کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال مهدی ارجمند | دیوار
S3 : 16:57:00 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
جمعه ۹۸/۱۱/۱۸ ساعت ۲۱ اختتامیه نمایش مرده فروشی میباشد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تبریک میگم به گروه اجرای ، واقعا در این زمانه زندگی کردن برای آدم ها شده رویایی پوچ که هرچه دنبالش میگردیم به هیچی نمیرسیم . این نمایش یکی از بزرگترین و دردناک ترین حقایق جامعه که همان فقر است را بیان میکند ، مردمانی که دلخوشی اشان شادی در خانه های پوسیده و نم زده شون هست ولی افسوس که به خاطر فقر حتی اجازه زندگی در آن را هم ندارند.
تبریک میگویم و امیدوارم کارهای دیگری از این گروه ببینم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
بنده در تمام این مدت نظرات را سرلوحه کارم قرار داده ام و سعی در پیشرفت روز افزون کار داشته و دارم، متاسفانه برخی صحبت های جهت یافته از برخی دوستان مطرح میشود که به عنوان کارگردان کار و دفاع از کار مجبورم بیان نمایم
بنده هیچ گونه ادعایی نداشته و ندارم که کاری که روی صحنه آورده ام درجه یک است ولی برخی نظرات متاسفانه جهت یافته است که بی احترامی به گروه میباشد، دوست عزیزی که کامنت میگذارد مینویسد بنده نمایش را بعد از سی دقیقه ترک کردم درصورتی که همان شب که حضرتعالی سالن را بعد از ده دقیقه ترک کردید چند سوال دارم خدمتتان
۱- این همه خشم از کجا آمده؟
۲- شما که نمایش را تا انتها ندیدید چطور متوجه شدید نمایش انتها ندارد؟
در صورتی که نمایشنامه های داریو فو کلا پر از twist( پیچ) است و تماشاچی نمیتواند آخر نمایش را پیش بینی کند.
۳- شما که نمایش را تا به حال ندیده بودید چطور متوجه شدید که بازیگر دیالوگ را نگفت؟
درصورتی که متن در برخی موارد نیاز به مکث و بازی در سکوت دارد
۴- اگر ... دیدن ادامه ›› حضرتعالی بعد ده دقیقه از سالن خارج نمیشدید متوجه میشدید که این بازی اصلا پوکر نیست و بازی است که اهل این کافه سرهم میکنند جهت کلاه گذاشتن سر دیگران!
۵- از جنابعالی که میفرمایید بنده تئاتر بین نیستم ولی بیست ساله تئاتر میبینم انتظار میرود زمانی که وارد سالن میشوید تا پایان بنشینید و اگر از کار نتیجه نگرفتید بعد دست به تخریب بزنید
و در آخر خوشحال میشم حضرتعالی بار دیگر به عنوان مهمان بنده تشریف بیارید و در پایان کار با هم صحبت میکنیم
نظرشما و دیگر دوستان محترم و قابل احترام است پیشنهاد میکنم نظرات بزرگان این عرصه( استاد مهدی ارجمند، دکتر خاکی، دکتر زاهد، استاد جهانگیر الماسی ، استاد میکاییل شهرستانی جناب یوحنا حکیمی ، خانم منیژه محامدی و ... ) که تشریف آوردند از کار دیدن کردن را جویا شوید بعد مقرضانه نظر دهید
بنده در هیچ کاری دنبال تعریف و تمجید نبوده و نیستم ولی ما باید در جامعه یاد بگیریم در مقابل بی عدالتی ایستادگی کنیم .
بنده تمامی نظرات را با دیده منت میپذیرم و سعی در پیشرفت کاری خواهم داشت

آقای ارجمند مرحبا بهتون که نقدها رو با سعه ی صدر میپذیرید. قطعا افرادی با رویکرد شما آینده ی موفقی در این عرصه خواهند داشت.
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اول خسته نباشید میگم به گروه همین که در این شرایط بد اقتصادی چراغ سالن های نمایش روشن است خدا قوت دارد
اما چند نکته را عرض میکنم
۱-طراحی صحنه و کوچک شدن دنیای آدم ها برام جذاب بود
۲-وقتی سالن اجرا کیفیت لازم را نداردکه از ردیف دوم امکان دیدن صحنه نیست بهتر است میزانسن ها مقداری از آوانسن دورتر باشد
۳-اجرای اول بود و قطعا در اجراهای آتی بهتر خواهد شد اما تپق و قاطی کردن اسامی یک مقدار تمرکز تماشاچی را از بین میبرد
۴-بازی کردن شخصیت برای همان سن یا مقداری بالاتر بهتر خواهد بود اما با تمام احترام برای سرکار خانم شعبانی ای کاش مقداری به سن کاراکتر نزدیکتر میبودند که برخی دیالوگ ها راکورد صدا از دست نره
۵- برخی اوقات صدا ها پایین بود و قابل شنیدن نبود
۶- برخی اوقات دیالوگ های بازیگران درهم میرفت
در محموعه برای شب اول اجرا تا حدودی قابل قبول بود و من ۳ از ۵ خواهم داد
موفق باشید
باتوجه به استقبال تماشاچیان از نمایش ( برای خرید که نباید پول داد) تعداد ده عدد بلیط خارج از ظرفیت برای اجرای اختتامیه ( ۹۸/۲/۲۰) در سایت تیوال فعال گردید
مهدی علی نژاد این را خواند
آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت استاد مهدی ارجمند در خصوص دو نمایش ( داستان های پزشک محبوب من )به کارگردانی میکاییل شهرستانی و ( برای خرید که نباید پول داد) به کارگردانی مهدی ارجمند

یادداشتی بر دونمایش از چخوف و داریو فو در سالن مهرگان.


تفاوت چخوف با داریو فو در این است که اولی عنصر تضاد را در روابط انسانی و روانکاوانه جستجو میکند و دومی در مناسبات طبقاتی و جامعه شناسانه.
میکاییل شهرستانی عزیز با خویشتنداری تمام هفت قصه ی کوتاه چخوف را به شیوه ای نامریی کارگردانی کرده . هیچ ترفند مدرن و پیجید ه ای در اجرا دیده نمیشود‌ . یک تاتر مینی مال مدرسه ای که البته برای محک زدن دانشجویانی که برای بار اول پا به صحنه میگذارند مناسب ... دیدن ادامه ›› بنظر میرسد.
یکی از الزامات مهم در تاتر مدرن این است که کارگردان لزوما متورانسن صرف نیست. یعنی وظیفه اصلی اش میزانسنیک کردن متن نویسنده نیست بلکه باید به شیوه ای خلاق متن را به چالش بکشد. در واقع بقول گروتوفسکی کارگردان مدرن با فرشته (متن ) سر ستیز دارد و این ستیز از طریق پُلی فونیک کردن متن با حواشی بینامتنی روی میدهد. کنشی که از طریق سیگنالهای ثانوی در اجرا قابل دریافت خواهد بود.
حقیقت آن است که متونی مثل قصه های تک خطی چخوف برای اجراهای مدرن نیاز به دخل و تصرفهای اینچنینی دارند تا نه فقط دیدگاه نویسنده که برداشت ثانوی راوی اثر (کارگردان ) را بتابانند و این همان در اویختن با متن است که سخنش رفت.
در اجرای دوم اما این خلاقیت مشهود است. افق اجرا این زمانی و مدرن است‌ موضوع هم دارای بار بینامتنی ست. ضرباهنگ جذاب است و کارگردانی کاملا احساس میشود. ما در بطن ماجرا هستیم و مشکل کاراکترها مشکل ماست. آن اپیلوگ اخر با آواز آدریانو چلنتانو یک انتخاب هوشمندانه است که هم به هجو ایسم ها در دنیای مدرن اشاره میکند و هم به ناچاری انسان دردمند معاصر از رجوع دوباره به آنها برای رفع مشکلات اجتماعی اش . و مگر نه آن است که تمام وعده های نئولیبرالیسم برای برقراری عدالت اجتماعی جز فریب و ریاکاری بهره ای برای گرسنگان زمین نداشت.
پاریس لندن نیویورک یا تهران ، داستان یکیست.شکاف فقر رو به افزایش است و سونامی بزرگی در راه.
بازیها خوبند بویژه ژنرال و زن شاکی در دو قصه ی چخوف و همه ی بازیگران نمایش دوم علی الخصوص مهدی ارجمند که همزاد من است. اگر من با یرما شروع و تمام کردم او همچنان ادامه میدهد و رشد و انرژی اش رو به افزایش است. وسوسه ی کار دوباره در صحنه با دیدن او در من دوچندان میشود.
این چندمین بار است که میبینم بازیگری در صحنه سیگار روشن میکند بدون توجه به این نکته ممکن است در میان تماشاگران یک بیمار ریوی وجود داشته باشد و یا کسانیکه نسبت به دودورزی حساسند.
امیدوارم این رسم غلط در تاتر ایران برچیده شود‌ . صحنه مکان مقدسی ست‌ . جایی که اندیشه و زیبایی در هم میامیزند.
سپاس از میکاییل عزیز و گروه جوانش.
این دو نمایش را ببینید. چخوف فروتنی را به شما میاموزد و داریو فو جسارت را ✨

مهدی ارجمند
فرزاد جعفریان و سمیرامیس بابایی این را خواندند
نعیم معادی و Hanna این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
طی هماهنگی با مجموعه تئاتر شهر و کارگردان نمایش ( آوازه خوان خیابان های منهتن) به جهت رفاه حال علاقه مندان، تخفیفات زیر از روز یکشنبه ۹۷/۱۰/۲۳ برای علاقه مندان فعال گردید:
۱- ٪۵۰ تخفیف دانشجویی برای روزهای یکشنبه به صورت حضوری در گیشه تئاتر شهر
۲- ٪۲۰ تخفیف خرید گروهی از طریق سایت تیوال
لطفا تخفیف دانشجویی رو با کد student فعال کنید که از سایت بشه خرید کرد. دم در هم کارت دانشجویی معتبر رو چک کنید و اگر نبود ما به التفاوت رو کسر کنید.
این طور تخفیف دانشجویی فرقی با نبودن تخفیف نداره.
۲۲ دی ۱۳۹۷
دقیقا با نظر خانم الف موافقم.
۰۶ بهمن ۱۳۹۷
دقیقاااا من هم گاملا با نظرشون موافقم
۱۹ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی به کارگردانی میکاییل شهرستانی، فردا (پنجشنبه) میزبان پیشکسوت سینما و تلویزیون، استاد جمشید مشایخی خواهد بود.
مجتبی مهدی زاده و لیلى شجاعى این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش ارباب پونتیلا و نوکرش ماتی، به کارگردانی میکاییل شهرستانی، جهت رفاه حال دانشجویان تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته است، دانشجویان عزیز میتوانند جهت رزرو بلیط با شماره ۰۹۳۸۹۹۰۰۲۱۲ تماس حاصل فرمایند، شایان ذکر است این نمایش تا پایان دی ماه در تماشاخانه ایران به روی صحنه خواهد رفت.
آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، ایستگاه محمودیه، جنب بانک آینده، پلاک ۲۷۸۴
ساعت ۱۹:۳۰
مهدی بلوکات و مهرآفرین بهروان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهدی ارجمند  
درباره نمایش پدر i
مژده به تماشاگران محترم نمایش پدر، این نمایش در روز یکشنبه و دوشنبه با ۲۰ درصد تخفیف حضوری برای علاقمندان به روی صحنه خواهد رفت،،
مجتبی مهدی زاده و مائده جوادی این را خواندند
ذوق زده و بنفشه این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهدی ارجمند  
درباره نمایش پدر i
نمایش پدر به کارگردانی میکاییل شهرستانی، امروز یکشنبه ۹۴/۸/۱۰ میزبان اهالی رسانه و مطبوعات خواهد بود
بنفشه و سروین سیف این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اختتامیه نمایش رویای بسته شده، امشب میزبان دکتر محمد صادقی خواهد بود
وحید هوبخت این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رویای بسته شده امشب یکشنبه
(94/2/20) میزبان اهالی خانه سینما خواهد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیزر تبلیغاتی نمایش رویای بسته شده، امشب ساعت ۲۳:۳۰ از مجله تئاتر شبکه چهارم سیما پخش خواهد شد
دانیال نمازی و حسین پوریعقوب این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رویای بسته شده، امشب (جمعه) میزبان بزرگمرد تئاتر ایران استاد میکائیل شهرستانی خواهد بود
زیبا شکیبا و مرتضا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رویای بسته شده فردا جمعه ۹۴/۲/۱۸ میزبان بزرگمرد تئاتر ایران استاد میکائیل شهرستانی خواهد بود
farhad riazi این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رویای بسته شده امشب میزبان بهمن گودرزی کارگردان فیلم شیش و بش خواهد بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رویای بسته شده امشب در شب افتتاحیه میزبان عزت اله رمضانی فر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران خواهد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش شرح حال انسانهایی است که امروز خود را گم کرده اند و دنبال فردا میگردند، نمایشی که سعی کردم نشان بدهم انسانها باید بدانند خدا جسم نیست که جایی را داشته باشد و زیارتش کرد، خدا در قلب های ماست، خدا خودش را در اختیار ما قرار داده و این ما هستیم که از خدا فرار میکنیم و برای رسیدن به رویاهای خیالی خود با اسم خدا همه کار میکنیم، خواستم بگم خدا اینجا در قلب های ما است، خدا کنار ما در خانه همسایه فقیر ما است، بیاییم خدای واقعی را درک کنیم. امیدوارم با این نمایش توانسته باشم نشان دهم که بعضی اوقات برای پیدا کردن خدای خیالی همه نعمت های واقعی خدا را از دست میدهیم،،،
قضاوت با شما دوستان.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از قدیم گفتند کسی که خواب است را میشود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب بزنه نمیشود.
متاسفانه با حرف هایی که زده میشه در این گروه به یک نتیجه میشه رسید و آن جمله معروف ارد بزرگ برای پاسخ کافی است (هر آنکه خردمندتر است اهریمن بیشتر به او حمله می کند . در میدان جنگ و آورد او، هزاران فتنه و افسون کشته شده را خواهی دید) میکائیل شهرستانی در تئاتر این مرز و بوم همانند همان خردمند است، و به نظرم پاسخ دادن به برخی افراد که سنشان به اندازه نصف سابقه امثال شهرستانی نیست و با قصد و غرض، ندیده و نشناخته مطالبی را جهت تخریب اساتید بزرگ این مملکت و هنرجویان بی ادعا میگذارند، فقط بزرگ کردن آن افراد است.
Ba salam be tamiye honarmandane namayeshe salam... Khodahafez
In namayesh ro 70 daghighe ba deghate tamam tamasha kardam,shakhsiyat ha ro bavar kardam,tamamiye hes ha ba zerafate khodesh be dorosti va kamel montaghel shod,be tamamiye dustanam didane in theatr ro pishnahad kardam,va ba anha dobare be tamashaye theatr khaham neshast.
۲۹ بهمن ۱۳۹۳
موفق باشید آقای ارجمند :)
۲۹ بهمن ۱۳۹۳
درود برشما حناب ارجمند
۳۰ بهمن ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید