تیوال سینما | اخبار
S3 : 18:55:35
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران؛ در فرهنگسرای نیاوران  | عکس
» رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران؛ در فرهنگسرای نیاوران
... دیدن متن »

فرهنگسرای نیاوران در اجرای جشنواره ها و کنسرت ها ی بین المللی خوب عمل کرده است فولکر ردر رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران فولکر ردر رایزن فرهنگی سفارت آلمان  در ایران  که برای اجرای چندین پروژه فرهنگی ، دیداری با سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد فرینش های هنری نیاوران داشت در حاشیه این دیدار، با ذکر این مطلب که فرهنگسرای نیاوران به لحاظ برخورداری از امکانات مناسب،  محل خاصی به شمار می‎رود گفت: امیدواریم بتوانیم هنرمندان تراز اول آلمانی را با همکاری هنرمندان ایرانی برای اجرای برنامه دعوت کنیم تا شاهد برنامه‎های مشترک فرهنگی هنری میان دو کشور باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‎های بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در زمینه برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی و هنری افزود: قطعا در زمینه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، پتانسیل زیادی برای همکاری وجود دارد. آنچه که فرهنگسرای نیاوران تا کنون در اجرای آن  بسیار خوب عمل کرده است برگزاری کنسرت ها و جشنواره های خوب در زمینه   موسیقی بین المللی بوده است . از این رو فکر می‎کنیم اگر بتوانیم نوعی تعامل میان موزیسین‎های ایرانی و آلمانی برقرار کنیم بهترین برنامه ممکن را می توانیم در اینجا داشته باشیم.

فولکر ردر  همچنین در خصوص نمایشگاه پوسترهای موسیقی ایران در دهه ۵۰- ۱۳۴۰که در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران  برپاست اظهار داشت: آنچه تعدادی از این پوستر ها می گویند ارتباط  افراد شهیر و سرشناسی از آلمان با ایران در آن زمان بود که برابم بسیار جالب است. امروز هم تمام تلاشمان را می‎کنیم که بتوانیم هنرمندان برجسته آلمانی را به ایران دعوت کنیم.رایزن فرهنگی سفارت آلمان  در پایان صحبت هایش همچنین اتفاق‎ها و تنش‎های سیاسی بین کشورها را در برگزاری رویداد‎های مشترک فرهنگی بین کشورها بی تاثیر دانست و گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد و هنر زبان و راه خاص خود را پیدا می‎کند و تحت تاثیر سیاست قرار نمی‎گیرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالیت‎های فرهنگی و هنری بتواند به بهبود روابط نیز منجر شود.




برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارشی از نمایش مستند «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» در کانون فیلم خانه سینما | عکس
در رثای جنگل‌های هیرکانی
» گزارشی از نمایش مستند «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» در کانون فیلم خانه سینما
... دیدن متن »

 تازه‌ترین برنامه‌ی کانون فیلم خانه سینما که روزهای شنبه‌ با همکاری انجمن کارگردانان سینمای مستند برگزار می‌شود، بعدازظهر روز گذشته (هفتم اردیبهشت) به نمایش فیلم مستند «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» (ساخته‌ی همایون امامی) و جلسه‌ی پرسش و پاسخ با حضور این مستندساز اختصاص داشت.
در ابتدای این جلسه که مصطفی شیری اجرای آن را برعهده داشت، همایون امامی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نحوه‌ی ساخته شدن فیلم خود گفت: «فیلم «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» یکی از بخش‌های مجموعه‌ی «گنجینه‌ی تتیس» به تهیه‌کنندگی سعید نبی بود که حدود یک دهه قبل ساخته شد و موضوع آن درباره‌ی آلودگی‌های زیست‌محیطی در خطه‌ی شمال کشور و جنگل بود.»
وی گفت: «قرار بود تنها یک قسمت از این مجموعه را بسازم ولی وقتی وارد تحقیقات میدانی شدم با حجم قابل توجهی از اطلاعات مواجه شدم که شامل تخریب منابع طبیعی، توسعه‌ و تعریض جاده‌ها و تلاش برای نابود کردن جنگل‌های هیرکانی بود. جنگل‌هایی که برخلاف مناطق تخریب‌ شده‌ی مشابه (در اروپا و در عصر یخ‌بندان) به شکلی باورنکردنی از دوران سوم زمین‌شناسی باقی مانده‌اند و اصلاً به همین دلیل بخش‌هایی از آن (شامل پارک ملی گلستان) به عنوان ذخیره‌ی زیست‌کُره انتخاب شده است.»
امامی هم‌چنین با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم در پارک‌های ملی گفت: «برای ساخت این فیلم حدود پانزده روز تحقیق میدانی و تقریباً چهار ماه تحقیق کتابخانه‌ای انجام شد که انصافاً باید گفت مدیران و کارشناسان دل‌سوزِ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در به سرانجام رسیدن آن نقش به‌سزایی برعهده داشتند.»
وی افزود: «از آن‌جا که تدوین هر دو قسمت «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» را خودم انجام داده بودم تصمیم گرفتم بین آن‌ها پیوند ایجاد کرده و یک مستند بلند بسازم که در حقیقت، شامل دو مستند سی‌دقیقه‌ای است.»
امامی هم‌چنین با اشاره به مراحل تولید فیلم خود گفت: «زمانی که تولید بخش نخست در جریان بود، برای تصویربرداری آن ده روز زمان در نظر گرفته شده بود اما در میانه‌ی تصویربرداری به تهیه‌کننده گفتم با توجه به حجم اطلاعات و تحقیقی که انجام شده می‌توان یک بخش سی‌دقیقه‌ای دیگر هم ساخت؛ و خوش‌بختانه این پیشنهاد با استقبال از سوی ایشان مواجه شد.»
وی گفت: «برای ساخت سی دقیقه‌ی بعدی، تنها سه چهار روز دیگر اختصاص داده شد که با احتساب مدت تصویربرداریِ قبلی، در مجموع حدود چهارده روز زمان برد.»
امامی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نمایش این دو قسمت از تلویزیون گفت: «نمایش قسمت اول این مستند و تکرار آن بدون هیچ مشکلی از تلویزیون انجام شد اما متاسفانه بنا به دلایلی بازپخش قسمت دوم آن با مشکلاتی مواجه شد و از زمان تولید آن تا کنون دیگر هرگز از تلویزیون پخش نشده است.»
وی سپس درباره‌ی نمایش فیلم خود به مدیران و مسئولان مربوطه گفت: «تا جایی که یادم هست تهیه‌کننده‌ی فیلم فقط یک‌بار موفق به برگزاری چنین نمایشی شد که شماری از مدیران سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در آن حضور داشتند.»
امامی در ادامه‌ی جلسه در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران حاضر در سالن درباره‌ی نزدیک بودن بخش‌هایی از تحقیقات خود با دیدگاه و نگاه رسمی جامعه گفت: «فیلم «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» برخلاف تصور، نشانی غلط نمی‌دهد و تحقیقی که مبنای ساخت فیلم قرار گرفته منابع دانشگاهی دارد. منابعی که البته باید گفت از نگاه منتقدانه‌ای نسبت به عملکرد و سیاست‌های دولت نسبت به موضوع برخوردار بودند و به همین دلیل به هیچ عنوان برچسب «دولتی بودن» به آن نمی‌خورَد.»
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به «نقش مخرب جاده‌ها، زاد و ولد دام‌ها و هم‌چنین کوبیده شدن خاک نرم جنگل‌ها از طریق کوبیده شدن به وسیله‌ی سُم حیوانات» گفت: «در نتیجه وقتی باران می‌بارد، به جای آن که آب، جذبِ سفره‌های آبِ زیرزمینی شود، در سطح زمین جاری می‌شود و به‌سرعت به سیل تبدیل می‌شود.»
امامی سپس با اشاره به «تغذیه‌ی دام‌ها از سرشاخه‌های درختان» به عنوان «یکی از موانع نوزایی جنگل‌ها» گفت: «به عبارتی دیگر با افزایش تعداد رَمه‌ها و گَله‌ها مراتعی که قبلاً با یک مدیریت درست‌تر اداره می‌شد، ناخودآگاه به سوی تخریب بیش‌تر حرکت کرده است.»
وی هم‌چنین با اشاره به «نقش آشکار برخی شرکت‌ها در تخریب جنگل‌ها و غارت منابع طبیعی کشور» گفت: «متاسفانه این شرکت‌ها زیر نظر جنگلداری و با مجوزهایی که اتفاقاً مُهر کارشناسی هم دارند اقدام به قطع درختان کهنسال و قدیمی کرده و می‌کنند. درختانی که قطع آن‌ها فقط باعث پوسیدگی خاک و در نهایت، تخریب جنگل می‌شود و متاسفانه به جای آن‌ها حتی یک نهال هم کاشته نشده است.»
امامی در ادامه‌ی جلسه با اشاره به تجربه‌ی شخصی خود از مواجهه با انبوه درختانِ قطع شده بدون چکش و نشانه‌ی مخصوصِ انجام این کار گفت: «در چنین شرایطی صحبت کردن از صیانت جنگل کمی ساده‌انگارانه به نظر می‌رسد. در حقیقت اگر یک سیاست دلسوزانه و پیگیرانه بر نگهداری جنگل‌ها وجود داشت، محیط زیست ما در حال حاضر شرایط بهتری داشت. در حالی که متاسفانه در هم‌چنان بر همان پاشنه‌ی قدیمی خود می‌چرخد و شرایط کم‌ترین تغییری نکرده است.»
این مستندساز پرسابقه سپس در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی تلاش برای رفع محدودیت در نمایش مستند خود و حضور در جشنواره‌های تخصصی نظیر سینماحقیقت گفت: «من فقط مالک معنوی این فیلم هستم و از نظر مادی مالکیتی بر این فیلم ندارم. اما دلیل اصلی شرکت نکردن این فیلم در جشنواره‌ی سینماحقیقت، پایان مهلت ارائه‌ی آن به دبیرخانه‌ی جشنواره بود و دلیل دیگری نداشت.»
وی افزود: «متاسفانه عادت ندارم فیلم‌هایی که می‌سازم را با فضاسازی و هیاهوی رسانه‌ای به نمایش بگذارم. البته قبول دارم که شاید این نکته از سستی و تنبلی‌ام در این زمینه ناشی شده باشد اما واقعیت این است که چنین شیوه‌ی رفتاری سال‌هاست به خصلت من تبدیل شده است.»
امامی در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره‌ی دلیل تدوین کردن فیلم خود گفت: «زمانی که این فیلم ساخته می‌شد برای دستمزد تدوین آن رقمی در حدود پانصدهزار تومان در نظر گرفته شده بود. در حالی که اغلب تدوین‌گران، دستمزدی در حدود دو برابر این مبلغ را طلب می‌کردند. به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم تدوین فیلم را برعهده بگیرم.»
وی گفت: «زمانی که تصمیم به انجام چنین کاری گرفتم کار با نرم‌افزارهای تدوین کامپیوتری را بلد نبودم اما خوش‌بختانه دوست و همکارم حسن نقاشی، طرز کار تدوین با نرم‌افزار «ادیوس» را به من آموخت و من موفق شدم انجام این کار را به پایان برسانم. به تعبیری بهتر آن‌چه که در ساخت نهایی فیلم به جا مانده حاصل دیدگاه‌ها و توانایی‌های یک تدوینگر غیرحرفه‌ای است. با این حال می‌پذیرم که نسخه‌ی فعلی «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» نیازمند رتوش‌ها و انجام تغییراتی جزیی است.»
امامی در بخش پایانی این جلسه در پاسخ به پرسشی درباره‌ی علاقه‌ی خود به ساخت مستندهایی درباره‌ی موضوع محیط زیست گفت: «به‌هرحال باید پذیرفت زندگی مدرن در روند پیشرفت خود باعث جدایی ما از طبیعت شده و اغلب مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه‌روییم ریشه در ندانم‌کاری‌هایی دارد که گاهی حتی چند دهه پیش رخ داده است.»
وی گفت: «این روزها با تزریق جان تازه‌ای به دریاچه‌های ارومیه و هامون روبه‌رو هستیم اما متاسفانه این اتفاق خوش‌حال‌کننده به قیمتِ نابودیِ صدها هزار اراضی کشاورزی، تخریب مناطق مسکونی و مرگ ده‌ها نفر از هم‌وطنان‌مان رخ داده است.»
امامی هم‌چنین گفت: «بعد از ساخت این مستند با ابعاد فاجعه‌آمیز مسائل زیست‌محیطی در ایران آشنا شدم و از آن زمان تا کنون چنین سوژه‌هایی همواره به دغدغه‌‌ام تبدیل شده است. دغدغه‌هایی که البته در سال‌های اخیر شرایط مناسبی برای طرح آن‌ها نداشته‌ام.»
این مستندساز در پایان گفت: «حل معضلات زیست‌محیطی و بازگرداندن شرایط به گذشته‌های دور، دست‌کم به نیم قرن زمان نیاز دارد و انجام چنین کارهایی به راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست.»
وی گفت: «متاسفانه مسیر حرکت ما در این زمینه اصلاً روشن نیست. اما آن‌چه واضح به نظر می‌رسد این است که به طور حتم تا رسیدن به دره‌ی نابودی محیط زیست خود فاصله‌ی چندانی نداریم؛ و این نکته‌ای است که همه‌ی ما وظیفه داریم هر روز به آن فکر کنیم.»                                                                                                 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدار رییس جشنواره جهانی فیلم داکا با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی | عکس
» دیدار رییس جشنواره جهانی فیلم داکا با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی
... دیدن متن »

رییس جشنواره جهانی فیلم داکا با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه ی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با «احمد جمال» رئیس جشنواره جهانی فیلم داکا، در بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفتگو کرد. 
در این نشست با حضور رائد فریدزاده معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، دکتر الهام حدادی به نمایندگی از بنیاد سعدی، زهره زمانی مشاور جشنواره بین المللی فیلم داکا و دکتر میمیت الرشید استاد زبان فارسی برگزار شد. 
در این دیدار بر گسترش همکاری در زمینه ی تولید مشترک، معرفی و انتقال توانمندی های فنی و فناورانه و آموزش های تخصصی سینما بین سینماگران دو کشور تاکید شد. 
احمد جمال با اشاره به سابقه ی دیرین روابط فرهنگی و جشنواره ای فی مابین بنگلادش و ایران، پیشنهاداتی را در خصوص تولید فیلم مشترک با موضوع مشاهیر بنگلادش مطرح کرد. وی تصریح کرد سرمایه گذاری در این فیلم از سوی بنگلادش صورت می گیرد و سینمای ایران با عرضه ی نیروی انسانی خلاق به ویژه در امر کارگردانی می تواند در این پروژه مشارکت کند.
رئیس جشنواره فیلم داکا بر گسترش تبادلات فرهنگی با محوریت تولید مشترک تاکید کرد و این فرصت را زمینه ای بسیار مناسب برای ارتقای سطح همکاری های سینمایی دو کشور دانست.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط جشنواره ای و نمایش فیلم های دو کشور به عنوان زنجیره ای از فعالیت های سینمایی بین المللی گفت: در مسیر همکاری های سینمایی مردم دو کشور با فرهنگ و محصولات فرهنگی و هنری یکدیگر آشنا می شوند و باب همکاری های سینمایی – فرهنگی بیش از پیش گشوده خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به پیشینه طولانی زبان فارسی که به واسطه ی حضور دانشمندان و بازرگانان ایرانی وارد بنگلادش شده، گفت: بیش از ۴۰۰۰ واژه ی فارسی در زبان بنگالی رایج است و تولید فیلم های مستند و داستانی مشترک با موضوع گسترش زبان فارسی در شبه قاره و بنگلادش می تواند در دستورکار قرارگیرد، وی حمایت بنیاد فارابی را از اجرای چنین پروژه ای ابراز داشت که با همکاری بنیاد سعدی و جشنواره جهانی فیلم داکا به عنوان حامیان معنوی و فکری می تواند ثمره بسیاری در پیشبرد اهداف مشترک دو کشور داشته باشد. 
تابش در ادامه گفت: با افزایش روزافزون افراطی گری و سلفی گری به مثابه خطری که کل جهان اسلام را هدف قرارداده است، باید برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر اسلام رحمانی از دریچه سینما تلاش کنیم.
گفتنی است نخستین پروژه ی مشترک ایران و بنگلادش چندی است که در ایران آغاز شده و مراحل فیلم برداری آن در کویر ایران در حال انجام است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دومین همکاری نسیم ادبی با شهرام اسدزاده در «گواهی امضاء» | عکس
» دومین همکاری نسیم ادبی با شهرام اسدزاده در «گواهی امضاء»
... دیدن متن »

نسیم ادبى در  فیلم سینمایى «گواهى امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده نقش اول زن را ایفا می‌کند. به گزارش مشاور رسانه اى پروژه، در فیلم سینمایى «گواهى امضاء» که به نویسندگى و کارگردانى شهرام اسدزاده و با بازى امیر آقایى چندی پیش کلید زده شد، نسیم ادبى (محبوبه) نقش مقابل امیر آقایى را ایفا مى کند، این دومین همکارى نسیم ادبى و شهرام اسدزاده بعد از فیلم طاقباز است. «گواهى امضاء» روایت متقاطع و پیچیده‌اى است از یک شبانه روز از زندگى فریبرز و محبوبه که تصادف دختر بچه ٥ ساله‌شان (تینا) با اتومبیل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار مى‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگى خود از یک چند ضلعى تعقیب و گریز است تا گواهى براى تار و پود افکار خود بدست آورد. اسامی سایر بازیگران این فیلم به زودی و همزمان با رفتن جلوی دوربین اعلام می‌شود
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شهرام اسدزاده، تهیه‌کننده: سید محمد قاضى، مشاور پروژه: سیروس الوند، مجرى طرح: موسسه نقطه عطف سینما و تئاتر، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر فیلمبردارى: مهدى ایل‌بیگى، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: على آشتیانى، صدابردار: محمد صالحى، طراح گریم: دانیال شعاعى، طراح صحنه: حسین مجد، جانشین تولید: فروزان جنیران، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: مصطفى بافرونى، منشى صحنه: شهرزاد مطلق، طراح لباس: سمیرا کشورنژاد، مدیر تدارکات: مراد خانه‌زاد، فیلم پشت صحنه: پریسا آزمایش، مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى: مریم قربانى نیا. عکس: حسین خدارتى.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انیمیشن های اسکاری در کانون فیلم خانه سینما | عکس
» انیمیشن های اسکاری در کانون فیلم خانه سینما
... دیدن متن »

کانون فیلم خانه سینما در برنامه آینده خود، که با مشارکت انجمن صنفی انیمیشن برگزار می شود، ۵ انیمیشن نامزد اسکار، از جمله «بائو» فیلم برگزیده، را به نمایش می گذارد. پس از آن هم نشستی با حضور امیر سحرخیز و محمد مقدم برگزار خواهد شد.
این ۵ فیلم عبارتند از: بائو، رفتار حیوانی، نزدیک عصر، یک قدم کوچک و آخر هفته ها.
حضور در این برنامه، آزاد و رایگان است و علاقه مندان می توانند در تاریخ یکشنبه، ۸ اردیبهشت، ساعت ۱۸ به نشانی تهران، خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، شماره ۲۹، خانه سینما، مراجعه کنند.

علی ابراهیم این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره فیلم غلامرضا تختی i
محمدرضا علیمردانی: ترجیح دادم نه به فرش قرمز «غلامرضا تختی» بروم نه مصاحبه ای کنم نه در پیجم چیزی بگویم‎ | عکس
» محمدرضا علیمردانی: ترجیح دادم نه به فرش قرمز «غلامرضا تختی» بروم نه مصاحبه ای کنم نه در پیجم چیزی بگویم‎
... دیدن متن »

سیدعلی ضیا مجری و تهیه کننده «فرمول یک» شب گذشته میزبان محمدرضا علیمردانی بازیگر، خواننده و دوبلور بود که درباره صداپیشگی به جای غلامرضا تختی، مافیا در دوبله، فروش نرفتن فیلم تختی به خاطر مافیای سینما، علت عدم حضور در «پایتخت5»، انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت، همکاری با مهران مدیری سخن گفت و با نوید محمدزاده شوخی کرد.
به گزارش روابط عمومی این برنامه، علیمردانی در گفتگو با ضیا درباره آغاز کارش با دوبله زیرزمینی اظهار کرد: داخل سازمان پیشکسوتان عزیز کارهایشان را انجام می دادند، ما هم برای ویدئو رسانه ها کار می کردیم، نمی دانستیم به مجوز نیاز داریم و خودمان ممیزی ها را رعایت می کردیم. تا اینکه اعتراضاتی پیش آمد و گفتند اینها زیرزمینی هستند و ما هم مراتب قانونی را پیگیری کردیم. فکر می کردیم به ما تشر بزنند اما از ما استقبال کردند و گفتند شما خیلی خوبید و خانواده های ما کار شما را دنبال می کنند، راه دارد و بیایید قانونی شوید؛ این مسیر وزارت کار و وزارت ارشاد است. ما تا سالها بعد که قانونی بودیم به ما زیرزمینی می گفتند ولی ما چیزی نمی گفتیم.
مدیر دوبلاژ مولف دوم یک اثر است
وی درباره استفاده از لهجه ها در دوبله آثار سینمایی توضیح داد: ما هر جایی از لهجه استفاده نمی کردیم. مدیر دوبلاژ مولف دوم و موظف است امانتدار کارگردان باشد. کارگردان زبان بیگانه که کار را برای مخاطب ایرانی نمی سازد، اگر بنا است در کشور دیگری دوبله شود مدیر دوبلاژ باید آن اثر را با فرهنگ و زبان خودش تطبیق دهد. ما موظفیم جایی که کارگردان از لهجه به خصوصی از زبان خود استفاده کرده، ما هم از لهجه های بانمکی استفاده کنیم که منظور منتقل شود.
به مرور هر کس می خواست دوبله اش را بامزه کند سراغ لهجه می رفت
این بازیگر افزود: به مرور این موضوع به یک سبک تبدیل شد و هرکس میخواست کار را بانمک کند سراغ لهجه می رفت. این تقصیر ما نبود و ما بنیان غلطی نگذاشته بودیم، نگاهمان هم درست بود و بی تحصیلات و تجربه سراغ این کار نیامده بودیم.
علیمردانی درباره اینکه خیلی از دوبلورهای فعلی را او وارد کار کرده، گفت: اصطلاح آوردن درست نیست. سر کلاس هم خیلی ها می گویند ما به شما مدیونیم اما من می گویم شما سر کلاس من آمدید و من موظفم هرچه می دانم به شما درس بدهم. بعضی های دیگر هم، هم دوره شما بودند، آنها حالا کجا هستند؟ پس معلوم است شما آموخته های مرا دریافته ای و روی خودت کار کرده ای تا به اینجا رسیده ای. دمت هم گرم.
دوبله مافیا ندارد و ما خدا را داریم
این دوبلور در پاسخ به این سوال ضیا که آیا همچنان ما بهترین دوبله دنیا را داریم، گفت: بعد از موج نویی که اتفاق افتاد و کار رقابتی شد، همچنین واحد دوبلاژ هم به جوانها عرصه داد، دوباره بهترین شدیم. من نمی پذیرم که در دوبله مافیا وجود دارد، بعضی ها می توانند کارها را انحصاری انجام بدهند ولی ما خدایی داریم که سمیع و بصیر است و اگر شما زحمت بکشید راه را برایتان باز می کند.
ترجیح دادم نه به فرش قرمز «غلامرضا تختی» بروم نه مصاحبه ای کنم نه در پیجم چیزی بگویم
دوست نداشتم مردم با ذهنیت اینکه صدای تختی را کسی دیگر گفته به دیدن فیلم بروند
وی در پاسخ به ضیا که می گفت برای اولین بار در برنامه «فرمول یک» این موضوع را مطرح می کنیم که شما به جای آقا تختی در فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» حرف زده اید، اظهار کرد: من به آقای ملکان تهیه کننده محترم فیلم و دوست خوبم گفتم من ترجیح می دهم در مراسم فرش قرمز حاضر نشوم، مصاحبه ای نکنم و در پیچم هم اگر پستی درباره فیلم می گذارم نگویم که من صداپیشه تختی هستم. او به هر حال قهرمان ملی مردم است و دوست نداشتم مخاطب با این ذهنیت برود که صدایی که از آقا تختی می شنود برای کسی دیگر است و او را بپذیرد. به ویژه که فیلم خیلی زیبایی شده است.
«غلامرضا تختی» به خاطر مافیای سینما فروخته نشد اما فیلمی ماندگار است
علیمردانی در پاسخ به اینکه چرا این فیلم نفروخته، تصریح کرد: این به خاطر مافیا است. وقتی به یک فیلم سالنها و سانس های خوبی داده نمی شود، یعنی برخی زورشان می رسد و یک کارهایی می کنند. مگر می شود فیلم آقاتختی نفروشد؟ این فیلم فاخری شده است و چند دهه بعد به آن می بالیم. در سینمای ایران در آن دوران چنین فیلمهایی از جمله غلامرضا تختی ساخته شد. خیلی از فیلمهایی که فروخته می شود و به آنها هم احتیاج است، چون مردم به شادی و تفریح نیاز دارند، فراموش خواهند شد. فیلمهایی نخواهند بود که بعدها به آنها افتخار کنیم، بلکه از آنها به عنوان فیلمهایی یاد می کنیم که در زمان خود موفق بوده اند و تاریخ مصرفشان تمام شده است. در آن مقطع مردم لذتش را برده اند اما فیلمی مثل تختی ماندگار است و تاریخ مصرف ندارد. شما چون لو دادید این را گفتم وگرنه دوست داشتم تختی با این صدا باور شود.
چون بازیگران تختی فن بیان نمی دانستند به جایشان حرف زدم
این گوینده ادامه داد: بازیگران این فیلم در دو دوره سنی که من صحبت کردم، ورزشکار بودند و بازیگر نبودند. آنقدر هم فرصت نبوده که کلاس بیان بگذرانند، اهل شهرهای دیگر هم بودند و لهجه داشتند، با این نیت کار را ساختند که مجدد روی آن صداگذاری فارسی داشته باشیم، آقای ملکان هم قابل دانستند و با من صحبت کردند، آقای توکلی هم توافق داشتند. من اتود کوچکی روی چند سکانس زدم و فرستادم که با واکنش مثبت روبرو شدم و آنها گفتند تختی ما مشخص شد من هم با کمال میل و افتخار و وسواس کار را انجام دادم و خداراشکر راضی بودند. حرف زدن به جای تختی افتخاری برای من بود و من هم کوچکم و آقا تختی هم همیشه می گفت من کوچک همه هستم.
هرگز با محسن تنابنده دعوایم نشده و او رفیق قدیمی من است
وقتی ساخت «پایتخت۵» قطعی شد برای کار دیگری تعهد داشتم و بهرام افشاری وارد خانواده معمولی شد
وی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا با محسن تنابنده دعوایی داشته که دیگر در پایتخت نبوده، تاکید کرد: هرگز. محسن تنابنده از اوایل دهه 70 رفیق من است از دانشگاه با هم بودیم. واقعا کسی چنین شایعه ای را درست کرده؟ همین حالا به محسن زنگ بزنید. ما رفیق قدیمی هم هستیم و من سختی کشیدن های او را دیده ام. دو سال بین ساخت فصل چهارم و پنجم وقفه افتاد تا اینکه محسن به من گفت مثل اینکه ما توافق نمی کنیم، تو برو و به تعهدهایت برس. من هم سر کاری رفتم و به آنها گفتم نگران نباشید که من ناگهان بگویم سه ماه می خواهم سر پایتخت بروم و نیستم. تا اینکه کمی بعد محسن به من زنگ زد و گفت مشکل حل شده و کار ساخته می شود. اما من دیگر برای کار دیگری توافق کرده بودم و محسن هم گفت دیگر تقصیر خودمان شد و کار آنقدر بالا و پایین شد که تو و هدایت هاشمی را از دست دادیم. کلی هم برایت متن نوشته ایم و می خواهیم به ترکیه برویم و حیف است. تو در فصل چهارم وارد خانواده شدی و با خانواده معمولی فامیل شده ای اما دیگر باید یک کاری اش بکنیم. بنابراین بهرام افشاری را آوردند که خیلی هم ماشالله ترکاند.
انتقاد گوینده «دیرین دیرین» به شعرهای بی محتوای کودکی
علیمردانی در پاسخ به سوال دیگر ضیا درباره تحلیل شعر اتل متل توتوله توضیح داد: مرحوم آقای علی معلم برای جشن حافظ به من گفت محمدرضا جان کاری این شکلی می خواهم، من هم یک خط برایش گفتم. گفت همین خوب است و بگذار من هم آن روز سوپرایز شوم. من هم اجرا کردم. این از زاویه ای بود که کسی به آن نپرداخته بود. اتفاقا مدتها بود فکرم مشغول شده بود که این چرت و پرت ها چیست به بچه هایمان یاد می دهیم. یکی از این اشعار بی معنی کودکانه این است که دستمال من زیر درخت آلبالو گم شده! شما منتظرید که از شما بپرسند شما دستمال مرا ندیده ای؟ اما بعد می پرسد: سواد داری!؟ آخر به سواد من چکار داری؟ در ادامه می گوید نچ نچ! دوباره می پرسد: بی سوادی؟! ادامه اش که عالی و شاهکار است! می گوید پس تو خر من هستی! آخر یعنی چه!؟ امیدوارم توجه کنیم کارهای قشنگ تر و معنادارتر به بچه هایمان یاد بدهیم.
آلبوم جدیدی با ۱۳ قطعه منتشر می کنم و به فکر برگزاری کنسرت هستم
وی درباره کار خوانندگی و انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت بیان کرد: آلبوم جدیدی با ۱۳ قطعه دارم که مراحل پایانی را طی می کند. برای برگزاری کنسرت هم جدی هستم. آهنگ شش و هشت مبتزل در کارم نیست اما ترک هایی مثل «جان من وجان تو» را داریم. به هر حال برای اینکه روال درست و حرفه ای را طی کنیم احتیاج داریم آلبوم به مخاطب ارائه کنیم. من تعدادی تک ترک منتشر کردم و به این نتیجه رسیدیم که تجمیع آنها و قطعه های شنیده نشده می تواند یک آلبوم باشد.
دلم می خواهد کارهای جدی بازی کنم یا در طنز موقعیت باشم
سه بار قرار بود با مهران مدیری همکاری کنم اما نشد
این بازیگر در پاسخ به این سوال ضیا که آیا مایل است بیشتر نقش جدی بازی کند و اگر مهران مدیری به او پیشنهاد بدهد می پذیرد یا خیر، گفت: در این مقطع دلم می خواهد کارهای جدی بازی کنم. طنز هم اگر پیشنهاد شود دوست دارم طنز موقعیت باشد. کارهای عطاران به شدت شیرین است. آقای مدیری محبت داشتند و دو دفعه شرمنده شان شدم و زمانمان به هم نخورده است. یک بار سر فصل دوم «قهوه تلخ» رفتم و بار دیگر برای فیلم سینمایی او و آخرین بار هم برای سریال «هیولا» که باز هم شرمنده شدم. مسئولیت روی سرم ریخته و نظارتی بر دوبله ها دارم. دیرین دیرین و پندانه هم هست.
ماشین خاص و گران قیمتی ندارم
علیمردانی در پاسخ به اینکه با درآمدهایش غیر از برج سازی چه می کند، افزود: من برجی ندارم. پولها خرج زندگی می شود. ماشین خاص و گران قیمتی ندارم. ماشینم البته ارزان هم نیست.
در ادامه سکانس «بذارید برم من» پایتخت با بازی محسن تنابنده بدون صدا پخش شد و علیمردانی فی البداهه گویندگی آن را انجام داد.
همچنین قرار شد علیمردانی برای سکانسی از «متری شش و نیم» هم این کار را انجام بدهد که در این خصوص گفت: چقدر دوست دارم این فیلم را ببینم اما هنوز نتوانستم. کست خیلی خوبی دارد.
نوید محمدزاده عزیز می دانم که جنبه داری با تو شوخی کنیم
وی در ادامه خطاب به بازیگر نقش اصلی این فیلم اظهار کرد: نوید محمدزاده عزیز اینها مرا گیر انداختند! می خواستی اینقدر خوب بازی نکنی که اینقدر مطرح شوی و بخواهیم با سکانسی که بازی کردی شوخی کنیم! می دانم که جنبه اش را داری.
ورود عروسکهای جدید به «خندوانه» در فقدان جناب خان عجله ای شد و نقشه مان سوخت
علیمردانی در بخش دیگری از برنامه در پاسخ به اینکه چرا عروسکهای جدید خندوانه که او صداپیشگی را برعهده داشت، به ثمر نرسیدند، گفت: این عروسکها تئاتری بودند و نقشه دیگری برای آنها داشتیم. قرار بود ورودشان یکی یکی باشد، اما کار عجله ای شد. چون در عید قرار بود دیده شوند چهار تا را با هم آوردند و نقشه ای که برایشان کشیده بودیم سوخت و دیگر ادامه ندادیم.
۵۰ درصد بازخوردها نسبت به عروسکهای جدید خوب بود
این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا بازخوردهای منفی باعث این اتفاق شد، ادامه داد: اتفاقا بازخورد مثبت داشتیم. وقتی عروسکهایی برای بار اول دیده می شوند و ۵۰ درصد بازخورد مثبت داری یعنی کار خوب است. اما به عید خوردیم و گفتند حیف است بگذارید در فقدان جناب خان همه عروسکها با هم بیایند و کار سوخت. اما در همان قسمتها پیمان معادی که سر «خندوانه» آمد گفت حتما عروسکها باشند و دوست داشت با عروسکها ارتباط بگیرد. عروسکها هم در قسمت حضور او بودند و نتیجه کار هم خیلی بامزه شد.
جناب خان محبوب دل همه است
وی یادآور شد: جناب خان محبوب دل همه و موفق و دوست داشتنی است. امیدوارم همیشه باشد اینقدر که کیف به ما می رساند. محمد بحرانی و مهدی برقعی عالی هستند.
ایده آل ترین حالت بازیگر در همه جای دنیا این است که خوانندگی و نوازندگی و صداپیشگی بداند
علیمردانی در پایان در پاسخ به این سوال ضیا که آیا تعدد هنرهایش به فعالیت های او لطمه نمی زند، گفت: این هنرها به محمدرضا علیمردانی لطمه نزده بلکه زندگی کردن و خدمت کردن یاد داده و انگیزه داده است. چرا لطمه بزند؟ هرکسی توانایی دارد باید انجام بدهد و نباید کوتاهی کند. من طبق چیزی که در تئاتر و بازیگری از اوایل دهه 70 خواندم و یاد گرفتم متوجه شدم ایده آل ترین حالت برای بازیگر در همه جای دنیا این است که خوانندگی و نوازندگی هم بلد باشد، صداپیشگی هم بداند. اینها جزو ابزار کار یک بازیگر است و منافاتی با هم ندارند.
«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیا شنبه تا چهارشنبه هر روز حوالی ساعت ۱۸ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

مینا ۱۲& این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حضور «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در بروکسل | عکس
» حضور «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در بروکسل
... دیدن متن »

مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در ادامه روند موفق خود در فستیوال‌های بین‌المللی، این‌بار در سیزدهمین فستیوال «One World» بروکسل حضور پیدا می‌کند.
به گزارش روابط عمومی فیلم، این فیلم به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، پس از موفقیت در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی، قرار است در سیزدهمین دوره از جشنواره «One World» بروکسل به نمایش درآید.
این جشنواره یکی از جشنواره‌های مدافع حقوق بشر است که با حمایت سازمان‌های مختلف قرار است از ۲۳ تا ۳۰ آوریل (۳ تا ۱۰ اردیبهشت) در بروکسل برگزار ‌شود.
همچنین یکی از دست اندرکاران این فستیوال که استاد دانشگاه است، قرار است نحوه تولید وساخت این مستند را به صورت افتخاری در دانشگاه تدریس کند. 
مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» نخستین حضور بین الملل خود را با جشنواره لوکارنو سوییس آغاز کرده و موفق به کسب جایزه اصلی جشنواره «signs du Night» پاریس شده است. این فیلم همچنین در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره لایپزیگ، نامزد دریافت جایزه این بخش شده بود و جایزه بهترین مستند جشنواره پراگ نیز به این مستند رسید.
پخش فیلم به عهده مرجان علیزاده ، کمپانی ArtHouse در کانادا است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امیر آقایى نقش اول «گواهى امضاء» شد | عکس
» امیر آقایى نقش اول «گواهى امضاء» شد
... دیدن متن »

امیر آقایی به عنوان بازیگر اصلی فیلم سینمایی «گواهی امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده مقابل دوربین رفت.
به گزارش مشاور رسانه‌اى پروژه، در فیلم سینمایى «گواهى امضاء» که ۲۵ فروردین ماه به نویسندگى و کارگردانى شهرام اسدزاده کلید زده شد، امیر آقایى با گریم و شخصیت‌پردازی متفاوت در نقش فریبرز مقابل دوربین رفت.
«گواهى امضاء» روایت متقاطع و پیچیده‌اى است از یک شبانه روز از زندگى فریبرز و محبوبه که تصادف دختر بچه ٥ ساله‌شان (تینا) با اتومبیل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار مى‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگى خود از یک چند ضلعى تعقیب و گریز است تا گواهى براى تار و پود افکار خود بدست آورد.
اسامی سایر بازیگران اصلی این فیلم به زودی و همزمان با رفتن جلوی دوربین اعلام می‌شود.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شهرام اسدزاده، تهیه‌کننده: سید محمد قاضى، مشاور پروژه: سیروس الوند، مجرى طرح: موسسه نقطه عطف سینما و تئاتر، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر فیلمبردارى: مهدى ایل‌بیگى، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: على آشتیانى، صدابردار: محمد صالحى، طراح گریم: دانیال شعاعى، طراح صحنه: حسین مجد، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: مصطفى بافرونى، منشى صحنه: شهرزاد مطلق، طراح لباس: سمیرا کشورنژاد، مدیر تدارکات: مراد خانه‌زاد، فیلم پشت صحنه: پریسا آزمایش، مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى: مریم قربانى نیا.

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش مستند
» نمایش مستند "جنبل " در رویداد شاعرانه باربیکن لندن
... دیدن متن »

فیلم مستند تجربی " جنبل " به کارگردانی هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر ۲۸ فروردین ماه (۱۷ آوریل)  در رویداد "شاعرانه " باربیکن لندن به نمایش در می‌آید.
این رویداد به بررسی نقش شعر و سنت قصه گویی در سینمای معاصر ایران می‌پردازد و آثار فیلمسازان چون مانی حقیقی و عباس امینی نیز در این میان دیده می‌شود.
هدف از برگزاری این رویداد نمایش آثاری است که با داستان‌هایی نوآورانه و نگاهی جهانی، مفاهیم زندگی روزمره را به سنت قصه گویی تنیده‌اند و زبان جدیدی را به سینمای ایران ارائه می‌دهند.
این رویداد سینمایی از ۱۴ فروردین تا ۴ اردیبهشت ( ۳ آوریل تا ۲۴ می) توسط بگری فاندیشن، الهام شاکری فر و فی هاروی در مرکز باربیکن لندن برگذار می‌شود و فیلم مستند "جنبل " نیز ۲۸ فروردین ماه به روی پرده می‌رود.
در این دوره علاوه بر "جنبل " فیلم‌هایی چون " اژدها وارد می‌شود "، "هندی و هرمز "، "مادر قلب اتمی "، "تهران شهر عشق "، "در برابر امواج "، "آوا " و... به نمایش در می‌آیند.
"جنبل" برگرفته از افسانه‌های مردم جنوب درباره عشق آدمیزاد و پریزاد است. داستان مردی به نام «موسی» است، با در هم تنیدن مستند، ویدیو آرت و هنر اجرا (پرفورمنس آرت) کشف و شهود موسی را در هزارتوهای این جزیره اسرارآمیز دنبال می‌کند. موسی با افسون یکی از پریان دریا به نام دخت دیریا، وارد دنیای موجودات خیالی می‌شود.
این مستند را هادی کمالی مقدم و مینا بزرگمهر به صورت مشترک کارگردانی کرده و در کنار علی مصفا تهیه کنندگی آن را نیز برعهده دارند.

 

 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همکاری فیلم فکوس با جشنواره اینترفیلم برلین درانجمن فرهنگى اتریش و با حمایت سفارت آلمان در ایران | عکس
» همکاری فیلم فکوس با جشنواره اینترفیلم برلین درانجمن فرهنگى اتریش و با حمایت سفارت آلمان در ایران
... دیدن متن »

فیلم فکوس که در ماه‌های گذشته چندین دوره آموزشی براى فیلم کوتاه و بلند در انجمن فرهنگى اتریش برگزار کرده است در تازه‌ترین دوره خود با همکاری جشنواره اینترفیلم برلین دوره ارتقاء و پیچ فیلم‌نامه و همچنین تشکیل پرونده جهت ارایه براى پیچ فیلمنامه کوتاه برگزار می‌کند.
در این دوره که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد متقاضیان با ارائه طرح و فیلم‌نامه ، لینک نمونه کارهاى ساخته شده ى قبلى و نیز رزومه حرفه‌ای‌شان به جلسه مصاحبه حضورى دعوت خواهند گردید و در صورت قبولى تعدادى از مصاحبه شوندگان در یک دوره آموزشى به مدت چهار جلسه گروهى و با تدریس افسون نژاد و عطا مهراد شرکت خواهند کرد همچنین به تشخیص مدرسین براى بعضی شرکت کنندگان جلسه انفرادى نیز اختصاص خواهد گرفت . در پایان با داورى مجید برزگر ، افسون نژاد و عطا مهراد پنج فیلمنامه براى داورى نهایى به Script Pitch اینتر فیلم معرفى خواهد گردید.
در نهایت یک طرح به صورت قطعی توسط اینترفیلم انتخاب و در دوره آتی جشنواره با سایر آثار راه یافته به جشنواره جهت کسب جایزه حمایت تولید این جشنواره رقابت خواهد کرد.
جشنواره اینترفیلم با بیش از ۴۰ سال سابقه یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در جهان به شمار می‌رود که از جمله جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار نیز هست. بخش مسابقه Script pitch یکی از بخش‌های رقابتی این جشنواره است.
مهلت ارسال اطلاعات تا تاریخ اول اردیبهشت ماه خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال مدارک می‎توانید با آدرس ایمیل info@filmfocus.ir و شماره تلفن ٠٩١٢٨٧٢٧٢٨٣ تماس حاصل فرمایید.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
داستان زنی را ساختم که توانایی رویارویی با حقیقت را دارد | عکس
مصاحبه با آناهید آباد کارگردان فیلم سینمایی «یه وا»
» داستان زنی را ساختم که توانایی رویارویی با حقیقت را دارد
... دیدن متن »

آناهید آباد: داستان زنی را ساختم که توانایی رویارویی با حقیقت را دارد
مصاحبه با آناهید آباد کارگردانی فیلم سینمایی «یه‌وا» که این روزها در گروه هنروتجربه اکران موفقی را سپری می‌کند.
آناهید آباد، کارگردان فیلم «یه وا» در پاسخ به اینکه چه شد ساخت فیلم یه‌وا به ذهنش خطور کرد گفت: یه وا از فیلم‌نامه‌هایی بود که پیش از این نوشته بودم و دوست داشتم روزی آن را بسازم، ابتدا تصویری در ذهن از ته مایه موضوع داشتم، بعد تصاویر بیشتر شدند و به مرور قصه شکل گرفت. 
وی درباره اینکه آیا روایت این فیلم به حقیقت تاریخ معاصر ارمنستان نزدیک است؟ گفت در واقع آن جغرافیا و برهه از تاریخ یک بستر است، با این حال من سعی کردم بفهمم حقیقت زندگی مردم آن منطقه چگونه است و به آن وفادار باشم. 
آباد درباره تردید شخصیت یه وا میان آشکار شدن حقیقت و تمایلات شخصی‌اش توضیح داد: یه وا در فرایند زندگی خود به سمت واقعیت سوق داده شد و توانایی روبه‌رو شدن با واقعیت را داشت. یه وا نمونه‌ای از انسان‌ها در همه جای دنیاست. و بهرحال توانایی انسان در مواجهه با واقعیت متغیر است. 
آباد درباره ارتباط فیلم با تجربیات شخصی خود گفت: بخشی از فیلم حس و حال من در جنگ ایران و عراق است و همان اضطرابی که بعد از بمباران داشتیم. یه وا هم نمی‌تواند دور از من باشد و جزو دغدغه‌های شخصی من بود. 
او ادامه داد: من معتقدم فیلم باید به خود فیلم‌ساز نزدیک باشد و بخشی از دل‌مشغولی‌های او را به تصویر بکشد. با این حال اعتراف می‌کنم همه چیز از یک عکس شروع شد، زنی با چتری در دست دارد فرار می‌کند. چرا فرار می‌کند؟ کجا می‌رود؟ و..
آباد درباره اینکه آیا سویه‌های اخلاقی مواجهه با حقیقت را در فیلم ترسیم کرده است؟ گفت: آدم‌های آن روستا هرکدام از زاویه خود با حقیقت مواجه می‌شوند. مدیر مدرسه یه وا را خطرناک می‌پندارد و برخی برای او احترام قائل‌اند. این زاویه دیدها جزو جذابیت‌های داستان بود. با این حال قصد من دادن درس اخلاق نبود بلکه می‌خواستم قصه‌ای تعریف کنم و موقعیتی باور پذیر ایجاد کنم. 
کارگردان یه وا درباره بازخوردهای اکران فیلم در ارمنستان توضیح داد: این اکران خیلی خوب و دور از انتظار بود اما طبعا نقدهایی هم شد. برخی انتظار داشتن فیلم نسبت به جنگ موضع گیری داشته باشد در حالی که فیلم ضد جنگ بود. 
وی در پایان گفت: اگر یه وا را دوباره می‌ساختم صحنه‌هایی که امکان فیلم‌برداری‌اش مهیا نشد را می‌گرفتم. صحنه عروسی که هم‌اکنون در فیلم هست را حذف می‌کردم و عروسی پرنشاط فیلم‌نامه را می‌گرفتم. چون در فیلم خیلی تراژدی داریم اما طنز فیلم کم است. 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سیل و آوارگی با «نگاه خیره» روی پرده می رود | عکس
» سیل و آوارگی با «نگاه خیره» روی پرده می رود
... دیدن متن »

فیلم داستانی "نگاه خیره" به نویسندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست با موضوع " مصائب بعد از سیل" به آخرین مراحل فنی رسید.
به گزارش روابط عمومی فیلم داستانی "نگاه خیره" این فیلم که سال گذشته  از شورای پروانه ساخت ویدیوئی مجوز ساخت گرفته بود، با اتمام میکس صداگذاری نهایی به آخرین مراحل ساخت خود رسید.
فیلم داستانی "نگاه خیره" داستان زندگی خانواده ای روستایی را روایت می کند که به دلیل ویرانی های پس از سیل در روستایشان مجبور به مهاجرت به شهری بزرگ می شوند و این موضوع  آغاز مشکلات جدیدی برای مرد خانواده می شود.
فیلمبرداری این فیلم در بیش از ۱۷ لوکیشن واقع در شهر تهران و شهرستان‌های اطراف با صرف بودجه‌ای مستقل انجام شده است. بازیگران این فیلم را توماج دانش بهزادی، تینو صالحی، امین میری، علیرضا ثانی‌فر، آدین عطار و مرضیه بدرقه تشکیل می‌دهند. حمیدرضا فلاحی و میثاق زارع به صورت افتخاری در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. توماج دانش بهزادی در این فیلم، در نقش یک مهاجر کُرد ظاهر شده است.حسن علیزمانی که نقش آنرا توماج دانش بهزادی بازی می کند شخصیت اصلی فیلم  و یک کُرد مهاجر است که به عنوان مهاجر و برای امرار معاش و تأمین هزینه های خانوده اش به ناچار به پایتخت ایران پا می گذارد.
این فیلم پس از طی آخرین مراحل فنی بزودی برای دریافت پروانه نمایش به سازمان سینمائی ارسال می شود. در حال حاضر تهیه کننده فیلم درحال مذاکره با چند پخش کننده داخلی  و خارجی است. شرکت "خط باریک قرمز" تولید این فیلم را انجام داده است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آغاز برنامه های کانون فیلم خانه سینما در سال جدید با آشغال های دوست داشتنی | عکس
» آغاز برنامه های کانون فیلم خانه سینما در سال جدید با آشغال های دوست داشتنی
... دیدن متن »

 نخستین برنامه کانون فیلم خانه سینما در سال جدید به نمایش و نقد فیلم "آشغال های دوست داشتنی" ساخته محسن امیریوسفی اختصاص دارد.

این برنامه در تاریخ سه شنبه ۲۰ فروردین، ساعت ۱۸ در سالن سیف اله داد خانه سینما برگزار می شود و محسن امیریوسفی، امیر پوریا و ناصر صفاریان در نشست بعد از نمایش فیلم حاضر خواهند بود. 
"آشغال های دوست داشتنی" محصول سال ۱۳۹۱ است و عوامل تولید آن عبارتند از: 
نویسنده و کارگردان: محسن امیریوسفی، مدیر فیلم‌برداری: تورج اصلانی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان، صدابردار: محمود سماک‌باشی، طراح صحنه و لباس: فریبا رهبر، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی، موسیقی: افشین عزیزی
بازیگران: شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر، شهاب حسینی و اکبر عبدی . 
حضور در این برنامه برای همه آزاد و رایگان است و علاقه مندان می توانند به نشانی خیابان بهار جنوبی، خیابان سمنان، پلاک ۲۹، خانه سینما مراجعه کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره فیلم یه‌وا i
مهتاب کرامتی با انتشار یادداشتی از اکران فیلم «یه‌وا» حمایت کرد | عکس
» مهتاب کرامتی با انتشار یادداشتی از اکران فیلم «یه‌وا» حمایت کرد
... دیدن متن »

در متن این یادداشت آمده است: یک زن در زمانه صلح و آرامش مظهر مهربانی و مادرانگی ست و در زمانه جنگ و درد نماد ایستادگی و مقاومت. این تصویری ست که در طول تاریخ خواسته و ناخواسته همواره مخدوش شده. اما باید خرسند بود که آثار هنرمندانی هستند تا سیمای حقیقی زنان را برایمان به تصویر بکشند و یادآوری کنند. فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد چنین تصویری را پیش روی ما می‌گذارد و یادآوری‌مان می‌کنند که مهر و ایستادگی یک زن مرز و زبان و زمانه نمی‌شناسند. این فیلم هوشمندانه تصویر این مهربانی و ایستادگی را همزمان از زاویه دید یک کودک نیز به تصویر کشیده است. دختر خردسالی که ایستادگی مادرش را می‌بیند تا برای نسل آینده این منش را تداوم ببخشد. منش و روحیه‌ای همواره جاری و رهایی بخش.» فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد محصول مشترک ایران و ارمنستان است که این روزها همزمان با اکران در چند کشور خارجی در گروه هنروتجربه در حال اکران است.

بیژن وکیلی و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره فیلم ژن خوک i
رونمایی از پوستر «ژن خوک» برای اکران در اولین روزهای سال خوک | عکس
» رونمایی از پوستر «ژن خوک» برای اکران در اولین روزهای سال خوک
... دیدن متن »

اولین پوستر فیلم سینمایی «ژن خوک» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی که در ایام نوروز ۹۸ روی پرده سینماها می‌رود، رونمایی شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم «ژن خوک»، اولین پوستر فیلم جدید سعید سهیلی را میثم میرزایی طراحی کرده است.
همچنین محسن چاوشی که قطعات خاطره‌سازی را برای فیلم «سنتوری» خوانده بود، به تازگی ترانه جدیدی را برای فیلم «ژن خوک» آماده کرده است که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود این فیلم که اثری متفاوت از کارهای قبلی سهیلی است با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروزی سال ۹۸ باشد.
در «ژن خوک» هادی حجازی‌‌فر در نقش رضا کیشمیش و سینا مهراد در نقش عماد گربه بازیگران اصلی هستند. 
دیگر بازیگران این فیلم عبارتند از: نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، علیرضا مهران، شهین تسلیمی، مهدی دانایی مقدم، احمد مینایی، افشین اخلاقی، فرشید نزاکتی، وحید کرمانی، علی رحیمی، مهسا آبیز با حضور الناز حبیبی و هنرمندی جمشید هاشم‌پور.
فیلم قبلی سعید سهیلی، «گشت ۲» که جزو فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۶ بود، با فروشی بیش از ۲۱ میلیارد تومان عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۹۶ و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد.
دیگر عوامل «ژن خوک» عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: سعید سهیلی، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: فرامرز هوتهم، موسیقی: ستار اورکی، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، مدیر تولید: سجاد رحیمی، صدابردار: وحید مقدسی، دستیار یک کارگردان: حامد مختاری، برنامه‌ریز: امید جزینی، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، عکاس: سحاب زریباف، منشی صحنه: سعیده دلیریان، پشت صحنه: روزبه خسروی، دستیار تهیه: محمد محمدیان، مدیر تدارکات: محمد ابراهیمی، مدیران تبلیغات: میثم میرزایی و آریان امیرخان، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، پخش از فیلم آفرین.

کوشا وطن خواه این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تعویق اکران «آندو» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» | عکس
» تعویق اکران «آندو» در گروه سینمایی «هنر و تجربه»
... دیدن متن »

فیلم سینمایی «آندو» در فرصتی دیگر در گروه سینمایی «هنر و تجربه» روی پرده می رود.
به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، فیلم سینمایی «آندو» ساخته بهروز قبادی به دلیل دستور قضایی تا اطلاع ثانوی در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران نمی شود.
پس از رفع مسایل حقوقی بر سر مساله مالکیت اثر، این فیلم می تواند بار دیگر در جدول اکران گروه سینمایی «هنر و تجربه» قرار گیرد. این فیلم مجوز اکران از سوی سازمان سینمایی را دارد.
فیلم سینمایی «آندو» 10 سال پیش با حضور نوید محمدزاده ساخته شده و داستان آن درباره یک جوان تهرانی است که در غرب کشور در حال خدمت سربازی است و به دلیل تخلف، از طرف مافوق خود به ماموریتی فرستاده می‌شود که یک زندانی را همراهی کند.
«آندو» یکی از اولین فیلم‌هایی است که نوید محمدزاده در آن ایفای نقش کرده و مرضیه خوش‌تراش، توفیق راموز و عزیز ویسی دیگر بازیگران آن هستند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم سینمایی «یه‌وا» به دو زبان ارمنی و فارسی اکران می‌شود + تغییر زبان فیلم با درخواست مخاطبان | عکس
» فیلم سینمایی «یه‌وا» به دو زبان ارمنی و فارسی اکران می‌شود + تغییر زبان فیلم با درخواست مخاطبان
... دیدن متن »

با آماده نسخه دوبله فارسی فیلم سینمایی «یه‌وا» این فیلم به دو زبان ارمنی و فارسی اکران می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فیلم، امکان نمایش فیلم سینمایی «یه‌وا» به کارگردانی آناهید آباد که از تاریخ 25 اسفندماه در گروه هنروتجربه اکران سراسری خود را آغاز کرد با دوبله فارسی نیز فراهم شد. این فیلم که تولید مشترک ایران و ارمنستان است امکان نمایش به دو زبان ارمنی (با زیرنویس فارسی) و فارسی را در سینماهای کشور خواهد داشت.
گفتنی است دوبله این فیلم از بهمن ماه سال گذشته در چند مرحله با انتخاب صداپیشگان و گویندگان آغاز و در فروردین سال 97 با ضبط دیالوگ‌های فارسی به پایان رسید. مدیر دوبلاژ این فیلم را رضا آفتابی برعهده داشته و کار دوبله این فیلم در استودیو رها فیلم صورت گرفته است.
دیگر گویندگان این فیلم عبارتند از: کتایون اعظمی، رضا آفتابی، تورج مهرزادیان، ناصر احمدی، جواد پژشکیان، کریم بیانی، حامد عزیزی، خشایار شمشیرگران، مجتبی فتح الهی، مهدی امینی، مهین برزویی، مریم رادپور، مریک جلینی، صنم نیکو اقبال، مهناز آبادیان، شیلا آژیر، مهسا فرفانی، شراره حضرتی، آرزو روشناس، پرویز ربیعی، پویا فهیمی، مینا شجاع و مهصومه ریاحی.
فیلم سینمایی «یه‌وا» از روز 25 اسفندماه اکران سراسری خود را در گروه هنروتجربه آغاز می‌کند.

امیر مسعود این را خواند
کوشا وطن خواه این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مجوز وزارت ارشاد را از پای فیلمم برداشتم/ فیلم را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهم | عکس
واکنش اعتراضی نیما فراهی کارگردان فیلم «زار»:
» مجوز وزارت ارشاد را از پای فیلمم برداشتم/ فیلم را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهم
... دیدن متن »

نیما فراهی کارگردان فیلم « زار» در اقدامی اعتراض آمیز نسبت به سیاست های وزارت ارشاد شب گذشته این اثر را که در ژانر وحشت ساخته شده بصورت رایگان در اختیار مردم قرار داد .
این کارگردان در یادداشتی از دلایل تصمیم خود گفت:
جوایز جشنواره ای، به هیچ عنوان نشانی از موفقیت سینمای یک کشور نیست چرا که اصل اول موفقیت سینما، بقای آن است و با این نگاه، می توان اینگونه تعبیر کرد که سینما یا اثر سینمایی پیش از جایزه، نیازمند مخاطب است!
سینمایی که نتواند مخاطبی برای خود دست و پا کند به ناچار دست به دامان جشنواره ها می شود تا با کسب جایزه، خلأ نداشتن مخاطب را جبران کند! و طبیعی است برای دستیابی به این هدف، اولویت فیلمساز، سلیقه یا سیاست جشنواره است و نه نگاه سازنده یا مطلوب مخاطب!
در سالهای اخیر، تمایل به ساخت اثر جشنواره ای، همچون ویروسی مهلک، آرام آرام به تمام پیکره سینمای ایران راه یافته و چیزی به متلاشی کردن کامل آن باقی نمانده است!
در این بین، وزارت ارشاد نه تنها حمایتی از فیلم های سینمای مخاطب پسند یا به معنای تحت اللفظی آن، سینمای بدنه نمی کند، بلکه با نگاهی غیر کارشناسانه و سلیقه ای، بیش از مورد قبل، تیشه به ریشه سینما زده است!
فیلم هایی که با سرمایه شخصی و بدون وابستگی به بودجه دولتی ساخته می شوند، به راحتی زیر تیغ سانسور یا تحریم این وزارت خانه سر بریده شده و برای همیشه در آرشیو شکست خورده های این اداره مدفون می گردند!
فیلم سینمایی «زار» یکی از صدها نمونه ای است که بعد از دریافت پروانه ساخت از همین وزارتخانه، با بودجه شخصی و با کمک عوامل حرفه ای سینما، در ژانری مشخصا برای مخاطب، ساخته شد ولی هرگز نتوانست به پرده نمایش راه یابد! چرا که در این وزارتخانه، نه قانون بلکه سلیقه شخصی افراد و کارکنان است که تعیین کننده آینده یک اثر سینمایی است! این بدان معنی است که مجوزهای صادر شده از سوی این وزارتخانه حتی برای خود این اداره دولتی هم اعتباری ندارد!
گذشته از همه این ها، وزارت ارشاد، سرمایه های نه چندان اندک مالی افراد را به راحتی و بدون کوچکترین دلیل قانونی، نابود کرده و کمترین اهمیتی نه برای شخص فیلمساز و نه برای خود اثر قائل نیست!
به همین دلیل، به عنوان صاحب قانونی و سازنده فیلم سینمایی «زار» (یکی از بیست فیلم برتر ژانر وحشت جهان در سال ٢٠١٧ میلادی) به نشان اعتراض نسبت به سیاست های این وزارتخانه، این اثر را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهم و از اکران آن در سینماهای تحت اداره این وزارتخانه جلوگیری می کنم!

سارا_ز این را خواند
سحر لیلی ئیون و کوشا وطن خواه این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مستند بلند درآستانه بامداد ساخته مختارشکری پور وارد شبکه خانگی شد | عکس
با موضوع آثار و عملکرد احمد شاملو درحوزه های مختلف فرهنگی
» مستند بلند درآستانه بامداد ساخته مختارشکری پور وارد شبکه خانگی شد
... دیدن متن »

فیلم مستند بلند˝درآستانه بامداد˝ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ˝مختارشکری پور˝، درباره آثار و عملکرد"احمد شاملو" درحوزه‌های مختلف فرهنگی ، توسط موسسه فرهنگی هنری "نقطه تعریف "وارد شبکه خانگی شد. 
مختارشکری‌پور دراین مستند، به شعر، سبک و بیان زبانی خاص، ترجمه‌های شاملو، پژوهش‌های ستُرگ و وسیع او در زمینه فرهنگ عامه ازجمله کتاب کوچه، کارهای گوناگون وی در زمینه ادبیات و شاعران کلاسیک و همچنین دیدگاه‌های وی درباره شاعران بزرگ شعر فارسی پرداخته است. 
این مستند : که سال گذشته درپانزدهمین جشنواره تصویر سال هم به نمایش درآمد ، دربردارنده گفتارهایی ازچهره‌های سرشناس ادبیات و هنرمعاصرایران شامل : محمود دولت آبادی ، زنده یاد سیمین بهبهانی، شهرام ناظری ، مسعود کیمیایی ، جواد مجابی ، زنده یاد علی اشرف درویشیان ، ایران درّودی ، محمدرضا اصلانی ، محمد بهارلو، علی رفیعی ، احمدپوری ، محمد شمس لنگرودی ، حافظ موسوی ، علی دهباشی ، موسی بیدج ، محمد یعقوبی و آیدا شاملو است. اجرای اختصاصی شعری از شاملو با ساز و آواز "شهرام ناظری" یکی از نقطه عطف های این مستند است . چندتن ازبازیگران سینما و تئاترنیز شامل : ستاره اسکندری ، لاله اسکندری ، آیدا کیخایی ، علی سرابی و باران کوثری ، برای ساخت جلوه‌هایی بصری و نمایشی ازآثارنمایشی که شاملو ترجمه کرده است، حضوری افتخاری داشته اند. درضمن ، علاوه بربزرگان هنر و ادبیات ایران ، گفتارهایی ازچند شاعر مطرح جهانی درباره شاملو و شعرهایش شامل : کلارا خانس شاعراسپانیایی ، لین کافین شاعرآمریکایی ، خوان خلمن شاعرآرژانتینی نیز درباره شاملو دراین فیلم آمده است.این گفتارها ، برگرفته ازاثری ویدیویی با عنوان "ترانه آبی"است .علاوه براین شاعران ، سخنانی از زنده یاد شیرکو بی کس ، شاعرفقید معاصرکرد ، نیزدرباره شاملو و شعرهایش دراین مستند آمده است. 
قابل توجه است ، مختارشکری پور پیش ازاین مستند دیگری با عنوان « پرواز در دایره‌ حضور» ، درباره زندگی و شخصیت احمد شاملو ساخته که علاوه برحضور دربخش مسابقه هفتمین جشنواره سینما حقیقت ، سال 93 توسط موسسه فرهنگی هنری قرن جدید درشبکه خانگی منتشرشد . شکری پور علاوه بر این 2 مستند ، مستندی نیز با عنوان "آیدا درآینه شاملو" ساخته که تاکنون دردهمین جشنواره تصویرسال ، چهارمین جشنواره پروین اعتصامی و هشتمین جشنواره سینما حقیقت حضوریافته و نامزد بهترین مستند نیمه بلند نهمین جشن انجمن منتقدان ونویسندگان سینمای ایران نیزشده است .وی درصدد است که با کامل ترکردن این مستند درقالب مستندی بلند ، سه گانه اش درباره شاملو را تکمیل نماید.
ناگفته نماند، موسسه فرهنگی هنری" نقطه تعریف"، تاکنون آثارمتعددی ازبزرگان موسیقی ایران ازجمله: حسین علیزاده ،کیهان کلهر، همایون شجریان ، مسعود شعاری ، داود آزاد و سالا رعقیلی رامنتشرکرده است.
گفتنی است ، مختارشکری پورعلاوه برمستند سازی ، درزمینه ترجمه شعراززبان و ادبیات کردی به فارسی و بالعکس ، روزنامه نگاری و نقدسینما وادبیات وتئاتر فعالیت عمده ای داشته و دارد . وی تاکنون آثارمتعددی ازشاعران کرد را درنشریات منتشرکرده و کتاب‌هایی شامل گزیده ای ازآثار"شیرکو بی کس" و    " لطیف هلمت" ، ازشاعران معروف کرد عراق ، را منتشرکرده است . 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برنامه اکران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» و «درساژ» در هنر و تجربه | عکس
» برنامه اکران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» و «درساژ» در هنر و تجربه
... دیدن متن »

فیلم‌های سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» و «درساژ» در برخی سالن‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» به نمایش درمی‌آیند.
به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، در راستای سیاست اکران همزمان فیلم هایی با رویکرد هنری و تجربی همزمان با دیگر سرگروه ها در گروه «هنر و تجربه»، فیلم های «درساژ» ساخته پویان بادکوبه و «آشغال‌های دوست داشتنی» ساخته محسن امیریوسفی تعدادی سانس در سالن های «هنر و تجربه» به خود اختصاص دادند. 
سانس‌های فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در خانه هنرمندان عبارتند از دوشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۲۰، سه شنبه ۲۱ اسفند ساعت ۲۰:۳۰، چهارشنبه ۲۲ اسفند ساعت ۲۰:۳۰، پنجشنبه ۲۳ اسفند ساعت ۲۱، جمعه ۲۴ اسفند ساعت ۲۰:۳۰ و یکشنبه ۲۶ اسفند ساعت ۲۰:۳۰.
همچنین فیلم «درساژ» تا پایان سال هر شب ساعت ۲۲ در سالن «هنر و تجربه» در پردیس سینمایی کورش به نمایش درمی‌آید.
شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی بازیگران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند.
علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی برخی از بازیگران فیلم «درساژ» هستند.

کوشا وطن خواه این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید