آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال Masoud | دیوار
S3 : 14:25:24 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
Masoud
درباره نمایش مشروع i
کاش عکاسان و فیلم برداران امان می دادند
قسمت لایو گرفتن که دیگر شاهکار بود و نادر بود
از این رخداد غیر مسئولانه، اگر بگذریم

تاکید می کنم که این نمایش بسیارررررر به تماشاگران بستگی دارد و همین فاکتور می تواند به یک فاجعه تبدیل شود
و برای بینندگان بعدی، آرزو دارم که تماشاگران خوبی نصیب اشان شود، دیشب که خدا رو شکر، تماشاگران خوبی بودند

خب، موضوع، یک اتفاق شاید ساده، شاید متن نپخته و جاهایی باگ هایی داشت، شاید صحنه ای ساده و ...
اما من ۲ فاکتور را بسیار پسندیدم
این اجرا، بعلت گرفتار ... دیدن ادامه ›› کردن تماشاگر
۲ اتفاق بسیار خاص رو رقم زد

۱- در طول نمایش، می توانستید ایده های مختلف
از آدم های مختلف و تفکرات مختلف بشنوید
ریکشن مختلف نسبت به یک موضوع شایع (شاید)
و اینکه بعضی از نگاهها چقدر ترسناک می نمود و بعضی های شاید بی تفاوت
و با شرکت آن ایده ها و با بازی هادی، به نتیجه ای می رسیدیم که اوکی، آن فکر ما چه خواهد شد
ولی در آخر، با شنیدن نظرات تند و سرد و ...
با دیدن (نتایج اونها) اکثرا به یک پایان رضایت دادند !
این نتیجه جالب و عجیبیست
که یک جمع که از اول، هر یک صاحب یک تفکر مستقل بودند و نظرات متفاوتی داشتند، یک نتیجه (پایان) را پسندیدند !

۲- این اجرا را بسیار پسندیدم
چون بسیار به حقیقت زندگی نزدیک بود و در واقع، سوالی که گاها سراغ آدم می آید
که اگر دوباره می توانستیم لحظه هایمان را تکرار کنیم و دوباره زندگی می کردیم، چه می کردیم !
این اجرا، دقیقا تداعی کننده همان اتفاق بود،
اینکه این تعداد تماشاگر، با نگاه های مختلف، مشارکت کردند، بازی کردند و نتیجه را دیدند
و در نهایت، به چیزی رضایت دادند که (حاصل) دیدن (نتایج) بود !
تازه عکاس محترمی که نیم ساعت لایو گرفتن و در صفحه اینستاشونم موجوده، وقتی معترض شدم که آقا نیم ساعته نور موبایلتون مستقیم تو چشم منه، برگشتند و بی ادبی کردند که من دیدم اگه به اون کلمه زشتی که به کار بردند واکنش نشون بدم، ممکنه نمایش و تمرکز تماشاگران بهم بخوره.
۱۰ دی ۱۳۹۸
ایشون دقایقی تشریف بردن و کار خودشون رو با دوربین دیگه ای کنار سالن ادامه دادن بعد دقایقی بعد برگشتن و کنار اون یکی دوربین شون نشستن! و عکاسی شون رو با لایو گیری اینستا طوری ادامه دادن جالبه که سرکار خانم عکاس دیگه ای رو هم همراه خودشون آورده بودن تا گویا در این زمینه کسب تجربه؟! بفرمایند.
ینی بصورت فوق مالتی تسکینگ! دو دوربین یک گوشی و یک همراه!
جناب پیشکسوت 22 کا ای، خداقوت بزرگوار..
۱۰ دی ۱۳۹۸
نمیدونم چرا دیشب برخی عکاسان و فیلمبرداران احساس کرده بودند که منظور از اجرای تعاملی، حرکت آزادانه این افراد در جلوی تماشاگران است!!!
۱۰ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Masoud
درباره نمایش ماسک i
لذت دیدن تئاتر خوب با همراهی تماشاگران خوب
دو چندان می شود و بالعکسش هم صادق هست
لذا بد نبود اگر موارد زیر را رعایت می کردیم :

- آقای محترمی که ابتدای نمایش می آیید،
لطفا نفرمایید که حداقل گوشی را سایلنت کن ! بگویید یا خاموش کنید یا از دسترس خارج کن ! فرصت بدهید تا اینکار را بکنند
مشکل این جمله آنست که موبایل دوستان زنگ می خورد
از کیف در آورده و چون می خواهند ریجکت نکنند
پس در دست نگاه می دارند تا قطع شود، که خب تماس گیرنده که نمی داند وسط تئاتر زنگ می زند
دوباره زنگ می زند ... دیدن ادامه ›› و ...

- وسط اجرا پیام های گوشی خود را چک نکنیم

- حین اجرا با بازیگران حرف نزنیم، مگر اینکه نمایش به نحوی باشد که نیاز به صحبت با تماشاگر باشد

- با خود نوشابه قوطی نیاوریم و وسط اجرا بازش نکنیم و نخوریم !

- از بازیگران سوال نکنیم، مثلا وسط اجرا از بازیگر نپرسیم ، ا کجا می ری ؟!

- وسط اجرا با کناری در مورد اینکه داستان چیست و کدام بازیگر باحال تر است
مشورت نکنیم

- بدانیم نشستن در سالن تئاتر با نشستن در سالن سینما بسیار متفاوت است و رعایت های بسیار بیشتری را می طلبد
Masoud
درباره نمایش بداهه i

خب، ابتدای اجرا کارگردان گفت، یک ایده داشتم و فکر کردم که آن را چگونه به یک تئاتر تبدیل کند
و در اجرا داشتم فکر می کردم، نگرانی کارگردان به جا بوده، چون اصلا شاهد یک اجرای قوی نبودم

تعدد بازیگران خوب این تئاتر، انتظار عجیبی بوجود می آورد که این تئاتر، مقدار بسیار کمی از آن را برآورده می کند

فقدان متن در این اجرا تا حدی تو ذوق می زند که تنها باید چشم به توان بازیگران بدوزیم
بازیگران گویی در کلاس انتخاب بازیگر شرکت کرده اند
هر یک موضوعی را می گیرند
و چند ثانیه فرصت دارند تا خود آن را کارگردانی و مدیریت کنند
و همچون مسابقه ... دیدن ادامه ›› شما شاهد این خواهید بود که کدامیک بهتر بودند !
انگار مسابقه ای را در صحنه تئاتر و بداهه شاهد باشید

حال نقش کارگردان دقیقا کجاست ؟
سوال بسیار خوبیست
مجری این مسابقه، کارگردان است !

اینکه هر کدام از بازیگران چقدر توانمندند و حال باید بدون متن از خود بداهه گویی کنند
و این بداهه گویی آنقدر عجیب و خام می نمود که در بسیاری از نقاط اجرا
بازیگر در نقشش ناراحت بود
اما بعلت آنکه تماشاگر می دانست که بداهه ای بیش نیست
به اجرا و تلاش بازیگر می خندید !
Masoud
درباره نمایش وانیک i
به لطف معرفی کارگردان در ابتدای اجرا
و توضیحات تیوال
متوجه شدم که این تئاتر کارگردان و نویسنده نیز داشته است !!!
یک فاجعه باور نکردنی !
خیلی ممنونم از حضورتون و عذرخواهی میکنم که انقدر بهتون بد گذشته
۱۰ تیر ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Masoud
درباره نمایش مختلف الاضلاع i
کار دوستداشتنی و تاثیرگذاری بود
اما عدم انتخاب موسیقی های بسیار خوب و بجا که می تونست کار رو به شدت گیرا کند، بسیار محسوس بود
و این کمبود را می شد در طول اجرا کاملا حس کرد و بسیار جایش خالی بود
(اگرچه موسیقی داشت، اما درخور این تئاتر نبودند، به جز قطعه محمد چرم شیر که با اجرا همخوانی داشت)
Masoud
درباره نمایش مادر i
در پوستر ابتدایی، عکس و نام خانم پانته آ بهرام بود، اما پس از اینکه سایت ایران نمایش بلیت را گرفتم
متوجه شدم که هم عکس ایشان از پوستر حذف شده، هم نام ایشان از بازیگران !

علت این ماجرا چیست ؟!
لطفا از مجریان و دست اندرکاران نمایش یک توضیح بدهند
پانته آ بهرام قرار شده در نمایش جنایت و مکافات نقش مادر راسکولنیکف رو بازی کنه
و رویا میرعلمی بجای ایشون در نمایش مادر بازی میکنه
۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سارا جان حدادی ممنونم از توضیحت حق باشماست من بعدا متوجه شدم که خود خانم بهرام بی هیچ احترامی به تعهدی که داشتند از این گروه خارج شدند ... به طبع گروه در شرایط بسیار سخت تری قرار گرفته تا مخاطب
امیدوارم شرایطی ایجاد بشه که بازیگر یراحتی قادر به تعویض گروه اجرایی اش بنا به منفعت و رابطه هاش نباشه چون بسیار اینو دراین سالها دیدیم
بااینحال چقدرخوب بود که خودعزیزت دریک توضیج کوتاه همان زمان این جابجایی درتیوال مسئله رو مطرح می کردی جایی که بیشتر مخاطبان نمایشها بهش سر میزنند و شفاف سازی می تونه اعتماد دوطرفه ای رو ایجادکنه
موفق باشی
۲۹ خرداد ۱۳۹۸
توضیح دادم چون سامانه ی بلیت فروش ایران نمایش هست اونجا پاسخ گوی مخاطبین هستیم
۳۰ خرداد ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Masoud
درباره نمایش هفتمین جان سگ i
یک دوووووست داشتنی مهلک !
کارهای مهدی کوشکی را بسیار به حقیقت زندگی نزدیک می بینم، تلفیق لحظه هایی به ظاهر خندان که با حقایق و اتفاقات هولناکی در هم آمیخته شده است.
تنها کمبودی که آن هم بخاطر اجرای سیزده در این اجرا دیدم آن بود که انتظار مفهوم ، هدف غنی تر و عمیق تری از متن نمایش داشتم. همین و دست مریزاد.
Masoud
درباره نمایش بدون تماشاگر i
قبلا یک زمانی اعلام می شد و بیننده امکان برنامه ریزی داشت
الان کسی می دونه تا کی بدون تماشاگر اجرا داره ؟
آذرمهر این را خواند
طبق اعلام سایت فروش بلیت. برای سه روز پایانی در حال حاضر بلیت فروخته میشود
۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ممنون
۲۹ بهمن ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Masoud
درباره نمایش زهرماری i
بالاخره موفق به دیدنش شدم
با اجرا خندیدم، اما نتوانستم با غم و اندوه علی شادمان و الناز حبیبی خوب ارتباط برقرار کنم
این اتفاق عجیب است که تماشاگر بخوبی با قسمت های خنده دار نمایش ارتباطی بسیار قوی برقرار می کند
اما با قسمت های غمبار نمایش نه تنها ارتباط نمی گیرد، بلکه اگر کوچکترین المان خنده دار ببیند، در اوج اندوه بازیگران، تماشاگر می خندد ! در حقیقت، انگار تماشاگر میل وصف ناپذیری به خنداندن خود دارد !
علت این معزل را نمی دانم، اما این مورد گویی کاملا اپیدمی شده است، شاید نشئت گرفته از مشکلات جامعه هست و آنکه تحمل اندوه را ندارد و شاید همزمان نویسنده با پررنگ ساختن متن خنده دار، به این مشکل دچار شده است، اما بی شک برای بازیگری که از ته دل می گرید، این ریکشن لذت بخش نخواهد بود که ببیند بازخورد این حجم حس، تنها با نگاه تینو صالحی به خنده ختم می شود !
از این نظر، اجرا بنظرم در خنداندن تماشاگر موفق بوده است، اما در انتقال حس پررنگ انتهای نمایش، علارغم اجرای خوب بازیگران، ناموفق دیدم
تئاتری با متنی به غایت ضعیف ! ایده ای خوب که متن اصلا همپای آن نوشته و پرداخته نشده بود.

باید اجرا را به دو بخش تقسیم کرد :

۱. ۶۰ دقیقه ابتدایی:
هیچ ! متن آنقدر ضعیف بود که تنها سوالم در ۶۰ دقیقه ابتدایی این بود، که واقعا این تئاتر نویسنده هم داشته است، متنی هم وجود داشته یا بداهه اجرا می کنند !

۲. ۱۰ دقیقه پایانی:
پس از ۶٠ دقیقه، تازه به یک متن خواهید رسید، اما متنی که کشش بیشتر از ١٠ دقیقه را ندارد.
گویی که نویسنده ای بخواهد به اصرار از داستان کوتاه خود، فیلمی ٧٠ دقیقه ای بسازد !
اگر علاقمندید بدانید نتیجه این تصمیم چیست، توصیه می کنم حتما این اجرا را ببینید
Masoud
درباره نمایش خنکای ختم خاطره i
این قانون انتخاب صندلی از کجا آمده است ؟!
آمدم در وب سایت فروشنده یک صندلی انتخاب کنم، که با این ایراد روبرو شدم !
( بین صندلی های انتخابی شما یا کنار آن نمی تواند تک صندلی خریداری نشده وجود داشته باشد. )
نمی دانم خالق این نوآوری و خلاقیت کیست، اما شنیدن منطقش بسیار جالب است !
واقعا قانون مسخره ای است
در سینما تیکت چند بار سر همین مسئله قید سینمای نزدیک به خودم رو زدم مجبور شدم برم یه سینمای دیگه
انگار همه دو نفره میرن سینما و تئاتر
۰۲ دی ۱۳۹۷
خانم الهام غ ـ خواهش می‌کنم
این راه درستی (منظورم جنبه اخلاقیه: دراختیار نبودن امکان مساوی برای همه) نیست ولی وقتی برای تماشاچی احترام قائل نیستن چاره‌ای جز این لطایف‌الحیل‌ها باقی نمی‌مونه.
بگذریم از این امر که این اساساً ریشه در فرهنگ ما داره و نمی‌تونیم بفهمیم حق همواره با مسافره و راننده تاکسی به ما لطف نمی‌کنه و تا مسافر نباشه تاکسی معنا نداره.
هعععععی . نق نق نق .....
۰۸ دی ۱۳۹۷
ممنون خانم فیاض که پیگیری کردید و انتقال دادید، انشاالله که به درخواست و پیگیری شما این مشکل رفع شود.
چرا که بیشتر از سایت فروشنده، از عوامل این اجرا انتظار پیگیری و رفع این موضوع می رود، چرا که قاعدتا شما ارزش بیشتری به تئاتر خود می گذارید تا وب سایت فروشنده.
حیف و ناراحت کننده است که تئاتری تنها بخاطر مشکلات یا قوانین سایت فروشنده، تماشاچی علاقمند خود را از دست بدهد و دیده نشود !
۱۰ دی ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Masoud
درباره نمایش طناب i
تپق، تپق و تپق !
خیلی عجیب بود ، تا جایی که دیشب دیدم، تمامی بازیگران تپق می زدند، آن هم در لحظاتی که بسیار می بایست تاثیر گذار باشد، عملا تمامی به جز رامین ناصر نصیر که اصلا دیالوگی نداشت، تپق زدند !
مطمئن هستم که این نمایش اگر پخته تر و روان تر می بود، بسیار گیراتر می توانست باشد و احتمالا در اجراهای بعدی، این ایراد به کلی رفع خواهد شد.
خوشا به حال تماشاچی های اجراهای بعدی
Masoud
درباره نمایش سیزده i
سیزده، نمایشی که پس از پایانش، تمام تلاش ناخودآگاهم این بود که بهش فکر نکنم و متاسفانه اصلا موفق نبودم
هنگامیکه یک فیلم با این مزمون، می بینیم، ذهن ناخودآگاه خود را ایمن نگه می دارد، با این عبارت ساده که خب فیلم است، اما هنگامیکه این مزمون به تئاتر می رسد که زنده و پویاست، دیگر ذهن چنین فریبی را نخواهد خورد چرا که با چشم خود شاهد این رویداد است ! و حال این درگیری ذهنی را بگذاریم کنار وقایعی که هر از چند گاهی از گوشه و کناری در همین کشور، می شنویم !
گویی شما، در آنجا، خود خود شما دقیقا در آن مهلکه حضور داشتید و ناظر تمامی آن جنایت ها با جزییات دقیق بودید
در حین نمایش سعی کردم به گناهان کرده و ناکرده شخصیت ها فکر کنم اما چه تلاش مذبوهانه ای بود چرا که، جنایت را پر رنگ ترین نقطه نمایش دیدم، و اینچنین جنایتی را شایسته هیچ گناهی نمی دانم
کور سوی امیدی داشتم که در آخرین لحظات نمایش، نویسنده از نگاه رئال خود فاصله گیرد و با یک فلش بک، نمایش بگونه ای پایان می یافت که آن جنایت رخ نداده و ختم بخیر شده که دیدم نه، وفاداری نویسنده به حقیقت بیش از اینها بوده و چه وفاداری ویرانگری را دیدیم.

بهترین توصیفم از این نمایش، مخربترین نمایش بسیار خوش ساخت ۶ ماهه اخیری بود که دیدم.
دستمریزاد.
Masoud
درباره نمایش نقاشی اشر i
تئاتر گرم، دلچسبی و دوست داشتنی بود و بزرگترین ضعف اجرا در موسیقی بود که گویا کلا ۱۵ ثانیه بود که چند دقیقه پخش موسیقی در طول کل کار، تکرار همان ۱۵ ثانیه بود!
Masoud
درباره نمایش سیزده i
سلام به همگی،
یک بلیت برای اجرای امشب (یکشنبه ۲۷ آبان) هست که بخاطر تغییر ساعت نمی تونم بروم
اگر دوستی قصد رفتن داشت و بلیت نداشت، لطفا بگوید، در ضمن قصد فروش ندارم و رایگان هست
علی ژیان و محمد لهاک این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پر رنگ ترین نقطه این نمایش، حضور بازیگرانی بود که با ارجاع که کارهای هر یک از آنان، این را می توان فهمید که متن این نمایش چقدر برایشان کم بود.
طراحی صحنه ای خوب و بطور کلی تئاتری پر زرق و برق، نمایشی پر ستاره با بازی های خوب که متن به اندازه ستاره های هیچکدامشان نبود.
Masoud
درباره نمایش پدر i
تنها علتی از دیدن این تئاتر پشیمان نشدم
دیدن بازی آقای جلیلوند عزیز هست
تنها نقطه قابل رویت نمایش برای من، ایشان بود
اینکه چقدر ایشون توانمند هستند که از همچنین داستان گویی و متن خطی
بازی تاثیر گذاری خلق کنند واقعا قابل تحسین هست

و البته تمام نمایش داشتم فکر می کردم
چرا همچنین توانایی باید در چنین متن و تئاتری اصطلاح به هدر برود !
امیرمسعود فدائی این را خواند
علی ابراهیم، محمد رحمانی و رضا تهوری این را دوست دارند
البته خود نمایشنامه زلر هم کمی تا قسمتی هدر رفته.
۲۸ آذر ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Masoud
درباره نمایش آبی مایل به صورتی i
باید رفت
باید دید
باید بارها نشست و دید

دست مریزاد به همه عوامل، به همه و همه ، در تصورم نیست که چقدرررررررررررررر دعای خیر برای خود ساختید
بعد از مدت ها یک تئاتر با یک هدف مشخص رو دیدم و چه خروجی ای ارزشمند تر از انتشار آگاهی در جامعه هست !
و در حقیقت ارائه آن آگاهی فارق از هر گونه شعار و کلیشه، با بازی و متنی پر شیب و فراز تا مغز استخوان بیننده می رود، تا حدی که ویران کننده می شود.

چقدر دلگرم کننده بود که در تمام نمایش حس می کردم، تحسین برانگیز است که همچنان هنرمندانی به دردهای خاموش جامعه خود می پردازند !
از عوامل تولید خواهش می کنم پس از پایان اجرا، حتماااا این تئاتر را در قالب دی وی دی ارائه بدهند
چرا که بیننده های سالن تئاتر محدود هست و چنین آگاهی بخشی نیاز به بستر بزرگتری دارد
Masoud
درباره نمایش شرقی غمگین i
چند نظر پراکنده :
۱. شروع بسیار قدرتمند
شروعی که واقعا بیننده رو امیدوار می کند که بقیه نمایش هم به همین منوال است
اما شروع نمایش، به نظرم، قدرتمندترین بخش اجرا بود و تا آخر ذهن را درگیر نگه می داشت

۲. موضوع قتل به نظرم جز معدود نقطه ضعف های جدی متن بود
تفکر قتل، از فردی در قامت نویسنده ای، با آن متن و دکلمه گیرا و تاثیر گذار یک فکر نچسب بود
انتظار چنین هدف، فکر یا شاید ضعف از آن شخصیت کمی تلخ بود
چون ابتدا این حس را ایجاد می کرد که نقش علی، فرق دارد
اما با مطرح شدن موضوع اسلحه، ذهن را ... دیدن ادامه ›› به ناگاه به یک فرد عادی سوق می داد
که در عین متوجه نمی شدی پس آن علی اول نمایش که بود، این فکر چیست

۳. یک توصیه، اگر در حال جدایی هستید و یا به زودی جدا شده اید و یا تکه ای از وجودتان در گرو دیگری سوخته است
دیدن این نمایش و گوش دادن به آهنگ هایی که به هوشمندی انتخاب شده، می تواند شما را کمی، نابود کند

۴. دغدغه بی ارتباط با موضوع تئاتر، چرا سجاد افشاریان عزیز موهایش نیست، نه، هست اما کمتر شده
لحظه ورود به سالن، بسیار درگیر این معضل بودم که گویی پیر شدن خودم را با توجه به کم پشت شدن موی آقای افشاریان
بسیار قابل لمس و نا امید کننده یافتم
انشاالله که به خوشی و شادمانی پیر شویم

۵. دکلمه ها عالی بود، صدای آقای افشاریان نیز تاثیر گذار، مکث های خوب، اوج و فرود به جا
تنها یک مقدار بواسطه بی حالی، گویی با خستگی نهفته در درون اشان متن ها را می خواندند
که به گوش من، یاد شوخی هایشان با مردم شیراز می انداخت
Masoud
درباره نمایش روز عقیم i
موضوع خاص و نگاه جسورانه نویسنده با بازی های روان، یک نمایش بسیار خوب و تاثیر گذار را بوجود آورده بود.

اما این نمایش به نویسندگی و کارگردان حسین کیانی یقینا محدودیت گروه سنی را شامل می شود.
از آقای کیانی، از سالن برگزار کننده و وب سایت تیوال بسیاررر متعجبم که اصلا به این نکته دقت نکرده اند !
تیوال حتی اگر این نمایش را ندیده باشد
بی شک آقای کیانی و سالن از حجم خشونت صحنه ها مطلع بوده اند !
این کوتاهی باعث شد تا در اجرا شاهد ۲ کودک خردسال در بین تماشاچیان باشم
که از اول تا آخر نمایش بارها به والدین خود التماس کردند که بروند خانه !
طبیعتا پدر و مادر او از موضوع نمایش بی اطلاع بودند ولی مسئولین سالن چرا اجازه ... دیدن ادامه ›› ورود دادند !
با اینکه نمایش واقعا خوبی بود، اما التماس آنها باعث شد به جای نمایش، غصه اون ۲ کودک رو بخورم که چرا باید چنین صحنه هایی را ببینند !

خواهش می کنم از تیوال، نویسنده و سالن که این مرز بندی را قائل بشوند و رده گروه سنی را رعایت کنند، بچه ها گناه دارند ...
متشکرم
به عنوان روابط عمومى گروه از شما پوزش مى طلبم
ممنون که آمدید و سپاس از انعکاس نظرتان
امیدوارم این قبیل اتفاقا رخ ندهد .
۱۳ مرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید