در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال نمایش بانو آئویی
S3 > com/org | (HTTPS) 78.157.41.91 : 14:56:57
امکان خرید پایان یافته
۱۸ مهر تا ۱۰ آبان ۱۳۹۸
۱۸:۰۰ و ۲۰:۰۰  |  ۴۵ دقیقه
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

- برداشتی آزاد از نمایشنامه «بانو آئویی» اثر یوکیو میشیما

  • خرید بلیت نمایشها در تالار مولوی، فقط به صورت اینترنتی است و فروش حضوری در گیشه ندارد.
  • تماشاگر محترم ضمن پاسداشت حضور شما در مجموعه تئاتر مولوی به اطلاع می‌رساند از آن جا که این مجموعه در پردیس مرکزی دانشگاه تهران واقع شده، رعایت حجاب و شئونات دانشگاهی الزامی است و همچنین استعمال دخانیات ممنوع است. پیشاپیش از همراهی شما در احترام به قوانین دانشگاه سپاسگزاریم.

 

گزارش تصویری تیوال از نمایش بانو آئویی / عکاس:‌سارا ثقفی

... دیدن همه عکس‌ها ››

اخبار

›› نمایش «بانو آئویی» در روزهای پایانی

›› آغاز اجرای عمومی نمایش "بانو آئویی" در مرکز تئاتر مولوی

آواها

مکان

خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شماره شانزده، جنب کلینیک دانشگاه تهران، مرکز تئاتر مولوی
تلفن:  ۶۶۴۱۹۸۵۰

نقشه بزرگتر و مسیریابی
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
“بانو آئویی” نوشته ی یوکیو میشیما در سال ۱۹۵۴. اقتباسی آزاد از متنی کهن در ادبیات ژاپن با همین نام که پیش از قرن ۱۵ میلادی از نویسنده ای نا مشخص به جا مانده. که این نمایشنامه کهن، خود بر پایه افسانه ای کهن با نام “افسانه گِنجی” به رشته ی تحریر درآمده. شخصیت های این نمایشنامه پر پایه شخصیت های افسانه ی گنجی نوشته شده که میشیما هم به همان شخصیت های اصلی وفادار مانده.
این نمایشنامه کهن توسط فردی بنام زئومی که بنیان گذار سبک “نو” در هنر نمایشی ژاپن است بازنویسی می شود. به گفته ی زئومی او این نمایش را اولین بار در سال ۱۴۱۳ میلادی دیده و بعد ها متن انرا بازنویسی کرده است.
در مورد واژه “نو” هم شایان توجه است که “نو” واژه ای در زبان ژاپنی به معنی استعداد و تلنت می باشد و نباید با واژه ی نو در زبان فارسی به معنی تازه و جدید اشتباه گرفته شود.

“بانو آئویی” نمایشنامه ای به کارگردانی و احتمالا قلم فائزه بختیار. اقتباسی از متنی معاصر با همین نام از یوکیو میشیما. نمایشی سحرانگیز، عمیق و زیبا. فضایی یکدست با مفهوم ... دیدن ادامه ›› و بازی ها.
اجرایی که تعلیق و شناور بودن در زمان رو عالی نمایش میده.
استفاده از المان های غیر زنده تحسین برانگیز بود.
چرخش مسخ کننده ی کاراکتر بین بازیگران.
همزمانی شگفت انگیز نور و اکت.
دکور ساده که به سادگی پویا شد.
موسیقیی که در اکثر اوقات در نمایش هضم بود.
بازی های باورپذیر و زیبا.

به به که چه لذتی نصیبم کردند. براوو

شرق دور هنر غنی و ویژه ای داره. موسیقی، ادبیات، نمایش و هنرهای نوظهوری مثل سینما. اشنایی و تعامل با اون لذتی عمیق و بی همتا عاید هنر دوست می کنه. با توجه به علاقه ی خانم بختیار به فرهنگ و هنر شرق، امیدوارم این شروعی برای کارهای مشابه باشه.

میثم هنزکی و امیر مسعود این را خواندند
فرزاد جعفریان و آرزو احمدیان این را دوست دارند
نمایش خوبی نبود متأسفانه...
۱۰ آبان ۱۳۹۸
ممنون بخاطر معرفی کتاب،
درسته شروع میکنم اونهم چه شروع کردنی!

اسم کتاب و جایی ثبت میکنم و فرصت مناسب مطالعه خواهم کرد.

کتابخانه ملی چه جای بی نظیری میتونه باشه برای مطالعه ....
و یا جایی دنج با فنجانی قهوه ترجیحا با تکه ای شکلات !

راههای رسیدن به خدا بسیار هست ....
۱۰ آبان ۱۳۹۸
خواهش میکنم
امیدوارم حظ بسیار بیرید.
بواقع کتاب هست که جاها رو ویژه می کنه نه کافه و کتابخانه و اتاق، کتاب رو ویژه.

حتما که جوینده یابنده است
۱۰ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
در این بیمارستان، ما مسئولیت کابوس های بیماران را قبول نمی کنیم...
میثم هنزکی این را خواند
نیلوفر، امیر مسعود، حمیدرضا مرادی و لیلا مظاهری این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اجرایی جذاب از متنی مشکل!
عناصری که در متن میشیما مورد تاکید قرار گرفته از جمله دو وجهی بودن انسان، وجود آنیما و آنیموس، عشق، نفرت، اغوا، ترس، زندگی، مرگ و... باعث میشه به این متن بگم مشکل!
و البته بنظرم جسارت لازم هست که بری سراغ متنی که همه اجرای استاد بیضایی رو ازش بخاطر دارند!
ولی خوشحالم که تعدادی جوان جسور همت کردند و این متن رو به اجرا گذاشتند.
من با گارد بسته وارد سالن شدم چون همیشه پیش فرضم اینه که نمایشهای شرقی خسته کننده و خشک و کسالت آورند! ولی بسرعت متوجه شدم با اجرایی خلاقانه و خوش فرم روبرو هستم. از طراحی نور، دکور و موسیقی خیلی راضی بودم. فکر میکنم همه ی اعضای گروه به جان مایه ی اصلی متن پی بردند و اون رو کشف کردند و به همین سبب همه عناصر اجرا یکدست بود. اجرای بازیگران خصوصا بازی بدن فائزه بختیار کاملا راضی کننده ست و بنظرم فقط نیاز هست که آقای اشرفی روی کاراکترشون بیشتر کار کنند چون بنظرم بازی شون مقداری اغراق آمیز بود که البته قاعدتا بخاطر تاثیرپذیری از نقش های مقابل شون این اتفاق افتاده.
حیف که حضور عکاسان با سمفونی شاترها باعث شد چنان که باید از این اجرا لذت نبریم.
از اعضای محترم گروه سپاسگزارم که در جلسه گفتگوی پس از اجرا شرکت کردند و براتون آرزوی موفقیت میکنم
#من یک تماشاگرم
سلام خانم مریم
ای کاش قرار گروهی را زودتر قبل از اینکه نمایش شروع به فروش کند ترتیب دهید تا افراد قبلش تنهایی نمایش را نروند. چون بعضی نمایشها تخفیفات روزهای اول یا سانس های مشخص دارند و به محض شروع فروش افراد ممکن است اقدام کنند.
۰۴ آبان ۱۳۹۸
سلام جناب مقیمی
البته تلاشمون هست که اجراها رو زودتر ببینیم پیش از اینکه دوستان انفرادی اقدام کنند ولی خب مساله اینه که در هفته دو یا حداکثر سه تا قرار میتونیم هماهنگ کنیم و از اونجایی که تعداد نمایشها زیاد هست، قرار گذاشتن در هفته اول برای تمام نمایشها میسر نیست. ولی همچنان اولویت این هست که زودتر قرارها رو اطلاع رسانی کنیم تا بصورت گروهی نمایشها رو ببینیم.
و البته گاهی اوقات از کیفیت نمایشها اطلاعی نداریم و ناچاریم صبر کنیم تا اطلاعات مناسب بدست بیاریم
ممنونم از توجهتون
۰۴ آبان ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید