تیوال هومن شهباز | دیوار
S3 : 21:16:58
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
هومن شهباز
درباره نمایش اُسلو i
به نام خداوندگار تیاتر
تیاتر و نمایش اسلو می تواند و توانسته است از دید بصری مخاطب را به برآورد و خشنودی بالایی برساند چیزی که از اثرگذاری این بازیهای فوق العاده و حتا درخشان می اتدازدش پخش تصویری در بک گراند اجراست ضمن اینکه اثرگذاری نور را به بهانه ی پخش مستند به حداقل اثرگذاری کاهش داده از میزان اثر حسی ناشی از اکتهای بازیگران کاسته است... این پس زمینه ی تصویری شاید در دو جا که مناسب بود در جاهای دیگر کاملا کاملا و به طور دقیق کامل زائد است نخست جایی که عرفات ریشخند میشود و دوم جایی که پیمان اسلو به گند کشیده می شود.
جدا از اظهار نظر بینشی به سوژه پرداخته شده کاری متفاوت با بازی ها و کارگردانی روان خوب و بجا دیده شد.
برای کارگردان بازیگران و عوامل اجرایی ارزوی کامیابی بیش از پیش را دارم.
اگر میخواهید درک خوبی از این نمایش داشته باشید می باید همه ذهنتان و قلبتان را به این تیاتر بدهید و دمی حواستان پرت نشود.
برشی از زمان میان دو فرد ... رابطه ای که تمام شده اما تشده
علاقه ای که نیست دیگر ولی هست... یک خط با کمترین فراز و فرود.. هر رابطه ای می تواند به چنین فرجامی بینجامد...
سفارش میشود پیش از دیدن این تیاتر لا موزیکا و لاموزیکای دوم را نخوانید لاموزیکای سوم نمایش دیگریست.
بازی های روان در خدمت نمایشنامه به همراه نورپردازی و دکور مختصر و سودمند در خدمت فهم نمایشنامه مخاطب را وا می دارد که اعتراف کند در این تیاتر بازار امروزه تیاتر متفاوتی را دیده است
و شاید به مانند من بخواهد این تیاتر را یکبار دیگر ببیند.
موافقم
لاموزیکای اول و دوم و چهارم و شصت و چهارم را چیزی به کسی نمی گوید..
ولی به نظرم بدانید قبل رفتن با دوراس روبرو هستید...
فضای سرد و بی حوصله و پر از حرفهای نگفته.. از یک انسان مدرنیته و دغدغه هایش
چیزی که تو کشور ما همچنان نیست... یا شاید خیلی کم هست...
تازه ... دیدن ادامه » در کشور ما تعریفی از ازدواج سپید راه افتاده... مونده هنوز تا لاموزیکا بشود..
همین
۳۰ مرداد
به نظرم چنین است
و نیز فضای لاموزیکای سوم بک فضای رئال نیست
میشود رابطه ای تمام شود و تمام نشود؟
میشود رابطه ای به جدایی بینجامد و جدایی رخ ندهد؟
میشود همه چیز در عین رخ دهد اما در ذهن نه؟
شاید این اندیشه اندیشه ی نو و پیشروی است که آدمی اکنون یارای ... دیدن ادامه » درک آن را ندارد
۳۱ مرداد
بله من هم به نظرم آمد که با زن در خیالش حرف می زند...
۳۱ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده اصلی دارای ایده ی خوبیست که می توانست بهتر باشد
فیلم به سه بخش تقسیم شده که کارگردان بیش از اندازه در هر قسمت انرژی و زمان می گذارد برای روایت داستان که کشدار می شود اما به نظرم این کشداری زیاد نیست چیزی که برام جذاب بود ایده به داستان خوب تیدیل شده است. بازیها رو دوست داشتم اما خیره کننده نبود.
به سبب اینکه از این دست فیلمها امروزه در سینمای ایران کم ساخته می شود
پیشنهاد می کنم دیدن آن را از دست ندهید.
Alireza Hosseini و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدم
ارزش دیدن داشت
ایده و اجرا عالی بود به جز اجرای گریم خانم جبراییلی
و اینکه فیلمنامه گافی داشت و آن هم چگونگی گسست ارتباط میان بازیگر نقش اول زن و شوهر سابقش که حتا اشاره ای نمیشود به نظرم امد که بی سبب جدا شده با داشتن یک پسر و دلیل جداییش روشن نبوده فقط اینکه پول را برای چه میخواهد روشن میشود برای مخاطب
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب این نمایش را دیدم
متن خوب و روانی داشت به همراه بازی های درخور،در قالب نمایشنامه و با انرژی که من به نشان بیننده و مخاطب تیاتر آن را درک کردم و از بازیها لذت بردم ضرب اهنگ اجرا رضایتمندی در مخاطب ایجاد می کرد.
این نمایش می تواند و توانسته است در ذهن مخاطب اثرگذار باشد بسته به بیننده این تیاتر.
برای گروه اجرایی و کارگردان این نمایش که پس از نمایش به گفتگو با ایشان به همراه دیگر دوستان تیاتر بین نشستیم و دیالوگ خوبی میان دوستان تیاتر بین و ایشان برقرار شد ارزوی کامیابی های روز افزون تری می کنم.
سلام و عرض ادب

ممنون از لطفتون ، مستفیض شدیم از صحبت کردن با شما و دیگر دوستان ...

مستدام باشید .
ارادت .
۲۸ مرداد
با درود
آنچه دیدم نوشتم
۳۰ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هومن شهباز
درباره نمایش نان i
نان از ایده تا اجرا فوق العاده است... دوستان تیاتر بین و تیاتری بیشتر از آنچه به نظرم رسید گفتند و نوشتند تنها می توان گفت که سیر و خم اجرای این تیاتر از یک نقطه شروع می شود و با شیبی ملایم و با صبر و حوصله اوج می گیرد و تماشاگر را با خود به بالا می برد... و می توان گفت که نقطه ی پایان نمایش نقطه ی اوج نمایش به نوعی می تواند تلقی شود... کاملا با جناب لهاک هم دیدگاهم که تمرین کافی برای اجرا به نظر میرسد نبوده است که در برخی لحظه ها دیده شد اما به دید من صرفنظر کردنی است در کل اجرای این نمایش ... در ضمن به نظر می رسد با توجه به ماسکهایی که بازیگران به چهره دارند تهویه بهتری می باید... برای نویسنده کارگردان و گروه اجرایی آرزوی تیاترهای موفق و بهتر تری دارم و منتظر کار دیگر ی از شما هستم .
این تیاتر است و دوست داشتنی فضایی برای نفس کشیدن اندیشه انسانی با اپیزودهایی اندیشیده شده و کار شده .. با آنکه پنداشته می شود تیاترهایی که سلبریتی ها در آن ایفای نقش می کنند معمولا خوب از آب در نمیاید اما براستی در این تیاتر چنین نیست کاملا اشکار است که خانم حجار مدیوم تیاتر را درک کرده و بازیگری آن جدی و جدا از سینما و رسانه دانسته است در این میان از بازی جناب فلاح که براستی در صحنه می درخشند نیاید غافل بود. من دوست داشتم و
از دیدنش لذت بردم.
از کارهای جناب هژیر آزاد همیشه خوشم می آمد و در این اجرا هم وجه دیگر کار بازیگری خود را ارائه دادند تصویر سازی فضای رومانتیک در تیاتر به نظرم چون بر مدار احساس می گردد کاری بس دشوارست که جناب هژیر ازاد و خانم مسلمی از عهده خوب بر امدند با دکوری مختضر عاشقانه ی میانسالی با بازیهای درخور خوب به تصویر کشیده شد. از دیده ی بیننده ی جدی تیاتر این اجرا شاید به چشم نیاید ولی من بازیها و خس عاشقانه ی میان زن و مرد که در آمده بود را دوست داشتم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هومن شهباز
درباره نمایش سیزیف i
سیزیف از دسته نمایشها و تیاترهاییست که کمتر دیده و به آن پرداخته میشود.
نمایش با این روند اغاز میشود که اندیشه را از مخاطب می گیرد و ارام ارام فضا و مفهوم خود را به اندیشه مخاطب ارائه می دهد و این چنان است که تو ۱۰۰ دقیقه در جای خود می نشینی بی انکه بیندیشی و هم محو بازیگران و بازیهایشان.
بازیها روان و عالی در خدمت نمایشنامه و براستی سیزیف را کار کردن برای بازیگر انرژی بسیاری را میخواهد که بازیگران نمایش می اندیشم از عهده برآمدند.
نمایشهایی چون سیزیف بیننده ی جدی تیاتر ایرانی را به اندیشه می اندازد که چرا چنین نمایشهایی در ایران نگاشته و کار نمیشود و اگر چنین است چرا مورد استقبال قرار نمی گیرد؟
نمایشی است که با یک بار دیدن نمیتوان دریافتش
بایسته است که دستکم یک بار دیگر به تماشا نشست و آن را اندیشید
وقتی از سالن اومدم بیرون اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که ای کاش میتونستم دوباره ببینمش
۲۰ اسفند ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هومن شهباز
درباره نمایش سیزیف i
با درود اگر کسی نمیخواهد یا نمی تواند به هرسبب نمایش سیزیف در روزهای پایانی یا آخرین اجرا را برود... بسی خوشنود خواهم شد که بلیت رو از ایشان بگیرم و بروم این نمایش رو ببینم .... همین جا بفرمایید تا خدمتتون باشم و هماهنگی صورت گیرد.... از لطفی که می کنید به گونه ای ژرف سپاسگزارم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیروز سانتی متر را دیدم . نوشته و بازی های فکر شده و چگونگی اجرای بی مانند... برای اینکه محتوای نمایش درک شود از صندلیهای سالن صرف نظر شد و یه سه ردیف بسنده شد... این در حالیکه تیاتر ها در به در دنبال مخاطب بیشتر هستند جای تقدیر و نشان از درک بالای عوامل کار نمایش سانتی متر دارد. ایده ساده است اما کاری متفاوت از این ایده ی ساده و جذاب در آمده... شدیدا همگی رو دعوت میکنم به دیدن اجرای پایانی این نمایش متفاوت و دیدنی امروز جمعه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد ناظر زاده
ممنون از هومن شهباز گرامی .نمایش جدیدمون به نام ' نوبت ،یعنی بعدی ' از ۲۴ اردیبهشت در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر ، هرشب ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه میره . این نمایش تا تاریخ ۱۱ خرداد روی صحنه هست . بنده از همراهان عزیز تیوال دعوت می کنم که تشریف بیارید و ... دیدن ادامه » این نمایش رو تماشا کنید و نظر و نقدتون رو با ما به اشتراک بزارید. بسیارممنون از حمایتتون .

''نوبت ، یعنی بعدی '' به نویسندگی و کارگردانی: مرتضی شاه‌کرم، بازی: آناهیتا اقبال‌نژاد، پروا آقاجانی ،غزاله جزایری، مسعود شامی‌خاتونی، علی غابشی، ترانه کوهستانی.

اطلاعات تکمیلی در تیوال موجود می باشد .
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
جناب شاه کرم
همراه دوستان تیوالی امروز جمعه ۲۷ اردیبهشت به دیدار تیاتر تازه ی شما می نشینیم
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیروز این تیاتر رادیدم کار جالبی بود به نظرم رسید مکان برگزاری جای مناسبی برای این تیاتر نیست و گاهی هم حس کش دار بودن داشتم... به هر رو زحمت کارگردان بازبگران و ... جای تقدیر فراوانی دارد....‌نکته ی آخر پرسشی است که داشتم و آن اینکه اگر قراربود از آهنگ ضبط شده بهره گرفته شود چرا یک‌گیتاریست و ویولونیست در صحنه بودند بی آنکه موسیقی را اجرا کنند
سلام قبل از هر چیزی تشکر میکنم بابت اینکه وقت گذاشتید و کار مارو دیدید
اول اینکه یکم بی انصاف نقد کردید قطعا کل کار موزیک ضبط شده نبود ققط ۳ صحنه موزیک ضبط شده داشتیم
یک صحنه من به عنوان بازیگر فعالیت داشتم و نمیتونستم همزمان گیتار بزنم ۲ صحنه دیگه هم ... دیدن ادامه » باید با ساز پیانو زده میشد که متاسفانه شرایط آوردن این ساز به سالن نبود
بازم متشکرم از نظرتون
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
متاسفانه کار را ندیدم.
نمیدونم چند صحنه داستان با موزیک آمیخته شده.
ولی قطعا اینکه شما میفرمایید 3 بار موزیک ضبط شده پخش شده، میشه به جناب شهباز حق داد.
مگر اینکه نمایش به گونه ای بوده باشه که موزیک به تعداد بالای 6 دفعه پخش شده باشه...
که این هم خودش یک ... دیدن ادامه » علامت سوال بزرگ هست!
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این تیاتر را دیدم برایم‌ جالب بود و اثر بخش .. به دیده چند جا آن اثربخشی رو نداشت... ولی در کل جالب و یکدست بود... لذت بردم از دیدنش... دوستانی که نرفته اند را به دیدن آن سفارش می کنم
عاطفه گندم آبادی، Samira، میثاق زارع و امیر این را خواندند
آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هومن شهباز
درباره فیلم تمارض i
با درود
دوستان یک بلیط برای فیلم تمارض موجود است
برای امروز ۱۷ دی ماه ساعت ۱۵
موزه ی سینما
درصورت دراخواست
با تلفن ۰۹۱۹۴۹۲۷۰۴۷ به منظور دریافت کد اینترنتی تماس بگیرید
و از دیدن فیلم غیر قابل انتظار و دیدنی تمارض لذت ببرید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای من به نشان تماشاگر نا آزموده ی تیاتر نخست گونه ی روایت گری به دیده ام جالب و کم مانند آمد.

کار شاخصی که در دیدگان برجسته مینمود افزون بر بازیها نورپردازی جالب و اثر بخش آن بود.

بازی جناب داریوش موفق را بسیار پسندیدم .بازیهای بانوان نمایش هم بسیار چشمگیر بود.

همه ی اینها در کنار هم بهانه ای شد برای گسیل و پراکنش مفهومی که نویسنده و کارگردان

کوشیدند آن را به تماشاگران برسانند .
تینا و روجا حافظی این را خواندند
baharinbahar و بیتا نجاتی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش عروسکهای سکوت را دیدم

برای من به نشان تماشاگر نا آزموده ی تیاتر نخست گونه ی روایت گری به دیده ام جالب و کم مانند آمد.

کار شاخصی که در دیدگان برجسته مینمود افزون بر بازیها نورپردازی جالب و اثر بخش آن بود.

بازی جناب داریوش موفق را بسیار پسندیدم .بازیهای بانوان نمایش هم بسیار چشمگیر بود.

همه ی اینها در کنار هم بهانه ای شد برای گسیل و پراکنش مفهومی که نویسنده و کارگردان

کوشیدند آن را به تماشاگران برسانند .
حسین کوهی، manimoon و کاوه ت این را خواندند
بیتا نجاتی این را دوست دارد
درود بر شما
برای بهرمند شدن افراد بیشتری از نظر شما در مورد این نمایش، بهتر است نوشته خود را زیر برگه همان نمایش نیز بنویسید.
برگه نمایش عروسک های سکوت: http://www.tiwall.com/theater/arosakhaye-sokot/
با سپاس
۱۴ آذر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیاتر به دیده می آید که یک ابزار ارتباطیست که
سلولهای جامعه ی انسانی یعنی تن ها را به هم پیوند میدهد.
دیدگاههای انسان ها در تیاتر هم گفته می شود هم به تصویر کشیده میشود
به همین بهانه است که اثرگذاریش بی همتاست .
وشاید همین باشد که تیاتر را آیین ساز ، اندیشه ساز و فرهنگ ساز می دانند.
به یادگار بماند

این ترانه با صدای علی لهراسبی ( راهرو )

http://uplod.ir/q8bbaipq5xgd/RaahRo-AliLohrasbi.mp3.htm

از: خود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید