تیوال امیرحسین ضیایی پور | دیوار
S3 : 20:32:44
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
فیلمی هدر شده در ظاهر به همان اندازه که شخصیت پردازی ها در سطح و ظاهر مانده
بزرگ ترین ضربه اما از ناحیه ای به فیلم وارد می شود که جیرانی بین رئال و سورئال گیر افتاده و فیلم نه رئال است نه سورئال
بازی بشدت بد رادان هم فیلم را بشدت نازل کرده
اما دو نکته مثبت
یک مهران احمدی بشدت خوب به جرئت بهترین بازی ای بود که از احمدی دیدم بخصوص در سکانس اولین ورود ش به فیلم که اتفاقاً بهترین دقایق فیلم هست
و دومی تابلو های آویخته به دیوار !

در نهایت با تمام نکات منفی جیرانی را هنوز دوست دارم ! :)
:)
۱۹ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به خدا اینکه یهو با چندتا اکانت تازه وارد میایید و از یک نمایش تعریف و تمجید های فراوان می کنید ما رو مصمم تر می کنه که اون کار رو نبینیم
باز خود دانید :/
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سینمای دولتی کم به سینمای ایران ضربه می‌زند حالا باید سینمای سپاهی رو هم اضافه کنیم !! سربازش ک خیلی عصبی بود امشب !!!!!
انقدر سرخوشه که از دست شبکه 2 و شبکه 3 به خدا شکایت میبره!؟
ما از چی به کجا شکایت ببریم ؟
۲۳ بهمن ۱۳۹۶
درود بر حاتمی کیا
۲۵ بهمن ۱۳۹۶
درود بر غیر وابسته ها :)
۲۶ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من فکر می کنم تنها دلیل پذیرش این فیلم در جشنواره این دیالوگ بود !!!!
« از وقتی روحانی اومده ازادیا بیشتر شده ، اقتصاد ی تکونی خورده »!!! :)
سلام جناب حاتمی کیا !

به وقت شام فارغ از خوب یا بد بودن نقطه ی مثبتی در کارنامه فیلمسازی جناب حاتمی کیا ست ، حاتمی کیایی ک می رفت در ورطه به تصویر کشیدن بیانیه های سیاسی فلان جناح و جریان سیاسی بیفتد با به وقت شام گام در مسیر اصلی خودش یعنی فیلم ساختن گذاشته ، البته نه که در به وقت شام شعار نمی شنویم ، نخیر شعار دارد اما غلظتش به اندازه ای نیست که مثل بادیگارد حالمان را بد کند ، با ذکر این نکته که اساسا موضوع سوریه ب شدت محمل خوبی برای چنین شعار دادن ها و ایدیولوژی بافی هایی ست !

از این ها که بگذریم به وقت شام فیلم متوسط رو به خوبی ست ، اما چندین ضعف دارد ، داعش به تصویر کشیده شده بیشتر از آنکه مخوف باشد در جاهایی مضحک است ، کاپیتان علی رستمی تنها فردی که سعی شده کمی شخصیت پردازی بشه در به تصویر کشیدن سیر تحول ش حاتمی کیا تا حدودی شکست می خوره ، بقیه ... دیدن ادامه » هم ک یک مشت تیپ رایج در چنین فیلم هایی هستن !
جلوه های ویژه بغیر از برخی سکانس های آسمان خوبه ، و چقدر اون سکانس حمله انتخاری به مردم در ابتدای فیلم خوب و درست از آب در اومده
نکته ی خیلی مثبت فیلم هم میشه به صداگذاری بشدت خوبش اشاره کرد

و در نهایت من ۳ از ۵ رو به این فیلم میدم
خوب ، اما نه چندان !!

بعد از کافه ترانزیت محشر جناب پرتوی و غیبت چندین ساله شون در ساخت فیلم (البته با فاکتور گرفتن فیلم پرده) انتظار بیشتری از کامیون داشتم!!
سعید آقاخانی خوبه واقعا
فیلمنامه مسیر خوبی داره اما ریتم یکم می لنگه
موسیقی چقدر خوب
ای کاش ای کاش ای کاش ای کاش ای کاش سکانس نیکی کریمی نبود ، حقیقتا با دیالوگی که فرمودن کل سالن از خنده رفت رو هوا !!!!! و چ خوب ک صرفا ۴-۵ دقیقه در کل فیلم حضور داشتن :)


دیالوگ به یاد ماندنی
«وقتی ک آواره ای ،هرجا دلت خوش باشه همون جا خونه ست »

۳.۵ از ۵
ظاهرا خانم کریمی اعتبار فیلمها هستند!!!!!!!!بدون حضور ایشون آن اتفاق لازم نمی افته!!!
۱۳ بهمن ۱۳۹۶
من تنها مشکلی که با این فیلم داشتم همون سکانس نیکی کریمی بود! اصلا کل زیبایی فیلم از بین رفت. به خاطر اون سکانس نتونستم برای فیلم گزینه پسندیدم رو انتخاب کنم و میانه رو انتخاب کردم. من نمی دونم چه اصراری دارند بعضی کارگردان ها به خراب کردن فیلمشون؟ آدم ... دیدن ادامه » احساس می کرد نیکی کریمی سرمایه گذاری چیزی در این فیلم بوده!
۱۳ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هیاهو برای هیچ!!!
مثل دو سه فیلم قبلی حجازی لحظات ابتدایی خوب و خلق یک بحران و در ادامه عدم توانایی در جمع و جور کردن بحران ....که البته این فیلم بشدت در خلق بحران خوب عمل می کنه و به شدت فاجعه بار قضیه رو جمع و جور می کنه ...

بازیگر نقش پگاه عالی بود حقیقتا امیدوارم در جمع نامزدهای مکمل دیده بشه !

۱.۵ از ۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ای کاش تنگ نظری های حاکم بر صداسیما نبود تا میشد این نمایش رو به صورت تله تیاتر بارها و بارها پخش کرد ...
این نمایش رو همه باید ببینند ، همه

گفته های تامل برانگیز بانو چیستا یثربی خواندنش توصیه میشود ...

چیستا یثربی نویسنده و کارگردان تئاتر با اعلام اینکه تئاتر دچار نوعی آفت به نام سرمایه سالاری شده است، از حضور بازیگران سینما و چهره ها در صحنه های نمایش تئاتر سخن گفت.

چیستا یثربى نویسنده و کارگردان تئاتر در ارتباط با حضور بازیگران سرشناس سینما در تئاتر به برنا، بیان کرد: در رابطه با این موضوع از خودم شروع مى کنم، سال گذشته قرار نبود براى نمایش "شب" روى صحنه بروم، آیا من بازیگر هستم؟ من درس بازیگرى نزد خانم ژاله علو، فهیمه راستکار و شهره لرستانى خواندم ولى نویسنده و کارگردان هستم.جریان بازى روى صحنه من در سال گذشته از این قرار بود که خانم بازیگر به یکباره رفت و گفت من چک سفید مى خواهم که رئیس تئاتر شهر گفت خودت بازى کن، گفتم من برم، من آسم دارم، چطورى با این آسم یک ساعت و نیم مردم را نگه دارم، صداى من شاید به انتهاى سالن قشقایى نرسد، رئیس تئاتر شهر گفت چیستا یثربى براى تو تماشاگر بیشتر خواهد آمد، بعد از آن سایت تیوال را باز کردیم تا روز آخر نمایش بلیت ها فروخته شده بود، مردم براى من بیشتر آمده بودند تا بازیگرى را که مى‌شناختند.می دانید چرا، چون من کنجکاو برانگیز بودم و از من بازى ندیده بودند.

تئاتر توسط عده اى نزول خوار تبدیل به بانک محلى شده

وى با اشاره به اینکه تئاتر به یک بلا و آفتى مبتلا شده است به نام سرمایه سالارى،توضیح داد: افرادى که در عمرشان حتى یک تئاتر تماشا نکردند و مربوط به تئاتر نیستند و به فروش میلیاردى یک یا چند تئاتر نگاه مى‌کنند و بعد با خودشان مى‌گویند چرا باید پول خودمان را در بانک بگذاریم تئاتر یک بانک محلی شده است و چرا از این فرصت ما استفاده نکنیم، با کمال احترام و عذرخواهى از اسپانسرهاى فهیم باید مجددا تاکید کنم که تئاتر توسط عده اى نزول خوار تبدیل به بانک محلى شده است.

کبابی و فرش فروش وارد تئاتر شدند!

وى در ادامه با اعلام اینکه دچار بیمارى شده ایم که کبابى،فرش فروش و ... وارد تئاتر شدند، گفت: متاسفانه یک سرى آدم با پول وارد تئاتر شدند، هم سالن ها را گرفتند و هم سالن خصوصى تاسیس کردند که هزینه اجاره هرشب آن دو میلیون تومان است، من چطور هم پول بازیگر و دکور بدهم و هم هرشب دومیلیون تومان هزینه سالن بدهم، من چطورى این پول را بدهم از کجا درآمد زایی کنم که این هزینه ها را بدهم؟ من در تئاتر حرفه ای کشور به یک میزانی درآمد داشتم و به یک میزان دیگر دستمزد، به همه میگفتم این قدر می توانم به شما پرداخت کنم.

چرا ... دیدن ادامه » بهرام بیضایی از ایران رفت
این نویسنده و روان شناس در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته در تئاتر قرارداد تیپ وجود داشت به شکلى که دولت و مرکز هنرهاى نمایشى در سال یک مرتبه پول به گروه هاى حرفه اى تئاتر پرداخت مى کرد که البته آقاى پارسایى این مسئله را ویران کرد. بعد از وى هم آدم هاى نالایق و بی اطلاع تر آمدند، مثلا از تلویزیون آمده که یا شهرستانى بودند و در فضاى تئاتر نبودند یا اصلا مدیریت بلد نبودند و صرفا یک رشته مهندسى خواندند و آنها را رئیس کردند. بعد این آدم ها چیکار مى کنند: اولین اقدام آنها قطع بودجه دولتى است، من سوالم این است که این پول کجا مى رود؟ نباید وضعیت همسر دکتر صادقى اینگونه شود، چرا باید پرى صابرى به تنهایی هزینه هاى خودش را پرداخت کند یا استاد بیضایى چرا از ایران رفت؟ چون پیشنهاد یک تئاتر داد که گفتند بودجه نداریم بعد از آن طرف نمایش سهروردى شکرخدا گودرزى که کم فروش بود و در مهجوریت واقع شد ١٠٠ میلیون حمایت مى کنند. چیستا یثربى با ١٠٠ میلیون نمایش درسطح جهانى روى صحنه خواهد برد.

گفتم در اتاق انبار به من جا بدهید گفتند نداریم
یثربى همچنین با انتقاد از رئیس کنونى تئاتر شهر گفت: من آخرین پیامکى که به پیمان شریعتى رئیس تئاتر شهر دادم گفتم که سالن مى خواهم گفتند نداریم، گفتم دو سئانس گفتند نداریم، گفتم در کافى شاپ، اتاق انبار یا اتاق آرشیو تئاترشهر گفتند نداریم، چرا چون من سال گذشته یک نمایش در تئاترشهر روى صحنه بردم. گفتم این قانون نیست که دوسال یک بار از تئاترشهر استفاده کنیم، که در پاسخ اعلام کردند به سالن هاى خصوصى مراجعه کنم که دستیارم به سالن هاى خصوصى مراجعه کرد دید قیمت ها بشدت بالا و سنگین است. حالااین تنها یک طرف ماجرا است.

مهناز افشار دیالوگ بد می‌گوید

یثربى در ارتباط با نمایش "الیور توئیست" و نقش آفرینى مهناز افشار در آن گفت: حسین پارسایى کارگردان نمایش "الیور توئیست" قبلا ٣ نمایشنامه من را با تئاترى ها روى صحنه برده که البته در تمام آنها به دلیل نابلدى شکست سنگین خورده است و مثل حالا سراغ مهناز افشار نرفته بود. مهناز افشار بازیگر من بوده ولى با کمال احترامى که براى ایشان قائل هستم مى گویم مهناز افشار دیالوگ بد مى گوید، اصلا دیالوگ احساس نمى کند که باید در آن حس باشد کلیشه اى دیالوگ مى گوید، خانم افشار بازیگر تئاتر نیست، خانم افشار مطالعه تئاترى نداشته است. افشار در نمایش "گاردن پارتی در برف” بازیگر من بود و قرار بود در "آخرین پرى کوچک دریایى" هم نقش کوچکى گلاب آدینه به وى بدهد که متن آن براى من بود.

وى در ادامه اضافه کرد: نمایش "گاردن پارتی در برف" بعد از مدتى توسط پرستو گلستانى به روى صحنه رفت که کلى جایزه دریافت کرد. زمانى که کار دست بچه هاى تئاتر باشد نتیجه مثبت از آب درخواهد آمد، چرا پرستو گلستانى با "گاردن پارتى در برف" موفق شد ولى با مهناز افشار کار رد شد، به دلیل بازی ضعیف این بازیگر! هنوز نامه بازبین ها را دارم که نوشتند بازیگران را عوض کنید و از بازیگران تئاترى استفاده کنید ما به شما سالن خواهیم داد. این اتفاقات در دوره شریف خدایى و مسافر آستانه رخ داد.

لباس شیکشان را میپوشند و برای شوآف به تئاتر میروند

وى در ادامه تصریح کرد: بعداز گذشت آن دوران کارگردان نمایش "الیور توئیست"حسین پارسایى به مرکز هنرهاى نمایشى وارد شد و فاجعه تئاتر رخ داد و تئاتر خصوصى راه افتاد، تئاتر خصوصى فقط به پول فکر مى کند و مردم هم چون تفریح ندارند لباس هاى شیک خودشان را کجا بپوشند، فقط براى شو و شوآف به دیدن این تئاترها مى روند. اصلا اینکه تئاتر خوب یا بد تماشا کنند اهمیتى برایشان ندارد و فقط بلیط ١٠٠ تا ١٢٠هزارتومانى را بدهند، جوانان ما ١٠٠ هزار تومان کرایه خانه شان است، این یک ظلم است، خیلى از این تئاترهاى ١٠٠ هزارتومانى من را دعوت مى کنند که اصلا نمى روم، من فقیر نیستم ولى آیا همه علاقه مندان تئاتر این توانایى را دارند.

من از هیچکس نمى ترسم حتى از ایشان که کلکسیون جواهرات دارد

یثربى در ارتباط با علت استقبال از نمایش "شب" در سال گذشته،گفت: چرا تمام بلیت هاى نمایش "شب" چیستا یثربى تا روز آخر اجرا به سرعت در تیوال به فروش مى رسد چون نوشته هاى من را دوست دارند، البته نمایش "شب" در سالن قشقایى تئاتر شهر اجرا شد، من ٥ هفته براى اجراى یک نمایش به دیدن تمام سالن هاى خصوصى تئاتر رفتم که همه آنها از دم مى گفتند از بازیگران چهره مطمئنا استفاده مى کنید که من گفتم از بازیگر چهره استفاده نمى کنم. من هیچوقت مهناز افشار را در حدى نمى بینم که جرات بکند پاى خودش را بر روى صحنه تئاتر بگذارد، ببخشید که این مسئله را رک مى گویم من از هیچکس نمى ترسم حتى از ایشان که کلکسیون جواهرات دارد و همسرشان آن آدم است.

وى با اعلام اینکه فهم تئاتریى و بیان مهناز افشار مشکل دارد،گفت: مهنازافشار براى نقش هاى سینمایى مدل شخصیت خودش و مانند "آتش بس ١" خیلى خوب است،ولى چرا خانم تهمینه میلانى براى "آتش بس ٢" میترا حجار را آورد باید به این موضوع فکر کرد، آدم ها مغرور مى شوند،سینماسالارى به جان تئاتر کشور افتاده است و به قول ژان کلود کریر نویسنده فرانسوى که همسر ایرانى دارد" اگر سرمایه سالارى و ستاره سالارى سینما به تئاتر ورود پیدا کند فاتحه تئاتر خوانده است" یک مثال ساده برایتان میزنم. نیکول کیدمن براى فیلم هاى سینمایى میلیاردها تومان دستمزد مى گیرد اما در تئاتر به اندازه بچه هاى تئاتر حق الزحمه مى گیرد چون عاشق تئاتر است. ولى متاسفانه در تئاتر ایران فاجعه اى در حال وقوع است.

این نویسنده و کارگردان در ادامه گفت: آلبرکامو جمله جالبى داشت که مى گفت "تنها هنرى که از تجارت کثیف نزول خواران و سرمایه داران دور مانده ، تئاتر است و اگر شما تئاتریى ها اجازه بدهید که پای کاسبان،کارخانه داران،سرمایه داران ،نزول خواران به تئاتر باز شود براى همیشه فرهنگ خودتان را از بین بردید چون تئاتر تنها بخش فرهنگى کشور است که باقى مانده"٬ ما یک تئاتر داشتیم که جاى روشنفکرها و نفس کشیدن و تفکر بود، اگر همان هم با ورود شاکردوست ها و افشار ها و فروتن ها به خاطر سرمایه سالارى در حال از بین رفتن است.

یثربى با اعلام اینکه در سینما امکان فعالیت وجود ندارد، اظهار کرد: الان وقتى به من مى گویند چرا فیلمنامه نمى نویسد در پاسخ مى گویم چه کسى سفارش مى دهد، خودشان تولید مى کنند و مى نویسند، پیمان قاسم خانى خودش هم گفته بود که در یک سال با ٣٠ پیشنهاد کارى مواجه می شدند که الان خودشان هم کارهاى ضعیف مى نویسند.خانم باران کوثرى و بهاره رهنما که پولدار هستند و حلالشان باشد به صورت مداوم سالن مى گیرند، سالهاست امثال یثربى و قطب الدین صادقى و منیژه محامدی که سال های سال برای تئاتر این کشور جنگیدیم در محاق گرفتار شدند، من دست فالوئرهاى خودم را مى بوسم که سال گذشته سالن نمایش "شب" را پر کرده بودند اما من که همواره بر روى آنها نمى توانم حساب کنم. من تماشاگر تئاتری خودم را مى خواهم، فالوئرهاى اینستاگرامم به دلیل احترام به من به تماشاى "شب " آمد نه براى دیدن تئاتر، من تماشاگر تئاتر خودم را مى خواهم.

نویسنده کتاب "پستچى" در خاتمه بیان کرد: دولت کجاست، همان دولتى که چند سال قبل آقاى روحانى قول داد که ممنوع الکارها را از کار بیرون بیاورد، افراد اصیل تئاتری امثال اکبر رادى که سالها در تئاتر خون جگر خوردند، خانه نشین شد و فوت کردند را ببینیم، جایگاه امثال چیستا یثربى کجاست، چرا موقعیت واقعى این آدم ها در اختیارشان گذاشته نمى شود؟ اصلا قرارداد تیپ کجاست؟چرا مجوز این همه سالن خصوصى را می دهید که به شکل قارچ گونه در حال رشد هستند، البته اصلا بد نیست ولى از ما نپرسند که قهرمان اول من بازیگر سینما است یا نه، قهرمان اول من دخترم است که ٢٠ سال سن دارد، چرا این سوال را مى پرسند،این اهانت به من است که موهاى سرم براى تدریس تئاتر به بچه ها سفید شده است، ببینید کى گفتم بزودى تئاتر ما با این وضعیت از بین خواهد رفت و ورشکسته خواهد شد، یاد روزهایى بخیر که تئاترهاى ما در جهان مى درخشید الان دیگر هیچ جا دعوت نمى شویم متاسفانه فاجعه اى براى تئاتر در راه است و واى از آن روزى که بازیگر سینمایى بخواهد دیالوگ تئاتری بگوید.

خانوم یثربى از نویسندگان برجسته هستند و دراین شکى نیست و در صحبت هایى که فرمودند هم در کلیت بسیارى از اونها هم هیچ شکى نیست.... اما به نظرم ایشون بیشتر این متن رو به عنوان یه دفاعیه از شخص خودشون مطرح کردند و بیشتر داشتند محاسن شخص خودشون و کارهاشون رو بیان ... دیدن ادامه » میکردند....(البته خیلى ظریف).
۲۴ آذر ۱۳۹۶
درسته که از خودشون گفتن اما خودشون دارن توی این فضا کار می کنن و مشکلاتی که از نزدیک لمس کردن رو بیان کردن. نمی شه که مدام از زبان دیگران بیان کرد که نکنه به خودخواهی و خودشیفتگی متهم بشیم.
۲۴ آذر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خسته نباشید
فروش بلیط از کجا هست ؟
چون سینما تیکت هم چیزی ندیدم برای فروش بلیط ها
ممنون
درود بر شما
فیلم ها به صورت رایگان هستند و نیازی به تهیه بلیت نمی باشد.
با سپاس
۲۱ شهریور ۱۳۹۶
سپاس
۲۱ شهریور ۱۳۹۶
جدول زمان اکران فیلم ها رو کجا میشه دید؟
۲۲ شهریور ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش تمیز ، محترم و دوست داشتنی ای هست
ریتم کند کاملا در فرم نشسته و نه تنها برای من آزار دهنده نبود بلکه باعث حظ وافرم شد
بعد از مدت ها در یک نمایش شاهد دکوری بودم که براش فکر شده، هزینه شده و تونسته به کارگردان در خلق درست میزانسن و ایجاد قاب های چشم نواز کمک کنه
شاید طراحی نور نیاز به تامل بیشتری داشت !
و کاش که میکروفون استفاده نمی‌شد البته این چیزی از ارزش بازی خیلی خوب بازی گران کم نمی کنه
و در انتها سپاس از جسارت خانوم زندی نژاد برای روی صحنه بردن این متن که خب شاید با ممیزی های مرسوم کار راحتی نیست ولی خب مثل همیشه تیاتر پیشگام در عقب تر و عقب تر کشیدن خط قرمز های پوچ و پوسیده تحمیل شده بر جامعه شد .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ما از هجوم ابر
به باران پناه می بریم
از ترس باران
به زیر چتر
ما هراس نبود چتر را
در آغوش هم قسمت می کنیم...
آغوشی ک تسلی ست
از ابر،باران و نبود چتر
درود درود......
۲۶ تیر ۱۳۹۶
درود بر شما جناب صدری عزیز
۲۶ تیر ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تبریک به پرستو خانوم فصیح عزیز :)
از صمیم قلب خوشحال شدم بخاطر این اجرای بکر و نو ، شاید برای اولین بار در ایران هست که همچین ایده ی لطیف و جذابی داره اجرا می‌ره
آریوی عزیز ، جناب کوهی بزرگوار و سایر عزیزان سهیم در این اجرا براتون آرزوی بهترین ها رو دارم
به امید دیدار :)
متشکرم ازت امیرحسین عزیز
امیدوارم که آرزوهای شما هم دست یافتنی باشه
:)
۰۱ مرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم خوبیه ،خوش ساخته اما شاهکار نیست
مثبت ترین نکته کارگردانی موفقیت در حفظ ریتم هست ک تا آخر فیلم ریتم خوب و درستی داره و اصلا خسته کننده نیست حقیقتا من حتی یک بار هم ساعتم نگاه نکردم !
و چ خوب ک کارگردان طمع نکرده و تایم فیلم ب اندازه است در حد ۸۰-۹۰ دقیقه
حامد بهداد واقعا خوبه
در مجموع فیلم قابل قبول و دوست داشتنی ای بود
۷.۵ از ده
بنظرم تو جشنواره قابل تحمل بود !
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
واقعا مرضیه جان حیف شد انقدر بهش کم لطفی شد
بخصوص ب بهداد ک کاندید هم نشد
۱۹ بهمن ۱۳۹۵
این جشنواره ی بی ارزش...
۱۹ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مورد نیمروز نوشتن یکم سخته !
۳۰-۴۰ دقیقه اول فیلم واقعا بده بخصوص دوربین و قاب بندیا فاجعه ست ! نصف کادر دیوار یا میله یا کنار پنجره ست ! یا واقعا نمی فهمم چرا سکانس های جلسه تو اتاق ی مقداریش دوربین تو اتاقه بقیه ش میره بیرون و از پشت شیشه فیلم میگیره !
حقیقتش بنظر من فیلم از جایی شروع میشه ک تیم اطلاعات تصمیم میگیرن برای عمل کردن رو خونه زعفرانیه ، از اونجا لحن فیلم ثابت میشه و چقدر خوش ساخت و درگیرکننده .
قبل از اون بد نیست اما تکرار پی در پی حوادثی ک ناشی از وجود نفوذیای های مجاهدین تو جای جای مملکت هست کاملا حوصله سربر میشه واقعا من دیگه خسته شده بودم اما از جایی ک دیگه مقدمه چینی برای شناسایی سه تا خونه امن شروع میشه کاملا حس و ریتم ب فیلم برمیگرده
فضاسازیا خیلی خوبه ، بازی ها از اون بهتر و واقعا هادی حجازی فر درخشانه
در مجموع کار قبلی مهدویان ... دیدن ادامه » بیشتر دوست داشتم اونجا تکلیف فیلم مشخصه البته نمیشه خیلی ایراد گرفت بهرحال اولین تجربه سینمایی ش هست ک می خواد قصه بگه
امیدوارم فیلم ب فیلم بهتر شه
۶ از ده
من چیزی که خوندم یه جایی، نظر این بود به عمد کادرجوری بسته شده که قسمتی معلومه نباشه، جوری ابهام و پنهان کاری روتلقین کنه
۱۸ بهمن ۱۳۹۵
اعتباردهی مستندگونه به وقایع و گفتگوها احتمالا مقصود فیلمساز بوده
۰۱ اسفند ۱۳۹۵
بیتای عزیز اگر هم مقصود این بوده بنظرم ناشیانه اجرا شده اینکه تقریبا نصف کادر ماسکه بشه برای من زیاد خوشایند نبود
۰۸ اسفند ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نوشته ای در مورد فیلم خوب «بیوگرافی» اکران هنروتجربه جشنواره فجر
خوشحالم ک بالاخره ی فیلم دیدم ک یکی از محوری ترین موضوعاتش در مورد افراد تراجنسی هست !
پرداخت تلخ اما بشدت خوب در مورد شاید یکی از مورد ظلم واقع ترین گروه های دگرباش جامعه ک بشدت نیاز ب حمایت روانی دارن
اگرچه بستر فیلم در مورد تهیه ی پول عمل این فرد تی اس هست اما کاملا هوشمندانه داره گوشزد می کنه ک این افراد بیش از اونکه نیاز ب کمک مالی داشته باشن نیازمند حمایت عاطفی هستن بخصوص در سکانس بسیار خوب ابتدایی فیلم تو تاکسی !
امیرحسین ثقفی ک فیلم های قبلیش آنچنان درگیر تعریف کردن قصه نبودن حالا فیلمنامه این کار رو نوشته و داره قصه میگه اگرچه کار بخصوص از بعد فیلمنامه می تونست پرداخت کامل تری داشته باشه اما در همین حد فعلی هم بخصوص تو سینمای الکن امروز ایران بشدت کار قابل دفاعیه
فاطمه ... دیدن ادامه » ثقفی در مقام کارگردان ک فکر کنم اولین فیلم بلندش باشه خوبه چندتا سکانس خیلی خوب برای مثال سکانس موتور سواری راحله و احمد / دو سکانس آسانسور ابتدایی و انتهای فیلم و ... نشون میده با کارگردان خوش فکر و کار بلدی طرفیم و مطمینا در فیلم های بعدیش ضعف های ناشی از کم تجربگی رو برطرف می کنه
انتخاب موسیقی خیلی خوب فیلم در القای حس و حال بسیار موثره
بازی های روان و بسیار خوبی هم داشت فیلم
در مجموع با فیلم درگیر کننده ای طرفیم بطوری ک یکی از دوستان ک همراهش فیلم دیدم چند ساعت بعد از پایان فیلم پیام داد « نگران راحله م...»
امیدوارم بیوگرافی امکان اکران در گروه هنر و تجربه رو پیدا کنه و براش مشکلی در اکران پیش نیاد
۸.۵ از ده
سعید زادمهر و پ.ر این را خواندند
مرضیه و محیا سلطانی این را دوست دارند
این فیلم کجا اکران میشه؟؟ تو هیچ چشم اندازی نیست که..!
۱۶ بهمن ۱۳۹۵
سپاسگزارم.
۱۶ بهمن ۱۳۹۵
خواهش میکنم :)
۱۶ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم روپاییه ،دوربین درسته، بهبودی و کاتوزی و بازیگر نقش هامون خوبن اما باران کوثری نه راستش دوست نداشتم بازیش بخصوص داد می کشه صداش چرا انقدر بد بم می کنه !

چندتا دیالوگ خوب داره ،ولی فیلمنامه شخصیت پردازی جالبی نداره بخصوص در مورد طاهر ک کاملا تیپه

آخر فیلم هم ک متاسفانه ول میشه و اون تلنگری ک قراره صحرا بخوره تا متحول بشه اصلا درنمیاد !

موسیقی خیلی بده!

۵.۵ از ده
رومینا خلج هدایتی این را خواند
navidjahan و مرضیه این را دوست دارند
درباره صدای باران کوثری و داد زدناش همچنین موسیقی کاملا موافقم
۱۵ بهمن ۱۳۹۵
ای بابا ما رو بگو اومدیم رو دیوار کی یادگاری بنویسیم:))))
۰۹ آبان ۱۳۹۶
دیواری کوتاه تر از ما هم نیست دیگه ... :)))))))))
۱۰ آبان ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی معمولی اما توهین آمیز نیست !
رویا افشار خوبه
فیلمنامه بد نیست اما تا حدی قابل حدسه
۴.۵ از ده
مرضیه این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ی فضای سرد و خوب که واقعا در اومده
چه کارگردانی خوبی ، دکوپاژها و میزانسنا رو مقایسه کنید با اغلب فیلمای سردستی این روزا و دوربین رو دست اعصاب خورد کنشون
قشنگ مشخصه پلان ب پلان کار فکر شده روش
چه موسیقی دلنشینی
چ الناز شاکردوست درستی ،امیدوارم این فیلم نقطه عطفی باشه براش !
ماهایا پطروسیان حقشه کاندید مکمل بشه
خوشحالم جیرانی برگشت ب همون فضای شخصی و دوست داشتنی ش حداقل برای من
۹ از ده
جز شما کسی دیگه این حرفارو مینوشت فکر میکردم ی توهمی و فیلم نبینه :|
اما این حرفا یکم حس کنجکاوی دیدن فیلم و در من تحریک کرد :))
۱۴ بهمن ۱۳۹۵
:)
ببینید خانوم مهاجرانی عزیز من فکر میکنم علت اینکه خب خیلی ها این فیلم دوست نداشتن چون صرفا برای دیدن نوید و الناز اومده بودن و پیش زمینه ی ذهنی ی فیلم بامزه با حضور ستاره های محبوبشون داشتن ک محقق نشد ب همین خاطر سرخورده شدن !
:)
۱۴ بهمن ۱۳۹۵
موافقم جناب ضیایی پور
۱۴ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بد متاسفانه بد واقعا
تا کی باید نوید محمدزاده رو در نقش یک فرد مفلوک ببینیم ؟ کاملا قبول دارم بشدت صحنه های عصبی شدن و بدبختی رو خوب بازی می کنه اما چقدر دیگه ؟
یک سوم اولیه فیلم تقریبا بد نیست داره قصه میگه اما یهو ول میشه از اونجا ک کارگردان میترسه وارد کارخونه بشه و صحنه درگیری رو نشون بده ، و شاید می خواد نوعی تعلیق رو ب اجبار ب فیلم وارد کنه !
چ اصراریه وقتی به اندازه ۱۱۰-۱۲۰ دقیقه فیلمنامه نداریم انقدر کش بدیم فیلم رو
با حذف سکانس های مادر مریض و پرستارش و خواهر پرستار چه لطمه ای می بینه کار؟
و اینکه پایان باز با فیلم بدون پایان متفاوته ! این فیلم کاملا بدون پایانه نه پایان باز !
۲ از ده