از تهران
هانیه کسایی و دخترشان باران نجاتیان از تهران

۴_فیلم:
سرزمین جوراب های گمشده خانم حمیده حقدل شیراز

۵-نقاشی:
ژیلاقوامی  سنندج

۶-خانه رنگی شهر رنگی:
احمد مرتضوی امیدیه
محمد حسین شریفی امیدیه

۷-موسیقی:
پالین از لس آنجلس
ابی دریایی تهران

۸- نگاه به موضوع جشنواره:
علی اکبر پشم فروشان اهواز

۹-مفاهیم انسانی (صلح و دوستی)
روشا میر آفتاب تهران

۱۰_خلاقیت هنری :
زهرا سحر امیدیه

۱۱-دابسمش: کارگروهی (آتنا، فاطمه، سحر، راز و آرزو) تهران

۱۲-حرفه ای ها :
علی یدالهی تهران
بهرام بهبهانی تهران

در بخش استند آپ کمدی داوران با تشکر از شرکت کنندگان در این بخش انتخابی نداشتند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر+خانه | عکس
پخش زنده مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر+خانه
مراسم اختتامیه جشنواره مجازی تئاتر+خانه به صورت زنده و مجازی از شبکه تلویزیونی اینترنتی آنتن پخش خواهد شد.به گزارش ستاد برگزاری جشنواره مجازی تئاتر+خانه، مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره ...
دیدن ادامه ››

مراسم اختتامیه جشنواره مجازی تئاتر+خانه به صورت زنده و مجازی از شبکه تلویزیونی اینترنتی آنتن پخش خواهد شد.

به گزارش ستاد برگزاری جشنواره مجازی تئاتر+خانه، مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان این جشنواره روز شنبه ساعت ۱۶ از طریق شبکه تلویزیونی آنتن به نشانی ANTEN.IR   و با حضور جمعی از هنرمندان ، مسئولان فرهنگی و هنری و دست اندرکاران هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد.

این مراسم از طریق صفحه اینستاگرام تماشاخانه سرو به نشانی TAMASHAKHANEH_SARV@ و @REVAYATFATH_IR نیز برای عموم علاقمندان قابل دسترسی است.

همچنین آثار منتخب این جشنواره هم اکنون از طریق سایت تماشا به نشانی  tamasha.com/teatrdarkhane  بارگذاری شده و هم اکنون قابل رویت می باشد.

این مراسم همزمان با شب عید سعید فطر و روز سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی برگزار خواهد شد.

جشنواره مجازی تئاتر+خانه به همت انجمن تئاترانقلاب ودفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت شبکه اینترنتی آنتن با دبیری دکتر محمودرضا رحیمی برگزار گردید.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
روایتی آوانگارد از زندگی در شهرستان | عکس
«GF» راهی خانه نمایش دا می‌شود
روایتی آوانگارد از زندگی در شهرستان
روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود در مقام کارگردان را راهی خانه نمایش دا خواهد کرد.به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود ...
دیدن ادامه ››

روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود در مقام کارگردان را راهی خانه نمایش دا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، روزبه اخوان بازیگر و آهنگساز تئاتر دومین نمایش خود در مقام کارگردان را راهی خانه نمایش دا خواهد کرد.

به گفته اخوان متن نمایشنامه GF در ایام قرنطینه کرونایی نوشته و گروه بازیگران این اثر هم اکنون بعد از وقفه‌ای کوتاه بار دیگر تمرینات خود برای اجرای این اثر را آغاز کرده اند. GF مخفف اسم دو کاراکتر اصلی نمایش و تداعی کننده دو کلید موسیقیایی سل و فا است.

GF اثری درباره موسیقی و جهان افرادی است که در شهرستان زیست می‌کنند، این روایت با تفکری آوانگارد روی صحنه خانه نمایش دا خواهد رفت.

در خلاصه داستان GF آمده است: دو دلقک فقیر یک سیرک روستایی، از دو کشور و دو زبان و دو فرهنگ مختلف که مدتیست با هم ساز میزنند، اما جایگاه بهتر برای دیده شدن باعث شده است که دیگر آزاد نباشند.

براساس اعلام گروه تئاتر سه گانه نمایش نیمه دوم تابستان سال جاری روی صحنه خواهد رفت. اخوان همچنین همراه با گروه تئاتر داربست در بخش صدا‌های نو پلتفرم داربست حضور دارد.

روزبه اخوان پیش از این در آثاری همچون پینوکیو، مراسم قطع دست در اسپوکن، آژدهاک، مجلس مضحک سیاه گزک خان، کمدی اکتشافات و حکایت عدالت شاهانه به ایفای نقش پرداخته است، همچنین وی در مقام طراح موسیقی در آثاری همچون ارمو، هجوم، آشویتس زنان و کات بلاک همکاری داشته است

نیلوفر ثانی و امیر مسعود این را خواندند
پوریا صادقی و محمد لهاک این را دوست دارند
از نیمه ی تابستان سالن ها باز میشه!؟
۳۱ اردیبهشت
درود بر شما
همچنان منتظر اعلام رسمی هستیم. گمانه‌زنی‌هایی درباره نیمه دوم خردادماه وجود دارد.
۳۱ اردیبهشت
درود همیاری جان
هم باعث خوشحالیه و هم نگرانی...
درمان نشده که هنوز!
۳۱ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بیانیه‌ی ۲۵۰ هنرمند تئاتر پس از توقیف تعداد زیادی از فیلم تئاترها از سوی معاونت سازمان سینمایی، خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی | عکس
بیانیه‌ی ۲۵۰ هنرمند تئاتر پس از توقیف تعداد زیادی از فیلم تئاترها از سوی معاونت سازمان سینمایی، خطاب به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
جناب آقای عباس صالحیوزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیما ممّیزی را رعایت کرده‌ایم؛ نه چون دوستش داریم یا پذیرفته‌ایمش یا برای‌مان محترم است؛ بلکه چون ساکن سرزمینی هستیم که عاشقانه ...
دیدن ادامه ››

جناب آقای عباس صالحی
وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ما ممّیزی را رعایت کرده‌ایم؛ نه چون دوستش داریم یا پذیرفته‌ایمش یا برای‌مان محترم است؛ بلکه چون ساکن سرزمینی هستیم که عاشقانه دوستش داریم، و قانونِ این سرزمین ـ خوب یا بد ـ ممیّزی را بر گردن ما نهاده. ما در همه‌ی کارهای خود، پیش از تولید، به این ممیّزی فکر می‌کنیم و رعایتش می‌کنیم و اگر چیزی از دست‌مان در برود ممیّزان زحمتش را می‌کشند. پس این نامه درباره‌ی کلیت ممیزی نیست. بلکه به موضوعی در دل ممیّزی می‌پردازد.
نگاهِ همکارانِ سینمایی شما - با توجه به اعتقاد به لزوم ممیزّی - کاملن صحیح است؛ تغییر رسانه، و طیف گسترده‌ی مخاطب، ملاحظات دیگری می‌طلبد؛ همان‌طور که ممیّزی تلویزیون - رسانه‌ای در خانه‌ی همگان، با سینما - رسانه‌ای بسته به انتخابِ تماشاگران - متفاوت است. اما موضوع تآتر کمی فرق می‌کند. اگر تیاتر قرار بود از تلویزیون پخش شود، اعمالِ افزوده‌ممیّزی‌های موردنظر قابل فهم بود چون اثر در برابرِ تماشاگرانِ اتفاقی قرار می‌گیرد. اما پخش آن در شبکه‌ی نمایش خانگی، گرچه به نسبت تماشاگران تالار تیاتر، بسترِ ارائه‌ی گسترده‌تری‌ست، اما گستره‌ی مخاطبان آن را افزایش نخواهد داد. تعداد کل بینندگانِ یک تیاتر، با تعداد بینندگان مجازیِ آن در کل ایران به نسبتِ جمعیت شهر به کشور، چندان تفاوتی نخواهد داشت. بینندگانِ سریال‌ها یا فیلم‌های ارائه‌شده در رسانه‌ی مجازی، به تماشای تیاتر نخواهند نشست. قیاس کنید تعدادِ مخاطبینِ تله‌تیاترهای تلویزیون را با تعداد بینندگانِ سریال‌ها تا صحتِ گفته‌ی ما را دریابید. تآتر تعداد بینندگانِ مشخصی دارد که با تغییر رسانه تغییر نخواهد کرد و سختگیریِ شما تنها علاقمندانِ تآتر در دیگرشهرها یا کسانی که به دلایل شغلی و زمانی که امکانِ حضور ندارند را از یک فعالیت کاملن سالم فرهنگی محروم خواهد کرد. از طرفِ دیگر از آن‌جا که تآتر به دلیل محدودیت‌هایش از خیره‌کنندگی‌های تکنیکیِ سینما برخوردار نیست، گسترش جذابیت را در چالش‌های اندیشه‌ورزانه می‌جوید. به همین دلیل است که ممیّزی متفاوتی می‌طلبد؛ همان‌طور که در یک برنامه‌ی تاریخی یا مستند یا برنامه‌های سیاسی فرهنگیِ گفت‌وگومحور، در همین تلویزیونِ خودمان، تصاویری به نمایش در می‌آید یا حرف‌هایی گفته می‌شود، که هیچ نشانی از آن‌ها در سریال‌ها و فیلم‌ها نیست. تیاتر گسترش جذابیت خود را در همین اندیشه‌ورزی می‌جوید. لذا ما هنرمندانِ تآتر خواهشمندیم با سختگیری و ایجادِ ممیّزیِ جدید برای پخش آنلاینِ تآترها، ۱. تیاترها را کم‌خاصیّت و کم‌مایه نکنید. ۲. فرهنگ‌دوستانِ بی‌دسترس به اجراهای زنده را از این امکانِ موجودِ فرهنگی محروم نکنید.



مرضیه برومند، رویا تیموریان، فاطمه معتمد آریا، رضا کیانیان، قطب الدین صادقی، گلاب آدینه، افشین هاشمی، الهام پاوه نژاد، شبنم مقدمی، بهروز غریب‌پور، نسیم ادبی، سجاد افشاریان، آریان رضایی، مصطفی کوشکی، علی شمس، عباس جمالی، حبیب رضایی، علی سرابی، مارال بنی آدم، مجید مظفری، رامبد جوان، ستاره اسکندری، داود فتحعلی بیگی، احمد مهران‌فر، هادی حجازی‌فر، سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، الهام کردا، محمد حسن معجونی، نادر برهانی مرند، کیومرث مرادی، مهرداد رایانی مخصوص، لیلی رشیدی، علیرضا آرا، علی اصغر دشتی، حمید پورآذری، امین میری، نورالدین حیدری ماهر، منیژه محامدی، محمد اسکندری، محمد قدس، رضا موسوی، بابک برزویه، مریم پالیزبان، حمیدرضا نعیمی، بهنام شرفی، رویا میرعلمی، بهناز جعفری، بهرام ابراهیمی، علیرضا اولیایی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی،شقایق دهقان، مونا فرجاد، شمسی صادقی، مسعود میر طاهری، ایمان افشاریان، جوانه دلشاد، حسن عابدی، ایلیا شمس، امیر اثباتی، امیر حسین شفیعی،گیتی قاسمی، مه‌لقا باقری، آنالی شکوری، رضا جاویدی، فرهاد تجویدی، شقایق فرشته، شیوا مکی‌نیان، آیلین کیخایی، پوریا رحیمی سام، نادر فلاح، آیدین الفت، عاطفه تهرانی، میکائیل شهرستانی، ایوب آقاخانی، فقیهه سلطانی، روح اله جعفری، میثم احمدی، حسین تفنگدار، سیروس همتی، جواد پولادی، سام کبودوند، ملودی آرام نیا، رحمت امینی، سهیل ساعی، پدیده جمال‌ها،حدیث رحمانی، شهره سلطانی، آناهیتا اقبال نژاد، وحید آقاپور، وحید لک، فرزانه سهیلی، امیررضا دلاوری، پیام لاریان، آناهیتا همتی، حسن جودکی، سعید سیادت، بهرام بهبهانی، میلاد بهشتی، سیاوش چراغی پور، اتابک نادری، بهاره رهنما، فرزین محدث، احمد جعفری، سهیل مستجابیان، مجید نوروزی، علیرضا کیمنش، محمد علی آهنگران، سید مهرداد ضیایی، امیر کربلایی زاده، مژگان عیوضی، شیوا آباء، پرستو علیزاده، رسول حسینی،حسین فدایی حسین، حسین بنیاد، مهدی کوشکی، کامران شهلایی، الهام شعبانی، امیر قالیچی، محمد هادی عطایی، سعید دشتی، یعقوب صباحی، آرش عزیزی، مریم داننده فرد، مسعود طیبی، مسیح کاظمی، مهدی صفاری نژاد، رامونا شاه، رضا دادویی، مهدیه نساج، لیلا بلوکات، محمد عمروآبادی، مسعود میرمیری، کورش سلیمانی، ترانه کوهستانی، کهبد تاراج،  آرش فصیح، امین بهروزی، تبسم هاشمی، سمانه افکاری، بابک حقی، نیکی مظفری، علی عابدی، علی نورانی، عرفان ابراهیمی، اکبر رضوانیان، سارا رسول زاده، محمد رضا ایمانیان، زینب لک، امیر پارسائیان مهر، امیر حسین دوانی، ایمان یزدی، سارا حدادی، بانیپال شومون، شهرزاد دریازاده، مینا دهنویی، مهران میرمیری، الهه پورجمشید، السا فیروزآذر، مریم شریعتی، فریبرز کریمی، علیرضا ساوه درودی، فرید قبادی، سیاوش البخشی نایینی، سروش طاهری، بابک رفاهی، یلدا عباسی، تورج ثمینی پور، افشین زارعی،لیلی عاج، محمد عاقبتی، پریدخت عابدین نژاد، مائده طهماسبی، سینا رازانی، آرش دادگر، وحید نفر، مهدی آشنا، رضا مولایی، رامین سیار دشتی، بهرام سروری نژاد ، ماریا حاجیها، گلچهر دامغانی، مارال فرجاد، بهزاد صدیقی، خسرو احمدی، سید علی موسویان، اعظم کیان افراز، مرتضی صادقیان، مجید یاراحمدی، سیروس اسنقی، روح اله حق گوی لسان، پانته آ مرزبانیان، فریدون محرابی، داود بنی اردلان، شهره رعایتی، فرنوش آباء، زهره استادی، کاوه سجادی حسینی، ریحانه سلامت، آلبرت بیگ‌جانی، ندا نصر، امیر پاکدل،آیه کیان پور، تینا بخشی، ارشام مودبیان، محمد خداوردی، محمد نادری، مریم غیورزاده، فرناز رهنما، کیارش اعتماد سیفی، نسترن پیکانو، مهوش افشار پناه، نسترن باقرزاده، آیلار نوشهری، علیرضا محمودی، فرزانه نشاط خواه، نوید جهان زاده، جمشید جهان زاده، پری‌ناز آل‌آقا، نادر بهرامی، توماج دانش بهزادی، داود نامور، روشنک کریمی، امیر اخوین، علی زارعی، شیرین جهان‌زاده، زهرا شایان فر، محمد وفایی، بهروز سروعلیشاهی، محمد طیب طاهر