تیوال محمد مهدی | دیوار
S3 : 01:04:57
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یک کلام محشر بود
شاید کمی سخت باشه برای عوامل اجرا ولی اگر امکانش هست نمایش تمدید کنید
یک فیلم فارسی در دهه 90 خورشیدی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با پایان نمایش پنجاه پنجاه دقیقاً حس و حالی داشتم که بعد از دیدن فرشته تاریخ بهم دست داد و تا مدت ها ذهنم درگیرش بود.یک تاتر فوق العاده ، تمیز و پویا به سبک مرتضی اسماعیل کاشی که به گفته خودش 18 ماه براش زحمت کشید است. بازی با نور و سایه و جلوه های بصری ، طراحی گریم و موسیقی زیبا همگی لذت بخش و ماندگار بود.
دست مریزاد به مرتضی اسماعیل کاشی و گروه بازیگرانش که الحق کم نذاشتن در اجرا و به بهترین شکل ممکن تماشاگرا به وجد آوردن.
پ.ن: تو شرایطی که تاتر های با قیمت بلیط های نوجومی و بی کیفیت روی صحنه می رود و صرفاً به دنبال این هستند با آوردن چند سلبریتی گیشه تصاحب کنند، قدر کارگردان های نظیر جناب اسماعیل کاشی باید دونست که با یه گروه جوان و پر انرژی و یک قیمت مقول برای بلیط نمایشی با این کیفیت را به اجرا میگذارند.
به قول معروف شیر مادرت حلالت مرتضی اسماعیل ... دیدن ادامه » کاشی.
فرشته تاریخ خسته کننده بود ولی دقیق و جزیی نگر بود
این کار خسته کننده نبود اما فاقد جزیی نگری
همیشه پای برشت در میان است..
۲۷ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک اثر متفاوت، متن زیبا ،سادگی مثبت در بکارگیری المان ها، یک طنازی ریز که با یک داستان فلسفی عجین شده که باعث میشه تو در تمام لحظات نمایش هوشیار باشی، بازیگران جوان قابل احترام که آدم احساس خودمونی بودن داره باهاشون. انتخاب موسیقی متن از فرهاد مهراد،فریدون فروغی و ویگن که آدم کیف میکنه از شنیدنشون.در مجموعه ارزش دیدن داره و جای تشکر. یه جا خوندم از قول جناب منتظری که از ابتدای سال گروه نمایش مشقول تمرین این اثر بودند که مشخص میکنه برای کار وقت و انرژی گذاشته شده.
اولین نمایشی بود که بعد از اتمام کار عوامل اجرا گفتند که میان بیرون و در مورد کار با تماشاچیان علاقمند صحبت میکنند که برام تازگی داشت.
نکته مثبت دیگه ای که نظرم جلب کرد نظم و هماهنگی بود که تو تاتر هامون دیدم و تاتر با کمترین تاخیری اجرا شد، برعکس بعضی از پردیسها که بیش از نیم ساعت ممکن ... دیدن ادامه » آدم منتظر بزارند.
ما تئاتر کار میکنیم که اجرا بره که تماشاچى ببینه.
و مهمترین اتفاق اینه که در حین اجرا ما صحبت کنیم توسط اجرامون، و بعد از اجرا تماشاچى با ما.
۳۰ شهریور
کاش بقیه گروه ها هم مثل شما این تعهد در خود ببینند. تشکر
۳۰ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چرا بیشتر اجراها در بازه زمانی 8 و 9 شب بعضاً 10.30 شب واقعاً بی انصافی ، برای من که رفت و آمد به کرج دارم و ساعت 4 تایم کاریم تمام میشه تا 9 شب باید در شهر پرسه بزنم بعدشم تا برگردم خونه ساعت 12 شده، متاسفانه امکان دیدن تاتر در این مملکت فقط در تهران فراهم شده و لاغیر ، البته باید خدا شکر کنیم که همین امکانات برامون فراهم کردن در این روزگار وانفسا
بله دقیقا، این موضوع برای خانم ها هم به مراتب سخت تر و غیر قابل تحمل تره.
۰۷ مرداد
والا ما تهراتی ها هم خیلی وقته خیلی از نمایشها رو نمی ریم دوستان شب نشینی تشکیل می دن به جای اجرا!
۰۷ مرداد
دقیقاً واژه مناسبی انتخاب کردید شب نشینی
۰۸ مرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چهار دقیقه و همان چهار دقیقه دو نمایش که به هم مرتبط هستند و اینطور که شنیدم باید دوتاش دید تا درکش کرد ولی با توجه به قیمت بلیطها یک نفر اگر بخواد دوتا کار ببینه با هزینه های جانبی بین 150 تا 200 هزار تومن باید خرج کنه، انصاف نیست.
با ۸۱ تومن هم حل میشدا =)
۳۱ مرداد
نمیگم این سیستم درسته ها ولی جدیدا اینطوری شده که خودشونم میفهمن قیمت بلیطشون بالاست بعد یکی دو هفته تخفیف های مختلف میزارن خواستین تئاتری رو برید یضره صبر کنید به نظرم
۲۸ شهریور
موافقم با شما خانم ارشدی، چه از نظر قیمت چه از نظر کیفیت اجرا تاثیر گذاره
۳۰ شهریور
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمادی از جامع ایران، نمیدونم چرا احساس میکنم بعد از مارمولک کمال تبریزی دیگه نتونست فیلم موفقی بسازه
محمد مهدی
درباره نمایش مرد بالشی i
کارهای علی سرابی همیشه خوبه و این بار هم به کمک سوپراستارهای مثل جناب آذرنگ و نوید محمدزاده یک تاتر خوب به نمایش گذاشت.
یک جا خوندم که : "نمایش "مرد بالشی" اثری تلخ است، چون این همه خشونت باورناپذیر است اما می‌توان پذیرفت که در جهان واقع گاهی از این هم تلخ‌تر می‌شود اما به ناگزیر کتمان‌اش می‌کنیم و یا سعی می‌کنیم باورش نکنیم چون از اداراک انسانی بیرونی است، اما هست!"

پ.ن:
1.نمیدونم شاید اشتباه برداشت کرده باشم ،قدیما دختر پسرها میرفتن سینما عشق بازی میکردن حالا زمونه عوض شده تو تاتر این کار میکنن...
2.واقعا پردیس تاتر شهرزاد یکی از بی نظم ترین مکان ها برای اجرای نمایش.
3.تجربه دردناکی به دست آوردم و اونم اینکه هیچ وقت صندلی در ردیف 12 سالن ارکیده نگیرم ( اونم به قیمت 80) چون به دلیل تنگی جا عین 2 ساعت سیخ نشستم و هنوز پاهام درد میکنه.
موافقم با نظرتون واقعا صندلیاش فاجعه هست خود سالن تهویه خیلی بدی داره به طوری که وسط نمایش دیگه ادم کم میاره از اون همه گرمایه هوا
اون همه بازی های خوب حیف این سالن با نیم ساعت تاخیر در اجرا واقعا باید به حال این تئاتر با این همه هنرمند درجه یک تاسف خورد
۲۴ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از گذشت یک هقته هنوز هم ذهنم درگیر این نمایش
توجهتون به مطلب زیر در پایگاه خبری تاتر جلب می کنم
سرطانی به نام بلیت مهمان
https://teater.ir/%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86/
عالی بود و به جا
این خاله بازی های قبل و بعد نمایش تمومی نداره و بیشترین عذابی که ما به عنوان تماشاگر تحمل میکنیم بعد از عکاس ها از سمت مهمانان هست..
دیشب سر اجرای دروغ تمااااام مدت نمایش خانم فلانی با هر حرکت بازیگران تولید صدا کردند. چند روز پیش سر اجرای ... دیدن ادامه » دیگه ای تو سالن قشقایی آقای فلانی تو سالن ویدیو کال کردند... خانم فلانی سر اجرای محبوبه ها با بازیگران توس صحنه حرف می زدند!!!! واقعا مسخره است!!! افرادی که بهترین جاهای سالن رو اشغال می کنند هیچ هزینه ای نمیکنند و به جز نون به سفره هم قرض دادن و دورویی و بادمجان دو قاب چیدن کار دیگه ای در برابر هم نمیکنند.
کدوم هنرمندی رو دیدید که اخر نمایش بیاد ایرادادت کار رو بگه؟
کدوم مهمانی رو دیدید که فردای اجرا بره برای یک نفر بلیت بخره؟
کدوم مهمانی رو دیدید دیرتر از همه نیاد و زودتر از همه نره؟
...

با اجازتون بخشی از خبر رو در پستی جداگانه بازنشر میکنم.
۱۲ تیر
خانم مقدم
دمتون گرم ⭐⁦❤️⁩
جز این کلمه هیچی به ذهنم نرسید
لطفاً متن خودتون رو هم کامنت کنید
۱۲ تیر
متشکرم از توجه دوستان
۱۲ تیر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد مهدی
درباره فیلم سرخپوست i
بیشتر فضای حاکم بر فیلم و لوکیشن ها و محیطی که داستان اتفاق میفته و فیلم برداری تمیز من جذب کرد تا داستان فیلم ، در مجموع فیلم متوسطی بود که شاید اگر نوید محمد زاده بازیگرش نبود با اقبال عمومی مواج نمیشد.
پریناز ولی لو، سپیده و Leon S. Kennedy این را خواندند
رویا، مسعود بزرگی و شیرین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متفاوت ترین و در عین حال خاص ترین تاتری بود که تا الان دیدم.یک کار سنگین فلسفی 180 دقیقه ای که ذهن آدم درگیر خودش میکنه.پیشنهاد میکنم دوستانی که میخوان لذت کامل ببرن از این اثر حتماً با مطالعه قبلی نسبت به والتر بنیامین و تفکرات و اندیشه هاش و همچنین برتولت برشت به دیدن این تاتر بروند.
پ.ن:
جزء تماشاگران خاص و حرفه ای تاتر نیستم ولی برداشتم از این اثر این بود که هرکسی باهاش ارتباط نمیگیره و جزء اون دسته از نمایش ها نیست که بگیم دورهمی بریم به عنوان سرگرمی تاتر ببینیم بلکه این اثر میتونه یه کلاس درس باشه برای اون دسته از دوستانی که به طور تخصصی تاتر پیگیری می کنند.
این تاتر بی وقفه اجرا میشه و آنتراکت نداره بهتره که با آمادگی قبلی به دیدنش بنشینید چون طبق مقررات تاتر شهر اگر به هر دلیلی وسط اجرا از سالن خارج بشین امکان بازگشت وجود نداره.
سلام
از دوستانی که تاتر تخصصی دنبال می کنند و سایر دوستان خواهشمندم در ارتباط با موضوع تاتر روایی و تاتر دراماتیک ، تاریخ پیدایش تاتر و ... کتاب،مقاله،سایت به خصوصی که اطلاعات در این زمینه داشته باشه معرفی کنند.
ضمناً پیشنهاد می شود سایت تیوال بخشی در سایتو به صورت تخصصی به مقالات و کتب پیرامون تاتر و اختصاص بده و به اشتراک بزاره.صرفاً به جهت بالا بردن اطلاعات عمومی
زهره الف، آقای سوبژه (محمد لهاک) و Someone این را دوست دارند
کتاب " تئاتر فرانسه در قرن بیستم "
نویسنده: فرانک اورارد
مترجم: روح االله قاسمی
۲۷ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصولاً دیدن تاترهای طولانی نیازمند آمادگی جسمی و روانی ، مطمئناً میتونه کار قوی باشه و ارزش دیدن داره. و چه خوب میشه وسط کار یک آنتراکت هم داشته باشند.
کاش سانس ویژه بزارند برای ساعت 6 یا 7 بعد از ظهر چون واقعاً خیلی دیر 10.30 شب برای یکی مثل من که باید کرج هم برگردم
پارسا یزدی این را خواند
فرزاد جعفریان، رضا بولو، امیر، صبا صالحیان و مریم اسدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر از حواشی قیمت و موضوع دکور خطرناک طبقاتی که البته من فکر کنم از زاویه دید ما به این شکل به نظر میرسید که ممکن هر لحظه بازیگر بیفته پایین و استرس اینکه بطری شیشه ای وسط سن شکسته و امکان دارد باعث آسیب بشه و تاخیر در اجرا و زمان بیش از 2 ساعت کار و ... بگذریم الحق بی انصافی که بخوایم بازی بی نقص بابک حمیدیان ندیده بگیرم که بدون شک بهترین انتخاب بود برای اجرای کاراکتر راسکولْنیکُف و کس دیگری توانایی اجرای این شخصیت نداشت.
بازی آقای دهکردی و خانم جعفری هم قابل تامل و ستایش هست.
به نظرم اگر دلتون برای یک اجرای بی نقص از بابک حمیدیان تنگ شده حتماً برید و این کار ببینید.
پ.ن : یاد بگیریم که در طول اجرای تاتر تلفن همراهمون خاموش یا در حالت پرواز قرار بدیم ، نه مثل دو تماشگر نما که دیشب بارها با استفاده از تلفن همراهشون کاممون تلخ کردند.
البته بیشتر از دو نفر موبایلشون زنگ خورد بزرگوار اما در مورد بازی آقای حمیدیان و دهکردی کاملا با شما موافق هستم.
۲۲ خرداد
طرف موبایلش زنگ میخورد و جوابم میداد بلند بلند ، کف کرده بودم
۲۲ خرداد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد مهدی
درباره سریال هیولا i
قسمت اولش که خیلی گیرا بود،موضوع مهم و البته چالشی با قلم پیمان قاسم خانی و کارگردانی مهران مدیری می بینیم به نظر سریال موفقی خواهد بود اگر شاهد ممیزی و وقفه در پخش و جلوگیری از پخشش نباشیم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد مهدی
درباره سریال نهنگ آبی i
تا اینجا اثری متفاوت بوده و اگر دچار سانسور نمیشد مطمئناً بهتر از این بود.من که به شخصه این سریال دوست دارم.به خصوص بازی جناب آذرنگ.
حمیدرضا مرادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید