تیوال حسام | دیوار
S2 : 07:08:08
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
حسام
درباره فیلم بیگانه i
احساس می کنم کارگردان از نشون دادن شخصیت هایی شبیه شخصیت نسرین (پانته آ بهرام) و نقش خانوم علیدوستی در "آسمان زرد کم عمق" که اسمشو فراموش کردم داره بیشتر و بیشتر به سمت "مسئله ی شخصی" کردن فیلمش پیش میره.
دیگه شخصیتش با من ِ اتفاقا درون گرا! هم ارتباطی برقرار نمیکنه.من نقش صابر ابر در "اینجا بدون من" رو به شدت می فهمم و حتی اگه نابودم بشه که شد همچنان دوستش دارم در پایان فیلم.
اما امروز در سینما مدام منتظر بودم که خب.اینم گفتی.به اون اشاره کردی.آخرش چیه واقعا قصه؟!
دقیقا رو "قصه" تاکید دارم چون خداروشکر خود جناب توکلی عزیز در نشست مطبوعاتی گفتند که من سینمای قصه گو رو دوست دارم.
اگه واقعا خلاصه فیلم اینه: "چند روز از زندگی خانواده‌ای که درگیر مشکلات روزمره خود هستند." و اون همه "مشکل"ی که من توی شخصیتای فیلم بالاخص نسرین (پانته آ بهرام) دیدم که دارن باهاش ... دیدن ادامه » دست و پنجه نرم میکنن پس باید پرسید : جناب توکلی؟! اگه ویرانی روح یه آدم و تهمت پشت سرش رو شما "مشکل روزمره"! می دونید پس یک فیلم درباره ی "فاجعه" بسازید!!!
من اعتقادی ندارم که لزوما هنرمند باید در پایان رمان ، شعر ، فیلم یا ترانه ش یا در یک نقاشی و... همه چیز رو کاملا خوب تموم کنه و حتما روزنه امیدی با یکی دو پیشنهاد! بذاره.چون گاهی همون شرایط بد و ناامیدیه که تلنگر میشه اما این رو نمیفهمم که "حرف نویسنده" در "آسمان زرد کم عمق" و "بیگانه" از اینقدر قرار دادن لایه های درونی برای شخصیت هاش چیه.
انتظارم بعد از یک فیلم نه چندان خوب "آسمان زرد کم عمق" بسیار بیشتر بود از آقای توکلی اما واقعا فکر می کنم ایشون قصه رو برای خودشون می نویسن و تنها خودشونن که سر از درونیات و حالات شخصیت های فیلم در دو فیلم اخیرشون در میارن.
این در حالیه که "پا برهنه در بهشت" ، "پرسه در مه" و "اینجا بدون من" رو بسیار دوست دارم و قطعا این آثار "اتفاقی" خوب نشدند.
به امید روزای بهتر برای توکلی.
دوستانی که به سینماها رفتند و فیلم دیدند لطفا راهنمایی بفرمایند:
بلیط در گیشه برای هر فیلم گیر میاد یا یه رویاس؟! :)
ضمن اینکه چقدر قبل از شروع سانس باید اونجا بود؟
manimoon، الف.، الهه، علیرضا حاجی بشیر و طاها این را خواندند
دیروز و در سینما کیان که واقعا سینمای خوبی است چند صندلی خالی هم وجود داشت .
بلیط فروشی یک ساعت قبل از آغاز فیلم
۱۳ بهمن ۱۳۹۲
@ احسان ساعی: ممنونم احسان جان.
تو پردیس ملت امروز بیگانه رو تونستم ببینم.
۱۳ بهمن ۱۳۹۲
@ سید حامد: حامد جان سپاسگزارم از راهنماییت.
۱۳ بهمن ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستانی که به سینماها رفتند و فیلم دیدند لطفا راهنمایی بفرمایند:
بلیط در گیشه برای هر فیلم گیر میاد یا یه رویاس؟! :)
ضمن اینکه چقدر قبل از شروع سانس باید اونجا بود؟
manimoon، الهه و طاها این را خواندند
گیر می آد
ولی این که چند تا بلیط موجود باشه
و چه قدر نیاز به صف ایستادن داشته باشه
کاملاً بستگی به فیلم داره
من دیروز 4 تا فیلم توی سینما آزادی (شهر هنر) دیدم که همه شون صندلی خالی داشتن.
مهم ترین فیلمی که دیدم، ملبورن بود.

manimoon..
۱۳ بهمن ۱۳۹۲
ساعت 5:29 هم
سینما آزادی
سالن شهر هنر
اکران می کندش.

manimoon..
۱۴ بهمن ۱۳۹۲
مرسی، چقدر گزینه ها زیاد شد یهو :)
۱۴ بهمن ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بلیط جشنواره شما را که منصرف شدید یا اضافی است خریداریم ها!!!
پیامی بدهید لطفا.
طاها این را خواند
علی اصغر شیرازیان این را دوست دارد
دو سری 20:30 آزادی اصلی رو دارم.اگر خواستید امکانی برای تماس بگذارید.
۰۴ بهمن ۱۳۹۲
گروه 3 ساعت 5 سینما پردیس کیان رو دارم خواستید در خدمتم
۱۲ بهمن ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از تماشای این نمایش بر می گردم.
اول: ممنون از تیوال بخاطر حسن سلیقه ش برای انتخاب این تئاتر برای جایزه ی دیوار نویسیش.
و بعد هم نمایش دلنشین و سرگرم کننده ای بود اما قطعا اون چیزی نیست که سالها بعد بتونم داستانشو به یاد بیارم حتی.
برای یک بار دیدن توی 60 دقیقه ارزش داشت و باید به موسیقی خوب کار اشاره کنم که در درآوردن فضای داستان نمایشنامه بسیار موثر بود.
بازی ها هم لذت بخش بود بطوری که به این فکر می کنم که ای کاش نمایشنامه و نقش های سخت تری رو کار می کردند عوامل.

چیزی که فراتر از این نمایش میخوام بگم اینه که دقیقا تو این برهه با فیلم ها و تئاتری مواجهم که ریتم خوبی داره.خوب قصه شو بیان میکنه و بازی ها هم مناسب و بعضا خوبه ولی متوجه یه چیز نمیشم.اینکه اون فاکتور "تحت تاثیر قرار دادن" کجاست؟ خیلی کارها به رئال نزدیک شده.اونم رئالیسمی که ما خودمون در ... دیدن ادامه » زندگی عادی می بینیم و تفاوت هنر و هنر نویسنده اونجاست که نکته مهم این واقعیات رو برجسته کنه و نشون بده.کاری که فرهادی انجام میده.
فیلم های دهلیز/به خاطر پونه/ و همین تئاتر روایت... قصه شونو خوب بیان میکنن تقریبا ولی همونطور که می بینیم هیچ کس نگفته که :"عجب تئاتر یا فیلمی بود!" یا "از فلان تئاتر یا فیلم بهتر بود" حتی.
همه چیز در "خوب" و "معمولی" بودن خلاصه شده و این خوب نیست!
دقیقا این همون حرفی بود که من میخواستم بگم...
کاری نبود که بشه وقتی برگشتم خونه داد بزنم بگم ععععجججججججببب چچچچییییزززیییییی بوووووود...
اما خوب بود...
انتظارم بالا تر بود:)
۰۱ آبان ۱۳۹۲
سلام.
درباره ی دهلیز خیلی موافق نیستم.تاثیرگذاری اش کم نبود!
۰۵ آبان ۱۳۹۲
سلام
من هم با نظر پالیزدار( ببخشید خانم یا اقاشو نمی دونم) موافقم. در این روزگار خوب بودن یک فیلم یا تئاتر خودش امتایز مثبتی به حساب می آد( از بس تصویر خوب ندیدیم و موسیقی خوب گوش نکردیم و ....)
دهلیز فیلم خوبی است( حتی در برخی پلان ها و سکانس ها، خیلی خوب)
۰۵ آبان ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حس ناب و بکر قدم زدن در خیابان انقلاب و خزیدن در میان کتاب ها را تا رسیدن به تئاتر با شکوه شهرمان تنها یک جای دیگر لمس کردم.سایت تیوال...
ممنونم از زحمات تون.
خسته نباشید.
تولد تیوال مون مبارک.
چه جالب حستو بیان کردی دوست عزیز :)
۲۲ شهریور ۱۳۹۲
آقای حسام
تبریک بخاطر مقام سوم یادگاری نویسی.
۰۴ مهر ۱۳۹۲
ممنون جناب اصغرزاده.
شاد باشید.
۰۴ مهر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید