تیوال علیرضا پورکاظم | دیوار
S3 : 06:34:11
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دست بردن در یک اثر ادبی(در اینجا نمایشنامه) و تبدیل کردن آن به یک متن بومی! معمولاً آسیب جدی به کار میزنه.کارگردان این نمایش با سلیقه خودش سعی در ایرانیزه کردن کار داشت،که به نظر من موفق نبود.
نمایش خوبی نبود به دو دلیل
-متن نمایشنامه کسل کننده بود.
-کارگردانی کار ضعیف بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی خوب جناب رحتمی با کارگردانی قابل قبول جناب بهرامی برای اجرای نمایشنامه ضعیف جناب رنج بر!
حیف از این تلاش بیهوده!
ممنون از نظر و‌نقد
۱۶ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش تمیزی بود.
بازی روان و دوست داشتنی،متن و کارگردانی خوب.
من کلا کارهای مونولوگ رو به دلیل ارتباطی که بازیگر لازم داره از تماشاچی بگیره و به عبارت بهتر تماشاچی معمولا بیشتر از دیگر تاترها جزئی از نمایش محسوب میشه رو دوست دارم.
زهره مقدم، گالنا، محمد جواد و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب این کار رو دیدم
هر چقدر سعی کردم نتونستم با اجرا همراه بشم.
احساس میکردم رفتم نمایش نامه خوانی ببینم تا اجرای نمایش.
دوست عزیزم سلام
از اینکه این اتفاق افتاده واقعا شرمنده ام
قطعا اجراهای اول کمی دچار نقص هستش
من از شما دعوت میکنم تا در روزهای پیش رو، روزی قدم بر چشم بنده گذاشته و مجددا به تماشای نمایش بنشینید. قطعا نظرتون تغییر خواهد کرد.
۰۵ شهریور
ممنونم.اگه فرصت کردم حتماً.
۰۵ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فکر نمیکنم سه ساعت آخر عمر والتر بنیامین سخت تر از زمان حضور من برای دیدن این تاتر کشدار بوده باشه.و اگر مقصود جناب رضائی راد از نوشتن این متن نشان‌دادن گذشت آهسته زمان در شرایط سخت هست،که حتماً موفق شدن!
اینکه آخرین سال زندگی بنیامین تراژیک بوده و می‌توانست موضوع یک نمایش نامه باشه درست،اما چرا سه ساعت نمایش برای بیان موضوعی که در یک ساعت هم می‌شد بیان بشه؟!
جناب رضائی راد باید توجه داشته باشن افرادی کمی میتونن(مثل سارتر)نمایشنامه بلند بنویسن,در عین حال که جذابیت اجرا داشته باشه،باعث خستگی تماشاگر هم نشه.
از نقاط قوت این نمایش هم:
-کارگردانی خوب
-دکور و صحنه خوب
-بازی های قابل قبول و البته بازی عالی جناب شجره.
یکساعت که نه
وای 2 ساعت لازم داشت...
۲۴ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وقتی نمایش داشت اجرا میشد،تلاش قابل توجه جناب محدثی رو دیدم که نمیتونست منِ تماشاچی رو جذب کار کنه.هرچی فکر کردم که چه کس دیگه ای می‌تونست این متن رو بهتر اجرا کنه،کسی به فکرم نرسید.
از نظر من نمایش خوبی نبود،به دو دلیل:
-متن نمایش ضعیف بود.
-کارگردانی هم چنگی به دل نمی‌زند.
سپیده و امیر مسعود این را خواندند
گالنا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تا حالا شده در یه زمان و مکان اشتباهی باشین؟
برای من امشب اتفاق افتاد و به عنوان تماشاچی در این تاتر حضور داشتم.
تقریبا همه می‌دونستن چی اومدن ببینن و داشتن لذت میبردن.
با احترام به همه این تماشاگران،به نظرم نمایش بسیار ضعیفی بود.
از اواسط اجرا نمی‌دونم چرا یاد جمله ماندگار برادرمون! جناب مسعود فراستی(کاراکتر عجب و نه چندان دوست داشتنی)افتادم:
کار در نیومده.
تبدیل رمانهای داستایفسکی با اون ظرافت‌های اگزیستانسیالیستیش به یک فیلم نامه یا نمایش نامه کار ساده ای نیست،که به همین دلیل بزرگترین ضعف این نمایش هم متن آن بود.
بازی گرفتن از از بازیگران نه چندان باتجربه،اونهم به تعداد زیاد که هر کدام یک کارکتر مستقل داشته باشند،کار ساده ای نیست که به نظر من جناب معجونی از پس این کار به خوبی برآمده است.
جناب معجونی با برداشتی نزدیک به نمایشنامه اصلی ،ما رو درگیر شهر واقعی خودمون میکنه،شهری که برای ما آشناست.
این نمایشنامه یک اثر انتزاعی و مینیمالیستی ست،به طوری که کالبد شهر از آن گرفته شده و تجسم آن به مخاطب واگذار شده.تنها نشانه هاست که با مخاطب ارتباط برقرار میکند.به نظرم ظرافت جناب معجونی بابت انتخاب این نمایشنامه جهت اجرا هم جای تقدیر داره.
من پیشنهاد میدم به دوستان دیدن این نمایش رو.
مفهوم تنهایی تو این نمایشنامه از نظر من خیلی پر رنگ بود و نویسنده نگاه طنز جالبی به اون کرده بود.کارگردان وبازیگرها توانسته بودن از پس این نمایش بربیان.
از نظر من کار بی ادعا و قابل قبولی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من با نمایشنامه های ایرانی بطور معمول مشکل دارم و نمی‌تونم با اونها ارتباط برقرار کنم.این نمایشنامه هم از نظر من همینطور بود،علاوه بر این که موضوع کار هم تکراری بود.
اما کارگردانی کار و اجرای اکثر بازیگرها از نظرم خوب بود و دکور کار رو هم دوست داشتم.
علیرضا عزیز
سپاس ازین که پروانه های الجزایری را انتخاب کردید
و ممنون از اشتراک نظرتون
۳۱ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من امشب این نمایش رو دیدم و به نظرم کار ضعیفی بود.
در بدو ورود به سالن به جای دادن بروشور نمایش یک مهر قرمز کف دستم زدند که فکر کردم در ادامه نمایش از این مهر استفاده خاصی خواهد شد،که نشد.!
در کل،نمایشنامه کار و بازی ها خیلی ضعیف بود از نظر من.
منم فکر کردم استفاده ی خاصی داره در طول نمایش اون مهر قرمز :D
۳۰ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من از دیدن این نمایش لذت بردم.
ممنونم از جناب طهمورث و خانوم متخصص برای بازی در این نمایش.
ایکاش می‌تونستم اون لذت شیرین کودکان داخل سالن رو هم از دیدن این نمایش ببرم.
اجرای خوبی بود،فقط بازیها و طراحی لباس می‌توانست بهتر باشد.
فرزاد و Negin Fooladi این را خواندند
زهره مقدم، taghaodi و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش ضعیفی بود،در حد کار دانشجویی.
بازیها ضعیف بود به خصوص بازیگر اصلی زن که زحمت کشیده بودن فقط دیالوگ‌ها رو حفظ کردن.
این نمایش در سالن مکتب تهران اجرا شد،که بنده برای اولین بار در این سالن یک نمایش دیدم،سالن بدی بود و اصلاً استانداردهای حداقلی رو نداشت،بطوری که صدای دیگ وقابلمه کافه این مجموعه در سالن نمایش به راحتی شنیده می‌شد.
آقای پور کاظم
سلام
بنده مدیر سالن مکتب تهران هستم.
راجع به نظری که درباره‌ی تئاتر دادین، صحبتی ندارم. هرچند پیش از این نظرم را نوشته‌ام.
اما راجع به سالن. قصد دفاع نیست. چیزی که عیان است نیازی به دفاع ندارد. چون شما به عنوان مخاطب حق دارید که تئاتر را ... دیدن ادامه » در سکوت تماشا کنید.
ولی لازم است ذکر شود که شما در تئاتر خاکستر به خاکستر صدای «دیگ و قابلمه» را شنیدید. کاش علت را جویا می‌شدید. حالا علت را بی‌آنکه خواسته باشین برایتان توضیح می‌دهم، صرفا جهت آشنایی بی واسطه مخاطب‌های آینده‌ی سالن مکتب تهران! دقایق اول تئاتر بازیگر از بیرون سالن وارد می‌شود و دقایق پایانی هم خارج می‌شود. بدلیل سهولت در ورود و خروج بازیگر درب سالن باز می‌ماند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که مخاطبان در آرامش تئاتر ببینند. عذر مرا بابت این صداها بپذیرید.
و موردی که در مورد استاندارد گفتید.
شما زمانی به سالن مکتب تهران آمدید که بنا به درخواست گروه دور تا دور سالن با پارچه و لت‌های سیاه رنگ پوشیده شده بود. چند عکس از سالن مکتب تهران بدون آن پارچه ها هست. زحمتی نبود نگاهی بی‌اندازید. و هر زمان که مایل بودید تشریف بیاورید تا درباره‌ی آکوستیک همین سالن و استاندارد صحنه و صندلی‌هایش گپی بزنیم.
مخلص.
۲۲ دی ۱۳۹۷
جناب آقای محمد حسین
با سلام
بحث ورود صدا از طریق دربهای سالن آزار دهنده است تمرکز رو بهم میزند مخصوصا وقتی افرادی درپشت ورودی سالن با هم مکالمه میکنند شاید لازم باشد در زمان اجرا نوشته ای نصب کنید مراجعه کنندگان. با حداقل صدا حضور داشته باشند
در صورتی ... دیدن ادامه » که امکان دو جداره کردن دریاها داشته باشید به این موضوع کمک میکند
لطفا اگر برای تهویه محل پخت وپز فکری بکنید ممنون میشم چون بوی غذا در کتابفروشی و فضای اطراف میپیچه
با تشکر
۲۳ دی ۱۳۹۷
امیر جان سلام
بله حتما
۲۳ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من علاقه زیادی به بازی جناب شهرستانی دارم و بهترین بازیگر مرد در تاتر ایران(البته از نظر خودم)جناب شهرستانی است.
من این نمایش رو امشب دیدم که متاسفانه دو ایراد اساسی داشت:
کارگردانی و نمایشنامه
از نظر من بهترین بازیگران تاتر هم برای ایفای نقش نیازمند یک نفر دوم برای کارگردانی میباشند.،که در این نمایش متاسفانه بازیگر و کارگردان یک نفر(جناب شهرستانی)است.این یکی بودن باعث شده که جناب شهرستانی تنها از اندوخته شخصی خودش جهت ایفای نقش استفاده کنه(همون اندوخته ای که سالیان سال در ایفای نقش های ایشان بدست آمده و نه بیشتر)و من معتقدم پتانسیل بسیار بیشتری در ایشان جهت اجرای نقش‌های جدید هست،البته اگر یک کارگردان فهیم و کار بلد در کنار ایشون باشه.
متن نمایشنامه هم چیزی قابل توجهی برای گفتن نداشت.
من هنوزم وقتی می‌خوام از بازی خوب یک نفر تو تاتر نام ... دیدن ادامه » ببرم،اول از همه یاد بازی بی نقص جناب شهرستانی تو گوشه نشینان آلتونا می افتم.
با نظر شما کاملا موافقم.. علاوه بر ضعف کارگردانی متن نمایشنامه رقیق و در حد یک درد دل دم دستی بود.
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی حال خوبی داشتم بعد از دیدن یک نمایش خوب ،اون هم در سالن اصلی تاتر شهر که برای خیلی از تاتر بین ها خاطرات خوب زیادی در این سالن شکل گرفته.
نمایشنامه،گارکردانی،طراحی صحنه و لباس،موسیقی و بازیها خوب بود،به خصوص که بازی جناب ملک عالی بود.
تلاش سخت و قابل تحسین بازیگران این نمایش(به خصوص جناب سرابی)برای متن ضعیف، من رو متاسف کرد.
متن نمایش داری بازی کلامی سختی بود که هرچه به سمت انتهای نمایش میرفت،سختر هم می‌شد و بازیگران به خوبی از پس این کار برامدند،اما دریغ که متن به این سخت اجرایی، خالی از محتوا (البته به نظر من)بود.
در چند اجرایی که در سالنهای پردیس شهرزاد دیدم،متوجه شدم که عوامل سالن افرادی رو بعد از شروع اجرا به سالنها راه میدن،که به نظرم فتح الباب بدی است و توهینی است به بازیگر و تماشاچی.اخرین نمونه این ورود باشکوه تماشاچی بعد از اجرا هم،یک خانوم با کفش پاشنه بلند و خندان بود که از یک طرف صحنه دوان به طرف دیگر صحنه رفتن.
به نظرم این نمایش نتوانسته بود با تماشاگر ارتباط خوبی برقرار کنه.
سلام. نظر شما هم برای ما محترم است ... موفق باشید.
۰۱ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در این دنیای ممکنات سوبژکتیو،یک متن کاملاً حقیقی و قابل باور رو(از دید خودم) در این نمایش دیدم.
اینکه نویسنده کار آقای ثروتی است به نظرم یه شوخیه!
من هم اجرای سانس اول رو دیدم،به نظرم بهترین بازی خانم پناهی ها رو در تاتر تا به امروز دیدم و جناب ابر هم خیلی خوب بازی کردن،کارگردانی و موسیقی کار رو هم دوست داشتم.
دوستانی که فضاهای اگزیستانسیالیستی براشون جالبه،دیدن این کار رو توصیه می کنم.
در صفحه نمایش ذکر شده که برگرفته از اثر برگمان هست البته دوستان نبایداز لفظ نویسنده برای معرفی استفاده می کردند.
۲۹ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید