تیوال کتایون افشار | دیوار
S3 : 22:01:38
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
"دکوپاژ داستان "


فضای اصلی: گالری نقاشی (بدون محدودیت)
.
.
.
فضای خانه آقای جیم و دفتر (منشی)
.
فضای دفتر و خیابان (ماشین و اتوبوس)
.
فضای دفتر
.
فضای خیابان و پارک (بدون محدودیت)
.
فضای ... دیدن ادامه » کوچه و خانه
.
فضای خانه
.
.
.
فضای اصلی: گالری نقاشی (بدون محدودیت)

آفرین کتایون جان دقیقن درست انجام داده ای :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"کولاژ در مدرنیسم"

بوم زندگی با تأمل آقای جیم...

مدرنیسم در فضای بیگانگی و بی خانگی
این بی خانگی و بی فضا بودن نمایش یک کار خارق العاده بود و همین امر در نمایش باعث شد تا خود را با زبانی متفاوت و ساختاری تازه به تماشاگر عرضه کند و عنصر تفکر و اندیشه ی فردی را در تماشاگر تحریک و آن را برای همیشه فعال کند، ارزیابی اجرای این کار به قدری برای ذهن تماشاگر سنگین بود که فقط باید چند روزی را برای دکوپاژ داستان آن وقت می گذاشت و بعد همه چیز را از پس دیالوگ های آن بیرون می کشید و این خیلی خوب است. درگیر کردن فضای نمایش در نمایش بودن و زیر پا گذاشتن قوانین روزمره و عقاید کلاسیک بخشی از خاصیت مدرنیسم بودن است و این مهم به خوبی در این نمایش به کار برده شده است، به قدری خوب با ذهن تماشاگر بازی می شود که تماشاگر بهت زده شده و شاید هم ناراضی شود و این بدان معناست ... دیدن ادامه » که همه چیز به درستی انجام شده است و فضای ذهن نویسنده قوانین و ضوابط را در اجرا شناخته است و آن را به خوبی با مهندسی های ذهن خود به مرحله اجرا رسانده است.... این جای تحسین دارد و تشویق بی پایان.

اگر به دنیای صحنه این نمایش بخواهیم بنگریم باید ابتدا به مفاهیم دنیای صحنه در درام نویسی دوران مدرن که همیشه باید دقیق و کارآمد ثبت و اجرا شود تأمل کنیم... در این نمایش به قدری همه چیز دقیق و حساب شده بود که حتی سبک خود را برای توان نشان دادن یک شخصیت هرمنوتیک آماده کرده بود و حتی توانسته بود الگوهای متنی خود را از فیلتر خوداندیشی ذهن رد کرده و آن را با تمامی احساسات بازگو کند... باید گفت کارگردان از خرابه‌های دوره مدرنیسم سبک جدیدی را در اجرا برای تماشاگر مهیا کرده بود و نظام‌ و ساختارهای دوره مدرنیسم را در هم شکست تا هضم آن برای مخاطب ساده تر باشد.
قالب‌ها و تعاریف در این نوع نمایش ها همیشه به خوبی به چشم می آید و همیشه می توان این ها را دید و شنید و البته در این حیطه‌ ی هنری از جمله این نوع تئاتر تحولاتی شگرف و عمیق در عرصه نمایش کشور ایجاد می ‌شود که باز هم جای تحسین دارد و تشویق بی پایان.

تیرماه / کتایون افشار / روزنامه مجازی هنری



دیر به تماشای نمایش نشستم...
حیف که تموم شد و صد حیف که نشد با شما دوستان خوبم به تماشا بنشینم.
۱۲ تیر ۱۳۹۳
من هم با شاهین عزیز موافقم... "قوی تر" اثر استریندبرگ
۱۲ تیر ۱۳۹۳
با احترام و درود بر استاد فتحی عزیز باید بگم با این نقد خوبی که خوندم دیگه لازم نمی دونم چیزی درباره این نمایش بنویسم... :)
مرسی کتایون عزیز، ممنون به خاطر این نوشته ی خوبت...
درست همان چیزی که بود، موفق باشی :)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیزر صوتی کار خیلی خوبه...ممنون :)))
manimoon این را خواند
محمدرضا کیانی، نگار اسکندری، امیر قادری و سام کیانی این را دوست دارند
کتایون جان
من چهارشنبه می‌رم
شما می‌آی؟

manimoon..
۲۸ خرداد ۱۳۹۳
manimoon عزیز من تعریف این کار رو خیلی شنیدم
بله حتما میام :)
همیاری باید قرار رو پر رنگ کنه...
۲۸ خرداد ۱۳۹۳
مرسی مجید جور نازنین مرسی آقای جیم... ممنون :))
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خلاصه ی داستان خیلی خوب و گیراست... :)
نفیسه نوری عزیز و sanaz عزیز این کار رو با من میاین تا باهم ببینیم؟؟ :)
۲۶ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آقای جیم به تماشاخانه استاد مشایخی می رود :

http://www.samtehonar.com/1393/314
خانم افشار متشکرم
۱۸ خرداد ۱۳۹۳
خواهش می کنم آقای تقوی عزیز :)
۲۳ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "بوم زندگی با تأمل آقای جیم" در رسانه های خبری

نویسنده و کارگردان: مجید جور

http://3nasl.com/contents/view/five-five-six-zero-two.aspx

http://teater.ir/?news=1393031310

http://www.titreakhbar.com/view/27360352

http://mrart.ir/?p=6738
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
...
تو برف بارونی
قطار قلب منه
قلب شکسته ی من تو برف مدفونه
...
...
...
بگو شب بخوابه من بیــــــــــدارم...!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قرار گروهی برای رفتن به تئاتری که...

در یک خانه اجرا می شود...

در قلب یک شخصیت...

در نمی دونم کجا...!

فقط تئاتری که حالم را خوب کند، تئاتر هایی که دیدم مرا از پا انداخت ولی حالم را خوب نکرد، کیفیت خوبی داشتند اما حالم را خوب نکرد، بازیگران عالی بودند اما حالم را خوب نکرد... خوب نکرد...

دلم گرفت...

:(
manimoon، سارا و محمود این را خواندند
شیما شفائیان این را دوست دارد
محمود و سارا و manimoon و شیمای عزیز ممنون که خوندین
خیلی دوست دارم ببینم تون
اجرای "بوم زندگی با تأمل آقای جیم" رو میاید باهم ببینیم؟؟
۲۶ خرداد ۱۳۹۳
ارادتمند لطف هر دو شما بزرگواران
مشهد هستم آنروز
ولی اینجوری میام: البته اگه موافقین !!
یه صندلی هم برای من بگیرید. جای من تو اون نمایش خالی باشه. از سه صندلی خودتون و من یه عکس یادگاری بگیرین. عکس رو با شماره کارت برام بفرستین تا یادگرای داشته باشم و پول ... دیدن ادامه » رو هم واریز کنم. هستین؟؟؟؟
۲۸ خرداد ۱۳۹۳
خیلی هم عالی و جالب
اگه برنامه‌مون ok شد
حتماً.

manimoon..
۲۸ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

تالار مولوی و دغدغه بازگشایی

شاید یکی از مهمترین اتفاقاتی که اوایل مهرماه علاقه‌ مندان تئاتر منتظر آن بودند، شروع تعمیرات و بازسازی تالار «مولوی» بود چرا که پیش از آن، مدیر این تالار و معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه تهران از شروع تعمیرات در این زمان خبر داده بودند.

سعید اسدی مدیر تالار مولوی اظهار امیدواری کرده بود که در حداقل زمان، مشکل سیستم برق این مجموعه برطرف شود اما این اتفاق رخ نداد و بر اساس گفته‌های معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه تهران، مشکل بودجه و تأمین اعتبار لازم برای آغاز تعمیرات تالار مولوی اصلی‌ترین مانع برای این اتفاق بود.روزها و هفته‌ها گذشت و نگرانی هنرمندان و به خصوص دانشجویان فعال در تئاتر همچنان ادامه داشت.

درهای تالار مولوی بیش از هشت ماه بود که بسته مانده بود و هیچ نشانه‌ای هم از فعالیت‌ دوباره آن به چشم نمی‌خورد ... دیدن ادامه » تا اینکه اواسط آذرماه مدیر تالار مولوی تصمیم گرفت پیش از شروع تعمیرات، سالن کوچک مولوی فعالیت‌اش را آغاز کند و در این زمان نمایش «نان» به کارگردانی نصیر ملکی‌جو در این سالن به صحنه رفت و چندی بعد هم اعلام شد که نمایش «خشت خام» کار احسان فلاحت‌پیشه از اوایل دی‌ماه در سالن اصلی تالار مولوی در شرایطی اجرا می‌شود که به جای سیستم نوری سالن، از لامپ استفاده می‌شود.

مطمئنا فعالیت دوباره تالار مولوی برای هنرمندان تئاتر جای خوشحالی دارد. اما اگر در کنار این فعالیت نشانه‌هایی هم از شروع تعمیرات ضروری در این سالن دیده شود این خوشحالی و امیدواری تداوم بیشتری خواهد داشت.
سیاوش حیدری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "طلسم صبحگل" در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

گروه نمایش طلسم صبحگل به نویسندگی، طراحی و کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی راهی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خواهد شد.

رضا فیاضی، حسن دادشکر، سیروس همتی، مجید علم بیگی، ژاکلین آواره، روشنک کریمی، مهدی زمین پرداز، سامان دارابی، الهه شه پرست، سپیده دستینه، امین اکبری نسب، بنیامین بخشی زاد و عظیم موسوی از بازیگران این نمایش هستند.

همچنین:
فرانک حسینی دستیار کارگردان و برنامه ریز
مریم علیخانی منشی صحنه
مجید لشگری ساخت دکور
الهام شعبانی طراح لباس
مسعود سخاوت دوست آهنگساز
و لیلا جعفری عکاس دیگر عوامل این نمایش هستند.

farhad riazi این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مرگ یک آنارشیست در تئاتر شهر اتفاق می افتد...!

این نمایش به کارگردانی مصطفی عبدالهی از روز یکشنبه 15 دی ماه ، ساعت 19 و در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به روی صحنه خواهد رفت.

نمایشنامهی «مرگ تصادفی یک آنارشیست» نوشته داریوفو یک کمدی اجتماعی است که با نگاهی به کمدی سنتی دلارته به نوعی معاصرسازی شده است.

این نمایشنامه براساس داستان واقعی یک کارگر آنارشیست ایتالیایی نوشته شده است که پس از دستگیری به اتهام بمبگذاری، خودش را از پنجره اداره پلیس به بیرون پرت میکند (یا پرتش میکنند!) و کشته میشود. داریو فو با نگاه هجو و طنز نسبت به سیستم قضایی و اداره پلیس ایتالیا این داستان را روایت کرده است.

در این اثر نمایشی، که هم اکنون تمرینات پایانی خود را سپری می کند میکائیل شهرستانی، امیر عباس توفیقی، لیدا جدائیان، حمیدرضا فلاحی، مهدی زمین پرداز، مسعود زنوزی راد و ایرج کریمی به ایفای نقش می پردازند.

همچنین محمد یوسفی به عنوان دستیار کارگردان و برنامهریز، افشین خصوصی به عنوان دستیار دوم کارگردان، باران امیرحسنی منشی صحنه و پوریا گلستانی به عنوان مدیر صحنه حضور دارند.

همچنین پیام شریفنژاد به عنوان ساخت موسیقی، جواد مرآتی طراح صحنه و لباس و امیر قادری طراح گریم و مهدی رایگانی طراح پوستر و بروشور این اثر نمایشی هستند.

همچنین شبنم موتابی به عنوان روابط عمومی، طاها شکیبا صدیق مشاور تبلیغاتی و فرهاد فرهادی و ملیحه کیادربندسری به عنوان عکاس دیگر افرادی هستند که این گروه را همراهی می کنند.

الهه این را خواند
سیاوش حیدری، زهرا غیاثیان و farhad riazi این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"این پست پر رنگ و مهم است"
...
"سرطان مغز استخوان"

مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر و سینما که مدتی پیش دچار بیماری سرطان مغز استخوان شده بود، علی‌رغم درمان اولیه بار دیگر دچار بیماری شد و حالا به نقطه بحرانی رسیده است.

این بازیگر در بیمارستانی در آلمان بستری است تا دوباره عمل پیوند مغز استخوان را پشت سر بگذارد.

بیایید براش دعا کنیم ...

منبع: http://www.theaternews.ir/detail/2499
برایشان از صمیم قلب ، بهبودی عاجل آرزو می کنم.
۱۳ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"این پست پر رنگ و مهم است"
...
"سرطان مغز استخوان"

مجید بهرامی بازیگر جوان تئاتر و سینما که مدتی پیش دچار بیماری سرطان مغز استخوان شده بود، علی‌رغم درمان اولیه بار دیگر دچار بیماری شد و حالا به نقطه بحرانی رسیده است.

این بازیگر در بیمارستانی در آلمان بستری است تا دوباره عمل پیوند مغز استخوان را پشت سر بگذارد.

بیایید براش دعا کنیم ...
بنده ی خدا ایشاالله زودتر مشکلش بر طرف بشه
من چند سال پیش یه مستند دیدم از نمایش سیاه ها هنوز که هنوزه تک تک لحظاتش در حافظه ام مونده ...امیدوارم زودتر خوب شه
۱۲ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
...تکه ای از قصه ی یک کنش

اکبر رادی نمایشنامه‌ی "آهنگ‌های شکلاتی" را برای اولین بار در تالار بتهوون مجموعه خانه هنرمندان ایران می‌خواند و به هنگام خوانش بخش‌های پایانی نمایشنامه است که برای لحظه‌ای بغضش رها می‌شود.
این کنش خالق در خارج از محیط متن حافظه‌ی این یادداشت را تحریک می‌کند. این یادداشت چنین به یاد می‌آورد.

در حافظه‌ی تالار بتهوون خانه هنرمندان ثبت شده است که "بهرام بیضایی" چند سالی قبل‌تر نمایشنامه‌ی "افرا یا روز می‌گذرد” را در این تالار خوانده است و همچنین در حافظه‌ی این مکان ثبت شده است که "بیضایی" به هنگام خوانش بخش‌های پایانی "افرا و یا..." بغضش رها می‌شود.
یادآوری کنش همسان خالقان این دو اثر در خارج از محیط اثرشان نه به منظور باور کردن احساس نوستالژیک این یادداشت، بلکه بهانه‌ای است برای کاوش در محیط این دو اثر که آیا ... دیدن ادامه » هست نقطه‌ی اشتراکی؟ این یادداشت، نقطه‌ی اشتراک این دو اثر را که در ظاهر نیز دور از هم هستند،
چنین می‌خواند: در نمایشنامه "افرا یا روز می‌گذرد"، به "برنا" برادر کوچک و شاگرد "افرا" گفته‌اند، نامه‌ای به پسرعموی خود که در شهرستان زندگی می‌کند بنویسید و از او بخواهید شما را که در وضع سخت و نامطلوبی قرار گرفته‌اید کمک کند و حالا مسئله این است که برنا پسر عمویی ندارد، "افرا" به "برنا" می‌گوید: "چقد این دست اون دست می‌کنی، نترس، می‌خوان نامه نوشتن یاد بگیری؛ مهم نیست که پسر عمو نداری ـ خیال کن داری! برای پسر عموی خیالی بنویس!"

پسرعمویی که هم افرا و هم برنا می‌دانند که وجود ندارد. خود افرا است که به مادرش می‌گوید: "کدوم پسر عمو؟ چرا باورت نیست که کسی رو نداریم؟"...
لورنس الیویر - Laurence Olivier

در ۲۲ مه ۱۹۰۷ در انگلستان به دنیا آمد او در کودکی کارش را در عرصه هنر با اجرای نمایشنامه‌های شکسپیری آغاز کرد و در طی چند سال به یکی از بهترین بازیکران تئاتر لندن بدل شد او خیلی سریع در تئاتر پیشرفت کرد به طوری که بسیاری او را بهترین هنرپیشه تئاتر قرن بیستم می‌دانند.

وی در سال 1941 برای بازی در فیلم هملت برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول گشت، وی کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت و نامزد بهترین کارگردانی نیز گشت، وی یکی از دو کارگردانیست که برای کارگردانی خودش اسکار برای بازیگری را در یافت کرده است، دیگری روبرتو بنینی است. وی همچنین یکی از رکورد داران بیشترین نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش اول میباشد.

"تئاتر محیطی"
نمایش های محیطی زیادی در مجموعه تئاتر شهر اجرا شده اند اما فقط تعداد کمی از آنها معنای واقعی تئاتر محیطی را داشته اند از همان تعداد کم من سه تا از بهترین ش رو معرفی می کنم تا نظرات شما دوستان رو هم بدونم.
انتخاب کنید.
درود

اگه اجازه بدید گزینه چهارم رو بنده اضافه کنم، انتخاب من این گزینه خواهد بود. " سمفونی واژه‌ها "
۲۱ آبان ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "شایعات"

توضیحی از نمایش نباید داد! همه ی ما می دانیم که چنین کاری حتما قابل تحسین است، کسانی که این نمایشنامه را خوانده اند که هیچ؛ می دانند موضوع چیست اما اگر کسی نمی داند ابتدا نمایشنامه را بخواند و بعد به تماشای نمایش شایعات آقای رحمان سیفی آزاد بنشیند.

بازی بازیگران:

خوب بودند اما... "مجید صالحی" شاید خیلی از تئاتری ها فکر کنند چرا باید بازیگران سینما به تئاتر بیایند و اینبار هم مجید صالحی!

این اولین اجرای مجید صالحی نیست، او چهار سال پیش هفتمین اجرای تئاتر خود را با همکاری امیر جعفری و ریما رامین فر انجام داده است. و این هشتمین اجرای تئاتر اوست، که خوب توانسته است بیان و بدن خودش را با صحنه میزان کند چون بیان در سینما با بیان تئاتر فرق می کند. در شایعات کسی را می بینیم که به راحتی بازی می کند و به راحتی صحنه را خانه ی خودش می داند ... دیدن ادامه » زیرا که او:

1- شاگرد استاد همیشه زنده حمید سمندریان است.
2- او می خواهد در صحنه زندگی کند. (مجید صالحی)

ممنون که وقتتان را برای خواندن نوشته های ناچیز بنده گذاشتید.