تیوال مسعود جعفریان | دیوار
S3 : 09:45:23
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
سلام ویژه به آقای فلاحت پیشه گرامی
و ممنون بخاطر اجرای مجدد
امروز پوستر این نمایش دیدم و بسیار خوشحالم که دوباره به دیدن این نمایش خواهم رفت.
با این همه تدارکات و تغییرات بنظرم این اجرا قراره همه رو سوپرایز کنه.
آقای جعفریان گرامی فکرمیکنید تغییری نسبت به اجرای قبلی خواهد داشت؟ بجز در تغییر بازیگران؟
۱۰ دی
منتظر نظرتون هستم پس ... امیدوارم تغییراتِ توام با لذتی باشه
۱۰ دی
بشخصه انتظار زیادی از این نمایش دارم خانم ثانی عزیز !
امیدوارم اینگونه باشه
۱۰ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش زندگی در تئاتر، در مرحله اول بیانگر شروع و پایان یا همان تولد و مرگ عناصر و موجوداتی است که در پیرامون ما به وفور دیده میشود.
میتواند طلوع و غروب خورشید باشد یا در ابعاد طولانی تر جوانه زدن برگ درخت تا خشکیده شدن آن، یا حتی دیدن یک نمایشی که شروع می شود و صد دقیقه ادامه پیدا میکند و در نهایت به اتمام میرسد.
در طول این شروع و پایان، در هر نقطه ای فرصتی وجود دارد و در مقابل، حسرت و تهدید دیگر که به ما یادآوری میکند زمان تنها به جلو میرود و یک روز به پایان کار خود خواهیم رسید و بعد از چرخه زندگی خارج میشویم، حقیقت چه زیبا باشد چه دردناک برای همه بوجود میآید و اینجا استثنایی وجود ندارد.
در مرحله بعد، بنظر میرسد این اثر دارای پیام اخلاقی خاصی است، نشان میدهد رسیدن به اوج و کمال هر عنصری قابل تحسین و تقدیر میباشد اما پایان آن میتواند پیامد های متفاوت و دردناکی را در بر داشته باشد، اما تنها زندگی انسان است که میتواند برخلاف طبیعت در پایان کار روی خوش به انسان نشان دهد و حتی به آن احترام گذارد، خاطرات آن باقی بماند و اسطوره ها شکل بگیرند و کتاب هایی نوشته شوند. قدردانی شاگرد به استاد یا فرزند به والدین، یکی از تفاوت تکامل انسان نسبت موجودات دیگراست. تجربه (استاد یا والدین ) خود را فراتر از غریزه به شروع (شاگرد یا فرزند) منتقل میسازد و روزی از چرخه زندگی خارج میشوند. بدین صورت تکامل صورت میگیرد.


زندگی گردید از قد دو تا پا در رکاب
برد از عالم بدون این اسب چوگانی مرا


مورد اضافی :
پیرو فرمایش دوستان گرامی، از لحاظ فنی نمایش زندگی در تئاتر ، دارای استاندارد بالایی بود. از بازی جناب آقای مولویان و صیاد برهانی گرفته تا میزانسن و صدا برداری و پرداخت اثر که هیچ شکی در خوب بودنش نیست.
از اینکه آقای مولویان و صیاد برهانی با تمام فشار کار هرشب، اینجا بین دوستان تیوالی هستند خیلی دلگرم کننده است و در اینجا و تشکر و خسته نباشید میگم.
نکته بعدی در مورد جناب آقای برهمنی گرامی است که در یک فصل دو نمایش موفق را پشت سر گذاشتند، اولا تبریک میگم چون این مورد بسیار کم سابقه و قابل تحسینه و اینکه همونطور که استحضار دارید در آینده توقع از نمایش های حضرتعالی بسیار بالا خواهد بود. و امیداوار باعث استرس و کم کاری جنابعالی نشود.
از الان استرس اینو دارم که دفعه بعد اون حروم زاده لعنتی به کدوم صندلی نسبت داده خواهد شد، احتمالا دیگه اون صندلی گوشه بالا و ردیف یک نخواهد بود)))


با ... دیدن ادامه » آرزوی موفقیت و خسته نباشید برای تک تک عوامل
یه فانتزی دارم که برهمنی این دو تا نمایش رو با هم تلفیق کنه سال دیگه اجرا بره! طرح پوسترشم از الان تو ذهنم دارم :)
۲۱ آذر
شما فکر من اصلاً نیستی زهره جان ها!
من مزدور بی نوا چه جوری پوشش بدم این نمایش میکس آخه :)
۲۱ آذر
یعنی رو کرد به صندلی من مستقیم به من گفت باور نکردنی بود ی لحظه خودمم شک کردم—))) دیگه گوشه بالا نمیشینم
۲۳ آذر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنظرم نمایش خوبی بود البته ایده دو سن در یک سن به این شکل قبلا توی یک نمایشی حدود 4 یا 5 سال قبل توی سالن سایه تئاتر شهر دیده بودم. تجربه جالبی بود نمایش نصفه ول کردم اومدم بیرون چون روی ستون های دیوار مارو خارج از ظرفیت نشونده بودند، متاسفانه توی بازبینی های نمایش گذشته هیچ وقت پیداش نکردم حتی اسمش هم یادم نیست . اگر دوستان یادشون میاد یادآوری کنن ممنون میشم.
ولی مجموعاً نمایش تحت تاثیر یک نمایش راضی کننده بود، نمایش یک داستان ساده و حتی میشه گفت قسمت کوتاهی از یک روایت است که کاملا هوشمندانه و خلاقانه اجرا شد مضافاً از نکات قابل ذکر این نمایش بازی خوب بازیگران است ،
کاش فرصت این تا چند روز دیگه داشته باشه تا مفصل در باره نمایش بنویسم.
خسته نباشید به کارگردان خوب و دوست داشتنی جناب آقای کاهانی و بازیگران و عوامل محترم

- هیس، ساکت، نباید حرف بزنی !
+ اخه من چیکار کنم ؟
- فقط ساکت باش، اونجارو ببین ...
+ صدای سرفه

این قسمتی از مکالمه مادر و دخترکی بود که دیشب به دیدن این نمایش آمدند و تقریباً در تمام طول نمایش پیوسته مکالمه های دیگری داشتند در نتیجه باعث بهم خوردن تمرکز تماشاگر کنار و ردیف پایینی میشدند اما واقعا خرده ای نمیتوان به این کودک چهار پنج ساله گرفت، و حتی باید به کمک او شتافت.
چرا که جای او در این نمایش نبود او باید مثلا به دیدن نمایش ماهی سیاه کوچولو میرفت نه اینجا ! بدبختی و ناراحتی و سیاهی های زندگی ، حالات سادیسمی ، تنفر ، جنگ ، خودکشی، جنون، تجاوز .... واقعا اینجا چه خبر است ؟
مادری که تمام طول نمایش فقط در تلاش آرام کردن فرزند خود و با صدایی لرزان و تقلا کنان بود و می توان فهمید که خودش نیز کاملا از این وضع خجالت زده شده !! و خودش از مضمون نمایش جا مانده ... دیدن ادامه » کلافه است.
آخر چرا ؟ کاه که از خودمان نیست اما کاهدان که هست !
سوال من از گروه محترم و عوامل زحمتکش سالن این است آیا این نمایش مناسب یک کودک چهار پنج ساله است ؟ چطور او از میان شما عبور کرده و او را ندیده اید ؟ یا شاید دیده اید و گفتید اشکال ندارد بگذارید برود !
آیا قبل از این نمیشود گروه این موارد را به میهمان خود اطلاع دهد که هم باعث آزرده خاطر شدن خودش و دیگران نشود.


این کودک بود و قابل پیشگیری اما بگید من با بقل دستی جانم چه کنم که از اول تا اخر در حال چت کردن بود با نور صفحه نمایش موبایلشون ! اونم نمایش زندگی در تئاتر که اصلا نمیشه از صحنه چشم برداشت!! اخه چرا پول بلیت میدی جانم؟ بشین تو پارک از صبح تا شب چت کن چرا خودتو ... دیدن ادامه » اذیت میکنی اخه؟
۱۰ آذر
سلام و درود
به نظر میاد که کلیپ های طنز خیلی خوب پخش میشن و حتی از یک شبکه اجتماعی به شبکه های دیگه سفر میکنن و دیده میشن ... فرهنگ تئاتربینی اگر به شکل کلیپ های کوتاه یک یا چند دقیقه ای تهیه بشه کمک خوبی توی این زمینه میتونه بکنه احتمالن ... مثل سوریلند، ... دیدن ادامه » درین درین، زودنیوز، لقمه شو ...
۱۶ آذر
خانم اعظم م
ممنون از پیشنهادتون. اما سفارش ساختن یه کلیپ ، مستلزم پیش نیازهای زیادی هست . از جمله هزینه و پیگیری و باقی موارد .
بنده عضو کوچکی از جامعه ی تیوالم که مشتاق و خواهان آرامش و رعایت فرهنگ تئاتر دیدن هستم. بدون شک جامعه ی تیوال مزین شده به حضور ... دیدن ادامه » اساتید و صاحب نظران بسیاری که این حقیر همیشه استفاده میکنم از نظریات ایشون . اگه چنین جریانی بخواد راه اندازی بشه مسلما به رهبری و پیش قدم شدن این عزیزان نیاز داریم .
۱۶ آذر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسعود جعفریان
درباره نمایش تروما i
در کنار ما انسان هایی میمیرند و بجای آن بعضی به زندگی پا میگذارند اما شروع این زندگی و انتخاب آن در کدام جغرافیا یا در چه جنسیتی در دست هیچ انسانی نخواهد بود. زندگی ادامه میدهد و ما را دستخوش اتفاقات بد و خوب بسیاری خواهد نمود، ما را از نعماتی محروم خواهد کرد و در ادامه گزینه های دیگری پیش رو ما قرار خواهد گذاشت.
تئاتر گوشه ای از زندگی انسان است که مخاطبش برگزیده شده است تا اصل و یا قسمتی از آن رویداد را به تماشا بنشیند یا بشنود. در نتیجه میتواند در انتهای آن شادی و شعف، غم و اندوه، همدردی و دلسوزی ، تنفر و یا انزجار و ... را احساس و دریافت نماید. اینکه از تماشای یک اثر چه بازخوردی به تماشاگر القا شود نسبی است، ولی فرصتی است برای شناخت ابهاماتی که هر شخصی ممکن است آن را داشته باشد یا بنگرد که پیرامون او افرادی با آن دست به گریبان هستند. تماشاگر تئاتر ... دیدن ادامه » چه تمام موضوع را تجربه کرده یا خیر، فرصت این را دارد که به بازبینی و جمع بندی در این ماجرا برسد.
نمایش تروما، این فرصت را ایجاد میکند که بتوانیم تصور کنیم که آیا ما توان بودن در موقعیت های وحشتناک انسانی را داریم یا خیر.
جنگ، تجاوز و یا مرگ عزیزان ترومای ترسناکی هستند اما نمایش تروما فرصت دیدن و فهمیدن ترومای دیگری را فراهم میکند. چرا که یک اتفاق یا اختلال در رشد یک جنین باعث میشود همچنان او به زندگی بیاید و شاید غریبانه به زندگی خود ادامه دهد، پنهان شود، یا حتی توانایی پنهان شدن هم نداشته باشد، عاشق شود اما بترسد که با بقیه فرق دارد و نگران از قضاوت هایی که ناگزیر به او نسبت خواهند داد، باشد.
ترومای از دست دادن همه چیز یا تقریبا همه چیز !
انسان چه در بدو تولد، یک کروموزوم اضافه داشته باشد و یا عدسی چشم او کدر ایجاد شود، او قرار است چیزای زیادی را از دست بدهد، بسان قطع شدن تنه یا شاخه بزرگی از درختی خواهد بود که همیشه جای خالی او را متصور خواهد بود، اگر آن را داشتم چه میشد ؟ پیش خودش فکر میکند اگر نابینا نبود شاید قهرمان اتومبیل رانی میشد و اگر ناشنوا نمیشد میتوانست یک آهنگ ساز یا خواننده با استعداد بشود.
نمایش زیبای تروما با متن غنی و بازی های فوق العاده بازیگران، این فرصت را میدهد که نعمت هایی که خریدنی نیستند را شکر گذار باشیم و کمی نسبت به انتخاب واژه ها برای خطاب کسانی که مثل ما انسان هستند دقت کنیم و رفتاری که در شان یک انسان است را بجا آوریم.
جناب جعفریان نازنین
هم دلتنگتون بودم و هم منتظر قلمتون
لذت بردم از نگاه ژرف و همیشه زیباتون
۰۲ آذر
تقا ارادتمندم اقا
۰۳ آذر
سلام
من شانس دیدن نمایش تروما از دست دادم.
فیلمی از این نمایش موجود هست که بتونم ببینم ؟
خوشحال میشم کمکم کنین
۰۵ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقاشی اشر ،نمایشی در خور تامل با نمایشنامه جذاب و روان و بازی بسیار خوب گروه بازیگری همراه است، میزانسن ساده و طراحی لباس خوب و نورپردازی و صدابرداری دقیق و مناسب نمایش تنظیم شده است که حس و حال یک تاتر واقعی به مخاطب القا میکند.
نمایش بیشتر کمدی سیاه دیده میشود تا گروتسک، هرچند بعضی از اوقات خنده های بی وقفه و بی مورد تماشاگر باعث میشد که تصور شود نمایش به کمدی شبیه باشد و از طرفی بستر نمایشنامه در فضای فانتزی و سوریال و حتی ریالیسم جادویی درآمیخته است. و از هر سه سود میبرد. بطوریکه شخصاً با مواردی که دیدم بیشتر سوریال را ترجیح میدهم تا موارد دیگر را. فانتزی عمدتاً به پایان خوب بسط داده میشود هرچند فاکتور های فانتزی در آن دیده میشود مثل دویدن 1800 کیلومتری. فضای ریالیسم جادویی برای این نمایش کمی غیر معقول است زیرا شاهد عناصر غیر واقعی زیادی هستیم ... دیدن ادامه » . اما تیر خوردن پگی پور و رنگ خوردن آرام و حتی حالت روحی نل جون در قالب سوریال گنجیده میشود. در نتیجه بنظرم فضای غیر واقعی نمایش محوریت سوریال است تا دیگر موارد.
با توجه به مقارن بودن این نمایش با نمایش هایی مثل سیزیف یا نامبرده و چندی دیگر، نمایش نقاشی اشر در حال حاضر چندان دیده نمیشود و توجه مخاطبین به نقاط دیگری معطوف شده است و از طرفی تاترشهر که مدت طولانی است که نمایش های متوسط رو به ضعیف را به اجرا در میاورد باعث دلسردی مخاطبین هنرهای نمایشی شده است و تصور میرود تاتر شهر دیگر جایی برای نمایش های خوب نیست، مضافاً که فضای پیرامون تاترشهر باعث تاسف است و همچنین باعث کم فروغی و فراموشی یکی از اولین حوزه های هنرهای نمایشی ایران شده است.
اجرای این نمایش با حدود 70 دقیقه، دلچسب و به اندازه بود، بطوریکه در دو پرده و با اکت های خلاقانه، تماشاگر شاهد یک نمایش هیجان انگیز و ریتمیک است.
اجرا بازیگران همگی خوب و یکدست بود و با تعاریفی که شنیدم خیلی علاقمند بودم که اجرای خانم احمدی را نیز تجربه می داشتم. هرچند اجرای خانم شریفی مثل همیشه خوب و در خور توانمندی ایشان است اما بنظر میرسید تفاوت هایی در بازی این دو وجود داشت که متاسفانه موفق در این تجربه نشدم.
جا دارد در انتها به کارگردان و نویسنده این نمایش نیز تبریک بگوییم. و تشکر ویژه داشته باشم برای نمایش که حاصل زحمات تمامی شما عزیزان بوده است.
با آرزوی موفقیت برای گروه و تمامی عوامل محترم
با سلام
اولا نمایش یک ساعت و پنجاه دقیقه بود نه پنجاه دقیقه !
دوما، برخلاف انتظار کار قابل قبولی بود هرچند کاستی هایی داشت، هر هفت اپیزود توپوق داشت انگار وقت برای تمرین این کار کم بود و اینکه کارگردان سر نمایش دیگه ای رفته ! و بعضی از اپیزود ها واقعا ضعیف اجرا شد
سوما، این نمایش قطعا جای بهینه شدن داره و میتونه همه پسند باشه بشرطی که کاستی های نمایش برطرف بشه
خیلی خوشحال شدم امشب این نمایش دیدم و اگرچه قبل نمایش خیلی موود پایینی داشتم ولی بعد از دیدن این کار واقعا حالم خوب شد، امیدوارم کمی توی اجرای کار مخصوصا دکور و اجرای بازیگران تجدید نظر بشه
باتشکر و خسته نباشید و آرزوی موفقیت برای بازیگران دوست داشتنی و عوامل این نمایش
بنظر میرسه این نمایش هر هفته، نمایشنامه جدیدی برای اجرا داره، برای همین ظاهرا نمیشه زمان این نمایش دقیق گفت.
یعنی ممکنه هفته بعد این نمایش 1 ساعت باشه ، معلوم نیست، دیشب هفت مونولوگ 15 دقیقه ای هر بازیگر اجرا کرد ، یعنی قبلا 7 تا 7 دقیقه بوده الان دوبرابر ... دیدن ادامه » شده و شاید هفته بعدش سه برابر... کاش یکی میومد اینارو مشخص میکرد.
صد البته باید این اطلاع رسانی توسط گروه انجام بده با یک عضو فعال در این صفحه
البته همین هایی که گفتم همش حدسه چون با توجه به عکس ها دیشب چیزی که دیدم با عکس های گرفته شده متفاوت بود و بنظر داستان اساساً هم چیز دیگه ایه.
اپیزود ها که از 7 مونولوگ تشکیل شده بود بعضی هاش خیلی ضعیف یا توپوق داشته و چند تا اپیزودها واقعا جالب و روان و خوب اجرا شدند، اگر قرار هر هفته با اجرای متفاوتی روبرو باشیم اونم فقط شنبه ها یعنی هر دفعه این گروه اجرای شبه اولشه. همین جوری اجرای شب اول ضعیف هستند حالا شما در نظر بگیرید هر هفته داستان هم عوض میشه، درکل بنظرم یجور کارگاه نمایش خطاب میشه نه عنوانی مثل حراج تئاتر ...
در هر صورت امیدوارم یکی از عوامل نمایش تو این صفحه حضور داشته باشه و از برنامه نمایش هر هفته گروه اطلاع بده.
۰۶ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسعود جعفریان
درباره نمایش لوله i
اگر توی دانلود و اجرای برگه مشکل داشتین پیام بزارید.

https://www.mediafire.com/file/l8z55vjmi0plv69/Pipe.pdf/file
لینک محتوی چی هست دوست گرامی؟
۲۶ مهر
در ردیف ۱۰ راجب نبوغ این صحنه توضیح دادم و برداشتم اتحاد بود. رودررو ببشتر حرف میزنیم راجبش.
۲۷ مهر
آره حتما
ممنون
۲۸ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسعود جعفریان
درباره نمایش مده آ i
امشب نمایش تراژدی اساطیری مده آ که در سالن مهرگان دیدم ،
نمیتونم بگم همه از این نمایش خوششون میاد
اجرای مده آ امشب کمی با نمایش های مده آ که قبلا دیدم متفاوت بود
کلا همیشه نمایش های مده آ با سالن خالی به اجرا ادامه میده
نمونه مده آ چند ماه قبل سالن مولوی که فقط تنها تماشاگرش خودم بودم !
بشخصه از اجرا و بازی خانم زارع لذت بردم
کاش زودتر از امشب به دیدن نمایش میومدم تا قسمت افتادن ماهی رو جای انار ها میدیم.
بازم خسته نباشید میگم به عوامل و بازیگران
موفق باشید
جناب جعفریان نازنین
این نوید رو به گروه مده آ میدم که اگر شما پسندید از استاندارد بالایی برخوردار هستند سبقه و بینش شما امتیاز اگر بدهد به یقین بر حق است
۲۶ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از مدت ها، امروز قالبیت انتخاب نمایش ها در بازه های زمانی مختلف در تیوال کاملتر شد،
هرچند بنظرم انتخاب بازه زمانی توسط کاربر بهترین و ارمانی ترین امکان میباشد ( مثلا بطور دستی بازه زمانی انتخاب کنیم (مثلا شروع ۱۹:۱۰ الی ۲۰:۱۵)
در هر صورت این شکل بازه زمانی هم خیلی به کاربر کمک میکنه که کل ویترینو جستجو نکنه.

ممنون و خسته نباشید
البته هنوز بعضی فیلتر ها کار نمیکنند اما احتمالا مشکل در روزهای آینده برطرف میشه
۱۸ مهر
با سلام و احترام
بسیار برای من پیش میاد در فاصله زمانی بین اتمام کارم ساعت ۱۷ و شروع تایم اجرا نمایشی که خریدم یک زمان خالی بی مصرف داشته باشم معمولا سعی میکنم برای بهینه استفاده کردن از زمان اون زمان خالی رو با دیدن یک اثر پر کنم
فیلتری وجود داره که ... دیدن ادامه » مکان و روز و ساعت رو با توجه به تمایل شخص فیلتر کنه بطور مثال من مشخص میکنم سالن مهرگان ساعت ۱۷-۱۸ روز هم همین امروز حدفاصل دیروز تا فردا یا امروز تا امروز اما فیلتر توانایی تفکیک رو ندارم بدون توجه به درخواست عمل میکنه


۰۴ آبان
با شما تماس گرفته خواهد شد. چون توضیحات نوشته‌شده شما همچنان برای ما مبهم است.
۰۴ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب با دیدن این نمایش خوب که باعث شد راضی از سالن برم بیرون تصمیم گرفتم یه برگه ارزیابی براش پر کنم.

چون برای اولین بار در سایت تیوال اینو آزمایش میکنم ، از دوستان میخام که اگر توی دانلود و اجرای برگه مشکل داشتن پیام بزارند که اگر فرضاً ایرادی وجود داشته باشه راه دیگری امتحان کنم.


http://www.mediafire.com/file/f4b6jyz4djea6fk/The_Hard_Problem.pdf/file
درود
مشکلی نداره دانلودش و جایی دیگه اش آقای جعفریان
منم استفاده نکردم از این سیستم هیچوقت، جالب بود
ممنون
۱۲ مهر
عالی بود
۱۲ مهر
خوشحالم دوست داشتید
۱۲ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محاصره شات به دستان قلعه مستقل
دیشب مستقل و کارگردان نمایش در یک اقدام نه چندان جدید تماشاگران را با عکاسای شات به دستشان محاصره کردند و قاطعانه به هیچ کس رحم نکردن.
دیگه صدای شات، نور صفحه نمایش ، نورهای چشمک زن ، اکشن عکاس و استوری گرفتن بغل دستیتو و در نهایت خشاب عوض کردن باتری دروبین ( این آیتم جدید بود ولی بخدا فک کردم یکی داره کلت مسلح میکنه یا حمله تروریستی قراره شروع شه) .... ( همه اینا دیشب بودند به مراتب) هیچ ازار و اذیتی برای من نداره ... کاملا بی حس شده جاش
اما بعد از نمایش، لرزش صدای اون بینوایی که کنار عکاس از شانس بدش نشسته بود اونم ته سالن، و معلوم بود از اول نمایش تا آخر نمایش عصبی شده بود ، دیگه نتونستم تحمل کنم و ساکت باشم و منم صدام دراومد..
نه بخاطر اعتراض، بلکه بحث کردن و توضیح دادن به تماشاگر که ما کارمون و حرفه مون اینه و توجیه ... دیدن ادامه » کنن، در ضمن ما یادمون نرفته چقدر اول نمایش توضیح دادید خاموش کنید اصلا و فلان و در نهایت فرمانده سپاه شات به دستان، یعنی کارگردان، بیاد داد بزنه سر اون شخص با لحن تند و عجیب : آقااااااا ساکت ، چه خبرته ؟ ....
یه سوزن به خودت بزن یه میخ طویله به دیگران ، حالت خوبه کارگردان جان ؟
جان من ؟ واقعا ؟
قبلا مردم اشتباه میکردن معذرت میخاستن الان جدیدا پرخاش ...
مراقب باشید دوستان توی این سالن ها
هوا بدجوری پسه ...

رونوشت :
جناب آقای رضا بهبودی

جناب آقای جعفریان گرامی سلام شما در مورد حضور یک عکاس مزاحم در طول اجرا نوشتید؟ آن هم‌در آخرین روز اجرای کوتاه این نمایش؟ و اگر درست متوجه شده باشم اعتراض تماشاگر کنار عکاس و جنابعالی با واکنش منفی کارگردان مواجه شده؟
به هر حال حضور عکاسان به شکل ... دیدن ادامه » آزاردهنده پدیده ای رواج یافته و آسیب رسان و از مصادیق تضیع حقوق تماشاگران است. از اهالی فرهنگ انتظار میرود باعث تعدی و آزار نباشند. البته تماشاگرانی هم به طرق مختلف از جمله با گوشی های همراه باعث مزاحمت بقیه تماشاگران هستند
ای کاش در کنار هشتگ با گوشی خاموش تاتر ببینیم..یک حرکت هم بر علیه حضور عکاسان مزاحم در هر دوره از یک اجرا راه بیفتد...
۰۸ مهر
جناب لهاک گرانقدر درست می فرمایید... همه گویی درصدد توجیه این پدیده زشت و غیرفرهنگی هستند.
چندی پیش یکی از دوستان تیوالی در مورد قرار داد موسسه آموزشی با سالنهای تاتر در خصوص ارسال(اعزام) هنرجوی های عکاسی تاتر به اجراهای روز نوشته بودند. درآمدزایی بامزه ... دیدن ادامه » ای است!!!
این فاجعه و تضییع حقوق ابتدایی تماشاگران علاوه بر خواست سالندارها و عوامل اجرایی با همکاری برخی از تماشاگران در بی توجهی و بی واکنشی نسبت به این مزاحمت در داخل سالن های اجرا تثبیت و تحکیم می شود...تماشاگرانی که اساسا خود یا باعث اختلال تمرکز اجرا هستند و به قول فرمایش شما به جای دور دور سالن نمایشی را برای وقت گذرانی انتخاب می کنند...
دربرخی موارد در کمال تعجب برخی از آنها به جای اعتراض به عکاسان مزاحم برای ایجاد حفظ سکوت و رفع آزار به برخی تماشاگران معترض به عکاس مزاحم گله و شکایت می کنند!!
از ماست که بر ماست
ارادتمندم
۰۸ مهر
سلام عزیزان عرض ادب
چیزی که توجهم رو جلب کرد اول درباره فصله کانونی بودن کامنت بود و دوم درد مشترک بین تماشاگرها !
پنجشنبه شب کار رو دیدم از عکاس خبری نبود ظاهرا برای شب آخر حضور داشتند و دیگه اینکه خوشبختانه تا الان در نمایش هایی که بیننده اش بودم و ... دیدن ادامه » عکاس هم حضور داشتند ، حضورشون حداقلی بوده و کمترین میزان ایجاد پارازیت رو داشتن به نحوی که توجه بنده که تماشاچی آماتور هستم و خیلی زود تمرکزم رو از دست میدم رو جلب نکرده !
اما
با توجه به تغییر در روند جریان اطلاع رسانی ها ، تبلیغات و سایر موئلفه هایی که یک رویداد اجتماعی ، هنری یا هر موضوع دیگری رو میتونه تحت تاثیر قرار بده ، شاید نشه از مقوله ی عکس چشم پوشی کرد اما قطعا رعایت حقوق تماشاچی اولویت باید باشه به نظرم .
و اینکه بعنوان مثال البته :
در اطلاع رسانی درج بشود فلان تاریخ از اجرا با حضور عکاسان خواهد بود و در نرخ بلیط تخفیف در نظر گرفته شود !
یا هر ترفندی که باعث رضایت همگان شود .
اما استفاده از تلفن همراه برای افراد به نظرم به هیچ وجه قابل توجیح نیست !!
۰۸ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ممنون تیوال بابت ایجاد دو ستاره بیشتر
لطفا نشانه مخصوص هر ۵ ستاره ( یکستاره، دو ستاره، سه ستاره ، چهارستاره، پنج ستاره ) را در پروفایل افراد نیز طراحی کنید چون فعلا دو ستاره و چهار ستاره مشخص نیستند. (میتونید از ۵ طیف رنگی مختلف استفاده کنید)
چون قاعدتا دوستانی زیادی برای بازبینی پروفایل خودشون برمیگردن نمایش هارو باز بینی کنن .

درود بر شما
مشکل مربوط به نمایش داده نشدن برگه‌های با امتیاز ۲ و ۴ ستاره برطرف شد.
سپاس از آگاهی رسانی شما.
۲۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسعود جعفریان
درباره نمایش راندوو i

نمایش کمدی درام که بنظرم میشه کمدی سیاه هم نامیدش البته کمی شک دارم. راندوو یا درستر، "قانده ووو" یک اصطلاح فرانسوی به معنی قرارملاقات، هرچند تحت الفظی از مصدر render بمعنی ارائه کردن و ضمیر vous به معنی شما درست شده .
نمایشنامه موضوع خوبی داره، اجرای بازیگران از نقاط قوت کار بود اما یه جاهایی از داستان برای من ملموس نیست، موضوع خیانت چیزی نیست که خیلی مطمئن بگیم که برداشت و بازخورد افراد به این گونه باشد هرچند در این موضوع چند تیپیکال شخصیتی مختلف ( حساس ، خونسرد و دون ژوانیسم) شاهد بودیم. چند طیف مختلف که یک اتفاق مشترک بین آنها اتفاق افتاده است. یجورایی تلفیق دو فرهنگ فرانسه و ایران میتونیم ببینیم. نمیگم آش شله قلم کار شد اما کمی اغراق آمیز بود که اونم شاید حالت کمدی نمایش نیازمند این حالت بوده و حق داشته اینطور باشه ولی خوب به خورد مزاج من ... دیدن ادامه » خیلی ننشست. گونه های شخصیتی مثل دون ژوان، شخصیت زن هرا (حساس و سنتی ) و عکس اون، نقش اردیبهشت که خانم حسین آبادی اونو بازی کردند و یک دوست صمیمی که همیشه توسط دوستش بهش خیانت میشه. دو دوست، یک همسر و یک دوست مشترک، در کل از نمایش نتونستم نتیجه گیری خاصی کنم جز اینکه بعنوان یک نمایش سرگرم کننده بهش نگاه کنم و بیشتر جنبه کمدیش ببینم تا موضوع خیانت.
یک فیلم خوب و واقعی توی زندگی امروز ما توی این کشور
بدون اغراق
ملموس و قابل فهم برای همه ما
لازم نیست بخاطر رنج هایی که در شرایط حاضر جامعه بخواهییم فیلم کمیک ببینیم
لازمه یوقتایی واقعیت بفهمیم تا بیشتر به حل مسائل روزمره خودمون برسیم.
خسته نباشید به تمام عوامل این فیلم که بجای بدست اوردن گیشه سینما به واقعیت پرداخته
و تبریک میگم به کارگردان این فیلم که انقدر شهامت و شجاعت اینو داشته که انتخابش این باشه.
و بدین سان من رو به دیدنش وسوسه کردی
۲۲ شهریور
دقیقا فیلم هایی که در این وانفسا به جای سراغ کمدی رفتن و تضمین گیشه درد جامعه رو تصویر میکنن قابل احترامن
۲۲ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب برای دومین بار این نمایش را دیدم
و باز لذت بردم
یه گله گی دارم از عوامل سالن مستقل که قبل اجرا تذکر لازم قبل اجرا را ندادند
هرچند در گوشه ترین و خلوت ترین صندلی نشستم اما در عین ناباوری دوستانی بودند که دقایقی در سالن در حال مکالمه تلفنی بودند که جای تعجب داره و با وجود تذکر به کار خودشون ادامه دادن
جای تاسف داره واقعا
با سلام و احترام
متاسفانه فقر فرهنگی و کمبود های شخصیتی در جامعه امروز موج میزند باید فرهنگ‌سازی کرد البته روشهای دیگری هم هست مدار
مختل کننده امواج تلفن همراه
جمر تلفن همراه دستگاهی است که با ارتعاش سیگنال رادیویی ضعیفی باعث قطع ارتباط بین تلفن ... دیدن ادامه » همراه و فرستنده
امواج تلفن همراه می شود.این نوع از امواج , هیچ گونه اختللالی در سایر تجهیزات الکترونیکی ایجاد نمی کند.به محض روشن شدن دستگاه ,آنتن دهی کلیه تلفن های همراه در محدوده تحت پوشش دستگاه به صفر رسیده و
صفحه نمایش موبایل پیغام شبکه در دسترس نیست را نمایش می دهد. به مجرد خاموش شدن دستگاه مجددا آنتن دهی
تلفن همراه به حالت قبل برگشته ,و ارتباط بین موبایل و فرستنده امواج تلفن همراه دوباره برقرار می شود.
۲۲ شهریور
وای آقای سپهر!
درحالیکه میدونم برای آنچه که تعریف کردین باید زار زار گریه کنم، ولی خب دارم شدیدا میخندم
راستش دیگه کم کم دلم داره واسه این بنده خداهایی که به زور و علیرغم میلشون وادار به تاتر دیدن میشن، میسوزه!
بابا اینا تاتر دوست ندارن! آخه چرا به اصرار ... دیدن ادامه » و با بلیط مهمان و تهدید و اسلحه میکشونیدشون به سالن نمایش؟!!
هم شب اونها خراب میشه، هم زحمات گروه هدر میره و هم اعصاب بقیه داغون میشه...
۲۲ شهریور
:))))))))))))
۲۳ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مورد نمایش تو کجا بودی وقتی اوفیلیا خودشو کشت
بنظرم نمایش دارای کاستی های زیادی بود، که میشد بهتر از این پرداخت بشه
در کل بازی ها زیاد باب پسند من نبودند.
کمی بهم ریختگی و بی نظمی دیدم که جای بحث خاص خود را دارد.
اما اگر در مورد نقاط قوت نمایش بخواهم نظر بدهم
نمایشنامه و موضوع جالبی را شاهد بودم.
میزان سن و دکور خوب بودند.
جلوه صوتی نمایش خوب و هوشمندانه بود.
در کل با تمام این نقص ها از نمایش لذت بردم و به دوستانی که سبک رئالیسم جادویی را ( هرچند سبک نمایش سورئال خطاب شده) میپسندن این نمایش را پیشنهاد میکنم .
بخصوص دوستانی که نمایش او را دیدند و مطابق سلیقه انها بوده است پیشنهاد میکنم این نمایش را هم ببیند.
یه تشکر ویژه از کارگردان جوان این نمایش دارم هرچند توقع زیادی از این سبک دارم اما در کل این نمایش به نظر من نمره قبولی را گرفته است.
خانم ... دیدن ادامه » میرزا آقا عزیز در کل شما سبک سختی را برای اجرا و پرداخت انتخاب کردید و از این بابت به شما و دست اندرکاران این نمایش خسته نباشید عرض دارم.
با آرزوی موفقیت شما در انتظار نمایش بعدی شما خواهم بود.
ممنونم از شما آقاى جعفریان که تشریف آوردین و وقت گذاشتین براى ما نوشتین.
۲۲ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش فوق العاده و واقعا لذت بخشی بود.
البته میشود سبک ان را کلاسیکال گروتسک نامید . که نیاز به بحث و گفتگوی خاص خودش دارد.
بازی ها خوب و میزان سن، قابل قبول بودن ، نمایشنامه جذاب و بعضا غیر قابل پیش بینی و از لحاظ دکوپاژ بیننده (کلیت زاویه بیننده در دیدن نمایش در تمام نقاط) زاویه مناسبی نسبت به اجرا داشت،
حد این نمایش و استقبالی که شاهد آن بودم واقعا در حد امشب نبود ..
شاید همین که عرضه کننده بلیط ان تیوال نیست و زمان آن خیلی دیر وقت اجرا شده است، دو دلیل اصلی خالی بودن سالن باشد، با تمام اینکه در سالن مستقل بندرت نمایشی بدی به اجرا در میاید. و همیشه استقبال قابل قبولی در این سالن دیده میشود، این نمایش استحاق این را داشت مخاطب بیشتری داشته باشد.
اما چیزی از ارزش های این نمایش کم نخواهد کرد.
خسته نباشید بسیار به بازیگران و کارگردان و عوامل صدابرداری ... دیدن ادامه » و نورپردازی این نمایش تقدیم مینمایم.
نهایتا تشکر ویژه به گروه گریم و طراحی لباس که حرفه ای و مرتبط به این نمایش رنگ و بو و تاثیر گذاشتند.
از عوامل قانونمند و دقیق این نمایش تشکر میکنم
از اینکه فقط دو دقیقه دیرتر رسیدم و حق خودم میدونم که از دیدن نمایش محروم باشم
هرچند که برنامه ام بصورتی بود که یک ساعت زودتر برسم ولی ترافیک مسیر این سعادتت را نصیب من نکرد که نمایش دل انگیز شمارو ببینم.
۵۰۰ متر قبل از رسیدن ناچارا وسیله خودم را پارک کردم و به سرعت دویدم اما نهایتا همان عرض بنده که گفتم دو دقیقه قبل از ورود و شروع نمایش رسیدم.
وقتی رسیدم کاملا خیس عرق بودم و به متصدی ورود گفتم : امکان این هست من وارد نمایش بشوم ؟ که ایشان مقتصدرانه نه گفتن!
ایرادی نیست ! و من سالن را سریعا ترک کردم.
حق با شماست !
اما بواسطه دوستانی که نمایش حاضر بودند متوجه شدم بعد از حدود ۱۵ دقیقه از حضور بنده شما دو نفر را وارد نمایش کردید !
از حسن قانون مندی شما تشکر میکنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
یه مطلب تکراری میخام بگم، پیرو صحبت هایی که دوستان اهل فن در مورد نمایش خدای کشتار تو این چند روز اخیر انجام شد خواستم این مطلب هم اضافه کنم بعبارتی خواهش کنم.
گرانی بلیطها در روند دیدنش نمایشها تاثیر زیادی داره ولی این مسئله میتونم ازش بگذرم اما شرایط سالن وقتی درست نباشه مثل خوردن بهترین غذای دنیا روی صندلی پر از میخه. هر چقدر هم نمایش خوب باشه با این شرایط لذتی از ان نخواهید برد برای همین میخام خواهشی از همه داشته باشم.
از دوستان اهل تاتر و تماشگران حرفه ای تاتر:
اگر دوستانتونو به نمایش میارید اگر با فضای نمایش اشنا نیستن بیرون و قبل از اجرا شرایط توضیح بدید که روشن باشند و نخوان تلفن خودشونو حین اجرا چک کنن یا با شما صحبت کنن
از همه کسایی دست اندرکار اجرا هستن و میهان دعوت میکنن همسر خواهر پدر مادر :
قبلش بهشون بگید چون بواسطه اینکه پسرتون یا ... بازیگره حق ندارن با نور فول بالا بیان و ازتون فیلم یا عکس بگیرن، میدونم درصد معدودی وجود داره ولی باز خواهشمندم قبلا این موارد توصیح بدید
از همه عکاسان نمایشها:
شما دوستان اجرای خاص خودتونو دارید لطفا اگر روز غیر از این به عکاسی میپردازید، از نور فلش استفاده نکنید، بعد از عکس گرفتن دوربین خودتونو چک نکنید، نمی دونم شاید دوربین عکاسی خاصی باشه که برای فضای نمایشها طراحی شده باشه بخدا صدای شات دروبین سما به اندازه کافی تمرکز از ما میگیره ، غیر از اینکه بعضی از عکاسان عزیز در هنگام عکاسی تحرک زیادی هم دارن نمی دونم عکاسی میکنن یا دارن کاتای هنر های رزمی اجرا میکنن. این مورد گروه های نمایش خواهش میکنم به عکاساتون تذکر بدید.
مورد آخر:
جدیدا در بعضی از نمایش ها دوستانی دیدم که به یادداشت کردن میپردازد
باید بگم بغل دستیتون صدا اون مداد یا خودکار میشنوه ، هر چند برای نوشتم دوستان لطف میکنن از نور تلفن همراه خوشون استفاده میکنن که اینم خودش جای گله گی داره
مگه اینجا دانشگاهه اخه ...
یسری از دوستان هم که سالن با پارک اشتباه گرفتن حرف میزنن و نقد میکنن توی نمایش ابلوموف از دو ردیف بالاتر صدای شما عزیزان مثل ویز ویز زنبور و مثل درل میره تو گوش ما ... من وقت گذاشتم ، بلیط خریدم اومدم یه نمایش ببینم آیا شما این حق میدی که انقدر منو عصبی کنی که بلند شم با صدای بلند بهت تذکر بدم و بعد از اجرا انقدر اعصابم خورد باشه که دو تا کف برای بازیگران هم نتونم بزنم ؟!
بله قیمت بلیط نمایش خدای کشتار ۵۰ تومنه و میرید میبینید قطعا این موارد اونجا بیشتر خواهید دید نمایشی که ستاره داره و بلیطش گرونه و اخر هم باید این موارد ببینید و اعصابتون خورد بشه چون خیلیا برای اولین بار بیان تا نمایش ببینن
هرشخصی ... دیدن ادامه » هزینه میکنه برای دیدن نمایش از اینرو برای دیدن یه نمایش فضای ایده ال نیازه از خود سالن گرفته تا خوده ما ، مسئولین سالن، خود گروه اجرا
امیدوارم بشخصه این درک داشته باشم به حقوق دیگران در هر جایگاه و عنوانی که هستم احترام بگذارم.
باتشکر از همه دوستان ، کمی درد و دل عرایض بنده
از این بابت عذر خواهی میکنم
اجرای مجزای عکاسان، تخفیف های قشر دانشجو، سانس های ویژه در ساعاتی مقابل ساعت اجرای معین شده، پاسخگویی به سوالات مخاطبان، اطلاع رسانی کافی در مورد ژانر یا نوع اجرا و تهیه بروشور از حداقلی ها در حقوق تماشاگران هستند که بنا به سلیقه و روحیه گروه های اجرایی ... دیدن ادامه » به راحتی ممکنه نادیده گرفته شده و در بی توجهی کامل فراموش بشند.
تا می تونیم یادوآوری میکنیم و از گروه هایی که این موارد رو رعایت میکنند به گرمی ستایش.
۱۷ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید