تیوال کامران م. | دیوار
S3 : 15:40:54
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یکصدوشصت‌هزار تومان برای همکف
هشتاد هزار تومان طبقۀ سوم
گویا رضا ثروتی هم ناگزیر به همان راهی رفت که در نقدش می‌رفت!
من فکر نمیکنم ناگزیر باشه بسیار هم با طیب خاطر است ، نه تنها ایشون من قول میدم بسیاری دیگر از اهالی تئاتر هم از این وضع خوشحالند و در نوبتند تا با چند تا کار پشتشونو ببندند و خواهند بست ...
۱۱ خرداد
الان کلی نمایش و تئاتر قراره اجرا بشه غم و غصه بابت قیمت
بلیط ها....
۱۱ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک مطلب شخصی غیرمرتبط با نمایش، تلاشی برای یافتن یک فرد

روز پنجشنبه در سالن انتظار تماشاخانه انتظامی، پیش از شروع نمایش مردان بیوه، افتخار هم‌صحبتی با دوستی تیوالی در مورد نمایش‌های کوررنگی و فعل و فورتونا و... را داشتم، متأسفانه پس از نمایش فرصت ملاقات مجدد دست نداد تا راه ارتباطی‌ با آن عزیز بگیرم، پرسشی از ایشان داشتم که اگر این متن را دیدند از راه‌های زیر با بنده تماس بگیرند تا بتوانم از راهنمایی‌شان استفاده کنم
۰۹۳۵-۳۶-۹۳۵-۳۶
تلگرام come_run28
مریم زارعی این را خواند
ماهرو رستمی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران م.
درباره نمایش صد درصد i
پرسش مهمی از گروه محترم و تیوال دارم، پاسخش نزد هر کدام است راهنمایی فرمایند.

چرا "تخفیف وفاداری" برای باقی اجراها ملغی شده‌است؟

برای بنده که (به مانند بسیاری از مخاطبین جدی تئاتر) زمان و بودجۀ محدودی برای تماشای خیل آثاری که مشتاق تماشایشان هستم ، دارم، تخفیفات اعمال شده یکی از فاکتورهای مؤثر برای برنامه‌ریزی و تماشای آثار است. می‌توان پذیرفت که تخفیفات دیگر به منظور جلب تماشاگر بیشتر بوده و پس از ترغیب مخاطبان به تماشای اثر و بالا رفتن فروش دیگر لزومی بر اعمال تخفیف نباشد، ولی گمان می‌بردم که "تخفیف وفاداری" به منظور تکریم تماشاگران وفادار تئاتر وضع شده و مخاطب وفادار باید از امکان استفاده در هر زمانی که مساعد تماشای اثر است برخوردار باشد و مرور زمان و فروش بیشتر نباید باعث حذف آن به بهانۀ کسب درآمد بیشتر شود.
علی ای حال بنده ... دیدن ادامه » با فرض امکان استفاده از "تخفیف وفاداری" تا پایان اجرا، تماشای اثر را در روزهای آخر دی‌ماه برنامه‌ریزی کرده بودم که ظاهراً امکانش را از دست دادم.
متاسفانه تخفیف های "کیف پول " هم با وجودوعده های اولیه و با اجرای گزینه ی "تیوال پلاس" بطور کلی حذف شده است که اینهم باعث تاسف در جهت بهره ی مخاطبانی ست که تئاتر را جدی دنبال میکنند و ازاین مورد بیشتر از سایرین استفاده میکنند ...
۲۰ دی ۱۳۹۶
برای من تخفیف وفاداری لحاظ نشد برای شنبه ۲۳ دی ساعت ۲۱ بلیت گرفتم همیاری جان.
۲۰ دی ۱۳۹۶
سپاس از همۀ بزرگواران که نقطه‌نظرات خود را در میان گذاشتید. ببخشید که تک‌تک نام نبرده و پاسخ ندادم، ولی نظرات یکایکتان مورد استفاده و همراهیتان موجب خوشنودی بنده بود.
ممنون از همیاری عزیز که پیگیری نمودید.
۲۰ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران م.
درباره نمایش کوررنگی i
پس از تماشای چند اثر بد و متوسط در هفتۀ گذشته، هفتۀ جاری را با دیدن کوررنگی آغاز کردم، و چه آغاز امیدبخشی!

شاید ایراداتی در متن از چشم من پنهان مانده و در نظر اهل فن آشکار باشد، ولی در نظر من نمایشنامه به عنوان اسکلت کار در محکم‌ترین و اصولی‌ترین حالت ممکن بنا شده است. طراحی صحنه و نورِ مناسب ، نمای اثر را جلوه داده، و در نهایت کارگردانی خوب باعث شده تمامی ابزار و امکانات بالاترین راندمان خود را داشته باشند. ریتم کار بسیار منطقی‌ست و هیچ اطالۀ کلام یا اصرار در تفهیم ذهنیات خالق اثر ، در کار وجود ندارد. بازی عباس جمالی مثل همیشه دوست‌داشتنی و اجرای بهار کاتوزی ، جز در دقایق ابتدایی که در معرفی روحیات و شخصیت کاراکتر کمی لکنت داشت، خوب بود. اما جداب‌ترین قسمت کار برای من این بود که تعابیر و اشارات سیاسی آن‌قدر زیرکانه و ظریف بکار رفته بود که ... دیدن ادامه » اثر را از شعارزدگی و بیان کنایه‌‌های گل‌درشت محفوظ میداشت. ورطه‌ای که اکثر تئاترهای مدعیِ سیاسی بودن ، به بهانۀ خوشنودی مخاطب ، در آن گرفتار می‌شوند.
کامران لطفا اون بدها و متوسط ها رو معرفی کن!
ما این هفته دوتا کار خیلی خوب دیدیم که توصیه میکنم اگه ندیدی
دو دلقک و نصفی
فعل
۱۸ دی ۱۳۹۶
ای بابا :( متاسف شدم.
۳۰ دی ۱۳۹۶
جالب اینجاست که دیشب دیدم تمدید شده برای بعد از جشنواره :(
۳۰ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران م.
درباره نمایش کوررنگی i
مرد: زنایی که میگن ما معمولی‌ییم، خیلـــــی خوبن، خیلی!

- - - - - - - -

زن: تو چطور این همه چیزو میدونی؟
مرد: لابد نابغه‌ای دکتری چیزی بودم آوردنم اینجا ... مسلماً کیف نقاپیدم!

- - - - - - - -

مرد: من حالم از امید بهم میخوره. انتظار ، آتیش جهنمو سوزان‌تر میکنه!

- - - - - - - -

زن: اینا چرا میذارن ما صدای همو بشنویم؟
مرد: سکوت طولانی آدمو روانی میکنه، یه روانی هم رنج نمیبره، چرا باید این لطف رو در حقمون بکنن؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان ، به عنوان یک مخاطب جدی* تئاتر ، تماشای این اثر را به علاقه‌مندان این هنر توصیه می‌کنم. فارغ از نقدها و تحلیل‌ها ، کلیت اجرا مجموعه‌ای تقریباً کامل از المان‌های سمعی و بصری و ذهنی قابل استفاده بر روی صحنه است.

- - - - - - - - - - - - -
*منظور داشتن تخصص یا دانش در این عرصه نیست، اصطلاح بهتری برای کسی که تماشای تئاتر بخشی از وقایع جاری و مهم زندگی‌اش شده پیدا نکردم.
ایده‌ای جالب که در آتش کارگردانی ضعیف، فیلمبرداری بد و تدوین پراشتباه می‌سوزد!
کامران م.
درباره نمایش روز عقیم i
با درود

مدت زمان اجرای نمایش چند دقیقه است؟
مریم رودبارانی این را خواند
نمایش به مدت ۱ ساعت و نیم هست که البته در این اجرای زیبا گذر زمان رو حس نمیکنید
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
سپاس از پاسختون، مطمئناً اینطور خواهد بود. این چند روز ترافیک تماشای تئاتر دارم، میخواستم ببینم کجای برنامه میتونم بگنجونمش :)
البته با توجه به این مدت زمان و تأخیرهای معمول سالن‌های تئاتر، فکر کنم باید یک روز مجزا رو بهش اختصاص بدم
۲۳ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گذشته همیشه خوب تعریف میشه، حتی اگه خوب نباشه، حتی اگه آدما دلشون نخواد، ولی با تعریف گذشتهٔ خوبه که میتونن حال رو ‌تحمل کنن!
- - - - - - - - - - - - - -
برای دوست داشتن کسی که نباید شرمنده بود، نفرت و کینه شرمندگی داره، دوست داشتن که شرمندگی نداره!
- - - - - - - - - - - - - -
یه پسر سیزده ساله که تو کارخونه زندگی میکنه هیچ شانسی برای یه زندگی خوب نداره، اینو همه‌مون میدونیم، ولی به روی خودمون نمیاریم!
نمیدونه دوسش دارم،
من «یواشکی» دوسش دارم...
مثل قصه ها...

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
عالی
اون قسمتو کی میدونه به من بگه...
میگفت عشق زود فراموش میشه باید مراقبش باشیم....یه همچین چیزی بود
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"با هر میزان از وسواس در انتخاب نمایش، در تماشای این اثر لحظه‌ای شک نکنید!"

این اثر را اولین بار در شب آخرین اجرایش در بهار نود و سه تماشا کردم و آنقدر دلچسب بود که وقتی چند ماه پیش پژمان عبدی را در حاشیۀ اجرایی دیگر دیدم، بلادرنگ پرسیدم: " آقا نمیخواین برای کلاه‌آهنی‌ها رو دوباره اجرا برید؟ " و چه خوب که پاسخش مثبت بود.
اصول تئاتری در هر یک از اجزای نمایش درحد استانداردی رعایت شده، از متن و کارگردانی و بازی بگیرید تا دکور و نور . مقدمه، بدنه و پایان‌بندی نمایشنامه درست، شوخی‌ها طبیعی و به اندازه، بازی‌ها یکدست و قوی، افکت‌های صوتی در خدمت نمایش، و دکور هرچند ساده، ولی متفاوت از دکورهای مینیمال مرسومِ این‌روزها که نهایتاً به یک میز و صندلی ختم می‌شود.
فارغ از مسائل تکنیکی، اثر در محتوا نیز بسیار غنی‌ست و برخلاف بسیاری از متن‌های ... دیدن ادامه » متعلق به نسل جوان، بسیار صحیح و اصولی به انتقال مفهومی ارزشمند می‌پردازد.
همین‌قدر را نوشتم تا بگویم با هر میزان از وسواس در انتخاب نمایش، در تماشای این اثر لحظه‌ای شک نکنید! امید که در فرصتی دیگر، شاید با تماشای مجدد کار و حتی خواندن نمایشنامه، نظری مصداقی و دقیق‌تر در فرم و محتوای اثر بنویسم.
درود کامران عزیز .. به شخصه اجرایی که دیشب به اتفاق دیدیم را از سال نود و سه دلچسب تر دیدم .. این گروه انگار یک میلیون ساعت تمرین داشته اند :) و بسیار مسلط و عالی نمایش را اجرا می کنند
۲۵ بهمن ۱۳۹۵
"کلاه آهنی‌ها به صحنه باز می‌گردند"
سلام:
بی‌شک شما دوست فرهیخته آگاهید که در روزگار مدرن امروز، هیچ محصول و اندیشه‌ای بدون پشتوانه‌ی مردمی، نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد. تئاتر نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ برای مخاطبش آفریده می‌شود و تئاتر ... دیدن ادامه » بی‌مخاطب هرگز وجود نداشته است. به عبارت دیگر، تماشاگر تئاتر فقط مصرف کننده نیست؛ بى تردید یکى از ارکان اصلى آن است.
گروه نمایش "برای کلاه آهنی‌ها" به خود می‌بالد که موفق شده در اجراهای پیشین نمایش خود، بهترین، مهربان‌ترین و دلسوز‌ترین تماشاگران را پذیرا باشد. باور این مهم را، شما و دیگر عزیزان دوستدار تئاتر با یادداشت‌های پرمهر و حمایت‌های بی‌دریغ‌تان به ما ارزانی داشته‌اید.
حال، ما سرخوش و دل‌گرم به حضور شما و دوستان‌تان، دوباره از روز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ (برای آخرین بار) و فقط به مدت ۱۵ شب به صحنه بازخواهیم گشت، تا دیگربار لذت وصف‌ناپذیر هم‌نفسی با تماشاگران‌مان را تکرار کنیم.
به امید آن‌که بار دیگر ما را لایق حمایت مهربانانه‌ی خود بدانید.
کوچک شما
پژمان عبدی
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
(نقل به مضمون)

تانیا: خیلی وقته کسی بچه‌شو طبیعی به دنیا نیاورده، بچه‌ها تو شکم مادراشون بالا میارن، وقتی نمی‌خوان بیان بیرون، برا چی انقلاب کردیم؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران م.
درباره نمایش کاناپه i
با درود
آیا احتمال تمدید کار وجود داره؟
امید رستگار این را خواند
کامران عزیز به زودی اطلاع رسانی می شه
۰۷ دی ۱۳۹۵
سپاس ابراهیم بزرگوار
۰۸ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هم : دیگه بهت چیزی نمی‌دم که بخوری!
کلاو: پس می‌میرم.
هم : نه، فقط انقدری بهت می‌دم بخوری که نمیری.
کلاو: پس نمی‌میرم!
سلام، کامران گرانقدر
کار رو دوست داشتی شما؟ چطور بود؟
۰۶ دی ۱۳۹۵
درود، پرند بزرگوار
من کار رو پسندیدم، با وجود فضای ابزورد و دیالوگ‌هایی که ربط ظاهری به هم نداشتند، کلیت کار به هیچ وجه خسته کننده و پس‌زننده نبود. متن اصلی رو نخوندم ولی به نظر می‌رسید کارگردان به خوبی تونسته مفهوم مستتر رو به مخاطب منتقل کنه. چیزی ... دیدن ادامه » که برام جالب بود همین انتقال نسبتاً راحت مفهوم بود، چرا که تو کارهایی از این دست، اصولاً باید ذهنی آماده و کاملاً همراه داشته باشی تا به کشف نشانه‌ها و رموز بپردازی.
بازیِ بازیگران هم خوب و یک دست بود و طراحی صحنه و لباس و چهره‌پردازی درخور!
در کل از اینکه دوستانم رو که تو خونه مهمان من بودن تنها رها کردم و سرعتی به تماشای کار نشستم و برگشتم راضیم!
۰۶ دی ۱۳۹۵
کامران عزیز ممنون از توضیحت.
گاهی پیش میادکه آدم کاری رو بر خلاف میلش انجام میده ولی از نتیجه راضیه :))
۰۶ دی ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامران م.
درباره نمایش سه خواهر i
(نقل به مضمون)

- آدم یا باید بدونه برای چی زندگی می‌کنه یا دیگه هیچ فرقی نمیکنه!
- نه! اون درختای ته باغ رو ببین، همه‌شون خشک شدن، ولی هنوزم توی باد با بقیۀ درختا تکون میخورن، مثل ما که بعد مردن هم هنوز تأثیر داریم!
جنگل هزارتا درخت هم باشه نمی‌تونه حمله کنه
ریشه درخت‌و گرفتار میکنه
اگر اینجوری نبود که آمازون سی‌سنگان رو هم گرفته بود
ممنون برای حضور و توجهتون
۲۹ آبان ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بزرگواران یک قطعه بلیت برای شب آخر اجرا در موقعیت B-۳-۷۰ با تخفیف ۹ هزار تومانی موجود است

0935-36-935-36
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"هر کسی که رنج‌های منو به یادم میاره، باید قسمتی هم برای خودش برداره!"
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پسر: میخوایم کتاب بفروشیم.
دیوونه: ولی کتابفروش این‌همه سال حتی یدونه هم‌ نفروخت.
پسر: میخوایم‌سعی کنیم!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
افسر: تا حالا ندیده بودم کسی هم با کتابفروش دوست باشه هم با کشیش!
پسر: اما شما بهترین دوست مایین.
افسر: دوست! آخرین بار این کلمه رو قبل از جنگ شنیده بودم.
پسر: ولی ما تو جنگ به دنیا اومدیم، هیچ‌کس هم تا حالا به ما نگفته دوست.
افسر: یه رازی رو‌ بهت بگم پسر؟
پسر: بگین.
افسر: من هم تو جنگ به دنیا اومدم!
پسر: ولی شما گفتین...
افسر (حرف پسر را با فریاد قطع می‌کند): دروغ گفتم! دروغ گفتم! منم بار‌ اولیه که کسی‌ بهم میگه دوست!
کامران م.
درباره نمایش ناسور i
ذبیح: به قول آمیرزا جمعیت نسوان عادت دارن یه سواری دادن حرف بر لسان دیگری!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید