تیوال بهارک توانا | دیوار
S3 : 23:48:30
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
بهارک توانا
درباره نمایش سیزیف i
من این نمایش رو دیشب (آخرین شب اجرا) دیدم. اول اینکه نمی‌توانم بازی خوب بازیگرها و تسلط بی‌نظیرشان را بر بدن و بیان تحسین نکنم. فوق‌العاده بودند. خسته نباشید واقعاً. از بازیتان لذت بی‌اندازه‌ای بردم.
در مورد محتوای نمایش هم من سابقه ذهنی‌ام در حد این بود که قبلاً "اتوبوسی به نام هوس" را دیده بودم و چیزهایی می‌دانستم مثل این که "ویوین لی" برای اجرای اون نقش کارش به آسایشگاه روانی کشیده و همین طور مختصری از رابطه و کارش با همسرش "لارنس اولیویه" که یه جورهایی زوج بازیگر به نظرم شاید داشتند نقش آنها را بازی می‌کردند، بخصوص اینکه در بروشور نمایش قبل از اجرا خواندم که نمایش به ویوین لی تقدیم شده بود. شاید شروع اجرا با ترکیبی از سه نمایش و عوض شدن نقش‌ها بیننده را گیج می‌کرد ولی بعد از ده دقیقه دستت می‌اومد که ماجرا چیه و دیگه از اون ... دیدن ادامه » به بعد با توجه به تسلط بازیگرها متوجه می‌شدی کجا بازیه و کجا نیست. من این نمایش رو دوست داشتم و ازش لذت بردم و متاسف شدم که چرا نمی‌تونم برای اجرای دوباره ببینمش ولی اگر کسی با نمایش ارتباط برقرار نکرده بهش کاملا حق می‌دم. معمولاً این جور فرم کار، یک مقداری دافعه هم ایجاد می‌کنه و خیلی‌ها با این حجم از برون‌گرایی ارتباط برقرار نمی‌کنند و این هیچ عیبی نداره. یک اثر که نمی‌تونه همه طیف سلیقه و نظر رو راضی کنه.
طراحی صحنه و نور پردازیش هم خوب بود. فقط کاش می‌شد فکری برای تعداد بینندگان خارج از ظرفیت کرد. دیشب خیلی شلوغ بود و عملاً تماشاگران زیر دست و پای بازیگرها نشسته بودن و حتی فکر کنم یک بار یکی از کتاب‌ها پرت شد و خورد به یک تماشاگر!
بازیها عالی و باور پذیر بودند. نمایشنامه خوبی داشت و اجرا و دکور هم مناسب بود. اون صحنه عوض کردن چادرها رو خیلی دوست داشتم. به تمام عوامل گروه خسته نباشید می‌گم و ازشون متشکرم. فقط یک چیز، وقتی نمایشی اینقدر طولانیه (بیشتر از دو ساعت) لطفاً یک کم - فقط یک کم- به مخاطب بیچاره اهمیت بدهید و فکری به حال تهویه هوای سالن شهرزاد بکنید. نیم ساعت آخر، هوا واقعاً بد بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان "همیاری" یا نمی‌دانم هر شخص محترم دیگری که خلاصه داستان را در اینجا تایپ می‌کند، دوست عزیز، "معضلات" درسته نه "معظلات"!! دیگه تیوال هم باید غلط املایی داشته باشه؟
‌زهره این را دوست دارد
درود بر شما
مورد بالا اصلاح گردید. با سپاس از توجه شما.
۱۷ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهارک توانا
درباره نمایش کدو زری i
خیلی نمایش قشنگ و جذابی بود. پسرم و من که حسابی لذت بردیم. ممنون از تمام عوامل اجرا.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهارک توانا
درباره نمایش ماه در آب i
کیه که حتی یک بار آرزو نکرده باشه کاش میتونست همه چیز رو بذاره بره یه زندگی تازه رو شروع کنه؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی بود و دوستش داشتم به همه گروه سازنده خسته نباشید میگم. فقط یه مورد که البته زیاد امیدوار نیستم جواب بگیرم. چرا متن نمایش (و نه شیوه اجرا) نسبت به اجرای سال 85 یک کمی تغییر کرده بود یعنی یه جورهایی محتاط‌تر و شاید با جرح و تعدیل به نظر می‌رسید. به هر حال من لذت بردم. با سپاس فراوان برای آفرینش لحظات زیبا.
پرند محمدی و الهه الف این را خواندند
زهره طالبی و سارا حدادی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من اجرای سال 85 رو با بازی آقایان فراهانی و برق نورد دیده ام و شیرینی و لذتش هنوز با منه. بینهایت مشتاقم که دوباره ببینمش :)
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهارک توانا
درباره نمایش خدای کشتار i
به تمام دوستانی که این نمایش رو اجرا کردند و برایش زحمت کشیدند خسته نباشید میگم و از آنها ممنونم. من تئاتر رو دیدم و لذت بردم و دوستش داشتم. فقط یک سوال دارم: کسی اینجا ترجمه خانم طهماسبی از این نمایش‌نامه رو خوانده؟ من قبلاً ترجمه آقای کوشک جلالی رو خوانده‌ام و تا قبل از دیدن این نمایش، "خدای کشتار" به نظر من تا این حد کمدی نبود. برای همین کنجکاوم بدونم مگه ترجمه خانم طهماسبی چطوره که الان این نمایش اینقدر از مخاطب خنده می‌گیره؟ و گذشته از اون مگه میشه دو ترجمه از یک اثر واحد، اینقدر حال و هواشون با هم فرق کنه؟ راستی از اون آهنگ ابتدا و انتهای نمایش هم خیلی خوشم اومد بخصوص اینکه در پایان دیگه اون آهنگ یه معنا و ارجاعی به متن نمایش هم داشت و می‌فهمیدیم که الکی انتخاب و پخش نشده.
خانم توانا عزیز این مشکل از ترجمه و اجرا اثر نیست بلکه بر میکرده به یکسری از تماشاچیان که به هر صنحه ای میخندن واصلا به محتوا اثر کاری ندارن مشکلیه که تو بیشتر نمایش های که امسال رفتم دیدم بهش بر خوردم پس نمیشه به ترجمه کار و اجرا خورده گرفت باید مشکل ... دیدن ادامه » رو جایی دیگری پیدا کنیم تو این اثر حتی تو پر استرس ترین صحنه ها تماشاچی به یک جمله معمولی میخنده .
۱۸ خرداد ۱۳۹۵
خندیدن معادل بیشعوری و بی مطالعه بودن تماشاگره؟!
۲۵ خرداد ۱۳۹۵
تماشاچیها خیلی باعث آزار بودن و مخصوصا شخص کناری من که با خانمش اومده بودن پیک نیگ!
به شدت خرص خوردم از تماشاچی ها
ولی بی انصافی نکنیم
همش تقصیرتماشاچی نیست!
حود گروه بازیگری و لحن صحبت کردنشون هم برای خنده بود!
یک سری حاها که رسما لودگی بود!!!
۲۵ خرداد ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من نمایش رو دیدم و دوستش داشتم. سردی فضا و رنگهای دکورش با داستان متناسب بود. بعد از ده دقیقه از شروع نمایش فهمیدم که مطلقاً با اثر شوخ و شنگ و پر از هیجانی روبه‌رو نیستم، شاهد تئاتری هستم آرام و با طمانینه که برای من اصلاً از ریتم نیفتاد. از بازی‌ها هم لذت بردم. به همه گروه خسته نباشید میگم.
گروه همیاری عزیز
با سلام و خسته نباشید، زمان نمایش یک ساعت و پنجاه دقیقه نیست اجرای دیشب (جمعه شب، بیستم شهریور ماه)‌دو ساعت و بیست دقیقه طول کشید. لطفاً اصلاح کنید که برنامه‌ریزی برای دیدن نمایش برای مخاطبان آسان شود.
وحید هوبخت این را خواند
درود بر شما
زمان اجرا اصلاح شد.
با سپاس
۲۱ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی متاسفم ولی من این نمایش را دوست نداشتم. اول بگم که بازی بازیگران عالی بود، بهشون خسته نباشید میگم ولی متن نمایش و بخصوص اصرار روی بیان کلماتی مثل مستراح، موال، خلا و تمامی مشتقات آنها - هر چند خیلی از مخاطب خنده گرفت - مرا نخنداد و برعکس حالم را بد کرد. بعد سعی کردم بفهمم منظور نویسنده از این همه تاکید چه بوده، حتی اگر منظورش کراهت و کثیفی آن دوران از تاریخ ماست باز هم به نظرم این منظور در شلوغی اجرا و صدای خنده‌ها گم شد. راستش در نیمه‌های اجرا برای اولین بار در تجربه تماشای تئاتر با خودم فکر کردم بلند شوم بروم بیرون.
ضمناً زمان نمایش یک ساعت و پنجاه دقیقه نیست اجرای دیشب ما دو ساعت و بیست دقیقه طول کشید (این مطلب را من در نوشته‌ای جداگانه به گروه همیاری یادآوری خواهم کرد چون حق مخاطب است که بداند زمان اجرا چقدر است) و همین هم از ضعف‌های بزرگ ... دیدن ادامه » نمایش بود. می‌شد که خیلی از قسمت‌ها حذف شود یا حداقل در هم ادغام شود که اجرا اینقدر به درازا نکشد. وقتی یک قسمت تمام می‌شد و یک قسمت دیگر شروع، به وضوح صدای دیگران را می‌شنیدم که: نچ... دیگه چی می‌خواد بشه... تمومش کن دیگه... البته همین دوستان با شروع اپیزود جدید و شنیدن همون کلمات بالا از خنده روده‌بر می‌شدند ولی همین هم زمان بیخودی زیاد نمایش را توجیه نمی‌کرد. آخر کار که از سالن بیرون می‌آمدیم به دوستم گفتم خوب شد کسی را با خودمان مهمان نیاوردیم یا این نمایش را به کسی معرفی نکردیم.
دقیقا من هم خدا رو شکر کردم که به کسی نگفتم که با ما بیاید.
۱۵ مهر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با یادآوری شیرینی و دلپذیری نمایش‌های "هم‌هوایی" و "هیولا خوانی" بی‌صبرانه منتظر دیدن این نمایش هستم :)
نمایش رو دیدم و عالی بود. ممنون آقای رحمانیان عزیز بابت خلق این لحظه‌های به یاد ماندنی و شیرین. راستی قیمتش هم به نظرم گرون نبود همین الان همین سایت تیوال داره برای یه تئاتر بلیط می‌فروشه که قیمتش صد هزار تومنه اونوقت به آقای رحمانیان و تئاترش می‌گن گرون؟!!
عزیزم اگه کامنت های دوستان رو در نمایش 100000 تومانی بخونی متوجه میشی که همه به قیمت کار معترض هستند. درضمن قیمت بلیت کارهای آقای رحمانیان هم از استاندارد بیشتره و ایشون این مسئله رو کاملن جا انداختند. شما به جز تیاتر 100000 تومانی تیاتری با این قیمت میبینید؟
۰۶ خرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
همیاری عزیز، آقای رحمانیان در خرداد ماه نمایش "سینماهای من" رو اجرا می‌کنند، چرا در تیوال خبری از این اجرا نیست؟ حتی اگر بلیط فروشی هم ندارید فکر کنم باید خبرش درج می‌شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهارک توانا
درباره نمایش هم هوایی i
سلام دوستان عزیز
من سه تا بلیت برای روز جمعه 93/10/19 دارم که نمی‌تونم برم اگر کسی می‌خواد ایمیل بزنه لطفاً.
بلوک C، ردیف چهار، صندلی‌های 39 و 40 و ردیف سه، صندلی شماره 30.
baharak_tavana@yahoo.com
با تشکر.
دوست عزیز من براتون ایمیل فرستادم.
۱۷ دی ۱۳۹۳
سلام مینای عزیز
جوابتون رو ایمیل کردم.
۱۷ دی ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بهارک توانا
درباره نمایش هم هوایی i
سلام
من سه بلیط برای روز جمعه 93/10/19 بلوک C دارم که متاسفانه نمی‌تونم برم. اگر کسی متقاضیه به من ایمیل بزنه : baharak_tavana@yahoo.com
ضمناً دید این صندلی‌ها خوبه چون بار اول که رفتم این نمایش همینجا نشسته بودم!!
وحید اسمی این را خواند
سلام من بلیط می خوام برا 13 یا 14 یا 15 یا 16 یا 17 دی :( ممنون میشم اگه کسی داشت خبر بده. مرسی 09368691866
۱۳ دی ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی عالی بود. یک نکته بیشتر از هر چیز دیگری توجه مرا جلب کرد آن هم این که در نهایت سانسورچی بود که عاجز، سترون و بی‌اثر شده بود نه نویسنده. نویسنده‌ای که با وجود همه سختی و رنجی که به او تحمیل شده بود، رها بود. او که توانسته بود با قلمش به همه ذهن‌ها رسوخ کند و اثر گذارد.
نمی‌شود هم از بازی‌های عالی نگفت مثل قسمت رویارویی سعید شهرزاد و یونس با حضور مرضیه و نقطه اوجش که سه نفری با هم حرف می‌ز‌دند و یا جایی که عمو،‌ انگار خود شیطان، لحن و تن صدایش تغییر می‌کرد و به صورت مرضیه می‌کوبید... یا کابوس‌های شبانه... به یاد ندارم به جز فیلم "مسافران" در فیلم یا تئاتر ایرانی، جایی اینقدر ملموس، کابوس و عریانی خواب تصویر شده باشد.
بهارک توانا
درباره نمایش آخرین نامه i
برای روز پنجشنبه فروش بلیط بدون صندلی از گیشه هست؟
بله.
۲۹ خرداد ۱۳۹۳
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من دیشب رفتم و آخرین اجرای ساعت شش این نمایش رو دیدم. در این سبک و به این شیوه و سیاق من تا حالا چندین فیلم دیده‌ام ولی این اولین تجربه تئاتری‌ام بود که به نظرم خیلی شلخته و بی‌در و پیکر بود. شاید اگه بازیگرها قوی‌تر بودند و یکهو تماشاچی رها نمی‌شد بهتر بود. گفته‌های مجازی رو خیلی کم متوجه شدیم. می‌دانم که در این سبک‌ها نباید دنبال "پیام"، "سیر و روال منطقی" و "داستان" به مفهوم کلاسیکش گشت ولی وقتی هیچ قاعده‌ای به هیچ چیز حاکم نیست، نتیجه می‌شه همین مخلوط درهمی که دیدیم.
@بهارک توانا:نظر شما درسته ولی فکر نمیکنین این چیزایی که گفتین به دلیل این بود که اجرای اخر بود و از حد نصاب مجموعه بیشتر بیننده اومده بود؟
۰۶ مهر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید