تیوال ماهان محمودیان | دیوار
S3 : 17:02:24
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
تراس نمایش ارتباطات سنطحی شخصیت هاست,از زنی که دلیل قانع کننده ای برای ترک کردن نداره و عاشق جدیدش رو هم که باز دلیل تاخیر طولانی برای اومدنش رو هم نمی دونیم براحتی می تونه فراموش کنه با اظهار علاقه ضمنی به موریس و خود موریس که صبح و عصر عاشق میشه.کلا شخصیت ها درون مایه ای ندارند پیش زمینه ای برای رفتاراشون ندارند یا ارائه نمیشه.تراس شاید نماد گیر کردنشون در موقعیت فعلی باشه که حتی اقدام به خلاص کردن خودشون با شکست مواجه میشه ولی در کل اگر نمادین نگاه کنیم هم کمی لحن ابتر و ناقص هست و در کل سوالاتی بعد از دیدنش توی ذهن مخاطب مطرح میشه که همگی برخاسته از عدم پرداخت شخصیت های نمایشه.
حساب پرداخت نمیشه رو قبلا دیده بودم.متن عالی داریو فو با چند بازی خوب و چنتا نسبتا خوب.میشه دید و لذت برد ولی دوستان 5 مال خداست اینقدر 5 ندین !! 3 از 5
سپاس از تشریف فرمایی شما دوست گرامی و همین که نظرتون را ثبت نمودید تشکر میکنم و اگر نقصی در کار بود پوزش میطلبم
۲۶ فروردین
سپاس جناب ارجمند انرژی و توجه به جزییات هم ازنکات مثبت نمایش بود
۲۶ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آنلاین دیدمش و با تمام لحظاتش زندگی کردم. از همه هنرها این موسیقی بود که بعد از انقلاب مدتها حتی به شکل کجدار و مریز هم اجازه هنرنمایی نداشت.داستانهای غم انگیزی مثل دادن مجوز حمل ساز یا شکستن ساز تنها لحظاتی اجازه طرح درین مستند پیدا کرد.فیلمها و عکسهای ناب,فصل بندی اتفاقات برپایه گوشه های موسیقی ایرانی و دنبال کردن یک موضوع خاص بی حشو و زوائد ویژگی قابل تامل این مستند ارزشمند بود.
از کدوم سایت آنلاین دیدین؟
۳۰ دی ۱۳۹۷
خانم فرمانفرمائی
هم از سایت تیوال و هم از سایت هاشور میتونید بلیطش رو تهیه کنید و از هاشور به صورت آنلاین مشاهده کنید این لذت ناب رو
۳۰ دی ۱۳۹۷
خیلی خیلی ممنونم آقای سعادتی راد.
۳۰ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طنز فیلم روزنامه‌نگاری و یکبار مصرف هست،ملاحظه کاری های بسیار و ناگزیر،دست و پای کارگردان رو بسته،بازی ها خصوصا نقش های سیاسی و دولتی ضعیف و فاقد ویژگی های نزدیک به افرادیست که نوعا می شناسیم،باگ های داستانی زیاد با این همه حامد بهداد خوب،لحظاتی طنز با ارجاع بیرونی و موسیقی و تیتراژ خوب باز هم از خیلی کمدی های چند وقت اخیر سرتره.مشکل فیلمنامه است اقای سیار سریع میتونه دیالوگهای بامزه بنویسه و پرداخت شخصیت ها پیشینه و پازلبندی داستان اصلن جالب نیست
با بخش عمده مطلبتون موافقم غیر از این قسمت :

"با این همه حامد بهداد خوب،لحظاتی طنز با ارجاع بیرونی و موسیقی و تیتراژ خوب باز هم از خیلی کمدی های چند وقت اخیر سرتره"
۰۴ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انتظار داشتم آگاهی پیش از تماشای نمایش از متون اساطیری یا طاعون کامو خیلی کمک کننده باشه ولی نمایشی که موسیقی محوره نه دیالوگ محور کار درک نمایش را سخت می کنه خصوصا موسیقی های مختلف با زبانهای مختلف.چیزی که علی رغم اینها اجرا رو باارزش می کنه انرژی فوق العاده و بازی های روان دکور زیباو کمرتبط طراحی لباس و بروشور نسبتا کامل هست.من کلیات نمایش رو متوجه نشدم ولی ذات این ویژگیها داد می زنه که خبرایی هست.
با درود فکر میکنم در این کار اشاره به طاعون کامو نشده بلکه اشاره به نمایشنامه حکومت نظامی کامو و حضور طاعون در ان متن بود و ۵۰ - ۶۰ درصد اوازها و دیالوگها دقیقا مطابق با متن پرومته در زنجیر بود .
۳۰ آذر ۱۳۹۷
فرزاد؛ فکر کنم با توجه به عدم اعتنا به لیریکس ازونایی باشی که اهنگ They Don't Care About Us مایکل جکسون رو سالها با جمله آن وان سی دت در وری کربارس زمزمه می کردی ...
۳۰ آذر ۱۳۹۷
:))) فقط آنا وانا ی اولش رو می گفتم بقیه ش همه تغییر می کرد :))))))
۳۰ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفانه نوسان های زیاد در سطح بازی ها .تپق ها و لحن بیان یکنواخت و انتقال ندادن بار منفی یا مثبت دیالوگها.حالا متوجه میشم کاربری که ضمن تحسین نوشته بود دیالوگها یادشون نرفت منظورش چی بوده و جای قدردانی داشته؛تئاتر پیچیده تر از حفظ دیالوگ و ادای بی اشتباه آن است.اگر به این پیچیدگی آگاه باشیم به راحتی و سهل انگاری باهاش برخورد نمی کنیم.مشخصامتن نمایشنامه سهل وممتنع بود ولی اجرای متون سهل وممتنع واقعا دشوارتر از متون دیگه س.
پی نوشت:انتقاد درگوشی رو متوجه نشدم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر رو به روی تو به سکوت بنشینم رواست
که سکوت در محضر زیبایی ، زیباست.(نزار قبانی)
حتی این بار شسته و رفته تر از اجرای پارسال.با همان انرژی لایزالی.کالت شدی رفت.
اگر فیلم گربه روی شیروانی داغ رو دیده باشید با بازی های عالی پل نیومن فقید و الیزابت تایلور و دوبله شاهکار چنگیز جلیلوند و روانشاد ژاله کاظمی مطمئنا از نمایش لذت نخواهید برد.به همین اکتفا می کنم وگرنه نقد تند و تیزتری میشه به همه اجزا نمایش داشت.
بله دوبله بسیار زیبا.
۰۲ آذر ۱۳۹۷
جناب عظیمی من نظر شما رو در مورد تفاوت فیلم و تئاتر قبول دارم ولی بعضی فیلم های اقتباسی هستند که شکل فیلم - تئاتر دارند با لوکیشن محدود و میزانسن های خاص و شکل بازی ها.در کل به نظر من فارغ از مقایسه با متن اصلی یا فیلم گربه روی ...اگراین نمایش را بعنوان اثر ... دیدن ادامه » مستقل هم حساب کنیم جالب نبود.
۰۶ آذر ۱۳۹۷
با سلام
جناب محمودیان
ممنون از اینکه همراه ما بودید و سپاس از ارائه نظرتون
با آرزوی سلامتی،شادکامی و رضایتمندی شما
(روابط عمومی نمایش شیروانی داغ)
۱۲ آذر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوب نبود بازیها غیراز نقش اصلی و دوستش فوق العاده بی حس و حالو ضعیف.معشوقه بورکمان که کاملا لهجه شیرازی داشت و صدای تخت و میمیک صورت هیچی.بازیگران بدن ناهماهنگ.چکاچک شمشیر عکاسان نهفته در خط به خط تماشاچیان هم سوهان مضاعف بر روح.با سردرد به خانه برگشتم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسحور کننده پر از انرژی و درگیر کننده.برای من از دقیقه اول.خوشحالم چهار نفر از دوستان غیر تیوالی هم با تبلیغ من کار رو دیدن و به فراخور خود از بازی ها و دیالوگ و تم تعریف و تمجید کردن.تئاتر خوب مهجور نمی مونه و مثل اهنربایی قوی مخاطب خودشو پیدا می کنه.شمام تبلیغش کنین.اجرکم
ماهان محمودیان
درباره نمایش او i
یه نمایش ناب که بیشتر روانشناختیه تا پلیسی.برای بنده که از نزدیک با بیماران اسکیزوفرنیا در گذشته سروکار داشتم شخصیتهای مجزای یک فرد که نشان از ازهم پاشیدگی هسته شخصیتی ذهنی در نمایش ملموس بود.اجرا دکور کدهای داستان و بازیها قابل تحسین بود. حتی نحوه ورود و خروج تماشاگر حساب شده بود و سالن جو سرد داستان رو بخوبی منتقل می کنه.مصاحبه جناب دادگر جالب بود .توصیه به گوش دادن این مصاحبه بعد دیدن نمایش میشه.
سپاس از نظرتان
۲۵ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همه ما یک کای درونی داریم کایی که فکر می کنه آزاده ولی نه از عدالت نه آزادی فردی و نه عشق نصیبی داره.سه مقوله ای که بیش از همه کاریکاتورشان ترسیم شده قاضی و وکیلی که هیچوقت دیده نشده.ازادی فردی حتی تا چارچوب در خانه هم در حد نیمبند نیست.عشق به دختر همسایه که به سرعت رنگ می بازه.نهایتا تسلیم شدن عاجزانه چنانکه ما با شرایط رو به افول امروز رفتار می کنیم هرچه سرنیزه ها بیشتر به سمت ما می آیند بیشتر در سه کنج دیوار فرو می رویم و این تنها واکنشمان است.
بازیها عالی کم نقص بی تپق و متن بدون جملات قصار که گاها در برخی نمایش ها مصنوعی توی دهان بازیگر گذاشته می شوند به خوبی کمدی تلخ و سیاه موقعیت رو توصیف می کنه.
درود بر شما

اتفاقا یکی از مزیت های نمایش «فرآیند» شاید این باشه که به مخاطب فرصت و امکان میده نه فقط از سطح اشارات مستقیم متن، بلکه به دفعات و از زوایای باز و متنوع قرار گرفتن خودش «در موقعیت کا» رو محک بزنه ...
۱۷ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب گذشته از کم نظیر بودن اجرای شهرام حقیقت دوست و علیرضا آرا ، موضوع و دیالوگ نمایش ضمن اینکه در هر زمانه ای مرجع بیرونی پیدا می کنه در روزهای پردلهره و بهم ریخته فعلی(از عبارت نخ نما و همیشه اطلاق شده برهه حساس کنونی بدم میاد) دقیقا تاثیر گذاری بیشتر داره،هیچ عبارتی سرخوشی بعد از تماشای این نمایش رو توصیف نمی تونه بکنه
پس از تماشای این نمایش مشخص شد که شایسته تمجید و تعریف کاربران براستی بوده.جلال ال احمد یادم نیس حین تماشای کدوم فیلم می گه چنان مسحور شده بودم که بی اختیار سیگار روشن بغل دستی مو گرفتم و چند پک زدم.اینجام رفقای بغل دستیم مثل من میخکوب شده بودن.ارجاعات درونی و اتفاقاتی که در انتها به ابتدای نمایش می رسید و اون جزیره عجیب.اصلن یه وضعی.همین دو سه روز مانده رو دریابید و ببینید
خاطره جلال خیلی جالب بود
۰۹ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان توصیه کردند این کار رو ببینم منم توصیه می کنم دوستان دیگر هم ببینن.چه ایده ها و اجرای خلاقانه ای،خسته نباشید
و اگر این پیام رو به 5 نفر دیگه نفرستید دچار بلایای آسمانی می شید :دی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حتی ژانر نمایش هم مشخص نشده،همه چیز در هاله ابهام، مطمئن هستم که لولیتای ناباکف نیست.
هندونه در بسته است
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
خیلی زیاد هم شدن اینجور کارها ، من که انقدر پرسیدم توضیح و سبک کار چیه و اغلب هم جواب نگرفتم کم آوردم و ریجکتشون میکنم فقط ..
کاش نوشتن سبک یا خلاصه ای از کار و تایم دقیق و تخفیف ۳ روز نخستین از لزومات زدن صفحه بکنن
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
نمایش خیلی خوبی ست ... نه دقیقن لولیتای ناباکوف نیست اما داستان لولیتاهایی ست که غریبه نیستند ...
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خیلی خوب،استاندارد و طنزی که تقریبا بدون حشو و زواید نمایش های معمول که از شوخی با موضوعات روز و ...بهره می برند،از خود متن نمایش برمی آمد،رضا بهبودی که دیگه فوق‌العاده بود.
2عدد بلیط ماجرای مترانپاژ جمعه 21ام ساعت 18
ردیف 2/وسط
09029637927
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینکه دلایل زوج برای انتخاب روش زندگی شون خیلی قابل قبول و منطقی نبود و پنهانکاری از خانواده و بقیه مشکلات آیا ارزش اینهمه دردسر رو داشت که بی جواب ماند.جالب اینکه تفکر سنتی ذاتی هر سه شخصیت نمایش در بزنگاه های داستان بقول معروف تابلو بود جایی که دکتر به ساناز پیشنهاد ازدواج میده و نشون میده ارزشی برای حریم خصوصی و نوع زندگی او قائل نیست و همچنین تفکر سنتی مهدی که میخواد در واکنش به شنیدن پیشنهاد دوستش بره در خونه ش و دعوا و ... و خود ساناز که ته مشاجره 15سال زندگی رو به هیچ می انگاره و میگه تو چیکاره منی.
در هرحال جدای ازین موارد،خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و در بیشتر لحظات نمایش حس همذات پنداری بیننده برانگیخته میشد،قطعا پیشنهاد میشه ببینید.راستی نوستالژی خیابانها و مکان های نام آشنا ،ایده جالبی بود
واقعا اینکه در مقابل رفتار صمیمی ترین دوستت که به پارتنرت پیشتهاد ازدواج بده واکنش نشون بدی تفکر سنتیه؟
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
منظورم نوع واکنش بود.چاقوکشی و...
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
من اون قسمتشو نگرفتم. اون که کاملا اشتباهه حق با شماست
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پس از دیدن نمایش نمی دونم چرا یاد کتاب تهران مخوف مشفق کاظمی افتادم،وجه تشابه هردو فساد و ناامنی در فضای تهران و اینکه هیچ نقش مثبت و غیرمنفعلی به زنان داده نشده بود،اما نمایش سرشار از تازگی ،دیالوگهای حساب شده،طنز سیاه،توصیف لوکیشن ها از زبان دو بازیگر اصلی بسیار قابل تداعی و تصور بود،از اشکالات جزئی واقعا میشه چشم پوشی کرد:مثل تداخل صدای رپ خوان با دیالوگها یا حجم زیاد موسیقی فرانسوی که میتونست با موسیقی مرتبط با موضوع بفارسی حداقل یکی دومورد جایگزین بشه،
نمایشی که به گفته آقای مولانیا شش ماه تمرین و کار شده تا به اجرا برسه،داستان زندگی موتزارت که به شکل خطی روایت می شد مشکل در ریتم بود که همنوا با دوستان تماشاگرم در اواسط کار کند میشد،نکات مثبت موسیقی و صدای خوب خواننده اپرا،بازی خوب نقش موتزارت.اما نقش های مکمل و حرکات باله می تونست بهتر باشه،اگر حس تعلیق رو دوست دارید بدیدن این نمایش برید البته منظورم صندلی های سالن حافظ هس که احساس افتادن ازون بالا به تماشاچی دست میده