تیوال الهه فرازمند | دیوار
S3 : 04:11:37
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
برای من که سالهاست در انتظار بازی کردن نقشی هستم که علاوه بر زیر و رو کردن تمام ابعاد انسانی عاطفی و منطقی خودم بعنوان بازیگر بتواند با مخاطب کاری کند که نمایش برایش بعد از خروج از سالن اجرا تمام نشود دیدن این نمایش نه تنها لذت بخش بود بلکه در تمام لحظات با خودم میگفتم کاش روزی چنین متنی به من هم پیشنهاد شود و من بتوانم از پسش بر بیایم ....خسته نباشید به تمام عوامل گروه علیرضا کوشک جلالی که کارش را استادانه چه در متن و چه در کارگردانی انجام داده است و میثاق زارع که با اجرای فوقالعاده اش فرصت تکان خوردن و نفس کشیدن به مخاطب نمی دهد ...جنونی که در بازی او برای این متن وجود دارد مثال زدنی است ....با این نمایش خندیدم گریه کردم احساس تنهایی کردم و عشق کردم ...خسته نباشید و امیدوارم اونطور که لایق هستین دیده شین و تقدیر ...لذت بردم از همه چیز
elfaa
درباره نمایش ادیپ افغانی i
ادیپ افغانی

نمایش ادیپ افغانی از نظر هنری، البته تا جایی که بلدم و مسلما تخصص اکادمیکم نیست، بازی خوبی داشت، آکسسوار ها میتونست پیچیده تر باشه اما همین فضای ساده باعث شده بود حواس مخاطب به داستان متمرکز بشه، ریتم آروم و انرژی یک نواخت مگر در یک قسمت ممکنه باعث بشه خسته بشین، قسمت های انتهایی کار هم عالی بود اما اگر فراز و فرود میداشت احتمالا جذاب تر میشد.
بازیگرهای این کار خیلیییی عالی با مخاطب ارتباط برقرار کردن
اما تحلیل روانشناسی:
اول از همه، ادیپ چیه؟
عقده اُدیپ ( Oedipus complex) در نظریه روان‌کاوی به تمایل حسی، عاطفی پسربچه برای ارتباط با مادرش گفته می‌شه که حسی از رقابت با پدر را به وجود میاره. این مفهوم توسط زیگموند فروید مطرح شد.
بر اساس نظریهٔ فروید، پسران در ابتدا مادرشان را موضوع عشق می‌دانند اما به تدریج پی می‌برند که او موضوع عشق ... دیدن ادامه » پدرشان نیز هست. بدین ترتیب پدر در تصاحب مادر به رقیب پسر بدل می‌شه پس پسر با چشم‌پوشی از عشق به مادر، و به جبران چشم‌پوشی از مادر در آینده قادر خواهد بود زنان دیگر را در مقام موضوع عشق برگزیند.
این مرحله در سن 4 تا 6 سالگی پسران هست که در این نمایش با تغییرات دوران نوجوانی ترکیب شده و 15 سالگی رو زمان دگرگونی و برخورد اگاهی از این حس و رابطه نامشروع مادر، دانسته که خب، میشه گفت تونستن مکانیزم دفاعی جالبی رو براش نتخاب کنن. تاثیرات این اگاهی و اتفاق بر روی رابطه زناشویی رو تاحدی ک زمان اجازه میداد خوب نشون دادن اما میشد روی شخصیت زن بیشتر کار بشه. در کل، نگاه جدیدیه به ادیپ، نسبت به کارهایی مثل ادیپ شهریار یا بقیه کارها که دیدم. اگر روانشناس هستین قطعا خالی از لطف نیست دیدنش براتون. مخصوصا این که یه سری نکات فقط به چشم ی روانشناس میاد
پرند محمدی، عاطفه گندم آبادی، نیلوفر ثانی، امیر و میترا این را خواندند
رضا غیوری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام ...بسیار لذت بردم از این تئاتر هم بازی ها هم متن مخصوصا بازی فرشته (مهتاب شیروانی ) و توصیه میکنم افرادی که این کارو ندیدن حتما برن ببینن...و اینکه بنظرم کارگردانی هم خیلی خوب بود ممنون از آقای عبدی عزیز ...اولین کاری بود که ازشون دیدم ولی از این به بعد حتما کاراشونو دنبال میکنم .و یه خسته نباشید به همه ی عزیزان
ممنون از محبت و انرژى خوبتون.
۱۶ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید