تیوال حسین بنیاد | دیوار
S3 : 18:15:02
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اقدام به اجرای نمایشنامه‌های ساختارمند که موضوعی قابل تأمل دارند، همواره سبب ارتقاء جایگاه و منزلت هنر تئاتر بوده است؛ جنبه اطمینان بخش و ویژگی اولیه چنین انتخابی آن است که تماشاگران حداقل با اجرای متنی بی‌محتوا و خودنوشته توسط کارگردان روبه‌رو نیستند؛ این خصوصیت به شکل آشکاری بر اغلب اجراها تأثیر مثبت داشته است. در مواردی که تغییرات و یا برداشت‌های خاصی در قالب اقتباس انجام می‌شود نیز امکان دارد اجرا جذابیت‌ها و یا احتمالاً ضعف‌هایی هم داشته باشد.

نمایش "مگس" که ظاهراً اقتباسی از نمایشنامه "خانواده تت" اثر "اشتفان ارکنی" اعلام شده، توسط ایوب آقاخانی و توحید معصومی بازنویسی شده و با کارگردانی توحید معصومی در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود؛ این نمایش به رغم آن‌که اجرایی اقتباسی اعلام شده، چندان اقتباسی نیست، بلکه در آن فقط بر جنبه‌های کمیک اثر که اساساً "کمدی درام" است، تأکید بیشتری شده و در این رابطه به تناسب نوع رویکرد و سلیقه ذهنی بازنویسان متن، دیالوگ‌هایی هم اضافه شده و همزمان به حالات و موقعیت پرسوناژها، مخصوصاً به مزاحم بودن پرسوناژ سرگرد، اهمیت افزون‌تری داده شده و انتخاب عنوان "مگس" هم به همین دلیل بوده است.

نمایش طبق معمول شامل یک بخش مقدماتی، یک بخش میانی طولانی و بخش پایانی کوتاه است: در قسمت مقدماتی اثر همانند هر متن ساختارمند و پرسوناژمحوری پای یک پرسوناژ خاص در میان است که قبل از حضور او در صحنه، نویسنده با توانمندی و تأکید قابل توجهی برای کنجکاو نمودن تماشاگران، برایش مقدمه‌سازی می‌کند و زمینه اشتیاق برای دیدار با این پرسوناژ در ذهن و احساس مخاطبان فراهم می‌شود؛ اما پرسوناژ مورد نظر که یک سرگرد تازه از جنگ برگشته است، نه تنها خاص، بلکه بسیار نامتعارف جلوه می‌کند. او به شدت عصبی و دچار گمانه‌ها، توهمات و تأثیرات میدان جنگ است و اساساً جنگ، او را به یک بیمار روانی و ضایعه جنگ تبدیل کرده است: بخش مهمی از عوارض و تأثیرات مخرب جنگ در قالب این مهمان ناخوانده به محیط آرام، صمیمی و سالم خانواده تت انتقال می‌یابد و در نتیجه، اعضای این خانواده از عواقب و تأثیرات مخرب جنگ در امان نمی‌مانند. آن‌ها مجبورند به خاطر سفارشات پسر سربازشان درباره سرگرد، او را تا آخر تحمل کنند تا آن‌که نهایتاً به دلیل ماندگار شدن بیشتر سرگرد مزاحم و آسیب‌رسان در خانه آن‌ها و تحمل‌ناپذیر شدن وضعیت، مرد خانواده که مأمور آتش‌نشانی است و بیش از همه از سرگردی که محصول آتش جنگ محسوب می‌شود، آسیب‌های روحی و روانی دیده است، مجبور می‌شود او را که همانند یک دشمن حریم خانوادگی‌شان را تسخیر کرده، بکشد.

تعمقی نسبی روی موضوع نشان می‌دهد که ماجرای جدی و تلخ فوق در وهله نخست جزو موضوعات یک "درام" است، اما نویسنده و متعاقباً بازخوانان نمایشنامه (به نسبت‌های کم و بیش)، بر جنبه کمیک اثر هم تأکید داشته‌اند و ژانر اثر از همان آغاز تبدیل به "کمدی درام" شده است. در کل، در متن نمایش فعلی از جنبه جدی و درام‌گونه نمایش تا حدی کاسته شده و به همان نسبت به بخش کمیک افزوده شده است؛ با وجود این، اجرا در کل، حوصله تماشاگران را سرنمی‌برد و در مقاطعی هم آن‌ها را می‌خنداند.

پرسوناژ سرگرد در حقیقت نمونه‌ای از شکل‌گیری یک گروتسک درونی و روحی روانی است. جنگ، شمایل شخصیت او را چنان تغییر داده که بیمارگونه، بسیار پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی شده است؛ طوری‌که هیچ شاخصه قرینه‌واری در رابطه با قیاس آن با الگوی شخصیت قبل از جنگ او وجود ندارد؛ به همین دلیل جزو پرسوناژهای بسیار پیچیده چند ساحتی( راوند) مریض‌گونه به شمار می‌رود؛ در عوض، شخصیت پرسوناژ لایوش تت، ساده و تک‌ساحتی (فلت) است. تقابل این دو نوع پرسوناژ متضاد، اجرا را بسیار کنش‌زا کرده و آن را به لحاظ داشته‌های دراماتورژیک ارتقاء داده است.

دیالوگ‌ها در راستای نوع نگاه و برداشت بازخوانان متن هستند: "او عادت کرده چیزی رو بیندازد توی دهنش و قورتش هم نده"، "من اصولاً مگس‌ها رو نمی‌کشم، سلاخی می‌کنم"، "خیلی سخته وقتی ذهن‌تان دنبال چیزی می‌ره، جلوش رو بگیری"، "برای چی با زل زدن دائمی مسائل رو پیچیده‌تر می‌کنی؟ " و ...

طراحی صحنه این نمایش که توسط سینا ییلاق‌بیگی انجام شده، خیلی ساده و همزمان مناسب و دراماتیک است: فضای صحنه به گونه‌ای هوشمندانه و هنرمندانه با استفاده از پرده‌های کرم رنگ جنبی از فضای پشت صحنه جدا شده، طوری که هردو بخش به مثابه فضای یک خانه کاربری نمایشی داشته باشند.

طراحی خوب و مناسب نور که توسط رضا خضرائی انجام شده به جذابیت اجرا کمک کرده، ضمن آن‌که مثل طراحی نور بعضی از نمایش‌های دیگر بدون دلیل از نور استفاده‌ای تزئینی و جلوه‌افزا نشده است.

... دیدن ادامه » اجرا کلاً پرسوناژمحور است و کارگردان در هدایت بازیگران گاهی موفق و در مواردی ناموفق بوده است: گرچه عنصر اغراق تا اندازه‌ای جزو موضوع نمایش است، اما بازی بازیگران (هر دو بازیگر مرد، ایوب آقاخانی و سامان دارابی) گاهی بسیار اغراق‌آمیز جلوه می‌کنند (مخصوصاً در نیمه دوم نمایش)؛ این عارضه گرچه سرگرم‌کننده است، اما به بخش درام‌گونه متن اصلی و موضوع نمایش آسیب نسبی زده است؛ نکته فوق نشان می‌دهد که کارگردان به جنبه کمیک اجرا اهمیت بیشتری داده و حتی عنوان نمایش هم گواه آن است. در جاهایی که بازیگران از اغراق کم‌تری استفاده می‌کنند، بازی‌های‌شان به دلیل آن‌که از دست‌ها، همه حالات چهره و حرکات سر و بدن به طور مناسب استفاده می‌کنند، بسیار جذاب و ستودنی است. بازی هر دو بازیگر زن ( مرضیه صدرائی و الهه زحمتی) زیبا و بی‌نقص است.

میزانسن‌ها خیلی خوب، نمایشی و حتی گاهی تأویل هستند: صحنه‌ای که در آن سامان دارابی دستش را از زیر دست سرگرد (ایوب آقاخانی) رد می‌کند و در مقابل سینه او نگه می‌دارد و همزمان در رابطه با همان حرکت دیالوگی هم بر زبان می‌آورد، جزو این صحنه‌هاست. در کل، توحید معصومی به عنوان کارگردان در رابطه با انتخاب میزانسن‌ها، چگونگی شکل‌دهی صحنه‌ها و نیز ورود و خروج بازیگران خیلی خوب عمل کرده و از نظر هدایت بازیگران هم با توجه به موارد پیش گفته، از برخی جهات موفق و در مواردی به همان علت استفاده زیاد از عنصر اغراق، ضعف‌هایی هم مشهود است.

در نمایش "مگس" به کارگردانی توحید معصومی گرچه برخلاف اجرای قبلی به کارگردانی مائده طهماسبی که در سال 1386 با تأکید بر محتوای نمایشنامه اصلی "خانواده تت " اجرا شد، به وجوه کمیک اثر اهمیت بیشتری داده شده، اما از نظر کارگردانی، طراحی صحنه و نیز به دلیل بازی پر فراز و فرودتر بازیگران زن (در طول اجرا) و جذابیت بازی بازیگران مرد (خصوصاً در نیمه اول نمایش)، اجرایی جذاب‌تر است.

نقدی از حسن پارسایی
امیر مسعود و رضا جعفری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "مگس" با اقتباسی از نمایشنامه "خانواده تت" نوشته اشتفان ارکنی ترجمه کمال ظاهری و با دراماتورژی ایوب آقاخانی و توحید معصومی و کارگردانی توحید معصومی از فردا 23 تیرماه ساعت 18:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. بازیگران این اثر نمایشی ایوب آقاخانی، سامان دارابی، مرضیه صدرایی و الهه زحمتی هستند.

توحید معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: نمایشنامه "خانواده تت" نوشته اشتفان ارکنی با ترجمه کمال ظاهری‌ را حدود ده سال پیش همزمان با چاپ مجدد در نشر چشمه خوانده بودم. موقعیت جذاب قصه و طنز سیاهی را که متن داشت‌ بسیار دوست داشتم. در آن زمان موقعیت اجرای متن فراهم نشد تا اینکه شرایط اجرا در تئاترشهر پیش آمد و پس از طی پروسه‌ای چند ماهه از میان متن‌های پیشنهادی، این نمایشنامه تصویب شد و مراحل پیش تولید، تمرین و سرانجام اجرا آغاز شد.

او درباره انتخاب و بازنویسی این اثر نمایشی به منظور اجرا خاطرنشان کرد: نمایشنامه "خانواده تت" که اکنون با عنوان "مگس" بازنویسی شده و اجرا خواهد شد بسیار طولانی است. معتقدم با توجه به سبک زندگی فعلی مردم و شرایط اجتماعی و کیفیت روحی و روانی مخاطب امروز، هر اندازه زمان نمایش‌ها کم باشه همانقدر استقبال مخاطب و تاثیرگذاری مخاطب بیشتر خواهد بود. از این رو ابتدا خودم روی متن اصلی تغییراتی دادم و از یک نمایشنامه با ده- دوازده کاراکتر اصلی که در چند پرده و در مکان‌های مختلف اتفاق می‌افتاد به نمایشی با شش کاراکتر (۴ کاراکتر اصلی و ۲ کاراکتر فرعی) و یک مکان ثابت رسیدم.

او همچنین افزود: سپس طی صحبت‌هایی که با آقای ایوب آقاخانی به عنوان یک ‌نمایشنامه‌نویس حرفه‌ای داشتم قرار شد تا او نیز روی متن دراماتورژی لازم را انجام دهد که در این فرآیند دو کاراکتر فرعی نیز حذف شد و بالاخره "خانواده تت" تبدیل شد به نمایشنامه‌ای که اکنون تحت عنوان "مگس" اجرا می‌شود.

این کارگردان درباره موضوع و مضمون نمایش "مگس" عنوان کرد: این نمایش یک نگاه گروتسک به مقوله‌ جنگ و قدرت دارد. قدرت به مفهوم اراده‌ای که سبب سرکوب یک اندیشه و تهدید آزادی فردی یا اجتماعی افراد جامعه توسط یک فرد یا یک اندیشه‌ می‌شود. این قدرت حاصل وقوع یک جنگ است. حالا این جنگ ‌ممکن است فیزیکی و در قالب انقلاب باشد یا ممکن است در قالب تفکر و جنگ احزاب و رقابت سیاسی. البته فضای نمایش به دور از این مباحث در قالب یک قصه ساده طنز و در عین حال جذاب شکل می‌گیرد که در لایه‌های زیرین‌اش تبعات جنگ را هم به نقد می‌کشد.

او ضمن اشاره به اینکه از ۲۰ خرداد تمرین نمایش‌ را شروع کردیم و با تمرین‌های فشرده و لطف و همیاری بازیگران و عوامل فنی تلاش کردیم که نمایش به اجرا برسد، درباره طراحی صحنه این اثر تصریح کرد: با طراح صحنه کار سینا ییلاق‌بیگی پس از همفکری بسیار به این نتیجه رسیدیم که با یک فضای مینی‌مال و ساده فضای نمایش را بسازیم. البته برای تاثیرگذاری بیشتر و تنوع بصری روی طراحی نور توسط رضا خضرایی نیز حساب باز کردیم که خوشبختانه آنچه که حاصل آمد راضی‌کننده بود.

معصومی درباره موسیقی نمایش نیز گفت: موسیقی اثر، انتخابی و برگرفته از موسیقی اروپای شرقی در دهه چهل میلادی است که توسط علی مست‌علی انتخاب و طراحی شده و برای برخی صحنه‌ها نیز طراحی صدا و اصوات داریم.

او در پایان اظهار کرد: از تماشاگران فهیم تئاتر دعوت می‌کنم که کار ما را ببینند و نقد کنند. تئاتر با تماشاگر است که کامل می‌شود و بدون آن به بالندگی نخواهد رسید.

در ... دیدن ادامه » خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: ماجرا در مجارستان همزمان با روزهای جنگ دوم جهانی روی می‌دهد، ژولا تنها پسر خانواده تت در جنگ است، فرمانده ژولا چند روزی مهمان خانواده تت می‌شود و باید پدر ، مادر و نامزد ژولا میزبان شایسته‌ای برای فرمانده باشند تا اینکه...

دیگر عوامل نمایش "مگس" عبارتند از: تهیه کننده: امیرحسین شفیعی و مهدی اکبری‌زاده، بازنویسی: ایوب آقاخانی و توحید معصومی، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح صدا و انتخاب موسیقی:علی مست‌علی، مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه ‌ریز: میلاد حاجی‌زاده، منشی صحنه: مرجان برات، مدیر صحنه: محمدحسن درباغی‌فر، گروه تولید: حسین بنیاد، علیرضا فتاحی و کیانوش ایازی، ستیار طراح صدا: مهرنوش بیگ‌زاده، طراح گرافیک: خورشید آزادی، موشن گرافی: اِروین معصومی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: امیر قالیچی و عکاس و ساخت تیزر: مصطفی قاهری.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.
مامان باباهای عزیز
سلام
هیچ می دونید که ماها یعنی
( گروه نمایش هاپوخان)
هفته آخرمون رو داریم پس سر میزاریم پس در فرهنگسرای گلستان منتظرتون هستیم.
تلفن های رزرو :
09351005990
09351005991
خرید از سایت تیوال :
https://www.tiwall.com/s/dehkadehapoukhan
اینستاگرام :
@hapookhan_ir

میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حسین بنیاد
درباره نمایش هار i
دم همتون گرم نمایش فوق العاده بود دلم نمیخواست تموم بشه ،این کار باید حمایت بشه وبه شدت به کسایی که میخوان بلیط بخرن پیشنهاد میکنم خیلی زود بخرن خیلی زود
مامان باباهای عزیز
سلام
هیچ می دونید که ماها یعنی
( گروه نمایش هاپوخان)
این روز و شب ها سخت مشغول تمرین هستیم تا بتونیم لبخند رو مهمون چهره های قشنگ تون کنیم ؟
ما بی صبرانه از ۱ آذر ۱۳۹۷ در فرهنگسرای گلستان منتظرتون هستیم.
تلفن های رزرو :
09351005990
09351005991
خرید از سایت تیوال :
https://www.tiwall.com/s/dehkadehapoukhan
اینستاگرام :
@hapookhan_ir

تیوال نمایش دهکده هاپوخان
برگه تیوال نمایش دهکده هاپوخان؛ اطلاعات، عکس، گفتگو ... و خرید اینترنتی بلیت
سایه *، حسین بنیاد و هانی حسینی این را خواندند
Marillion، فرزاد جعفریان، محمد لهاک و امیر این را دوست دارند
آرزوی موفقیت برای گروه نمایش هاپوخان :))
۲۷ آبان ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حسین بنیاد
درباره نمایش خاتون i
https://www.farsnews.com/news/13970722000987/%D8%B2%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%E2%80%8C%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF

زنگ افتتاح نمایش «خاتون» با یاد‌بود مرحوم انوشیروان ارجمند نواخته شد
زنگ افتتاح نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی فرد
محمد لهاک و مهدی (آرش) رزمجو این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حسین بنیاد
درباره نمایش خاتون i
https://www.seratnews.com/fa/news/435612/%D8%A8%D8%B1%D8%B2%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B0%D8%B1-%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D9%88%D8%AF

برزو ارجمند: «خورشید کاروان» نذر پدرم بود
برزو ارجمند، فرزند زنده یاد انوشیروان ارجمند در مراسم یادبود او گفت: نمایش «خورشید کاروان» نذر پدرم بود که بیش از ۱۷ سال آن را روی صحنه برد و به آن اعتقاد داشت.
مهدی (آرش) رزمجو این را خواند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقد استاد هژیر آزاد
نمایش : "آنکه گفت آری و انکه گفت نه"
نویسنده برتولت برشت
باز نویس و کارگردان: هومن رهنمون
بازیگران : هنر آموزان شهریار و دماوند در یک همکاری زیبا
شاید سال 55یا 56 بود از سوی یک گروه دانشجویی در یکی از این سالنهای دانشجویی مثل مولوی یا فردوسی این نمایش را دیدم. کارکردن برشت آن زمان خطری بود. اما حالا نه... آن اجرا خیلی ساده تر و خیلی جمع وجورتر بوداین همه تصویر و استعاره نداشت.اینهمه اندیشه ی نغز درآن نبود.هومن رهنمون جوان خوش ذوقی است از خود بر متن می آفزاید. مولف دوم می شود. به نمایش اضافه می کند. البته این اضافه کردن برای اضافه کردن نیست. اضافه می کند که تغییری ایجاد کند، نکته نغزی خلق کند که هم خورند نمایش باشد و هم قابل فهم برای بازیگر و مخاطب. که ملال ازنمایش و چشم و گوش تماشاگر برگیرد وهم نمایش را عمیق تر کند.
کارگردان مردم را در لحظات خاصی باماسک های بی هویت نشان می دهد . کسی که به آنها آموزش می دهد شخصی است که مثل خود آنها ست، ولی نامش معلم و ظاهرا عقل کل است . با اینکه چیز زیادی بارش نیست ، دستور می دهد و مردم باور می کنند. همه سوالات خود را از او می پرسند. این خیل نادان براساس یک سنت دیرین جوانان خود را به کوستان می فرستند . کوهستان صعب العبور و سخت است. جوان هم بر اساس این سنت می پذیرد و آری را می گوید و راهی این راه صعب می شود. در راه سنگلاخ خسته می شود مردم بر اساسا سنت ها می گویند باید از دره او را انداخت به پایین نابودش کرد چرا خسته شده است. در پرده اول جوان پذیرفته آری را بگوید به راه می افتد خسته می شود. او را در دره سر نگون کرده معدوم می کنند .
در بند دیگر نمایش اهالی خود نمایش محتوای این نمایش را دوست ندارند علیرغم مخالفت کارگردان چهارچوب نمای را عوض می کنند خودشان کارگردانی کار را به عهده می گیرند.داستان همان راهپیمایی است اما این بار کودک دوم را که به راه پرخطر می کشند کودک خسته می شود مانند کودک قبلی درمقابل پرتاب شدن به دره به مردم و آموزگار مخالفت می کند و آری نمی گوید بلکه می گوید "نه" در این گفتن نه استدلال می کند و روی بسیاری از مردم تاثیر مثبت می گذارد بالاخره مردم متوجه می شوند که باید را جدید را انتخاب کنند. راه سنت درست نیست. پس همه می پذیرند و با او همراه می شوند وتصمیم می گیرند این راه پر سنگلاخ را باهم و همراه هم می روند.
این لب مضمون مطلب برشت است اما کار رهنمون از اشکال مختلف زیباشی حرکت و تصویر سازی با بدن و اشیاه سود برده و کمترین ابزار و وسایل شال گردن رنگی و ماسک و قطعه چوب که ماسک بر سر آنها وصل می شود همتای خود را به وجود می آورند که هم خود آنها و هم همزاد آنها ست گاه پشت آن قایم می شوند و گاه هنگام آگاه شدن از پشت آن بیرون آمده خود شان می شوند.
( برشت زاده آلمان نازی و مغضوب هیتلر دیکتار است ) آثار او اغلب در نقد "حزب حاکم نازیسم هیتلری" خالق جنگ جهانی دوم و تنها قدرت مطلقه ی حاکم بر مردم آلمان بود.
نمایش آنکه گفت آری و آنکه گفت نه از نمایش های دوره آموزشی برشت است. برشت از مردم به شدت نا امید است و آنها را فریب خورده ودر پیروزی حزب نازیسم موثر می داند. در این دسته از نمایشها برشت سعی می کند به مخاطب ( مردم ) به طور صریح آموزش دهد که چه چیز درست است و چیز غلط .
چند تم بر این نمایش افزوده شده که آنرا شیرین تر و دیدنی تر کرده است. مانند رقص چهار جوان که با عملیات اکرباتیک همراه است حظ بصری برای مخاطب تولید می کند.و در جای خود می تواند جشن پیروزی این قدم جدیدشان نیز باشد.
نمایش سراسر تصویر سازی است چهل هنرجوی بازیگری دختر و پسر در سنین نوجوانی و جوانی از شهرستان شهریار و دماوند در هم ادغام شده کاری می کنند کارستان. نمایش چاشنی طنزدارد اما لودگی است. هیج یک از چهل تن سعی نمی کنند تماشاگر را بخنداند. آنها عمل می کنند.منتها عملی که شکل و فروم خاصی را درست می کنند تا با آن شکل، مفهومی را الغا کنند. عملشان حتی اگر برای ما ی مخاطب مضحک و خنده دار باشد، برای خودشا ن کاملا جدی است و همین جدیت توجه بیشتری جلب می کند. بازیگر می داند درپس این عمل طنزآمیز اندیشه ای نهفته است.
تمام بازیگران سنین کمی دارند از دوازده سال بگیر تا بیست سال در بازی شان مهم ترین رکن بازیگری یعنی نظم سربازخانه ای و جدی بودن رعایت شده است.
این نمایش محصول یکسال تمرین و درس آکادمیک این دختران و پسران شهریار و دماونداست. به رهبری کارگردانی هومن رهنمون است. نتیجه این فراگیری و انجام درست دستورات کارگردان این است که یک ساعت و نیم نمایش را می بینیم خسته نمی شویم، لذت می بریم و می آموزیم.
البته ... دیدن ادامه » نمایش سهل و ممتنعی است اما شیوه ی اجرا به گونه ایست که هم تماشاگرخاص از آن لذت می برد و هم تماشاگر عام . چرا می گویم تماشاگر خاص برای اینکه کارگردان از المان ها وحرکت های استعاری و سمبلویک که هریک گویای دنیایی دیگر است هم استفاده کرده .حتی تماشاگر با عدم شناخت استعاره ها و سمبل ها هم می تواند ازآن بیاموزد و بفهمد و لذت ببرد. اما تماشاگر حرفه ای به درستی درمیابد که پوشاندن ماسک سفید بی حالت نه خندان و نه گریان و نه هیچ نوع احساسی در صورت انسان به این معناست که سر انسان جایگاه عقل است هیچ چیز را نشان نمی دهد تا این جا ما نمی دانیم واینها مردمند پس خنده شان گریه شان عقلشان مهر شان عاطفه شان کجاست تفکر دارند؟ آنگاه که ماسک ها از چهره برداشته و خودشان می شود قلب و روحشان نمایان می شود. برشت می گوید انسان همواره با این ماسک هایی که در زندگی به صورت خود می زنیم. هم خودیم و هم بی خودیم
نمایش دیدنی است .حیف که در زمان بدی( بازیهای جهانی فوتبال) به نمایش درآمده . کاش ادامه یابد آدم های بیشتری این کار را ببینند. .این جوانان همه همکاران آینده ما هستند. زحمت کشیده اند. نظم، باور، حضور، جدی بودن، شناخت ریتم، پاسخ در سر ضرب ها و تسلط در آواز خواندن .بعضی صدای خوب صحنه ای دارند و همگی در خواندن کر و آوازها و شعر های پرمحتوا تسلط مثال زدنی دارند. اشعاری انتقادی و اجتماعی را با آهنگی زنده با همراهی گروه موسیقی زنده ی پاپ و بلوز، با سازهای پرکاشن. پیانو، ویلونسل ، دو گیتار ماه ها تمرین کرده اند. ما در این نمایش نه تنها از ضمون را منطبق با کالبد می بینیم از سروده های پرمحتوای آن هم لذت می بریم.
بازی فوتبال و تبلیغات به این نمایش صدمه زده کسی دوستاران تئاتر جدی از َآن بی خبرند. توصیه می کنم هر طور شده آنرا ببینید. از این اجرا یک خاطره جاودان در ذهن خواهید داشت.
لطفا مدت زمان این اجرا را تائید کنید. صفحه تیوال ۵۰ دقیقه نوشته، در این متن یک ساعت و نیم ذکر شده

مرسی‌
۱۳ تیر ۱۳۹۷
ممکنه دقیق بفرمایید مدت زمان اجرا چند دقیقه س؟ یک ساعت؟ یا یک ساعت و نیم؟
۱۴ تیر ۱۳۹۷
مدت زمان نمایش همان 50 دقیقه است
۱۹ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آغاز پیش فروش بلیط سه روز نخست نمایش آنکه گفت آری آنکه گفت نه با 50درصد تخفیف
به کارگردانی هومن رهنمون
امشب راس ساعت 20 سایت تیوال
https://tiw.al/2iQ
عاطفه گندم آبادی، محمد شاملو و حسین بنیاد HB این را خواندند
fatemeh.moghadasbayat این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حسین بنیاد
درباره نمایش حذفیات i
یه نمایش فوق العاده با پاساژ دیالوگی بالا ، اصلا دوست نداشتم تموم شه این نمایش وقتی داشتم میدیدم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حسین بنیاد
درباره نمایش دیور i
نمایشی زیبا با نگاهی متفاوت از زندگی همه انسان های زندگیمون
تئاتر خوب ببینیم - همه چی عالی - بازیهای زیبا از سه بازیگر با اخلاق و حرفه ای تئاتر و سینما و کارگردان خلاق
ممنون از حضور و نظر شما
۲۹ فروردین ۱۳۹۷
با سلام جناب رسایی یک سوال داشتم گروه اجرایی از هنرمندان واهالی رسانه دعوت میکنند به چه کسی از گروه نمایش اعلام میکنید که مهمانان ویژه یا مهمان ویژه دارند ؟
۲۹ فروردین ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش " اسب " پنج شنبه ۱۰ اسفند اجرا دارد. پیش فروش هفته پایانی در سایت تیوال
ساعت ١٩ | بهمن و اسفند ٩٦ | در کارگاه دکور رودکی
عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

40% تخفیف دانشجویی
پیش فروش هفته چهارم در سایت تیوال
.
ساعت ١٩ | بهمن و اسفند ٩٦ | در کارگاه دکور رودکی
.
عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش زیبایی دیدم از رفیقی با مرام و کارگردانی خلاق و پیشنهاد میکنم شما هم ببنید
پیش فروش سه روز نخست نمایش اسب
کاری از آرش دادگر
خرید بلیط در تیوال
http://tiw.al/bfl
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سروش جمشیدی فردا ۸ اردیبهشت به تماشای نمایش کمدی آواز های سرشام مینشینند
تلفن رزرو:09197297091
خرید بلیط در سایت تیوال
https://www.tiwall.com/theater/avazhaye-sham
kianoush jozaee این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شهرام قائدی و نسرین مقانلو دوشنبه۴ اردیبهشت به تماشای نمایش کمدی آواز های سرشام مینشینند
تلفن رزرو:09197297091
خرید بلیط در سایت تیوال
https://www.tiwall.com/theater/avazhaye-sham
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام . من از کار واقعا خوشم اومده و دوست دارم باز هم این کار رو ببینم. امشب اجرای زیبا از داستان های میان رودان دیدم اجرای زیبایی متن عالی بازی ها فوق العاده کارگردانی بسیار حرفه ای دوست دارم شما رو هم به دیدن این کار دعوت کنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید